Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik wil van mijn gevoelens af

<<

JustMe2010

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 19 Okt 2022 06:22

Bericht 27 Dec 2022 10:58

Ik wil van mijn gevoelens af

Hallo Allemaal, om maar met de deur in huis te vallen: Ik ben verliefd op een collega maar wil het niet. Ik ben een man, single (na mij scheiding) en ben verliefd geworden op een vrouwelijke collega die ik al 10 jaar ken. Waarom ik nu pas verliefd ben weet ik niet, misschien omdat we meer contact hebben de laatste maanden dan voorheen. Echter ze is getrouwd en heeft kinderen. Ik weet ook (bijna) zeker dat ze geen gevoelens heeft voor mij. Enkel vriendschap. En nu zit ik dus met zo'n klote gevoel dat ik verliefd ben terwijl ik het niet wil. Hoe kom ik nu van dit gevoel af. Het is er al weken en het gaat maar niet weg. Als ze geen collega was geweest dan was het makkelijker; maar ik zit op dezelfde afdeling met haar en werk met haar samen. En zoals gezegd hebben we ook een vriendschap. Ze doet gewoon heel erg aardig. Neemt bv koekjes mee naar het werk, nodigd me uit om samen te lunchen en ze verteld me ook veel over haar prive leven. En dat werkt niet echt mee als ik haar wil vergeten. Ik kan nu ook niet zomaar lunches weigeren of zeggen dat ik niets meer prive wil horen van haar.

Ik hoop dat dit snel voorbij gaat. Ze zit gewoon in mijn hoofd en ik wil dat niet. Ik weet ook wel dat er geen wondermiddeltje is of wat dan ook om niet meer verliefd te zijn maar het hier schrijven lucht ook al op. Mochten jullie tips hebben..... graag !
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 28 Dec 2022 12:30

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Heb je overwogen om het haar eerlijk te vertellen? Dat je - zonder het te willen - gevoelens voor haar hebt gekregen en dat het je beter lijkt dat jullie wat meer afstand houden op het werk? Een kort bericht via app of mail, dan weet ze genoeg. En snapt ze waarom je daarna ineens niet meer alleen met haar wil lunchen etc.

Het lijkt me wel ongemakkelijk omdat je dan toch op één afdeling blijft werken, maar aan de andere kant is het zoals het nu is óók ongemakkelijk. Toch?
T (2008) en I (2013)
<<

JustMe2010

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 19 Okt 2022 06:22

Bericht 29 Dec 2022 10:38

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Dat is een mogelijkheid (om het haar te vertellen) maar dat durf ik nu (nog) niet. Op het moment heeft ze vrij van het werk van vanaf de maandag voor Kerst tot en met 9 januari. Omdat ze nu vrij heeft merk ik aan mezelf dat ik mijn gevoelens voor haar wat kan onderdrukken maar ben bang dat als ik haar op 9 januari weer zie dan dan alles weer terugkomt. Het is gewoon een shit situatie. En al zou ze ook gevoelens hebben (wat niet zo is) dannog is het een situatie die niet kan (ze is getrouwd en heeft kinderen etc). Ik denk dat tijd mijn beste vriend is....
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Jan 2023 14:00

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Dat denk ik ook Justme. Je hebt eigenlijk 2 opties, de optie van Filoria, en gewoon afwachten tot het minder wordt. Binnen die laatste optie kun je dan nog kiezen voor afstand houden voor zover mogelijk, of het contact houden zoals nu. Vervelende situatie hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 02 Jan 2023 08:29

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Ik kan me wel voorstellen dat je er niet open over wilt zijn naar haar toe maar dan zou ik wel kiezen voor het nemen van afstand. Dat ze je uitnodigt om te gaan lunchen bijvoorbeeld is heel lief maar je hoeft er geen ja op te zeggen. Ga dan desnoods zelf even een blokje om ofzo, je hebt andere plannen etc. Op de werkvloer zou ik het contact proberen in te korten zolang het niet over werk gaat. Het enige risico dat je dan loopt is dat ze het merkt en je er naar vraagt. Wellicht is intern een andere functie nog een idee?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

JustMe2010

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 19 Okt 2022 06:22

Bericht 03 Jan 2023 17:02

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Dank voor de reacties. Er heeft zich een onverwachte wending voorgedaan. Ze was vandaag op het werk. Ze had haar verlof ingetrokken. Echter ze was koel en afstandelijk. Ze kwam vanmorgen opeens mijn kantoor binnenlopen en begon direct over een actie die ze heeft in ons project. Ik zeg "Gelukkig nieuwjaar" en stak mijn hand uit. "ja ja gelukkig nieuwjaar" zei ze terug maar weigerde mijn hand. Ondertussen had ze haar laptop geopend. Ik vroeg: waarom heb je je verlof ingetrokken? Ze gaf geen antwoord en bleef naar haar laptop staren en typen. Nog voordat we het over die actie in het project hadden gehad vertrok ze weer en ze is de hele dag op haar kantoor gebleven.

Nu ze zo doet is dat eigenlijk goed voor mij en mijn gevoelens voor haar zou je zeggen, maar op deze manier voielt het bij mij ook klote aan. Wat moet ik hier nu mee? Ik hoop dat het project snel klaar is.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jan 2023 17:47

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Nouja wat gek! Wisten je collega’s wat er aan de hand was en/of viel het hen ook op? Wel handig op zich voor jouw situatie maar leuk is het niet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

JustMe2010

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 19 Okt 2022 06:22

Bericht 04 Jan 2023 07:36

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Daar moet ik ook mee uitkijken. Collega's van mij (en haar uiteraard) weten niet dat ik gevoelens voor haar heb en als ik andere collega's dan ga 'uithoren' over haar dan krijgen ze misschien een vermoeden dat ik haar leuk vind. Maar ik heb toch gisteren nog voor het naar huis gaan gepraat me haar directe collega en kantoorgenote. Deze gaf ook aan dat ze erg afwezig was en zich erg focuste op het werk. Ze had geen pauzes genomen en alleen maar gewerkt. Maar... zo zei haar directe collega, ze heeft al wat langer problemen thuis, zowel met haar man/huwelijk alsook wat financiele problemen.

En nu ik dat weet denk ik dat haar leuke gedrag en aandacht voor mij niet meer was dan een afleiding van haar thuissituatie. Dat heeft dus niets met mij als persoon te maken terwijl ik dacht dat ze me leuk vond. Enerzijds is dit prima want ik wil geen gevoelens voor haar hebben maar anderzijds voel ik me toch wat verdrietig en gebruikt. Ik dacht dat ik een wat diepere band met haar had dan alleen collega's zijn. Ik weet nu ook niet meer hoe verder. Ik ga haar nu niet meer vertellen over mijn gevoelens voor haar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Jan 2023 08:21

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Je hele laatste alinea is een aanname hè, je vult het compleet zelf in. Blijkbaar spelen er dingen die ze niet met iedereen en dus ook niet met jou wil delen. Maakt niet gelijk dat op de momenten dat ze aardig en gezellig is en de toenadering wel zoekt, ze dan misbruik van jou maakt. Waarschijnlijk vindt ze jou een fijne collega bij wie ze zich goed voelt en met wie ze graag omgaat. Héél misschien voelt ze zelfs wel meer dan dat maar ik zou toch proberen dat los te laten en er niet teveel op te hopen.

In plaats van haar nu af te vallen zou je er ook voor kunnen kiezen om op het juiste moment je zorgen uit te spreken over haar. Vragen of het goed met haar gaat omdat je merkt dat ze zich afsluit voor jou en je collega’s. Dan merk je snel genoeg of ze je in vertrouwen wil nemen of niet.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 05 Jan 2023 11:08

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Jeetje wat doe jij veel aannames inderdaad zeg. Misschien was het wel verder niks voor haar en ziet ze je inderdaad gewoon als aardige collega. Hoezo heeft ze je dan gebruikt? Ze heeft je toch nooit iets beloofd ofzo? Je gaf ook eerder aan dat de kans klein is dat ze dezelfde gevoelens heeft.

Ze heeft ws op dit moment geen behoefte om te praten, anders was ze niet zonder een woord te zeggen weggelopen. Als vriend zou ik haar een berichtje willen sturen om te vragen of het goed gaat en dat ze niet hoeft te praten maar als ze daar wel behoefte aan heeft, ik er dan voor haar ben. Maar in jouw geval zou ik sowieso afstand van haar houden aangezien je de gevoelens niet wilt. In dat geval ben je niet de aangewezen persoon om er voor haar te zijn. Geef haar gewoon de ruimte en hou het zakelijk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

