Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkeerde naam (ex) gebruikt

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Nov 2019 09:46

Verkeerde naam (ex) gebruikt

Wist even niet zo'n goede topictitel, maar ben jij of je partner wel eens met de verkeerde naam (van ex) aangesproken? Of heb je dat wel eens bij een ander gedaan?

Na de geboorte van onze zoon kregen wij een kaart van zijn tante geadresseerd aan mijn man en zijn ex. Wij moesten er zelf heel hard om lachen. En het werd nog grappiger toen zijn ex deze maand een berichtje van haar tante kreeg met: Gefeliciteerd *naam ex* en *naam man* met de tweede verjaardag van jullie dochter.
Daar had dus de naam van haar vriend moeten staan. Mijn man en zijn ex zijn al bijna tien jaar uit elkaar ;)

Aangezien er hier dus al twee keer de fout is gemaakt, hebben jullie ook door sorry foutjes (mee)gemaakt?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 29 Nov 2019 10:29

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Ik zei inmiddels een paar jaar geleden de naam van de ex van mijn broertje tegen zijn nieuwe vriendin. Ze was er voor het eerst bij met kerst.. En toen we weg ging zei ik dus tegen haar; dag *naam ex* euh *goede naam*. Ik voelde me zo stom!
Nou leken hun namen wel een beetje op elkaar haha maar echt zo dom ??
2012
2016
2020

Instagram
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 29 Nov 2019 11:27

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Ja hoor dit is zeker weleens gebeurd bij ons ook al zijn we 7 jaar samen. Mijn schoonouders hebben me weleens perongeluk met de naam van de ex van mijn vriend aangesproken en mijn moeder ook bij mijn vriend met mijn ex. Gelukkig niet op kaarten ofzo haha. Kan zelfs na jaren nog gebeuren, zegt verder niet zoveel vind ik.. Ik zou het niet erg vinden wanneer mijn vriend me perongeluk met naam ex aanspreekt, zijn van die onbewuste slip of the tongues denk ik dan.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Nov 2019 11:41

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Mijn schoonmoeder heeft mij ook wel eens aangesproken met de naam van vriends’ ex. Dat kan gebeuren, ze noemt mij ook vaak bij de naam van een andere schoondochter.
Mijn broer heeft bij zijn trouwen een kaart gekregen met een compleet andere naam dan die van zijn vrouw.

Ik haal de kinderen ook wel eens door elkaar en als ik echt moe ben, dan haal ik soms de namen van de huisdieren er ook nog tussen door.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Nov 2019 11:53

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Niet helemaal, maar ik zei een paar dagen geleden op vakantie tegen m'n vriend: "Jij had toch een paar jaar geleden altijd een rood armbandje/touwtje om je pols?" Hij wist van niks. Bleek dus m'n ex te zijn hahaha. Foutje.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem268

Bericht 29 Nov 2019 12:06

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

De buurvrouw van mijn moeder vroeg hoe -ex- het vond dat hij vader zou worden. We zijn 2,5 jaar uit elkaar...
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 29 Nov 2019 13:34

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Mijn ex-schoonmoeder kon in het begin van onze relatie mijn naam slecht onthouden en vermengde die steevast met die van een eerdere vriendin. Ik snapte de verwarring goed, want onze namen lijken erg op elkaar.
Als ik mij moet identificeren dan moet ik ook altijd toelichten welke naam nu van toepassing is, want de naam van mijn ex-man staat er nog op. Ik heb er verder geen last van, dus het is me de €50 niet waard om een nieuw rijbewijs aan te vragen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 29 Nov 2019 14:06

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Toen mijn man en ik voor het eerst op vakantie gingen samen, vroeg hij aan me: '*naam ex*, wat wil je drinken?' Midden in een grote groep Nederlanders aan wie ik me net had voorgesteld als Burn.

Ik en ook mijn man voelden zich er kut onder. Hij kwam nog niet zo lang uit die relatie na 6 jaar. En ik werd er heel onzeker van.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Nov 2019 14:26

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

De namen van mijn ex en mijn man verschillen maar met één letter en er zat vrij weinig tijd tussen beide relaties, dus dat is wel eens misgegaan. Ik heb me zelf één keer versproken, na meer dan een jaar, dat was heel gek.

Ex en huidige man zijn ook nog jarig op dezelfde dag, dus ik heb vaak de grap gehoord dat ik mijn man zeker had uitgekozen zodat ik alleen een letter erbij hoefde te zetten op de verjaardagskalender.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem318

Bericht 29 Nov 2019 14:29

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Bliss schreef:Niet helemaal, maar ik zei een paar dagen geleden op vakantie tegen m'n vriend: "Jij had toch een paar jaar geleden altijd een rood armbandje/touwtje om je pols?" Hij wist van niks. Bleek dus m'n ex te zijn hahaha. Foutje.


Haha, zoiets had ik ook, maar dan met een uitstapje aan de kust. Was er echt van overtuigd dat dat met mijn vriend was (ja, weet je nog, we gingen op date daar, het was zo'n mooi weer, en toen hebben we fietsen gehuurd en daarna sea food gegeten...). En mijn arme vriend zijn hersenen pijnigen, en voelde zich al schuldig dat hij zich dat niet kon herinneren. Totdat ik me bedacht dat dat met iemand anders was, oeps!
<<

Anoniem304

Bericht 29 Nov 2019 14:35

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Bliss schreef:Niet helemaal, maar ik zei een paar dagen geleden op vakantie tegen m'n vriend: "Jij had toch een paar jaar geleden altijd een rood armbandje/touwtje om je pols?" Hij wist van niks. Bleek dus m'n ex te zijn hahaha. Foutje.

Hahaha. Mijn vriendin zei eens tegen haar vriend; mijn oma heeft toen nog sokken voor je gebreid, weet je nog?
Bleek nog voor haar ex te zijn geweest. Was echt awkward. :smile:
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Nov 2019 15:57

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Savi schreef:
Bliss schreef:Niet helemaal, maar ik zei een paar dagen geleden op vakantie tegen m'n vriend: "Jij had toch een paar jaar geleden altijd een rood armbandje/touwtje om je pols?" Hij wist van niks. Bleek dus m'n ex te zijn hahaha. Foutje.

Hahaha. Mijn vriendin zei eens tegen haar vriend; mijn oma heeft toen nog sokken voor je gebreid, weet je nog?
Bleek nog voor haar ex te zijn geweest. Was echt awkward. :smile:

Oh mijn man heeft dat ook wel eens gehad. Nu als een van ons zich iets niet kan herinneren zeggen we standaard: dat zal wel met je ex zijn geweest.

Per ongeluk de verkeerde naam zeggen is hier ook wel eens gebeurd. De moeder van mans ex zegt nog regelmatig de verkeerde naam tegen ex' vriend. Maar dat vind ik wel een verschil met een kaartje/bericht omdat je daar meestal toch over nadenkt.

De tante van mijn man voelde zich er trouwens echt heel lullig om. Terwijl het ons echt niets kon schelen. We hadden meteen een foto naar zijn ex gestuurd dat er een kaartje voor haar binnen was gekomen.
Nu gaan wij heel goed om met zijn ex, maar dat is wel anders geweest. Denk niet dat ik het toen zo grappig had kunnen vinden.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Nov 2019 16:42

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Ik gelukkig niet. Maar één van mijn zussen heeft de neiging om mijn vriend te vergelijken met mijn ex met naam en zijn hufterig gedrag erbij. Voelt ook niet helemaal fijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 29 Nov 2019 19:45

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Ik wil mijn zus haar nieuwe vriend weleens bij de naam van haar ex noemen. Zij en haar ex zijn ruim 25 jaar samen geweest, ik was 8 toen zij verkering kregen dus ik moet echt (nog steeds) heel erg schakelen.
<<

Anoniem317

Bericht 29 Nov 2019 19:57

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Ik heb er zelf geen last van. Mijn moeder zei laatst tegen mijn man “of niet *koosnaampje ex*?” Mijn man had niks in de gaten. Ik keek mijn moeder aan en ze schrok ervan. Ik vond het niet zo erg. Kan een keer gebeuren.
<<

Anoniem307

Bericht 29 Nov 2019 21:18

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Alleen als we ruzie hebben en ik volgens hem teveel zeur of hij net gezeur heeft gehad met zijn ex. :laughcry: "Re, Re... Isles, stop met zeuren". "Wat jongen, wilde je me nu bij je ex haar naam noemen?" Ach, voordeel is dat dan de ruzie ook wel weer is gaan liggen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 30 Nov 2019 09:29

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Silly-One schreef:Ik gelukkig niet. Maar één van mijn zussen heeft de neiging om mijn vriend te vergelijken met mijn ex met naam en zijn hufterig gedrag erbij. Voelt ook niet helemaal fijn.


Huh Silly, dus niet per vergissing maar bewust vergelijken? Niet om naar te doen, maar vind ik niet oke klinken. Weet je ook waarom ze dit doet? Vindt ze jouw huidige vriend niet goed voor je?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 30 Nov 2019 09:47

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Herinneringen aan de verkeerde persoon toeschrijven heb ik ook weleens gehad haha. Is toch ook niet erg vind ik..
<<

Anoniem279

Bericht 30 Nov 2019 13:28

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Ik heb de naam van mijn ex weleens gebruikt toen ik het met mijn collega over mijn huidige vriend had. Jeetje wat schaamde ik me dood daarna. Het ergste was nog dat ex en ik al zeker 5 jaar uit elkaar waren toen. Kennelijk popte hij ineens op in gedachten vlak daarvoor.
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 16:03

Bericht 01 Dec 2019 04:51

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Ik heb het zelden. Maar mijn ex (met wie ik echt heel weinig contact heb) heeft wel eens via de app gezegd dat hij zijn nieuwe vriendin wel eens mijn naam heeft genoemd.
Ik wil trouwens wel de nieuwe vriendin van m’n broer als zijn ex noemen maar zij hebben ook dezelfde begin en eind letter van hun naam.

Ik denk trouwens niet dat men zich vergist doordat je echt aan je ex moet denken. Het is meer een naam die in je systeem zit.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 01 Dec 2019 06:00

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Ik heb het niet met namen, maar wel met de geboortedatum van dochter. Ze is de 16e geboren, maar ik schrijf nog vaak 11-03. Duurde heel lang voordat ik door had wie er op die datum jarig is, bleek mijn eerste vriendje te zijn..
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Dec 2019 15:27

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

Hiervoor zijn mijn relaties nooit serieus genoeg geweest (enkel een maandje als tiener).
Mijn broertje spreekt zijn vrouw wel regelmatig aan met mijn naam en andersom. Zeker als we elkaar gesproken hebben.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Dec 2019 15:38

Re: Verkeerde naam (ex) gebruikt

We worden nooit met de naam van een ander aangesproken (behalve dan door mijn vader, die noemt wel eens de naam van een van mijn dochters als hij mij bedoeld, haha).
Wel dacht mijn man ooit eens dat hij iets met mij had gedaan (een uitje ergens heen, geen idee meer hoe en wat), terwijl dat met zijn ex was. Dat was het wel.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron