Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op een bepaalde tijd thuis

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 03 Feb 2018 20:22

Op een bepaalde tijd thuis

Misschien stel ik me heel erg aan, maar ik ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden. Als mijn vriend of ik weg gaan, laten we elkaar weten hoe laat we thuis zijn. De ene keer is die tijd echt belangrijk, omdat de ander nog weg moet ofzo, de andere keer maakt het wat minder uit. Toch vind ik het fijn om te weten hoe laat hij ongeveer thuis is. Maar mijn vriend kan zich dus echt heel moeilijk aan tijden houden. Als ik nog weg moet, moet ik echt een paar keer duidelijk zeggen hoe laat ik weg moet (en dan het liefst een kwartier eerder zeggen dan ik weg moet) zodat hij op tijd is. En als het niet zoveel uitmaakt, dan is hij nooit op de afgesproken tijd thuis. Hij laat dan ook niks weten, ik moet hem dan zelf bellen of appen waar hij uithangt. Aan de ene kant maakt het niet uit als er verder geen plannen zijn, maar toch irriteert het me dat hij niet zelf even kan laten weten dat het later wordt. Ik ben ook zo iemand die zich dan meteen zorgen maakt... komt met de mama-hormonen geloof ik. Mijn vriend vind dat ik me aanstel en dat zorgen maken dat er iets gebeurd is, echt belachelijk is. Stel ik me echt aan?
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem231

Bericht 03 Feb 2018 20:26

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Dat ligt eraan wanneer het is. Overdag vind ik het storender dan in de avond. Maar ik ben het wel gewend.
Ik denk dat je het er rustig met hem over moet hebben.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 03 Feb 2018 20:52

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Als hij een avondje met vrienden weggaat ga ik echt niet vragen hoe laat ben je thuis. Dat moet hij lekker zelf weten. Wel app ik altijd even als ik naar bed ga, want mijn vriend kan nog wel eens lomp thuiskomen en herrie maken :palm: , dus dan app ik vaak even welterusten, en doe je zachtjes als je thuis komt. Als hint zegmaar.
Als ik met vriendinnen wegga vraagt hij eigenlijk ook nooit hoe laat ik thuis ben, daar laat hij mij ook vrij in. Ik app dan vaak wel even als ik op de fiets ga ofzo als ik naar huis kom zodat hij weet dat ik onderweg ben (mocht er iets gebeuren onderweg)
De enige keren dat ik hem echt vraag hoe laat hij thuis is is als het etenstijd is en ik eten wil gaan koken, dan app of bel ik vaak even joh kan ik al beginnen of ben je tot laat aan het werk?


Maar wij hebben ook geen kinderen dus dat scheelt ook al plannen, als de ene al weg is en de ander nog weg moet. Ik denk ook dat je dat voornamelijk bedoelt toch?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Feb 2018 21:08

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Overdag/begin van de avond zou ik ook irritant vinden. Mede omdat ik mijn avond daar ook op in stel. Denk aan wanneer ik ga koken enzo of wanneer ik zelf inderdaad een afspraak heb. Als dat later wordt dan geplanned zou ik ook chagrijnig worden.
Maar als ie uit is, maakt het me niet veel uit of het nou middernacht of twee uur 's nachts wordt. Dan slaap ik toch al. Hoogstens als ik weet dat ie rond elven terug is dat ik nog even wakker blijf.

Ik vind niet dat je je aanstelt want ik kan me voorstellen dat je je er aan ergert. Als het in de aard van het beestje zit vraag ik me echter af hoe je dat kunt veranderen. Blijkbaar geef je het genoeg aan.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Feb 2018 21:17

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Ik wil het overdag ook wel graag weten i.v.m. het eten.
Maar hij haalt meestal T op van de opvang dus is dan al thuis als ik uit mijn werk kom.
Als ik vrij ben vind ik het fijn dat hij even een berichtje stuurt als hij onderweg is.

Maar ook als hij weg is met vrienden laat hij uit zichzelf wel weten als het later word.
2016
<<

Anoniem248

Bericht 03 Feb 2018 21:46

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Ik wil altijd wel een richtlijn weten, maar als het een halfuur/uur later is dan is dat ook oké, mijn vriend is niet zo van de klok, daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Als ik weg ga, geef ik zelf ook meestal een richtlijn aan qua tijd dat ik weer thuis ben en dat klopt doorgaans wel.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Feb 2018 12:04

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Mijn vriend is ook niet zo van de klok. Stel dat we afgesproken dat ik zijn auto wil lenen (en hij dus optijd terug moet zijn) dan is hij meestal wel (net) optijd of net iets te laat. Maar dan vind ik het wel fijn dat ik hem kan bereiken. Als hij op stap gaat dan zegt hij ook wel eens een tijd, al doet hij dat nu expres niet meer, dat moet hij eigenlijk ook lekker zelf weten. Het is een volwassen man en je weet vooraf nooit hoe de avond loopt/hoe gezellig is het. Ik zou het dus proberen meer los te laten en er niet meer naar te vragen, want dan zegt hij weer een tijd die hij niet na komt en dan ben jij weer bezorgd/teleurgesteld. Ik ben zelf ook niet zo stipt dus dat scheelt.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Feb 2018 12:22

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Ik vind het wel fijn om te weten hoelaat hij ongeveer thuis verwacht te zijn maar hij appt dan als hij vertrekt. En dat vind ik prima. 's avonds moet hij zelf weten hoelaat hij thuis is, overdag is het wel zo handig om te weten hoelaat hij thuis is ivm dochter en eten.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 04 Feb 2018 13:59

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Vriend laat het altijd weten, welke tijd en ook als het bv uitloopt of later is. Ik zou het anders ook enorm irritant vinden, vooral als je zelf weg gaat en ergens op rekent.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 04 Feb 2018 15:13

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Wij spreken wel altijd af of er mee gegeten wordt en hoe laat dan. Maar verder eigenlijk niet. Mij persoonlijk benauwd dat enorm, ik moet altijd al rekening houden met kinderen en dergelijke. Als ik weg ben dan ben ik weg en vind ik het ook heerlijk als ik zelf kan bepalen hoe laat ik terug ga. Geeft me een beetje gevoel van vrijheid zeg maar, dat ik ook nog een leven heb naast de kinderen (ik ben thuisblijfmoeder).
Maar als we eens wel tijd afspreken en vriend houdt daar niet aan vind ik dat zeer vervelend hoor. Ook bezorgd dan.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Feb 2018 16:06

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Oja hij laat wel altijd weten hoe laat hij thuis na werk. Dat kan wel tussen 18 en 20 zijn en ligt ook aan de files. Hij heeft een lange reistijd. Vertrekt ook niet altijd op een vaste tijd. In principe kan ik dan gaan koken maar vaak wacht ik er niet op en kook en eet alvast.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Feb 2018 16:57

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Als de ander niet weg hoeft geven we wel vaak een indicatie en dan appen we als het anders wordt. Ik vind het fijn om ongeveer te weten hoe laat hij er is. Maar appt hij dat het later wordt dan is het ook goed, dan ga ik vast slapen en weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken. Andersom doe ik dat ook. Ik voel me er niet minder vrij door omdat ik ook weet dat het prima is als ik later ben, als ik het maar even laat weten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem317

Bericht 04 Feb 2018 18:36

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Wij geven aan hoe laat we ongeveer thuis zullen zijn. Als het later wordt, laten we dat aan elkaar weten. Dat vind ik prettig.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 18 Feb 2018 20:10

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Oh ik zie dat ik helemaal niet meer gereageerd had :redface:

Zo te lezen is het best wel een mannen ding dus... we hebben het er regelmatig over, maar we komen gewoon niet tot iets wat voor beide werkt. Ik maak me te snel zorgen, dat wil ik afleren, maar hoe? Ik slaap minder goed als hij er niet is, zeker als ik midden in de nacht wakker wordt en hij is er nog niet. En dan lig ik me dus helemaal zorgen te maken :laughcry: misschien kost het gewoon tijd.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem282

Bericht 23 Feb 2018 12:18

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Om nou te bevestigen dat je je aanstelt, vind ik onnodig en niet aardig. Daarmee ben je niet geholpen en wordt jouw gevoel niet serieus genomen.

Heb je dat snel ongerust zijn pas gekregen naar hem toe sinds jullie een gezin vormen? En waar maak je je dan precies zorgen om? Ben je er bijv. bang voor dat er iets met hem is gebeurd, waardoor jij er alleen voor komt te staan met jullie kind? Of is het meer dat je onrustig slaapt, omdat je het minder gezellig vindt en het vervelend vindt dat jij dan de enige bent die er voor jullie kind is? Misschien is het wel iets heel anders, dat kan natuurlijk ook; vandaar dat ik wat voorbeelden uitvraag. :)

Als het rond etenstijd is dat je niet weet wanneer hij terugkomt, zou ik het wel irritant vinden. Maar ik zou het ook relativeren door te denken: "Het is een volwassen vent; hij kan ook voor z'n eigen eten zorgen en anders straks thuis nog wat opwarmen of maken." In dit geval zou ik het hooguit niet netjes vinden als hij zich even afmeldt bijtijds.

In het geval van dat hij 's avonds weggaat, zou ik dus eerst voor mezelf achterhalen wat mij precies ongerust maakt en of het echt zorgen zijn, of misschien ook vooral het ongezellig vinden. Door de vraag niet meer te stellen (hoe laat thuis zijn), hoef je ook nergens meer over na te denken. Je kunt het ook breder formuleren: "Denk je dat het laat wordt?" Als het dan in jouw beleving echt laat is en je je zorgen maakt, zou ik weer proberen te relativeren: "Als er iets gebeurt, hoor je het wel." Vergeet niet dat voor jou de tijd op zo'n moment veel langzamer gaat dan voor hem, want hij is iets sociaals aan het doen. Dan ben je doorgaans niet heel erg op klok aan het kijken, of denk je daar überhaupt aan. En in het trieste geval dat er toch iets blijkt te zijn gebeurd, word je echt wel door iemand ingelicht hierover. Die kans lijkt me alleen veel minder groot dan dat hij gewoon de tijd is vergeten, doordat hij iets aan het doen is met anderen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 26 Feb 2018 19:32

Re: Op een bepaalde tijd thuis

Wat een fijne reactie Guattari, dankjewel!

Het gaat voornamelijk om avonden weg. Ik denk inderdaad dat ik me (meer) zorgen ben gaan maken sinds we een gezin zijn. In het verleden dronk hij nog wel eens teveel op stap enzo en door ervaringen uit mijn verleden (wil ik hier niet op in gaan, maar hij weet er uiteraard wel van) kan ik daar niet goed tegen. Iedereen drinkt wel eens teveel natuurlijk, maar mijn vriend is zo af en toe nog erg gevoelig voor sociale druk en 'vergeet' een paar glazen water te drinken tussendoor. Het gebeurt heel soms nog maar, maar daarom maak ik me toch elke keer zorgen. Als er alcohol in het spel is, is de kans nog groter dat er iets gebeurt. Tenminste, dat is dus steeds mijn gevoel. En daarmee slaap ik slecht.

Hij vind dat ik hem moet vertrouwen en dat die enkele keer dat hij teveel drinkt zijn eigen probleem is. Iedereen drinkt wel eens teveel en tja, dan heb je een kater. Leer je weer van. Is natuurlijk ook zo als ik er objectief naar kijk... Maar toch word ik er enorm onrustig van :(
december 2016
juli 2019

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers