Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ovulatie & Morning after pil

<<

hoihoihaii

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 12 Dec 2017 23:10

Bericht 12 Dec 2017 23:25

Ovulatie & Morning after pil

Ik heb gisteren sex gehad met mijn vriendin en de condom is geknapt. Ik ben naar de apotheek gehaast en ik ben teruggekomen met een Morning after pill. Binnen 30 minuten was ik terug en heeft ze dat pilletje geslikt.

Ik ging me verdiepen in de M.A. pill en ik zag staan dat het de ovulatie blokkeert of uitstelt. Ovulatie is de eisprong en dat komt voor in de meet vruchtbare periode van een vrouw. Dus ik ging een test doen op internet en kijken wanneer die periode is van mijn vriendin. Er stond van 06-12-2017 tot 10-12-2017. Bij ons is het ongelukje gebeurd op 11-12-2017. Omdat ik weet dat deze test misschien niet zo betrouwbaar is dacht ik eraan dat het misschien is gebeurd binnenin die periode.

Mijn vraag luidt daarom: Heeft de Morning after pil, die binnen 30 minuten ingenomen is, nog nut als het TIJDENS de ovulatie wordt ingenomen?

Bedankt

G
<<

Anoniem247

Bericht 13 Dec 2017 09:05

Re: Ovulatie & Morning after pil

Haar ovulatie kan ook een dag eerder of later zijn gebeurd. Als je er binnen 12 uur de morning after pil is geslikt kan je er eigenlijk vanuit zijn dat je safe zit. Helemaal 100% weet je nooit en moet je vriendin wel even in de gaten houden of ze netjes ongesteld wordt. Heb geen paniek als het een paar dagen later is dan normaal want stress heeft ook invloed op je menstruatie. Mocht ze na een week nog niet ongesteld zijn moet ze even een zwangerschapstest doen.

Ik wil wel even zeggen (mocht je dit nog lezen) dat ik het goed van je vind hoe je er mee omgaat!
<<

hoihoihaii

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 12 Dec 2017 23:10

Bericht 13 Dec 2017 13:43

Re: Ovulatie & Morning after pil

Ava schreef:Haar ovulatie kan ook een dag eerder of later zijn gebeurd. Als je er binnen 12 uur de morning after pil is geslikt kan je er eigenlijk vanuit zijn dat je safe zit. Helemaal 100% weet je nooit en moet je vriendin wel even in de gaten houden of ze netjes ongesteld wordt. Heb geen paniek als het een paar dagen later is dan normaal want stress heeft ook invloed op je menstruatie. Mocht ze na een week nog niet ongesteld zijn moet ze even een zwangerschapstest doen.

Ik wil wel even zeggen (mocht je dit nog lezen) dat ik het goed van je vind hoe je er mee omgaat!


Dank u voor uw antwoord. Ik dacht al dat we best wel safe waren maar mijn vriendin is totaal in de stress ''Wat als het niet gaat werken'' ''Ja er is 2% kans dat ik zwanger wordt en dan ben ik weer de pechvogel'' etc. Ze maakt me een beetje zenuwachtig terwijl al die stress niet zo nodig is want ik heb heel veel research gedaan. Bedankt voor uw antwoord en nu voel ik me wat zekerder van mn zaak!

Dank u voor uw compliment met hoe ik hiermee omga. Ik denk ook dat we alles hebben gedaan wat nog gedaan kan worden na zoiets!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Dec 2017 13:48

Re: Ovulatie & Morning after pil

De pil en condooms zijn óók niet 100% betrouwbaar hè. Over die 2% bij de morning after pil zou ze zich in vergelijking daarmee niet zo'n zorgen hoeven te maken.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers