Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatietherapie

<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 13 Mrt 2017 16:56

Relatietherapie

Wij hebben relatieproblemen. Zo nu staat het op papier.
Wij, waarvan ieder vindt dat we zo goed bij elkaar passen. Wij niet uitgezonderd. En toch zijn daar die problemen. En die problemen komen grotendeels bij mij vandaan.
Ik zit al een flinke tijd niet lekker in mijn vel. Heb enorme struggles in mijn hoofd. Twijfel aan alles. En dat ben ik niet gewend. Ben geen twijfelkont, zie altijd alles van de positieve kant en ben de eerste die problemen aanpakt en, vooral, er over praat. Maar nu niet.
Ik heb het gevoel dat ik geremd wordt door mijn gezin. En dit geeft weer de nodige strugglegedachte, want ik "mag" dat niet denken.
Het ene moment kijk ik naar mijn man en denk ik: "Met hem wil ik oud worden". Het volgende moment denk ik weer: "Ik wil zo graag alleen zijn, even helemaal niets aan mijn hoofd. Alleen mijn werk en mijzelf."

En nu overwegen we dus relatietherapie. Maar gaat die relatietherapie ons hetgeen brengen wat we nodig hebben. Gaat het mij brengen wat ik nodig heb? Ik weet het niet.

Meer die relatietherapie hebben gehad? En hoe is je dit bevallen? Zijn jullie er sterker uit gekomen? Of juist helemaal niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Mrt 2017 17:41

Re: Relatietherapie

Wat goed dat je hulp zoekt!
Ik heb zelf geen ervaring met relatietherapie dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar ik reageer even op wat je schrijft. Uit hoe het er staat maak ik eerder op dat jij uit balans bent qua energie krijgen en energie geven, en niet zozeer dat je relatie je belemmert. Maar dat kan ook anders zijn natuurlijk want je schrijft niet alles over je relatie hier op (dat snap ik).

Wie is met het relatietherapie-idee gekomen? Jij of je partner of je huisarts wellicht?
#teammaple🍁
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 13 Mrt 2017 19:06

Re: Relatietherapie

Ik heb zelf geen relatietherapie gehad, maar een vriendin wel, en zij vond het erg fijn en ze hebben er beide veel aan gehad.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Mrt 2017 19:11

Re: Relatietherapie

Heb je zelf hulp alleen? Misschien is het fijn om alleen te ventileren? En dan kan hij vast wel een keertje mee om een keer inzicht te krijgen in jouw overwegingen en samen te bespreken wat dat voor spanningen op jullie samen heeft. Maar eerlijk gezegd lees ik het niet zozeer als iets dat relatietherapie vraagt?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Mrt 2017 21:03

Re: Relatietherapie

Ik herken je gevoelens heel erg! Maar ik twijfel niet aan mijn relatie, ik wil oud worden met mijn man. Ik denk inderdaad eerder dat ik zelf niet in balans ben, op de momenten dat ik zo denk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2017 22:05

Re: Relatietherapie

Klinkt alsof je inderdaad eerder zelf door een moeilijke fase gaat en met jezelf in de knoop zit dan dat je reactie echt niet goed gaat. Maar natuurlijk heeft je eigen (mentale) gezondheid wel zn reflectie op je relatie.
Ik zou hierbij denk ik niet direct denken aan relatie therapie maar therapie voor jezelf. Om uit te zoeken wat je precies dwars zit en wat je daar aan kan doen. Misschien zijn er oplossingen om wat meer tijd voor jezelf te creëeren, iets echt van jou zelf als je daar behoefte aan hebt.
Daarbij kan je man dan misschien wel een keer mee gaan in een later stadium.

Succes, het lijkt me niet makkelijk, wat het exacte issue nou ook is.
Let's discover the world together.
<<

Brooke

Bericht 15 Mrt 2017 09:56

Re: Relatietherapie

Precies wat Marin aangeeft, dacht ik ook meteen met het lezen van je post.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 15 Mrt 2017 18:01

Re: Relatietherapie

Dank voor jullie objectieve reacties.
Onze relatieproblemen zijn inderdaad ingegeven door mijn problemen, ook wel de enorme chaos in mijn hoofd genoemd.
Maar die chaos is zo heftig dat we het er over hebben dat ik tijdelijk het huis verlaat. Om de energie die ik heb alleen aan mijzelf te kunnen geven en mij niet ook druk te hoeven maken om de emoties van partner en kinderen.
Ik ben zo verstandig geweest om een afspraak bij de huisarts te maken, want dat ik hier iets mee moet is overduidelijk. Ik kan gelukkig morgen al terecht bij mijn huisarts.

Mijn partner is trouwens echt de beste. Hij valt niet in boosheid of iets dergelijks. Is wel heel verdrietig en dat is begrijpelijk. Het is niet niets als je vrouw thuis komt en zegt dat ze overal aan twijfelt. Aan alle dingen in het leven.
Hij zei zelfs gister dat ondanks zijn angst dat ik onze relatie geen toekomst heeft, ik zeer zeker moet uitzoeken wat mij weer gelukkig maakt. En als dat is dat wij uit elkaar "moeten" dan is dat zo. Een gelukkige ik is het allerbelangrijkste, want als het erop aankomt heb je alleen jezelf nodig.

En dit soort reacties van hem laten mij dan nog meer twijfelen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Mrt 2017 22:08

Re: Relatietherapie

Janne, wat fijn dat je zo'n lieve partner hebt. Neem rustig de tijd voor je eigen issues dan valt daarna waarschijnlijk weer alles op zijn plek. Wat vervelend dat je hier doorheen moet. Ik raad je aan geen grote beslissingen te nemen de komende tijd, je bent nu niet helemaal jezelf :hug:

Mijn ouders hebben in zo'n zelfde situatie gezeten, ook even apart van elkaar geleefd, wel met elkaar blijven praten en afspreken. Toen weer rustig opgebouwd. Het was toen ook mijn moeder die erg met zichzelf in de knoop zat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mrt 2017 11:51

Re: Relatietherapie

Succes bij de huisarts vandaag Janne. Heel goed dat je hier mee verdere stappen onderneemt. Wat de onderliggende reden ook moge zijn, het lijkt me goed om hier iets mee te doen omwille van jezelf, je man en je kinderen. Fijn dat je man zoveel begrip toont.
Ik heb natuurlijk geen enkel idee wat hierachter speelt, maar het klinkt alsof jij heel hard aan jezelf moet gaan werken, op de één of andere manier rust moet gaan vinden en dat hopelijk met een hele hoop hulp jullie er dan uiteindelijk weer samen uit komen. Dat ga ik heel hard voor je hopen. En anders mocht dat laatste aspect niet lukken, dan hoop ik dat jullie daar vrede mee kunnen hebben allebei, uiteindelijk.

Maar bovenal hoop ik voor jou dat jij er uit komt. Sterkte!
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Mrt 2017 12:00

Re: Relatietherapie

Ik heb het gelezen en wilde het niet zomaar wegklikken zonder te reageren. Dapper dat je je twijfels deelt met je man en heel lief en onbaatzuchtig van hem om jou de ruimte te geven om dingen voor jezelf uit te zoeken. Wat een moeilijke situatie zo met je gezin zeg. Ik weet ook niet of relatietherapie in dit stadium zin heeft, om eerder genoemde redenen. Het lijkt me zinvoller om uit te zoeken waar jouw twijfels en onrust vandaan komen (als je dat nog niet weet) en eventueel als volgende stap er dan samen uit proberen te komen als jullie daar beide voor 100% voor willen en kunnen gaan.

Neem de tijd en ruimte die nodig is en die je ook die je krijgt van je man om alles uit te zoeken. Dat is denk ik heel waardevol. Veel sterkte!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 16 Mrt 2017 17:20

Re: Relatietherapie

Hoewel ik hier geen ervaring mee heb, klinkt het ook voor mij niet zo zeer alsof je je huwelijk echt zat bent maar meer te weinig ruimte en tijd voor jezelf voelt. Want je geeft aan even helemaal alleen te willen zijn maar ja, van ke kinderen kun je niet scheiden dus wat dat betreft bereik je dat dan ook niet. Ik denk dat je wel veel bereikt met therapie waarin je uit kunt zoeken waar je gevoel van gebrek aan eigen ruimte vandaan komt. Het heeft vaak een oorzaak die al dieper ligt.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers