Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Liefde, seks & relaties

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Aug 2021 12:00

Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Was deze er al? Ik kon 'm niet zo snel vinden in ieder geval en vind het wel een leuke toevoeging!

Laat ik beginnen! Mijn guilty pleasures zijn datingprogramma's kijken en iets wat telkens weer terug keert bij alle programma's is dat de vrouw teleurgesteld is dat de man geen interesse lijkt te hebben omdat hij geen vragen stelt. Nu zal dat in sommige gevallen ook echt een kwestie van geen interesse zijn maar ik merk ook vaak genoeg dat de man die kritiek niet begrijpt en denkt dat ie goed bezig is.
Dus nu ben ik benieuwd naar jullie! Stelt jouw partner veel vragen (en dan met name in de date-fase)? Of zijn deze single vrouwen die meedoen aan de programma's hopeloos romantisch met te hoge verwachtingen?
<<

Anoniem320

Bericht 13 Aug 2021 12:10

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Ik praat veel uit mezelf en ben heel open. Eigenlijk hoeft een date maar weinig te vragen om me te leren kennen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik "weinig vragen stellen" op 1 van m'n dates als negatief punt heb gezien.

Ik herken wel wat je zegt uit de TV programma's (is ook mijn guilty pleasure), maar ik denk dan altijd vertel gewoon uit jezelf wat je belangrijk vindt om te vertellen! Ik vind het erg passief om je eigen verwachting op een ander te projecteren zonder dit aan te geven. Uiteindelijk is communicatie het allerbelangrijkste in een relatie. Je partner/date kan niet ruiken wat jij vindt/wilt/behoefte aan hebt, dat moet je zelf aangeven. Ik vind veel vrouwen nog erg ouderwets/traditioneel in het daten zitten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Aug 2021 12:15

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Ik ben natuurlijk met een creatief persoon, een schrijver. Dus ik heb tegenovergestelde met hem. Tijdens ons daten chatten we op messenger en stelde hij me hele diepe vragen waar ik soms een nachtje over moest slapen. Ik ben zelf nul romantisch maar mijn man heeft de meest geweldige dingen verzonnen tijdens ons 10 jaar samenzijn. Nog steeds schrijft hij met een raamstift lieve dingen in de douche of zitten er briefjes verstopt in mijn werktas of laptop. Zonder dat het van die kots kots romantische dingen zijn, het is steeds heel erg in balans. Hij houdt van van me zorgen terwijl we de meest feministische relatie ooit hebben. Het meest fijne vind ik dat het naturel is, niet geforceerd. En dat vind ik in dat soort programma’s wel.

Mijn grootste valkuil in het leven is het hebben van verwachtingen. Of zoals mijn vader zegt: verwachtingen zijn ingebakken teleurstellingen. In vorige relaties verwachte ik altijd dingen. Mijn man is mijn verwachtingen altijd voor, ik word dus nooit teleurgesteld. Nu val ik regelmatig nog in de verwachting valkuil wat betreft werk, familie of vriendschappen. Soms denk ik wat er gebeurd zou zijn als ik bij mijn ex was gebleven. Dan was mijn leven vol kapotte verwachtingen gebleven.
Nou ja, punt wat ik wil maken: als je dat dekseltje gevonden hebt, dan hoop ik dat daarmee bepaalde verwachtingen ook oplossen, omdat je zo goed bij elkaar past.

Man (sorry, ga ik weer) heeft een theorie: hij zegt dat mensen drankjes zijn. Sommige drankjes zijn hetzelfde: 2 keer een witte wijn bijvoorbeeld. Dan zijn man en ik, passen heel goed bij elkaar, zijn vrijwel hetzelfde type, denken hetzelfde. Dan heb je wijn en bier. Ga je dat mixen, dan is dat niet te zuipen. Maar ben je een cola en een whiskey, dan ben je wel heel erg verschillend, maar het past wel. Het is alleen een kwestie van smaak. Ikzelf zou alleen een zelfde drankje relatie willen, gewoon omdat ik dat nu 10 jaar ken en makkelijk is. Ex en ik waren wijn en bier. We hebben het lang geprobeerd. En als je cola en whiskey bent, dan zullen er consessies gedaan moeten worden. Als je daartoe bereidt bent, dan kan dat prima werken. Dus als weinig interesse daar bij hoort, zul je dat moeten accepteren óf op zoek naar een gelijk drankje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem320

Bericht 13 Aug 2021 12:22

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Ben het met Marsy (en haar vader) eens dat verwachtingen echt een killer zijn. Op elk vlak in je leven. Ze zeggen ook niet voor niks: expectations are the root of all heartache. Mo Gawdat heeft er een heel boek over geschreven.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Aug 2021 13:06

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Maar iedereen heeft toch verwachtingen van een partner? Je komt op een gegeven moment in een bepaalde flow/patroon. Verwachtingen zijn dan logisch. Ik verwacht zoveel van mijn man en hij van mij omdat we op een bepaalde manier in het leven staan, zou een mooie boel zijn als ik dat los moet laten. Je doet elkaar toch ook beloftes, je mag dan toch verwachten dat je die na komt, dat is toch ook een soort van basis? Of denk ik nu te ingewikkeld?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Aug 2021 13:12

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Haha Marsy, ik vind de drankjesvergelijking wel leuk! En natuurlijk fijn dat jullie beide 'wijn zijn' en je zo gelukkig bent met je man.

Max, goede punten heb je wel en ik herken mezelf in het open boek zijn. Meestal lopen gesprekken dan ook wel vloeiend inderdaad. Maar ik herken ook de frustratie van de 'desinteresse'. Afgelopen jaren constant mannen gedate die amper iets lieten horen maar wel gewoon redelijk snel reageerden op berichtjes wat heel verwarrend werkt.

Ik probeer echt te leren van het verleden. Wat me verbaasd is dat ik een paar keer een daterelatie heb beëindigd omdat er heel weinig initiatief uit de man kwam. Achteraf was hij dan enorm verbaasd want hij vond me superleuk en dacht dat alles goed verliep. Nu probeer ik die verwachting uit te spreken en te vragen hoe hij erin staat i.p.v. meteen bot alles te beëindigen. Feit blijft wel dat ik denk nog steeds niet gelukkig te worden met die persoon, hoe leuk hij me ook vindt, omdat ik dus wel dat initiatief blijf missen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 13 Aug 2021 13:13

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

SoGood, als je het hebt over beloftes dan zijn het uitgesproken verwachtingen. Dat vind ik wel iets anders.

Ik ben niet boos of teleurgesteld als iemand geen vragen stelt, maar voor mij is dat belangrijk, dus ik wil een partner die dat doet. Ik vind het niet gek als mensen dat niet doen, want dan verwacht iemand waarschijnlijk dat je veel vanuit jezelf vertelt. Dat maakt iemand niet stom, maar voor mij niet passend.

Toevallig had ik het hier met een vriendin over afgelopen week. Haar date stelt haar nooit vragen en zij concludeerde dus ook dat hij geen interesse heeft. Terwijl volgens mij de enige conclusie is dat hij geen vragen stelt. Of hij geen interesse heeft, kun je daar wat mij betreft niet uit opmaken. Zij kan wel concluderen dat ze vindt dat hij te weinig vragen stelt om het leuk met hem te hebben.

Ik vind dingen niet snel te romantisch of niet realistisch, maar het is wel belangrijk dat je je realiseert dat iemand anders het inderdaad niet per se fout doet als jij het anders zou doen of anders wilt.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Aug 2021 13:31

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

June, wat een goede alinea wat betreft dat gesprek met je vriendin. Zo simpel maar enorm verhelderend :)

Ik kan me wel voorstellen dat, als je al heel lang alleen bent, je een beetje kwijt raakt wat je precies wil/verwacht van een partner. Vaak ook omdat (mijn ervaring) mensen om je heen zich ermee gaan bemoeien en zeggen dat je te hoge eisen hebt e.d.
Het is dan soms best lastig om niet aan jezelf te gaan twijfelen en aan wat je gelukkig maakt. Of zoals Marsy aangeeft, dat je cola en whiskey bent en ergens concessies in moet doen maar waar dan in.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Aug 2021 14:03

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

In die datingprogramma's hebben sommige dames ook een belachelijk hoge eisen pakket waar een man tegenwoordig aan moet voldoen. Gaat het daar niet al fout?

Neem bijv. die Debbie uit B&B vol liefde. Haar pakketje eisen is veels te hoog. Het moet een knappe handige zelfstandige vent zijn en nog wel meer. Terwijl ze zelf echt niet de mooiste is met haar uitpuilende ogen en nauwelijks vlees op der botten heeft (voor mij zou ze serieus te dun zijn) en haar irritante piepstem...

Terwijl karakter volgens mij toch het belangrijkste zou moeten zijn volgens mij. Ik merk aan mijzelf dat ik daar juist op verliefd wordt en niet zo zeer hoe iemand eruit ziet.

Praten en vragen stellen is inderdaad belangrijk. Doe ik altijd wel, maar weet ook dat je na een tijd daten met dezelfde persoon de vragen mogelijk op kunnen zijn. Ik ga zelf dan bijv. over op dingen uit het verleden. Bijv. mijn schooltijd etc. om het daar over te hebben.

Bovendien zijn voor mijn gevoel dames het sterkere geslacht. Zij kunnen veel sneller een partner vinden dan andersom. Mannen moeten altijd meer moeite doen voor een dame cq een vriendin te krijgen. Andersom is dat veel minder en hebben vrouwen keuze genoeg, want de meeste mannen zijn toch vrij snel geïnteresseerd.
<<

Anoniem323

Bericht 13 Aug 2021 18:39

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Mijn man stelde ook niet zoveel vragen, toch is het mijn man.
Zegt niets over de interesse, mijn man wilde geen vriendenboek gesprek waarbij je een heel lijstje vragen moet beantwoorden. Met een gewoon gesprek kom je ook veel over iemand te weten en ONBEWUST worden veel vragen gesteld die misschien niet altijd worden opgemerkt
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Aug 2021 20:01

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Mijn vriend is ook geen prater, heeft ook bij één van onze eerste date gezegd dat een stilte ook veel zegt. Dat als we samen in een auto zitten en het is stil dat er niet gesproken moet worden om te praten.
Nu is hij nog steeds een stille, maar als hij begint te praten komt het ook echt uit zichzelf zonder dat het geforceerd is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem320

Bericht 14 Aug 2021 10:25

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Feline ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat. Waar wil je concessies doen. Ik merk aan mijn vriendinnen die lang single zijn dat ze steeds minder concessies willen doen. Wat natuurlijk ook prima is, je bepaalt het zelf!

Wat ik te hoge eisen vind is er vanuit gaan dat je de perfecte partner gaat vinden die naadloos op je aansluit. Maar zoals June zegt; sommige dingen passen niet bij jou. Dat is ook belangrijk om te weten over jezelf. Op sommige dingen wil/kun je geen consessies doen. Het kan zijn dat het voor jou heel belangrijk is dat een ander veel vragen stelt, omdat je dat nodig hebt om open te kunnen communiceren bijvoorbeeld. Dan moet je daar geen concessie op doen. Maar sluit me wel bij June aan dat het weinig stellen van vragen niet meteen betekent dat er geen interesse is.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Aug 2021 10:02

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Ik snap je hoor Calathea, ik doelde ook niet echt op een interview maar bij sommige mensen is het gesprek gewoon lastig op gang te houden. Doelde meer op nooit even een berichtje over hoe je dag is etc. Hoe liet jouw man (en die van SO) dan blijken gek op je te zijn? Hoe kreeg je die bevestiging?

Max, ik doel ook niet op interview-vragen hoor! Maar echt gewoon interesse. Dus als je date weet dat je iets belangrijks moest doen dat daar naar gevraagd wordt etc. Merk bij mezelf namelijk dat ik er snel klaar mee ben als ik constant gesloten antwoorden krijg en hij geen moeite doet om het gesprek op gang te houden.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Aug 2021 10:13

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Ja maar Calanthea en SO, dan hebben jullie die ‘verwachting’ of ‘eis’ ook niet van een partner neem ik aan? Ik ben net als Feline en zou voor mij dus een dealbreaker zijn. Maar dat bedoel ik dus met die drankjes. Als je dat zoekt in een partner, dan is dat dus belangrijk. Feline past dus niet bij de man van C en SO.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem323

Bericht 16 Aug 2021 11:08

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Tuurlijk vraagt hij wel hoe mijn dag was en als ik een belangrijke afspraak heb hoe het gegaan is.
Maar wij vertellen meer vanuit ons zelf hoe de dag gegaan is, wat we hebben gedaan of wat er was gebeurd.
Maar als ik weet dat mijn man dat altijd vergeet, dan zeg ik het toch zelf.
Hij laat op andere manieren zien dat hij gek op mij is. Bv met boodschappen doen en hij weet dat ik die dag niet lekker in mijn vel zit, dan neemt hij een reep chocolade mee en zegt dat ik in bad moet gaan liggen.
Of even knuffelen.
Kan op andere manieren dan vragen stellen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Aug 2021 11:38

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

He, ik vind het lastig om goed onder woorden te brengen wat ik bedoel merk ik. Want volgens mij bedoelen we hetzelfde :)

Ik doelde meer op de date-fase, als hij nooit appt of belt, hoe liet ie dan zien dat ie geïnteresseerd was? Ik heb mannen gedate die gerust 3 dagen niets lieten horen maar dan wel ineens stuurden dat ze me leuk vonden. Of dat ik berichtjes stuur en alleen maar 'haha' of 'ok' terug krijg. Dan wordt het voor mij een beetje moeilijk om te geloven dat je daadwerkelijk geïnteresseerd bent terwijl dit in sommige gevallen, achteraf gezien, wel zo was.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Aug 2021 11:46

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Ja maar ik geloof dus dat er voor die mannen vrouwen zijn die dat níet zo’n issue vinden. Dus niet geschikt voor jou. En wellicht wel beter passend bij C en SO.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Aug 2021 11:58

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Ja, ik zat dus net toevallig even Lang Leve de Liefde te kijken waarin die vrouw dit exact aangeeft! Zij is echt kwaad dat hij niets aan haar vraagt en haar tijd loopt te verdoen. Zij vraagt aan hem: 'waarom vraag je niets aan mij' waarop hij zegt 'ik zie daar de meerwaarde niet van'.
Dan ben ik zo benieuwd hoe zo'n man zich gedraagt als ie wel verliefd is!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 16 Aug 2021 12:33

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Oh, mijn man was net zo. Toen we elkaar net kenden/net een relatie hadden, kon hij gerust een paar dagen niks laten horen. Hij maakte immers niks bijzonders mee en ik ook niet, dus zag er de meerwaarde niet van in.
Heb hem toen wel laten weten dat ik daardoor dus idd het idee kreeg dat hij mij niet leuk vond, had hij nooit aan gedacht.

Ik denk dat er genoeg mannen/mensen zijn die niet zo vaak appen oid, omdat ze hier gewoon niet zo bij stil staan. Hoeft niet gelijk wat te betekenen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Aug 2021 12:43

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Mijn vriend, de anti apper, liet me weten en merken dat hij me leuk vond door heel leuk te zijn als we elkaar wel zagen en ook initiatief te tonen in dates. Hij gaf direct aan dat hij niet appte en contact irl veel waardevoller en fijner vond. Vragen en gesprekken liever tot dan bewaarde ipv over de app. Ben zelf wel een apper dus vond het wel eens irritant. Maar ook wel rustig dat er daardoor geen miscommunicaties ontstonden, die je dan niet goed kunt uitspreken omdat je niet bij elkaar bent. En achteraf juist heel fijn om elkaar zo goed te leren kennen ipv ook veel via de app.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Aug 2021 20:56

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Leuk om Jan Geurtz te lezen of luisteren (zoals in deze podcast (https://podcasts.apple.com/nl/podcast/e ... 0446636514)) over dit soort zaken vind ik. Dan gaat het ook over verschillende behoeftes in de hoeveelheid contact bijvoorbeeld.

Klinkt goed hoor, Joey. Fijn dat hij daar ook meteen duidelijk over was. Zo creëer je geen teleurstellingen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 23 Aug 2021 08:44

Re: Vragentopic - Liefde, seks & relaties

Arwyn, heeft ie toen wel iets veranderd of was het voldoende voor jou om te weten dat het voor hem niet belangrijk was?

Joey, fijn dat hij dan de dates initieerde. Ik heb ook geen behoefte aan hele verhalen over de app hoor maar dagelijkse dingetjes vind ik vaak wel gezellig.

June, leuk! Dank voor het delen. Vind dit soort dingen heel interessant!

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron