Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

<<

Anoniem243

Bericht 04 Jul 2017 14:48

Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

N.a.v. een topic op Viva.
Stel je man/vriend/vriendin/vrouw komt ineens erg aan, of scheert zich maar net zoals het hem/haar uitkomt, of zet een enorme tattoo over zijn/haar hele rug. En jij vind het niet leuk/mooi/lekker/verzorgd. Zeg je er wat van? Wanneer wel en wanneer niet? En hoe zo ja: hoe breng je dat?

Bij mijn man en mij is dit toevallig pas ook weer eens ter sprake gekomen. Van beide kanten waren er zaken waar we nou niet echt opgewonden van werden zogezegd... Maar pfff, lastig om zoiets te zeggen tegen elkaar zonder de ander te kwetsen of het groter te maken dan het is. Want het gaat natuurlijk om het fantastische karakter van de ander. Maar ja... Het ook wil ook wat. Of Niet?

Hoe pakken jullie dat aan of hoe zou jij dat doen?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Jul 2017 14:54

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Wij zijn daar vrijdirect in. Bijvoorbeeld als ik of hij bepaalde kleding niet mooi vind of zo. Bij een tatoeage weet ik zeker dat er eerst overleggen.
Mijn vriend is trouwens nu in tien jaar tijd tien kilo aangekomen en daar heb ik nu laatst iets van gezegd. Dat ik het niet zo leuk zou vinden als hij nog meer aankomt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 15:07

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Wij zeggen dat gewoon tegen elkaar. Van het gewicht in elk geval. En qua kleding ook, juist! Niet alleen als iets leuk staat maar ook minder leuk. Idem dito met scheren (beide kanten op :palm: ), pukkeltjes, uit de mond stinken, eten tussen de tanden, etc etc. Vind dat je dat juist moet zeggen.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Jul 2017 15:08

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Gewoon zeggen. Wij raken daar niet beledigd door.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem245

Bericht 04 Jul 2017 15:09

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Mijn vriend is vorig jaar na zijn operatie heeeeeel veel afgevallen (hij had zijn nier aan zijn vader gedoneerd en lichamelijk toch echt wel een klap gehad) en ik heb daar na een tijdje wel wat van gezegd.
Buiten dat ik het niet mooi vond, was het ook ongezond. Mijn vriend werkt 60u per week, en eet tussendoor weinig en in de avonden vaak ook de makkelijke weg waardoor hij altijd wel op gewicht bleef maar na de operatie dus echt te weinig aan had. Hij is gestructureerder gaan eten en ziet er nu gewoon weer goed uit.
Een tatoo ofzo zou ik ook meteen aangeven als ik dat lelijk zou vinden, evenals een totaal ander kapsel. Van kleding weet hij ook wat ik wel leuk en minder.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Jul 2017 15:10

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Ja gewoon zeggen, vind dat ook niet moeilijk ofzo om bij mijn partner te doen. Andersom geldt hetzelfde.
<<

Anoniem222

Bericht 04 Jul 2017 15:26

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Hmm, nou een tattoo zou ik wel tof vinden als ik dat van te voren zou weten. En dan zou ik ook wel eerlijk zeggen als ik hem niet mooi vindt. Maar uiteindelijk is het zijn eigen keuze en heb ik daar natuurlijk weinig over te zeggen.

Als iemand echt onverzorgd is dan zou ik daar ook wel iets over zeggen, maar ik zou het best wel gek vinden als dat opeens bij mijn vriend zou gebeuren. Dan ligt daar waarschijnlijk iets anders aan ten grondslag dus dan zou ik eerder vragen naar de oorzaak.

Verder zeggen we alles gewoon tegen elkaar. Vind het juist wel fijn om op dingen gewezen te worden die ik zelf wellicht niet door heb.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jul 2017 18:10

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

We zeggen er vrij gauw wat van als we iets niet mooi vinden. Zo baalt hij van mijn tatoeage en van mijn skinnyness, en ik zeg er wat van als hij zich als een sloeber kleedt of als hij zijn haar lelijk heeft laten knippen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Jul 2017 18:50

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Ik zeg het bij hem wel snel, maar mijn man zegt zoiets dus niet snel genoeg. Dus kom ik er soms achter dat mijn haar gek is gaan zitten, er iets tussen mijn tanden zit of er iets niet meer in de plooi zit. Zeg dat dan even. Qua verdere verzorging maakt het hem niet veel uit, maar hij heeft er ook geen reden toe. En hij ziet er al jaren hetzelfde uit en is redelijk stabiel qua gewicht.
L2014 & H2017
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jul 2017 18:57

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Wat grappig, iedereen is er hier veel makkelijker en luchtiger over dan in het viva topic!

Dingen als iets tussen je tanden of een gekke pluk haar zeggen wij ook direct hoor, en wat we van elkaars kleding vinden ook. Maar dat zijn dingen die je meteen kunt veranderen (als je daar zin in hebt). Je gewicht of het wel/niet nemen van een tattoo kan lastiger zijn denk ik.

@Soleil, hoe reageerde hij op jouw opmerking?

@Kira: fijn dat hij weer gezonder is en er beter uitziet nu!

@Exo: maar aan die skinnyness kun je weinig doen toch? Hier hetzelfde, alleen ben ik zelf degene die ervan baalt en vindt man het prachtig (gelukkig), maar het veranderen is echt lastig.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Jul 2017 19:30

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Wij doen daar ook niet moeilijk over. Maar juist omdat alles snel wordt gezegd, wordt niks een issue waar niet over gepraat kan worden.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Jul 2017 20:39

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Sowieso de dingen waarmee je genante situaties kunt voorkomen, zoals frutsels tussen je tanden haha. Qua gewicht zullen we het ook wel zeggen denk ik, maar is hier niet ter sprake verder. Kleding zeg ik ook altijd, andersom ook (maar dan koop ik het soms wel gewoon, als ik het heel leuk vind).
<<

ChiQ

Bericht 04 Jul 2017 20:40

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Ja wij wel hoor. Mijn man vindt bepaalde kledingstukken maar gek, dan hoor ik dat direct. Gewicht is hier niet aan de orde maar laatst zei ik, wow voor ik zwanger werd van Julian woog ik 52 en nu 56, zei hij wel dat ik idd dikker was :12: maar ik vind mezelf met 56 kilo mooier omdat ik anders zo'n ingevallen kop heb dus daar ga ik niets aan veranderen. Mijn man wordt eigenlijk alleen maar knapper..
<<

Anoniem197

Bericht 04 Jul 2017 20:46

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Wij zeggen ook alles. Als hij een opmerking maakt over een shirt dat te strak of te kort is, gooi ik het weg. Hij is eerlijk en heeft smaak (ik dus totaal niet, ik vraag hem of bepaalde combinaties bij de kinderen kunnen omdat ik sommige dingen niet weet te combineren, ik zie het niet).
Ik vind het fijn dat hij eerlijk is want dan kan ik er wat aan doen. Zo zijn wij nu samen aan het afvallen.
Ik zeg er minder van want er valt bijna nooit wat van te zeggen.
Alleen een versleten shirt bv, veter los of iets tussen de tanden.

Ben nu wel benieuwd naar dat topic. Heb je een link?
<<

Anoniem281

Bericht 04 Jul 2017 20:47

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Wij praten overal over, dus ook 't uiterlijk. Kleding van m'n vent is niet echt aan de orde; ik kies dat gewoon voor hem en andersom vindt-ie snel dingen goed.

Een tattoo laat ik niet zetten zonder het met hem te overleggen. Niet dat 't me tegenhoudt :nerd: Maar ik zou het nooit zomaar doen. Hij vindt tattoo's niet direct mooi, zeker niet als er niet echt een betekenis achter zit, maar laat me verder wel helemaal vrij daarin.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2017 20:48

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Mijn vriend kreeg pfeiffer 2 jaar terug en toen viel hij heel erg af. Toen hij dun begon te worden heb ik er wel wat van gezegd want dat was niet gezond. Nu is hij weer terug op gewicht (plus een paar kilo) en dan zeg ik er ook wel wat van dat hij er een beetje om moet denken misschien. Dat vindt hij zelf trouwens ook, dus hij is alweer een paar kilo kwijt.
Hij zal nooit uit zichzelf iets tegen mij zeggen over mijn gewicht, maar nu ik na het afvallen een beetje zwaarder ben (beetje losgeslagen qua eten na de miskraam) dan zegt hij het wel eerlijk als ik vraag of hij het kan zien.
En kleding en dat soort dingen zeggen we direct tegen elkaar.

Een tattoo zetten zonder te overleggen zou nooit gebeuren.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jul 2017 21:13

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Sookie schreef:
@Exo: maar aan die skinnyness kun je weinig doen toch? Hier hetzelfde, alleen ben ik zelf degene die ervan baalt en vindt man het prachtig (gelukkig), maar het veranderen is echt lastig.


Ik ben wel eens dikker geweest en dat vond hij mooier. Ikzelf ook, maar tot op heden lukt het niet om aan te komen. Hij maakt er verder geen probleem van, maar laat zijn ongenoegen wel regelmatig blijken. Hij vindt het jammer. Terwijl ik er zelf eigenlijk wel vrede mee heb.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Jul 2017 07:50

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Mag ik vragen hoe hij zijn ongenoegen uit Exo?

Ik merk wel aan hem dat hij wat is aangekomen sinds we samen zijn maar er zit amper vet aan die man dus het is niet alsof hij het niet kan hebben. Oh en zijn billen zijn wat meer ingevallen. Maar hij ziet er, zeker gezien zijn leeftijd, echt ontzettend goed uit en hij is slanker en gespierder dan de meeste mannen die ik ken. Ik ben alleen maar afgevallen maar dan krijg ik wel te horen dat mijn borsten minder vol zijn. Tja, het is ook gewoon zo.

Dus wij zijn wat dat betreft wel volledig eerlijk en open.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jul 2017 08:01

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Als hij nodig naar de kapper moet of zich moet scheren dan zeg ik dat wel.

Mijn man heeft eigenlijk nooit commentaar op mijn uiterlijk. Ook niet toen ik nog 18 kilo zwaarder was dan nu en veel minder strak in mijn vel zat. Maar hij is ook niet iemand die overloopt van de complimentjes nu ik dus veel slanker ben - hij is gewoon niet iemand die continu commentaar geeft op iemands uiterlijk. En ondanks dat ik het jammer vind van de complimentjes heb ik dat toch wel liever. Ik had het niet fijn gevonden als hij destijds was gaan zeuren over mijn figuur - ik zag toen zelf ook wel dat ik dikker was geworden en vond het ook aan mij om er iets aan te doen. Als het echt overgewicht wordt is het natuurlijk wel een ander verhaal.

Als ik iets van kleren koop en hij vindt het echt niet mooi dan zou hij het wel eerlijk zeggen, maar dat is eigenlijk ook al vrij lang niet voorgekomen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Jul 2017 09:56

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Ja wij zeggen dit direct. Maar eigenlijk zitten wij wat dat betreft wel op 1 lijn.
2016
<<

Anoniem298

Bericht 05 Jul 2017 10:01

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Ja hoor, hier zeggen we het ook tegen elkaar. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik m'n man liever met een maatje minder zou zien, maar hij deed er nooit wat mee. Tot 2 jaar geleden, nu is hij 15 kilo kwijt en het staat hem zo goed. Gelukkig ziet hij nu zelf ook dat hij te dik was en zijn levensstijl ongezond was. Mijn man zegt nu tegen mij dat ik te dun ben, ik vind dat echt onzin. Zolang ik normaal eet en beweeg kan ik er verder niks aan veranderen. Kapsel bepaal ik meestal zelf, maar ik zou nooit voor een kort pittig kapsel gaan. Dat vind ik zelf niet mooi, maar hij zeker niet en daar houd ik dan wel rekening mee. Ik vind man met lenzen knapper, maar loop ook wel naast hem als hij z'n bril op heeft. En kleding passen we altijd samen, ik bestel online en pas dan thuis met kritische man en oudste dochter erbij, die geven allebei hun ongezouten mening. En twee keer per jaar gaan we de stad in voor mijn man en ondergaat hij hetzelfde.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Jul 2017 10:06

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Wij zeggen dit wel tegen elkaar.
2012
2016
2020

Instagram
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 05 Jul 2017 15:16

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

We zijn allebei aardig recht voor zijn raap, ik wat meer als hij moet ik er wel eerlijk bij zeggen :laughcry:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem315

Bericht 05 Jul 2017 16:16

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Caro schreef:Mag ik vragen hoe hij zijn ongenoegen uit Exo?


Hij doet het op een speelse wijze hoor. Dan voelt hij even aan m'n billen en dan zegt hij 'Nee, nog steeds niks er bij'. En als m'n borsten vol melk zitten (ik geef nog een beetje borstvoeding) zijn ze natuurlijk wat voller en dan heeft-ie nog wel eens de opmerking van 'Lekker, zo waren ze ook toen ik je leerde kennen'. Maar dat leest misschien sneuer dan het daadwerkelijk is.
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 06 Jul 2017 18:55

Re: Uiterlijk partner, wanneer zeg je er wat van?

Mijn vriend is een knappe man vind ik en toen ik hem leerde kennen, kleedde hij zich ook goed als we afspraken.
Nu zijn we wat langer bij elkaar en elke keer als ik naar hem toega of weet dat hij komt, doe ik mijn best om er leuk uit te zien. Hij doet dat niet meer en dat vind ik jammer. Eigenlijk doet hij het alleen nog maar als we samen ergens naartoe gaan, als we thuis zijn, draagt hij altijd een oude broek en oud shirt.
Ik zeg daar weleens wat van, dat dat shirt echt niet meer kan imdat er een gat in zit of de print bijvoorbeeld helemaal verwassen is en dat ie het dus beter weg kan gooien. Maar dat doet ie dan niet...

Zonder kleren is ie hel aantrekkelijk, met kleren valt ie me nu dus een beetje tege. Soms. En hij snapt dat niet.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers