Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat gaat jou te ver?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 08 Jul 2018 12:12

Wat gaat jou te ver?

Wat zou een punt kunnen zijn waarop je besluit dat je niet meer verder wilt met je relatie?

-als hij/zij met iemand anders zoent?
-als hij/zij eenmalig met iemand anders naar bed gaat?
-als hij/zij verliefd is op iemand?
-als hij/zij je uitscheldt?
-als hij/zij je slaat of iets dergelijks?
-........ (vul gerust aan)

En ligt dat er ook aan hoe lang je al met diegene samen bent, of je wel of niet getrouwd bent, of je samen kinderen hebt etc.?
<<

Anoniem248

Bericht 08 Jul 2018 12:21

Re: Wat gaat jou te ver?

Mijn ervaring is dat je daar van te voren wel heel mooi en stellig een antwoord op kunt hebben, maar als je je eenmaal in zo’n situatie bevind, je toch probeert te redden wat er te redden valt of (in mijn geval) je grenzen verlegt erin. Ik riep heel vroeger twee dingen heel stellig: als de man met wie ik samen ben vreemdgaat, ben ik weg, en als ik in een relatie geslagen word, ben ik weg. Het is me allebei gebeurd en het heeft jaren geduurd voor ik de daadwerkelijke stap kon nemen om weg te gaan. Al was het vreemdgaan wel de uiteindelijke zet in de rug.

Tegenwoordig ben ik niet meer zo stellig en vind ik vooral een goede communicatie belangrijk. Goed kunnen praten, ook als het even niet lekker gaat. Elkaar en jezelf een spiegel voor kunnen houden.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 08 Jul 2018 12:39

Re: Wat gaat jou te ver?

Dat kan je pas beoordelen als je werkelijk in zo'n situatie terecht komt. Ik denk dat je dit nooit zo zwart-wit kan stellen zonder je de gehele context meeneemt. Ik kan wel zeggen dat ik mijn man verlaat als hij met een ander naar bed gaat maar ik kan mezelf ook afvragen waarom dat is gebeurd. En de andere 17 voorgaande fijne jaren kan ik zomaar niet achter me laten. En uiteraard hebben we een kind en zijn we getrouwd, dus..
<<

Anoniem281

Bericht 08 Jul 2018 12:47

Re: Wat gaat jou te ver?

Vreemdgaan is niet direct genoeg reden om m'n huwelijk op te geven. Ik zou het vreselijk vinden, natuurlijk, maar ik vind het denk ik erger om als vanzelfsprekend gezien te worden. Als m'n man me niet meer kan waarderen voor de dingen die ik doe, voor hem, voor ons, voor ons gezin. Als er niet meer gelachen wordt, niet meer geplaagd, niet meer 'zomaar' wordt gekust, geknuffeld.

Geslagen of heel heftig uitgescholden worden kan ik me eigenlijk totaal niet voorstellen bij mijn man, dus ook onmogelijk om te bedenken wat ik wel of niet zou doen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jul 2018 13:00

Re: Wat gaat jou te ver?

Eens met Maple. Je kan dat echt pas beoordelen als je in een situatie zit waarin iets voorkomt. Je weet ergens wel in je achterhoofd dat het niet klopt maar de stap zetten om te vertrekken is dan heel moeilijk om te maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 08 Jul 2018 14:51

Re: Wat gaat jou te ver?

Nou ja, we zijn geen 18 meer he. Ik ken mijzelf goed genoeg om in te schatten hoe ik zou reageren. Vreemdgaan hoeft niet gelijk het einde te betekenen, ligt aan de omstandigheden. Maar bij fysiek geweld durf ik wel te zeggen dat ik weg ben.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jul 2018 15:12

Re: Wat gaat jou te ver?

Toch denk ik Luisa dat je daar te gemakkelijk over denkt als je er niet in hebt gezetten. Ik had toen ik in mijn relatie zat echt niet in de gaten dat mijn ex mij geestelijk mishandelde. Die inzichten heb ik pas gekregen een half jaar nadat ik uit de relatie was gestapt. Nog later kan ik ook wel zeggen dat er sprake is geweest van fysiek geweld niet heftig, maar als ik blauwe plekken op mijn armen had vanwege zijn houdgreep als geintje. Dan besef je op dat moment niet dat het fysiek geweld is geweest.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem248

Bericht 08 Jul 2018 15:28

Re: Wat gaat jou te ver?

Luisa schreef:Nou ja, we zijn geen 18 meer he. Ik ken mijzelf goed genoeg om in te schatten hoe ik zou reageren. Vreemdgaan hoeft niet gelijk het einde te betekenen, ligt aan de omstandigheden. Maar bij fysiek geweld durf ik wel te zeggen dat ik weg ben.

Dat zei ik ook. Heeft uiteindelijk toch 7 jaar geduurd.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 08 Jul 2018 18:00

Re: Wat gaat jou te ver?

Ook eens met het bovenstaande. Ik had echt nooit gedacht dat ik fysiek geweld zou accepteren en toch heb ik het jarenlang gedaan...
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Jul 2018 18:58

Re: Wat gaat jou te ver?

Ik kan me niet voorstellen dat ik een relatie met iemand krijg die mij uitscheldt of slaat of iets dergelijks. Ik val volgens mij alleen op van die lieve types die dat echt nooit zouden doen, maar misschien is dat ook naïef.
Alle vreemdgaan situaties lijken me vreselijk. Van zoenen, tot seks tot verliefd worden op iemand anders. Maar hierbij durf ik bij niemand mijn hand voor door het vuur te steken dat het niet kan gebeuren. Ik kan van te voren niet inschatten hoe ik daar op zou reageren. Niet per definitie dat ik dan uit elkaar zou gaan in ieder geval, maar het lijkt me heel zwaar om daar uit te komen.

Of je kinderen hebt, maakt voor mij in het geval van vreemdgaan wel uit denk ik.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jul 2018 19:21

Re: Wat gaat jou te ver?

Ik dénk dat ik furieus wordt wanneer hij vreemdgaat (en dat vind ik zoenen ook al). Bij geweld heb ik geen idee. Ik heb dat nog nooit op enige wijze meegemaakt en kan me er geen voorstelling bij maken.
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jul 2018 05:13

Re: Wat gaat jou te ver?

Ik ben in het verleden mishandeld door mijn toenmalige vriend en ondanks dat ik na de eerste mishandeling weg wilde gaan, kon ik geen kant op. Ik had altijd een grote mond als het op mishandeling aankwam, want ik zou hem wel even, maar in werkelijkheid werd ik een bang vogeltje en bleef ik in een hoekje zitten op de bank.

Mijn man is mijn beste vriend. Ik kan me niet voorstellen dat hij zou vreemdgaan e.d. Maar als er toch iets op dat vlak zou voorvallen, dan kan ik een slippertje beter vergeven dan het verliefd worden op een ander. Ik denk dat ik me echt gekrenkt zou voelen als hij zou opbiechten iets te voelen voor een ander. Met vreemdgaan is dat wellicht net zo, maar ik neem aan dat er bij een slippertje geen echte liefde komt kijken. Maar goed, ik hoop het nooit mee te maken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jul 2018 06:21

Re: Wat gaat jou te ver?

Juist omdat ik zoveel verhalen hoor over mishandeling en na een relatie van 6 jaar met een pathologische leugenaar die me ook met regelmaat verrot schold of kleineerde, bewaak ik mijn grenzen enorm. Zelfs nu zoon er is, hoeft man maar 1 keer mij bewust pijn te doen en ik ben gevlogen. Ik ga dan letterlijk weg. Hij krijgt dan heel misschien een tweede kans, maar geen derde. Dan liggen de scheidingspapieren op tafel.

Bij mij is ontrouw het ergste. En daarmee bedoel ik niet zoenen of naar bed gaan met een ander. Zodra hij erover gaat liegen of mij echt bedriegen, dan is het klaar. Dat hij gevoelens krijgt voor een ander, ik geloof zo dat dat kan gebeuren. Zoenen met een ander? Ach, daar is hij helemaal het type niet voor. Maar mocht het gebeuren, dan is dat echt wel ok. Zolang we maar blijven communiceren want ik accepteer na mijn ex echt geen enkele kleine leugen meer. Mijn man heeft in de 7 jaar dat we samen zijn zelfs nog nooit zijn stem verheft naar mij toe, dus ik zou erg verbaasd zijn als dat gebeurt maar ook zeker meteen duidelijk maken dat dat ook de laatste keer was.
Afbeelding
Afbeelding
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 09 Jul 2018 14:39

Re: Wat gaat jou te ver?

Bij vreemdgaan is het voor mij echt exit. Ookal zou hij daarna veranderen. Ik heb het in mijn voorgaande relaties te vaak meegemaakt en het 'vergeven' maar vergeten doe je het niet. Het vertrouwen is daardoor ook nooit het zelfde geworden, en mijn gevoelens voor die persoon ook niet. Dus ja, door meerdere keren op mijn bek te zijn gegaan zou ik dat niet meer pikken.

Psychisch of lichamelijk mishandelen wil ik natuurlijk ook niet accepteren en zou voor mij reden zijn om bij iemand weg te gaan, zeer zeker. Maar ik weet ook dat je die beslissing niet zomaar maakt uit angst, maar ook omdat het mishandelen er in sluipt, het begint niet met in elkaar slaan, het begint met iets kleins. Psychische mishandeling is nog lastiger te herkennen en volgens mij ga je daarbij ook heel erg aan jezelf twijfelen. Lijkt mij heel moeilijk. Maar moedig dat er hier een paar dames zijn die de keuze uiteindelijk wel hebben kunnen maken.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem321

Bericht 15 Aug 2018 10:38

Re: Wat gaat jou te ver?

In mijn eerste serieuze relatie is meerdere keren fysiek en verbaal geweld voorgekomen. Ik ben niet (meteen) weggegaan. Later wel, toen ik er klaar voor was.
Stel dat het me nu weer zou gebeuren, dan hoop ik dat ik dan sterk genoeg ben om meteen weg te gaan.

Bij vreemdgaan weet ik niet of het dan meteen einde verhaal zou zijn.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Aug 2018 10:49

Re: Wat gaat jou te ver?

SoGood schreef:Dat kan je pas beoordelen als je werkelijk in zo'n situatie terecht komt. Ik denk dat je dit nooit zo zwart-wit kan stellen zonder je de gehele context meeneemt. Ik kan wel zeggen dat ik mijn man verlaat als hij met een ander naar bed gaat maar ik kan mezelf ook afvragen waarom dat is gebeurd. En de andere 17 voorgaande fijne jaren kan ik zomaar niet achter me laten. En uiteraard hebben we een kind en zijn we getrouwd, dus..

Ja, dit. Daar is geen vast antwoord op mogelijk, lijkt me. Toen ik jonger was dacht ik daar anders over maar nu niet meer.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 16 Aug 2018 11:19

Re: Wat gaat jou te ver?

Carrie schreef:
SoGood schreef:Dat kan je pas beoordelen als je werkelijk in zo'n situatie terecht komt. Ik denk dat je dit nooit zo zwart-wit kan stellen zonder je de gehele context meeneemt. Ik kan wel zeggen dat ik mijn man verlaat als hij met een ander naar bed gaat maar ik kan mezelf ook afvragen waarom dat is gebeurd. En de andere 17 voorgaande fijne jaren kan ik zomaar niet achter me laten. En uiteraard hebben we een kind en zijn we getrouwd, dus..

Ja, dit. Daar is geen vast antwoord op mogelijk, lijkt me. Toen ik jonger was dacht ik daar anders over maar nu niet meer.

Ja, ook eens!
2012 & 2016

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers