Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeaubedrag bruiloft

<<

Anoniem122

Bericht 20 Aug 2014 08:51

Cadeaubedrag bruiloft

Wat zouden jullie geven op een bruiloft van je beste vriendin waar je de hele dag aanwezig bent? (Vriend en ik zijn beide daggasten).

Ik heb écht geen idee wat nou een beetje normaal is. Heb al beetje lopen googlen maar kom op bedragen tussen de 20 en 200 euro uit.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2014 08:53

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Ik zou rond de 50 euro geven voor een goede vriendin. Voor een collega rond de 20.

Mijn Spaanse collegas waren laatst compleet in shock toen we het daar over hadden. Bij hen is het gebruikelijk om altijd rond de 100 uit te geven. Daar was ik weer van in shock haha.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Aug 2014 08:53

Re: Cadeaubedrag bruiloft

En is die 50 euro dan per stel of per persoon?
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2014 08:57

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Als ik samen als stel er heen zou gaan, zou ik het als stel geven ja.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Aug 2014 08:57

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Wij doen denk ik voor echt goede vrienden en familieleden 75 euro (ongeveer).
Bij kennissen/'gewone' vrienden/verdere familie iets tussen de 20 en 50 euro, afhankelijk van de band.
De echte beleefdheidsbezoekjes (laatst waren wij bijvoorbeeld bij de bruiloft van onze buren die we alleen af en toe op straat gedag zeggen) daar doe ik meestal een cadeau, omdat ik dan niet weet hoeveel geld ik moet geven (20 vind ik te veel, maar 10 staat weer zo gierig). Zo had ik voor onze buren een fles cava gekocht en daar een etiket op gemaakt met hun eigen foto en trouwdatum.

Marin, ik vind 50 euro best 'weinig' voor echt goede vrienden als je ook daggast bent. Of ligt dat aan mij? Lastig is het altijd hoor.

Een vriendin vertelde mij dat zij voor haar bruiloft van een goede vriend van haar man een kaart had gekregen waar 5 losse euro's in waren geplakt. Haha dat vond ik echt een beetje gierig.

♥♥
<<

Anoniem122

Bericht 20 Aug 2014 08:59

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Ok bedankt! Ik zat zelf ook aan 50 tot 75 euro te denken. Kan nu ook niet zoveel missen maar wil ook niet krenterig zijn.. Want heb het echt wel voor ze over.

Elliot, die bedragen die je noemt, zijn die dan per stel of per persoon?
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Aug 2014 09:00

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Wij hebben €50,- per stel van onze vrienden gekregen als ik het goed onthouden heb. Ik zou zelf tussen de 50 en 100 euro geven per stel.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Aug 2014 09:00

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Per stel. Ik doe niet aan per persoon, het gaat uiteindelijk toch van dezelfde hoop af. Alle cadeaus die ik geef zijn zowel van mij als mijn vriend, haha.

♥♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 20 Aug 2014 09:03

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Ik vind zulke dingen ook heel moeilijk om te besluiten. Voor goede vrienden hebben we een tijdje geleden onderstaande hortensia gekocht (ik vond met name de pot zo super leuk en toepasselijk) deze kostte volgens mij 15 euro en dan nog 30 euro erbij. We waren toen trouwens alleen avondgast (en het kado was dus van ons samen).
Afbeelding

Als ik daggast zou zijn, zou ik denk ik zo'n 75 euro geven, samen als stel.

Overigens vind ik het ook heel erg van je situatie afhangen. Bijvoorbeeld mijn zusje zit in haar laatste jaar van een MBO opleiding en haar vriend is net klaar met zijn opleiding, heeft ook wel een baan maar verdient echt niet zo heel erg veel. Als zij meer dan 30 euro in totaal, voor een hele dag zouden geven, zou ik dat absurd vinden. Zoveel geld hebben ze gewoon niet, denk ik.
<<

Anoniem114

Bericht 20 Aug 2014 09:04

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Ik weet nog niet of ik m'n beste vriendin geld ga geven, eigenlijk. Ik heb sowieso al een adresje gevonden waar je een kousenband kunt laten maken, geheel naar eigen ontwerp zodat 't bij de jurk past. En ik wil het gastenboek bijv. gaan maken (en dan niet een cliché boek, maar een blijvend voorwerp, een grote spiegel etc.) en die kosten neem ik dan op me.

Andere goede vriendinnen zou ik ongeveer 50 euro geven denk ik of een combi met een persoonlijk cadeau.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Aug 2014 09:06

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Snooki schreef:Ik weet nog niet of ik m'n beste vriendin geld ga geven, eigenlijk. Ik heb sowieso al een adresje gevonden waar je een kousenband kunt laten maken, geheel naar eigen ontwerp zodat 't bij de jurk past. En ik wil het gastenboek bijv. gaan maken (en dan niet een cliché boek, maar een blijvend voorwerp, een grote spiegel etc.) en die kosten neem ik dan op me.

Andere goede vriendinnen zou ik ongeveer 50 euro geven denk ik of een combi met een persoonlijk cadeau.

Ohja hier ben ik het ook wel weer mee eens. Bij R. en vriendin had ik toen een hele gepersonaliseerde Blond-schaal laten maken. Vond ik leuker dan geld.
(Maar dat was ook een beetje omdat R.'s vriendin mij had gezegd dat ze gasten had geselecteerd op hoeveel ze dacht te krijgen, dus als ze dacht dat mensen veel geld zouden geven dan mochten ze op het feest komen en anders alleen op de receptie. Dat vond ik heeeeeel stom dus weigerde ik geld te geven, haha)

Anyway, persoonlijke cadeau's vind ik dus ook heel erg leuk, en afhankelijk van hoe duur dat was zou ik er nog geld bij doen (of niet dus).

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2014 09:07

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Ja ik heb er eigenlijk ook geen ervaring mee, Elliot. Ik ben pas op 1 bruiloft van een vriendin geweest maar daar heb ik foto's gemaakt en een foto album gemaakt dus feitelijk zou dat qua cadeau prijs dan zo'n 1200 euro geweest zijn haha. Ik heb haar daarnaast niets meer gegeven.

Ze zeggen wel eens dat je als daggast wel er van uit kan gaan dat je ongeveer de kosten die jij kost als gast, betaalt als cadeau aan t bruidspaar. Denk aan eten, drinken etc. Dan kom je al snel aan 100 euro inderdaad.

Ik zou het bij echt goede vrienden ook niet erg vinden om dat te betalen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Aug 2014 09:10

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Nee ik weet het ook allemaal niet hoor. Maar ik ben altijd heel erg bang om gierig over te komen, dus ik geef volgens mij altijd vrij ruim. En het is ook heel erg afhankelijk van de band met het bruidspaar.

♥♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 20 Aug 2014 09:12

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Marin schreef:Ze zeggen wel eens dat je als daggast wel er van uit kan gaan dat je ongeveer de kosten die jij kost als gast, betaalt als cadeau aan t bruidspaar. Denk aan eten, drinken etc. Dan kom je al snel aan 100 euro inderdaad.


Maar dat is dan ook weer een beetje gek omdat je dan moet inschatten wat een bruiloft kost per persoon. Bovendien zou je dan geen rekening kunnen houden met je persoonlijke budget. Ik denk dat bij ons een daggast zo'n 75 euro kost, bij jullie vast wel wat meer, maar hoe moeten onze gasten dat nou weten?
<<

Anoniem114

Bericht 20 Aug 2014 09:15

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Ik vind 't vooral afhangen van de band. Ik ga niet van een standaard bedrag uit, of zo.. Toen m'n collega ging trouwen, gaven m'n vriend en ik 20 euro. Ik had destijds ook een andere collega, die vond ik helemáál niet aardig! Als zij zou trouwen en de collega's zou uitnodigen zou ik wss niet eens komen... En als ik wel zou gaan, zou ik een cadeau meenemen of proberen met andere collega's iets te geven, zodat ik minder kwijt zou zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Aug 2014 09:18

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Per stel 50 euro bij familie of echt goede vrienden.

Wanneer ik naar vriendin die wat verder weg staat of een kennis ga, geef ik meestal 15 of 20 euro.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2014 09:39

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Green_Pepper schreef:
Marin schreef:Ze zeggen wel eens dat je als daggast wel er van uit kan gaan dat je ongeveer de kosten die jij kost als gast, betaalt als cadeau aan t bruidspaar. Denk aan eten, drinken etc. Dan kom je al snel aan 100 euro inderdaad.


Maar dat is dan ook weer een beetje gek omdat je dan moet inschatten wat een bruiloft kost per persoon. Bovendien zou je dan geen rekening kunnen houden met je persoonlijke budget. Ik denk dat bij ons een daggast zo'n 75 euro kost, bij jullie vast wel wat meer, maar hoe moeten onze gasten dat nou weten?


Nee het is ook meer een richtlijn. Diner kost meestal toch wel tussen de 25 en 50 euro per persoon, daar kan je sowieso wel van uit gaan denk ik.

En uiteraard is je persoonlijke budget ook afhankelijk.
<<

Anoniem117

Bericht 20 Aug 2014 10:26

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Als daggast 50 p.p dus 100 euro als stel. Volgend jaar een bruiloft in Italië waar ik zelf ticket en huurauto moet betalen (locatie anderhalf uur van vliegveld) dan ben ik wel echt van plan minder te geven. Met vrijgezellenfeest erbij, opnemen vrije dagen en alle extra kosten die erbij komen is dat voor mij echt te duur. Omdat kinderen niet mee mogen, kan ik er ook geen vakantie van maken. Ik denk dat ik dan een klein persoonlijk cadeau geef, maar geen geld.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Aug 2014 10:54

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Ik vind het zo stom, dat je moet inschatten hoeveel een bruiloft zou kosten en daar dan het bedrag op moet aanpassen. Ze nodigen je toch uit, omdat ze je erbij willen hebben? Ik snap die logica niet. Dan mag je met alles blij zijn wat iemand geeft, of het nu geld is of een cadeau.

Vriendin van mij (van vroeger) gaat nu trouwen: vrijgezellenfeest 100 euro (ex drank), rijkosten (40 euro voor mij),drankjes 's avonds, een bedeltje voor het vrijgezellenfeest, cadeau voor de bruiloft, iets wat de ceremoniemeesters hebben bedacht dat ik moet maken, rijkosten bruiloft et cetc. Kost me een godsvermogen.. en dan ook nog een cadeau. Sorry, maar dat wordt dan aangepast aan wat ik nog te besteden heb. Volgens mij gaf zij bij mij destijds 15 euro en ze kon niet bij mijn vrijgezellen zijn. Dus ik vind het wel best :-)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Aug 2014 11:12

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Oh ja Caro, je bent dan inderdaad wel heel erg veel geld kwijt.

Toevallig vroeg mijn moeder laatst wat ik zou willen doen als vrijgezellenfeest. Ik heb gezegd dat het me niet kan schelen, als het maar geen suffe workshop is en als het maar niet teveel geld kost. Ik vind het zo vervelend als je voor zo'n feest 100 euro of meer moet neertikken. Ik zou me dan als bruid echt bezwaard voelen (ook al kan de bruid er misschien niet eens iets aan doen).

♥♥
<<

Anoniem216

Bericht 20 Aug 2014 11:18

Re: Cadeaubedrag bruiloft

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 12:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Aug 2014 11:23

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Oh jeetje Caro, dat vind ik echt een hoop geld!

Wij geven ongeveer 50. Was bij ons op de bruiloft ook zo'n beetje het gemiddelde bedrag.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 20 Aug 2014 11:25

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Als daggast geef ik 100 per stel en als avondgast 50.
2012 & 2016
<<

Anoniem130

Bericht 20 Aug 2014 11:37

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Green_Pepper schreef:
Marin schreef:Ze zeggen wel eens dat je als daggast wel er van uit kan gaan dat je ongeveer de kosten die jij kost als gast, betaalt als cadeau aan t bruidspaar. Denk aan eten, drinken etc. Dan kom je al snel aan 100 euro inderdaad.


Maar dat is dan ook weer een beetje gek omdat je dan moet inschatten wat een bruiloft kost per persoon. Bovendien zou je dan geen rekening kunnen houden met je persoonlijke budget. Ik denk dat bij ons een daggast zo'n 75 euro kost, bij jullie vast wel wat meer, maar hoe moeten onze gasten dat nou weten?


Haha, hoepel op! Ik ben als (single werkeloze) student uitgenodigd als daggast voor de bruiloft van een vriendin in Spanje die (en haar man ook) een absolute topbaan heeft. Denk wonen in villa aan de kust in Sitges, bonussen van paar ton. Geen idee wat ik gekost heb, maar er was lunch, vervoer, receptie met haute cuisine amuses en cocktails en amazing entertainment in een 4 of 5 sterrenhotel in de heuvels daar een belachelijk luxe 7 gangen diner, erna een feest en daarna nog een club avond.... Geeeeen idee wat het heeft mogen kosten, wil ik denk ik ook niet weten!

Ik heb een fles goeie champagne gegeven van 35 of 40 euro (want zij hoeven ook geen envelopje met geld nam ik aan haha).
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 20 Aug 2014 12:13, in totaal 5 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 20 Aug 2014 11:39

Re: Cadeaubedrag bruiloft

Wij zijn klein getrouwd en er waren maar 3 vrienden, we kregen van mijn ouders een tuinset voor op het balkon en van mijn broer een barbecue, dus hadden die vrienden een mand gedaan met bloembollen, flesje rosé, tangen om te barbecuen, kaarsen enz en we kregen nog 130euro. Dus dat was wel 50 euro per persoon denk ik.

Toen een vriendin van ons in Amerika trouwde hebben we er voor gezorgd dat er bij thuiskomst een nieuw bed met beddengoed e.d in hun huis stond, met rozenblaadjes en flesje champagne, toen hebben we ook 50 euro p.p. bijgedragen terwijl we dus niet eens op de bruiloft geweest waren.

Maar als je zelf wat minder te besteden hebt dan zou ik wat minder doen, dat begrijpen goede vrienden echt wel!
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers