Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jan 2018 23:40

Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Allereerst het is nog niet aan de orde

Maar ik vroeg me af vonden jullie het niet heel eng om weer de stal te gaan nemen? Op de momenten dat wij niet bij elkaar zijn missen we elkaar enorm. Ik zie alleen nu wel echt weer 100.000 beren op de weg. Ik heb nu nl echt een fijn huis in een goede buurt. Ik kan het prima betalen en het is echt heel fijn. Met de vader van j is het natuurlijk een groot drama geworden. En nu met mijn huidige vriend is het wel haal erg anders. Alleen dat samen wonen ol termijn vind ik toch wel eng. Hoe was het voor jullie??
2015 💙
<<

Anoniem231

Bericht 23 Jan 2018 02:20

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Ik heb er geen ervaring mee. Maar minx, als jij er goed over nagedacht hebt en het goed klikt met jouw zoon, dan zou ik het doen. Hij is een ander persoon dan jouw ex en uit jouw verhalen lees ik dat het een lieve en zorgzame man is voor jou en voor jouw zoon. Natuurlijk heb je een rugzakje waardoor je er wat angstig in staat maar je verdient het!
De dynamiek verandert en ik verwacht dat het bij jullie in positieve zin verandert. Het zou voor jouw zoon ook goed zijn een man in huis.
Als de tijd er rijp voor is en het echt goed voelt voor jou, dan wens ik jou alle geluk van de wereld. Je hebt veel te verduren gehad en het is gewoon tijd voor geluk! Ik ben echt blij voor jou dat je een leuke man hebt gevonden. Geniet ervan!
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 23 Jan 2018 06:39

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Wij (beiden gescheiden) vonden het ook eng. Het is gewoon niet meer zo vanzelfsprekend als eerst. Maar ja, we wilden het allebei graag dus hebben toch de ‘gok’ genomen. Je weet toch niet wat de toekomst brengt..

Wat fijn om te lezen, Minx, dat het zo goed gaat met je nieuwe relatie. Dat gun ik je van harte na al die ellende! (Ik was Marilyn)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Jan 2018 06:45

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Voor mij gaat het binnenkort spelen, vind het ergens ook eng om mijn fijne studio op te geven. Zeker na de slechte en nare relatie met mijn ex. Maar we hebben een mooie reis samen gemaakt van een maand en maanden geklust in zijn huis (hele appartement gestript en opgeknapt), dus genoeg "testen" gehad (die super gingen).
Dat vond ik wel echt voor mezelf een "voorwaarde", omdat enkel de weekenden samen zijn voor mij geen beeld geven van hoe het is om iedere dag samen te zijn. Heb er dus alle vertrouwen in.
<<

Anoniem245

Bericht 23 Jan 2018 07:03

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Ik wil juist echt nooit meer samenwonen. Dus aan mij heb je niks maar als je het graag wil zou je de stap toch moeten durven nemen uiteindelijk.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 23 Jan 2018 07:36

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Je hebt natuurlijk nooit de garantie dat het voor altijd goed blijft gaan. Ik was ook heel happy met mijn plek en ik vond het heel eng om die weg te moeten doen (en ik heb nog geen kind, dus ligt het denk ik sowieso nog iets anders) maar als je eerlijk bent naar je gevoel en het voelt goed, voor zowel jou als je kind en je bent er klaar voor, zou ik de gok wagen.

Ik heb mezelf destijds voor gehouden, dat als het toch mis gaat, ik weet dat ik het ook alleen kan redden en dan gewoon weer op zoek ga naar een plekje voor mezelf en dat het vast wel weer goed komt.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jan 2018 07:56

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Hier ook veel aan het denken. De ene dag jaagt het me de angst aan
Aan de andere kant, steeds de afstand rijden en het idee dat het altijd zo blijft word ik niet blij van. Het voelt hier als een sprong in het diepe, maar ik waag het wel.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Jan 2018 08:45

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Ook ik woon nu voor de tweede keer samen. Om de stap te nemen vond ik niet moeilijk, we moesten het half jaar daarvoor 2u reizen om elkaar te zien. Ik moet zeggen dat het samenwonen wel minder makkelijk verliep dan met mijn ex. Ik denk dat het komt omdat we in een kleine ruimte wonen terwijl we beide veel ruimte nodig hebben, we beide heel lang alleen gewoond hebben (en dat ook fijn vonden) en ik nu gewoon beter weet wat ik wel en niet wil. Met mij ex ging het samenwonen goed, maar we leefden al snel langs elkaar heen. Daar waak ik nu voor. Ondanks dat dit misschien negatief klinkt, vind ik het samenwonen heerlijk en is mijn relatie vele malen beter dan met mijn ex destijds.
Met een kind lijkt het me wel veel spannender.
<<

Anoniem250

Bericht 23 Jan 2018 09:04

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Ik vind het dapper van je Minx! Betekent het dan ook dat je uit je eigen huis gaat en samen opzoek gaat naar een nieuwe woning of dat je bij hem intrekt. Ik herken heel erg het blij zijn met een eigen woning en het zelf kunnen betalen. Dat jij zelf de basis bent. Ik zou het niet aandurven, maar ik vind het voor jou heel fijn.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Jan 2018 09:44

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Islandgirl schreef:Je hebt natuurlijk nooit de garantie dat het voor altijd goed blijft gaan. Ik was ook heel happy met mijn plek en ik vond het heel eng om die weg te moeten doen (en ik heb nog geen kind, dus ligt het denk ik sowieso nog iets anders) maar als je eerlijk bent naar je gevoel en het voelt goed, voor zowel jou als je kind en je bent er klaar voor, zou ik de gok wagen.

Ik heb mezelf destijds voor gehouden, dat als het toch mis gaat, ik weet dat ik het ook alleen kan redden en dan gewoon weer op zoek ga naar een plekje voor mezelf en dat het vast wel weer goed komt.


Ja dit hou ik mezelf ook voor, ik heb het tot nu telkens alleen gered, heb niet veel nodig.
Mijn vriend en ik kennen elkaar nu 1,5 jaar en "officieel" een jaar samen en soms twijfel ik of het niet te snel is.
Maar met een kind zou ik zeker wel langer wachten nog en wel echt voorzichtig zijn.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 23 Jan 2018 10:07

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Islandgirl schreef:Je hebt natuurlijk nooit de garantie dat het voor altijd goed blijft gaan. Ik was ook heel happy met mijn plek en ik vond het heel eng om die weg te moeten doen (en ik heb nog geen kind, dus ligt het denk ik sowieso nog iets anders) maar als je eerlijk bent naar je gevoel en het voelt goed, voor zowel jou als je kind en je bent er klaar voor, zou ik de gok wagen.

Ik heb mezelf destijds voor gehouden, dat als het toch mis gaat, ik weet dat ik het ook alleen kan redden en dan gewoon weer op zoek ga naar een plekje voor mezelf en dat het vast wel weer goed komt.


Dat inderdaad. Je weet nu hoe het is om jezelf te kunnen redden. Dat maakt het voor mij ook wel anders. Ik sta er een stuk stabieler in.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jan 2018 18:59

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

HollyGolightly schreef:Ik vind het dapper van je Minx! Betekent het dan ook dat je uit je eigen huis gaat en samen opzoek gaat naar een nieuwe woning of dat je bij hem intrekt. Ik herken heel erg het blij zijn met een eigen woning en het zelf kunnen betalen. Dat jij zelf de basis bent. Ik zou het niet aandurven, maar ik vind het voor jou heel fijn.


Zover zijn we nog niet maar in mijn huis wonen wordt wat krap. Het kan wel maar is niet ideaal. Wat wel duidelijk is is dat hij tzt deze kant op komt. Alleen qua werk is dat nu nog niet helemaal ideaal. Daar is de afstand te groot voor.

Mijn eigen plekje opgeven zou ik inderdaad ook heel eng vinden. Gelukkig weet hij dat ook en snapt hij dat ook wel. Ik ben nu nog zo afhankelijk van sociale huur dus dat is wel lastig.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Jan 2018 07:37

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Popcorn schreef:Hier ook veel aan het denken. De ene dag jaagt het me de angst aan
Aan de andere kant, steeds de afstand rijden en het idee dat het altijd zo blijft word ik niet blij van. Het voelt hier als een sprong in het diepe, maar ik waag het wel.


Hebben jullie al plannen om samen te gaan wonen?
2015 💙
<<

Anoniem242

Bericht 24 Jan 2018 07:46

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Hier ben ik ook weer gaan samen wonen na dat ik een hele tijd alleen had gewoond. Dood eng zeker om mijn appartement op te geven. Dat had ik helemaal opgebouwd vanuit niks. Geen geld geen meubels ect. Het was zo mooi en zo Stuiterbal. Dat is verdomd akelig ja om dat los te laten.
Maar ik kreeg er een huis samen met mijn vriend en kinderen voor terug. Een woning wat we samen hebben gekocht.
En natuurlijk ben ik meer op mijn hoede en blijf ik dat ook. Zo sta ik nog altijd ingeschreven bij de woningvereniging. En het stelt ook mij gerust dat ik weet dat ik het prima red mocht het mis gaan. Ik heb het al eens bewezen dus deze keer zal het mij ook lukken als het zou gebeuren.
Laatst gewijzigd door Anoniem242 op 24 Jan 2018 11:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jan 2018 08:33

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Minx schreef:
Popcorn schreef:Hier ook veel aan het denken. De ene dag jaagt het me de angst aan
Aan de andere kant, steeds de afstand rijden en het idee dat het altijd zo blijft word ik niet blij van. Het voelt hier als een sprong in het diepe, maar ik waag het wel.


Hebben jullie al plannen om samen te gaan wonen?



Niet op korte termijn nee. Maar zouden het beide wel willen. Ik heb alleen iets meer moeite met loslaten.
Ik heb de vorige keer alles achtergelaten, en dat zou ik niet graag weer willen. Al voelt het in die zin wel anders, ik ga niet nog een keer scheiden van de vader van mijn kinderen, en dat maakt het gevoelsmatig wel anders. Kan er de vinger niet precies op leggen wat dat is.
Gelukkig zijn de dingen hier wel bespreekbaar, en begrijpt mijn vriend me wel. Hij zal dan deze kant op komen, en laat daar zoveel achter. Maar dat vind hij geen probleem, gelukkig.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Jan 2018 08:47

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Missmaiorana schreef:
Islandgirl schreef:Je hebt natuurlijk nooit de garantie dat het voor altijd goed blijft gaan. Ik was ook heel happy met mijn plek en ik vond het heel eng om die weg te moeten doen (en ik heb nog geen kind, dus ligt het denk ik sowieso nog iets anders) maar als je eerlijk bent naar je gevoel en het voelt goed, voor zowel jou als je kind en je bent er klaar voor, zou ik de gok wagen.

Ik heb mezelf destijds voor gehouden, dat als het toch mis gaat, ik weet dat ik het ook alleen kan redden en dan gewoon weer op zoek ga naar een plekje voor mezelf en dat het vast wel weer goed komt.


Dat inderdaad. Je weet nu hoe het is om jezelf te kunnen redden. Dat maakt het voor mij ook wel anders. Ik sta er een stuk stabieler in.
Maar als je een kind hebt vind ik niet dat je je deze houding kunt permitteren. Ik bedoel daarmee niet dat je niet zou mogen gaan samenwonen, want dat mag iedereen natuurlijk. Maar met een kind, en zeker een kind dat qua nieuwe huisvesting/ouders/scheiding al iets heeft meegemaakt, vind ik dat je het belang van dat kind voorop moet stellen en zo het risico op weer een onstabiele situatie moet minimaliseren. Maar da’s dus een andere houding dan ‘ach als het misgaat begin ik gewoon weer opnieuw’.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Jan 2018 08:48

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Nog een toevoeging: met mijn vorige post reageer ik alleen op dat stukje dat ik gequote had he, het gaat niet over überhaupt samenwonen.
#teammaple🍁
<<

ChiQ

Bericht 24 Jan 2018 09:06

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Urban Naked schreef:
Missmaiorana schreef:
Islandgirl schreef:Je hebt natuurlijk nooit de garantie dat het voor altijd goed blijft gaan. Ik was ook heel happy met mijn plek en ik vond het heel eng om die weg te moeten doen (en ik heb nog geen kind, dus ligt het denk ik sowieso nog iets anders) maar als je eerlijk bent naar je gevoel en het voelt goed, voor zowel jou als je kind en je bent er klaar voor, zou ik de gok wagen.

Ik heb mezelf destijds voor gehouden, dat als het toch mis gaat, ik weet dat ik het ook alleen kan redden en dan gewoon weer op zoek ga naar een plekje voor mezelf en dat het vast wel weer goed komt.


Dat inderdaad. Je weet nu hoe het is om jezelf te kunnen redden. Dat maakt het voor mij ook wel anders. Ik sta er een stuk stabieler in.
Maar als je een kind hebt vind ik niet dat je je deze houding kunt permitteren. Ik bedoel daarmee niet dat je niet zou mogen gaan samenwonen, want dat mag iedereen natuurlijk. Maar met een kind, en zeker een kind dat qua nieuwe huisvesting/ouders/scheiding al iets heeft meegemaakt, vind ik dat je het belang van dat kind voorop moet stellen en zo het risico op weer een onstabiele situatie moet minimaliseren. Maar da’s dus een andere houding dan ‘ach als het misgaat begin ik gewoon weer opnieuw’.


Eens met UN, ik maak van dichtbij mee wat gebroken relaties met een kind doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Jan 2018 09:12

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Ik snap wel wat UN zegt. Het is minder vrijblijvend dan alleen jouw pijn als het misgaat. Er is dan een kind bij betrokken waardoor de vrijblijvendheid van je eigen zelfredzaamheid minder is. Wil niet zeggen dat je nooit de sprong moet wagen, dat moet je doen met je eigen beste intenties in je achterhoofd. En proberen het rooskleurige ervan weg te filteren en een soort risico analyse te maken. Ik denk dat dat het grote verschil is: als je alleen bent dan weet je inderdaad dat je jezelf wel weer kan redden.
Maar dat weet je niet van een kind. Of welke gevolgen het heeft. Nu kan je in het leven niet alles opvangen met goed na te denken van te voren, er zijn altijd factoren die je niet onder controle hebt. Vandaar dat ik spreek over een risico analyse, en die kan alleen jij maken.

De zin van Chiq vind ik uit de lucht gegrepen. Het voegt niks toe, alleen dat jij ziet wat er om je heen gebeurt. Ok.
<<

ChiQ

Bericht 24 Jan 2018 09:18

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Nee hoor Caro, ik ben het eens met UN, dus dat je niet heel makkelijk moet denken: als het mis gaat red ik het ook wel, túúrlijk red je het wel. Dat doet mijn vriendin prima, maar haar zoontje moest zelfs met iemand praten omdat de man die hij als zijn vader zag van de een op andere dag zijn spullen had gepakt en er van door was gegaan. Er was dus ook geen ruimte meer voor hem in zijn leven. Ik vind dus dat argument: je red het heus wel een beetje nietszeggend. Maar ofcourse, je hoeft niet in angst te leven en er zijn ook talloze relaties waarbij dat allemaal wel goed gaat!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Jan 2018 09:24

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Het kwam op mij over alsof jij naar voren bracht dat alleen jij die ellende zag en dus er maar over nagedacht moest worden. Maar dat zal interpretatie zijn geweest. Ik denk dat, zeker tegenwoordig, iedereen wel iemand kent waarbij de kindjes last hebben van een scheiding.

En ik ben zelf samen met iemand die al kinderen heeft bij iemand anders. Dus ik was ook niet mijn handen in onschuld. En hebben we daar wel een paar keer écht goed over nagedacht voordat we samen gingen wonen. En nog steeds bespreken we alles en doen we alles weloverwogen om het belang van de kindjes maar voorop te zetten. Misschien is dat overdreven, maar we bespreken echt alles zodat er geen belang over het hoofd wordt gezien. Dat we daarmee tóch vast iets fout doen weten we.
<<

Anoniem242

Bericht 24 Jan 2018 10:43

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Weet je wat ik denk, ik zie hier zoveel meiden altijd reageren hoe jullie vinden dat het moet. Maar maak het eerst eens zelf mee. Het is zo makkelijk gezegd allemaal, je moet het belang van je kind altijd voorop zetten. Uiteraard moet dat, geen twijfel over mogelijk. Maar besef je wel dat een nieuwe leven opbouwen nadat je bent verlaten of welke manier dan ook, geen kattenpis is. Je hele vertrouwen is weg (althans in mijn ervaring dan) en dan iemand opnieuw toelaten in je leven is echt wel een dingetje. Want je gaat er gewoon van uit dat ook dat vast mis gaat. Echt het is je mindset wat je na deze nare ervaringen aanneemt. Ik deed en doe het ook.
En de opmerking " ik weet dat ik het alleen ook red". vind ik geen verkeerde gedachten waar aan wordt vast gehouden. Want dat is nu eenmaal zo. Je red het ook alleen, maar je zou het niet willen.


CHiq wat enorm naar dat hij zo is weg gegaan. Ik kan mij helemaal voorstellen dat het voor het mannetje echt heel moeilijk is.
Laatst gewijzigd door Anoniem242 op 24 Jan 2018 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 24 Jan 2018 10:46

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Ik vond het ook heel moeilijk. Ik was ook bang dat het weer mis zou gaan.
We hebben nu een geregistreerd partnerschap zodat het voor onze zoon en toekomstige baby alles goed geregeld is. Dat vond ik doodeng toen om aan te gaan. Want wat als het toch niet goed gaat.
Mijn ex was namelijk pas na ons trouwen helemaal veranderd.

Ik was echt heel erg bang dat het fout zou gaan. Het voelt toch als falen en al het verdriet en pijn die ik toen gehad had wilde ik zeker niet nog een keer ervaren.
Toen heb ik ook een topic geopend hier en die heb ik laten sluiten, omdat ik toen vond dat er vooral negatieve reacties kwamen dan antwoorden op mijn vragen en gevoelens.

Ik kan jou als tip geven dat je goed naar je gevoel moet luisteren. Deze stap is heel moeilijk, maar als jullie elkaar nu al zo missen en heel gelukkig zijn samen moet je het gewoon doen.
Misschien kun je je huis nog even aanhouden voor als het echt niet lukt.
Ik mocht toen bij een vriendin intrekken zou het echt niet goed gaan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

ChiQ

Bericht 24 Jan 2018 10:47

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

Haha jij hoeft mij niet te zeggen dat jij daar over hebt nagedacht hoor Caro, dat wéét ik van jou.

Stuiterbal: niemand oordeelt of zegt dat je niet verder mag na een verbroken relatie. Zal wat zijn zeg! Het leven is sowieso niet zonder risico’s, maar het moeilijke is omgaan met je eigen verdriet maar ook met dat van je kind is best moeilijk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Jan 2018 10:51

Re: Weer samenwonen na uit elkaar/scheiding

ChiQ schreef:Haha jij hoeft mij niet te zeggen dat jij daar over hebt nagedacht hoor Caro, dat wéét ik van jou.

Stuiterbal: niemand oordeelt of zegt dat je niet verder mag na een verbroken relatie. Zal wat zijn zeg! Het leven is sowieso niet zonder risico’s, maar het moeilijke is omgaan met je eigen verdriet maar ook met dat van je kind is best moeilijk.


He, en ik wil ook helemaal niet de heilige uithangen! Ik interpreteerde je zin gewoon helemaal verkeerd (ter verdediging: het was nog ochtend ;-)).
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers