Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Sociale werkvoorziening (WSW)

<<

Evaa@

Noob

Bericht 19 Apr 2018 18:48

Sociale werkvoorziening (WSW)

Heeft iemand hier verstand van werken bij sociale werkvoorziening?
Het zit namelijk zo: een goede vriend van mij is in dienst bij een sociale werkvoorziening omdat hij beperkingen heeft op werk- en sociaal gebied. Hij is iets trager van begrip, zijn tempo ligt wat lager dan gemiddeld en hij heeft meer tijd nodig om dingen te verwerken. Als je het niet weet zou je ook niks opmerken aan hem maar daar gaat het nu even niet over. Het is zo dat hij daar een vast dienstverband heeft en bij een ander bedrijf gedetacheerd is (vergelijkbaar met stage, loon ontvangt hij van de werkvoorziening).

Echter zijn er een aantal punten die niet kloppen want zijn functie is de laatste 5 jaar niet veranderd in hetgeen wat hij doet, daarop aansluitend is zijn loon ook nooit gewijzigd wat wel zou moeten. Zijn jobcoach van de sociale werkvoorziening kan hem hierin niet verder helpen, wat ik erg raar vind want daar is een jobcoach voor toch? De vraag is dan ook of hij recht heeft op het loon wat hij de afgelopen 6 jaar is misgelopen, een behoorlijk bedrag van om en nabij de €9000,-. Wie heeft hier verstand van? Ik weet namelijk dat als je bij het UWV een Wajong krijgt op bijv. je 20ste dat je dan 2 jaar uitkering met terugwerkende kracht uitgekeerd krijgt omdat je vanaf je 18de recht had op je Wajong. Ik kan hier op internet ook niets over vinden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Apr 2018 19:00

Re: Sociale werkvoorziening (WSW)

Waarom zou zijn loon veranderd moeten zijn als in de functie niks is veranderd. En waar bazeer je het bedrag van €9000 op?
Chocolate is the answer, who cares what the question is
<<

Raphanus Sativus

Kwebbel

Bericht 19 Apr 2018 19:37

Re: Sociale werkvoorziening (WSW)

Behalve de wettelijke periodieke verhoging zal iemand met een WSW-indicatie in dezelfde functie geen grote loonsverhogingen doormaken of het nu gaat om detachering of niet. Ik zou het, als ik jou was, even navragen bij het juridisch loket of je denkwijze juist is. WSW is een x-bedrag meestal met aanvulling van de gemeente om aan de wettelijke minimumloon te komen.

Terug naar Werk & studie