JustMe2010

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 19 Okt 2022 06:22

Bericht 13 Jan 2023 15:25

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Feestdagen en verlof zijn weer voorbij en we zijn weer volop met ons project bezig. En ik heb haar met rust gelaten en niet gevraagd of er iets is en haar de ruimte gegeven. Dat heeft gewerkt. Ze is weer als voorheen heel vriendelijk en we kunnen het weer top met mekaar vinden. Dus heb ik op een gegeven moment toen we gezellig aan het kletsen waren tijdens de lunch gevraagd wat er nu aan de hand was geweest. Het eerste wat ze zei was dat ze blij was dat ik dat niet gevraagd heb toen die situatie zich voordeed. Maar van de 2e reactie van haar schrok ik. Ze begon emotioneel te worden en te huilen. Ik bel je vanavond zei ze want ik wil dit niet op het werk vertellen. We hebben toen 's avonds afgesproken dat we een kop koffie gingen drinken ipv aan de telefoon hangen. En toe kwam een heel verhaal. Ze gaf aan dat haar huwelijk niet meer lekker liep. Ik laat de details weg maar het komt erop neer dat ze aan het twjifelen is of ze nog verder wil gaan met haar man. Ze heeft diverse keren met haar man serieuze gesprekken gehad om een en ander proberen om te buigen zodat de relatie weer goed komt. Maar dan gaat het een aantal dagen of weken goed en dan valt hij weer terug en ze is het nu beu. Ook vertelde ze me dat ze erg blij is dat ze dit met mij kan bespreken.

Hoe het nu verder gaat met haar en haar huwelijk weet ik niet. Ik heb eigenlijk alleen maar geluisterd naar haar waarvoor ze me bedankte. En hoe het nu verder moet mijn mijn gevoelens voor haar enzo weet ik nu ook even niet meer. Ik denk dat ik even niet belangrijk ben voor haar en haar situatie en me even op de achtergrond hou. Heb haar aangegeven dat ze me altijd kan bellen ofzo als ze behoefte heeft.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Jan 2023 20:02

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Jeetje wat een plottwist! Ik vind dat je heel netjes en verstandig hebt gehandeld. Lekker houden zo en luisterend oor voor haar blijven :) lijkt me dat ze dat vooral nodig heeft. Mits jij dat ook een beetje trekt met jouw gevoelens erbij.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Jan 2023 10:10

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Ik sluit mij daarbij aan.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Jan 2023 12:44

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Ik vrees dat het wel een beetje het recept is voor een gebroken hart als je gevoelens voor haar blijft houden en zij je nu nodig heeft als steun. Ik zou goed blijven afwegen of je eigenlijk meer van haar verwacht dan vriendschap, want dat is eigenlijk voor jullie allebei niet helemaal eerlijk. Lastig hoor! Kan me ook voorstellen dat je de gesprekken met haar zo fijn vindt nu.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

JustMe2010

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 19 Okt 2022 06:22

Bericht 19 Jan 2023 11:32

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Een update: Wat Teun zegt klopt. Het voelt inderdaad een beetje als een gebroken hart, ondanks dat er geen sprake is van een relatie anders dan collega's zijn. Zeker omdat ze aangeeft dat haar huwelijk/man problemen heeft. Ik probeer ook zo veel als mogelijk de communicatie met haar te beperken en als we moeten communiceren is dat vanuit het project. Nog een maandje en dan is het project klaar en dan gaan we beiden weer terug naar onze afdelingen. Dan zie ik haar niet zo vaak meer. Dus ik heb tegen mezelf gezegd: nog een maandje volhouden. Ik ga zeker niet mijn gevoelens voor haar aan haar zeggen.
<<

JustMe2010

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 19 Okt 2022 06:22

Bericht 04 Feb 2023 09:06

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Het is klaar. Het project. We gaan beiden weer terug naar onze afdelingen en zullen mekaar een stuk minder zien. Sinds mijn laatste post hier heb ik het geprobeerd wat zakelijker te houden. Dat is ten dele gelukt. Ik merk dat mijn gevoelens voor haar aan het verdwijnen zijn. Gelukkig. Is voor beiden het beste denk ik. Ze vertelde me wel dat ze nog steeds in een niet zo gelukkig huwelijk zit. Daar zal ze toch echt zelf mee moeten dealen. Anyway, ik ben blij dat het project klaar is en dat we nu mekaar minder gaan zien.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Feb 2023 09:18

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Nou toch wel fijn zo, en goed dat je toch niks ondernomen hebt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Feb 2023 11:25

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Knap hoe je er mee omgegaan bent. Hopelijk komt er snel een fijne liefde op je pad!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Feb 2023 15:14

Re: Ik wil van mijn gevoelens af

Fijn.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers