Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar doe ik goed aan?

<<

Pop2017

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 17 Jul 2018 20:02

Bericht 18 Sep 2018 21:04

Waar doe ik goed aan?

Ik heb de liefde van mijn leven gevonden. Geweldige man, al in het bezit van kinderen.
Ik ben er altijd van overtuigd geweest moeder te worden, maar mijn grote liefde geeft aan geen kindje meer te willen.
Kies is voor hem en zijn kinderen? Kies ik voor mezelf en hoop ik ooit moeder te worden van een eigen kindje samen met een net zo leuke/leukere man? In ben nog niet te oud in principe... heb nog zeker zo’n 10 jaar te gaan (even er vanuitgaande dat alles werkt etc)
Ik weet even niet waar ik goed aan doe.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2018 21:08

Re: Waar doe ik goed aan?

Niemand anders kan natuurlijk voor jou beslissen wat je moet doen, het moet jouw afweging zijn, maar ik geloof niet dat ik mijn kinderwens overboord had kunnen zetten. Voor mij zou het een dealbreaker zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 18 Sep 2018 21:39

Re: Waar doe ik goed aan?

Ik sluit mij aan bij Susan. Voor mij zou het ook echt een dealbreaker zijn, maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2018 21:43

Re: Waar doe ik goed aan?

Waarom is hij de liefde van je leven? Die vraag hoef je niet hier te beantwoorden maar kan je wel aan jezelf stellen.
Uiteindelijk kan niemand voor je beslissen natuurlijk. Ik weet ook niet hoe sterk je kinderwens is.

Wat lastig voor je. Succes met je beslissing.
Let's discover the world together.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Sep 2018 21:44

Re: Waar doe ik goed aan?

Ik sluit me ook aan. Mijn kinderwens was zo sterk, die kon ik niet zomaar aan de kant zetten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem244

Bericht 18 Sep 2018 21:52

Re: Waar doe ik goed aan?

Dat is toch echt een keuze die alleen jij kan maken.

Ik heb ook gevoelens gekregen voor een man met 2 kinderen.
Voor mij was het een dealbreaker als hij geen kind meer zou willen.
Hoe gek ik toen ook op hem was, hoe verliefd ik was en hoe goed het liep... ik wilde en kon mijn kinderwens niet opzij zetten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Sep 2018 07:00

Re: Waar doe ik goed aan?

Lastig! Als je voor hem kiest, in plaats van je kinderwens heeft dat gevolgen voor de rest van je leven. Je weet hoe hij hier in staat, ga je het hem of jezelf op latere termijn niet verwijten, is de vraag.
<<

Pop2017

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 17 Jul 2018 20:02

Bericht 19 Sep 2018 07:36

Re: Waar doe ik goed aan?

Bedankt voor de reacties, ik snap dat jullie die keuze niet voor mij kunnen maken. Ik was eigenlijk meer benieuwd naar vrouwen die in dezelfde situatie hebben gezeten en een mening van anderen. Waar zou je voor kiezen als je in mijn situatie zat?

Waarom is hij de liefde van mijn leven? Alles klopt. En ik ben bang dat nooit meer tegen te komen. Het is zo’n tweestrijd. Kies ik voor hem en zijn kinderen? Kies ik voor mezelf en hoop ik ooit weer een net zo’n leuke man tegen te komen en daar een kindje mee te krijgen. Of blijf ik sowieso met lege handen achter? Niemand kan de toekomst natuurlijk voorspellen dat snap ik... maar ik voel me echt verscheurd van binnen.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Sep 2018 07:41

Re: Waar doe ik goed aan?

Ik heb dan zelf 2 kinderen, en mijn vriend heeft er 1. En heel eerlijk? Het houden van zoals je houd van je eigen kinderen, en houden van het kind van een ander is gewoon niet hetzelfde. Wanneer je de wens hebt om zelf moeder te worden dan zou ik alle kansen aangrijpen, en niet een relatie afwachten waarin je de kans niet hebt.

En wat als je stras 10 jaar verder bent, de liefde van je leven toch niet de liefde blijkt te zijn, en je alsnog zonder kind overblijft. Het is geen vaststaand feit dat zijn kinderen je blijven bezoeken.
Al met al lastig. Ik zou voor mijn kinderwens wel kiezen denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Sep 2018 07:48

Re: Waar doe ik goed aan?

Pop2017 schreef:Waar zou je voor kiezen als je in mijn situatie zat?


Ik had daar juist niets over gezegd omdat het zo persoonlijk is, maar voor mij is het inderdaad een deal breker. Heel hard gezegd is hij dan dus eigenlijk niet de ware.

Wel heel rot natuurlijk dat het verder zo ontzettende klik is en dat jullie hier tegenaan lopen. Veel sterkte.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Sep 2018 07:52

Re: Waar doe ik goed aan?

Jeetje, wat een lastige situatie. De liefde voor een persoon overtreft zeker niet de liefde voor een eigen kind. Dat gaat zoveel dieper dan voor een ander persoon. Zoiets zou ik dus niet laten schieten voor een relatie, nee. Hij is dan inderdaad niet de ware voor mij.
Heel cru: Ik zou nog liever alleenstaande moeder worden dan samen zijn met een man die mijn kinderwens niet wil vervullen. Juist een man die al kinderen heeft, weet mijns inziens hoe het voelt om kinderen van zichzelf te hebben en hoe waardevol dat is.
<<

Anoniem244

Bericht 19 Sep 2018 08:11

Re: Waar doe ik goed aan?

Heb je er al goede gesprekken met hem over gehad en ook aangegeven dat je niet weet of je met hem verder zou willen als hij geen kind meer wil?
Mijn vriend hoefde ook niet perse een kind meer, vond 2 genoeg. Maar hij gunde mij ook een eigen kind.
Vele gesprekken, vele twijfels, vele tranen verder heeft hij aangegeven toch voor een kindje samen te willen (niet meteen toen natuurlijk, nu gaan we er samen voor).
Ik heb toen wel bij hem aangegeven dat als hij geen kindje meer wilde, ik heel goed zou moeten nadenken wat nu te doen en dat het waarschijnlijk voor mij een dealbreaker zou zijn.

100 duizend twijfels in m’n hoofd
Kan ik gelukkig zijn met hem en m’n kinderwens opzij zetten?
Wat nou als ik bij hem weg ga en ik kan geen kinderen krijgen?
Ben ik liever gelukkig met hem samen en zijn kinderen of liever alleen (of met een ander) met een kind
Stel ik zet m’n kinderwens opzij, het gaat over tussen ons en ik heb geen kind en ook te oud daarna
Etc etc
<<

Anoniem250

Bericht 19 Sep 2018 08:15

Re: Waar doe ik goed aan?

Ik zou kiezen voor mijn kinderwens. Ik ben ook verliefd geworden op een oudere man met kind. Meteen toen het serieus werd heb ik, of hij dat kan ook, de vraag gesteld. Als hij geen kinderen meer had gewild, dan was ik meteen weggegaan. Ik was toen pas 26.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 19 Sep 2018 08:24

Re: Waar doe ik goed aan?

Snap dat het een lastige keuze is maar ik zou altijd voor mezelf, en dus de kinderwens kiezen. Nu ben je verliefd maar over een paar jaar kunnen jullie wel uit elkaar gegroeid zijn en dan is het te laat om alsnog voor die wens te kiezen.

Succes met je keuze!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Sep 2018 08:26

Re: Waar doe ik goed aan?

Ik ben ook gek geworden op een man die al kinderen had. Sterker nog, hij was al gesteriliseerd. Dat was voor mij dan ook een dealbreaker. Na zes maanden kwam het gesprek dan echt ter tafel, en hij was bereid de operatie om te draaien voor mij en alsnog voor een kindje te gaan.

Nu het erop lijkt dat we geen kinderen samen kunnen krijgen, biedt dat dus weer andere uitdagingen. Moraal van het verhaal: je weet niet wat er down the road gaat veranderen. Misschien kom je erachter dat hij toch niet de ware is. Verliefdheid is ook een rare staat van zijn: het maakt je eigenlijk niet helemaal goed bij je hoofd. Dus op basis van een verliefdheid zo'n levensingrijpend besluit maken is ook niet het beste optie ever.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Sep 2018 08:26

Re: Waar doe ik goed aan?

Wat ontzettend lastig.

Ik heb een collega gehad die om die reden een punt achter haar relatie heeft gezet. Haar vriend wilde geen kinderen en zij wel. Je kan nou eenmaal geen middenweg kiezen hierin.
Inmiddels heeft een leuke nieuwe vriend (die trouwens wel ook al kinderen had) en een prachtige dochter.

Ik denk dat ik de zelfde keuze gemaakt zou hebben. Hoe lastig en verdrietig dat ook is.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 19 Sep 2018 08:31

Re: Waar doe ik goed aan?

Ik heb 10 jaar geleden ook in deze situatie gezeten. Ik ben bij mijn liefde gebleven. En heb ervoor gekozen geen eigen kind(teren) te krijgen. Mijn kinderwens was niet supergroot, maar ik zeg ook, als ik in een andere situatie had gezeten, met een jongere man zonder kinderen, durf ik niet met 100 % zekerheid te zeggen dat ik ook geen kind(eren) had. Dat weet mijn vriend ook.

Succes met deze beslissing...
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 19 Sep 2018 08:55

Re: Waar doe ik goed aan?

Wat een verdrietig nieuws Caro! Knuffel!

Overigens is het bij mij andersom. Ik ben degene die niet weet of ik ooit kinderen wil i.v.m. mijn gezondheid maar heb dat tijdens dateperiodes altijd vrij snel aangegeven. Maar Caro werpt er (pijnlijk genoeg) wel een ander licht op inderdaad
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 19 Sep 2018 09:02

Re: Waar doe ik goed aan?

De zus van mijn stiefvader heeft gekozen voor haar liefden, die helemaal geen kinderen wilde. Zij zou wel kinderen hebben gewild, maar koos voor hem. Met hem wist ze wat ze had, ze wist niet wat de toekomst zou brengen.

Ik weet niet wat ik zelf zou doen. Ik had namelijk een best een sterke kinderwens, maar ben ooit verliefd geweest op iemand die dat niet had. En met hen zag ik wel iets voor me zonder kinderen. Ik kon dat gevoel opeens opzij zetten. Maar wat hier al gezegd werd, verliefdheid doet rare dingen met je en ik ben zo blij dat het nooit wat geworden is tussen mij en die man. Ik denk dat het uiteindelijk wel een issue was geworden.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem250

Bericht 19 Sep 2018 09:03

Re: Waar doe ik goed aan?

Wat een verdrietig bericht Caro. Komt het door de sterilisatie?

Feline, ik weet niet of de situatie van Caro een ander licht erop werpt. Ze heeft het wel geprobeerd. En als je een kinderwens hebt en je je kinderwens hebt opgeofferd voor een man, dan weet je niet of het wel of niet was gelukt. Ik vind dat je het offer niet hoeft te maken, als je wens heel sterk is. Ik wil bijvoorbeeld ook geen kinderen meer van een andere man. Maar als ik een man tegen zou komen op wie ik tot over mijn oren verliefd zou zij zijn en hij op mij, dan zou ik het meteen afbreken als hij ook maar een beetje een kinderwens heeft. Ik vind dat te groot om op te offeren of niet te proberen.
<<

Pop2017

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 17 Jul 2018 20:02

Bericht 19 Sep 2018 09:25

Re: Waar doe ik goed aan?

Radler schreef:Heb je er al goede gesprekken met hem over gehad en ook aangegeven dat je niet weet of je met hem verder zou willen als hij geen kind meer wil?
Mijn vriend hoefde ook niet perse een kind meer, vond 2 genoeg. Maar hij gunde mij ook een eigen kind.
Vele gesprekken, vele twijfels, vele tranen verder heeft hij aangegeven toch voor een kindje samen te willen (niet meteen toen natuurlijk, nu gaan we er samen voor).
Ik heb toen wel bij hem aangegeven dat als hij geen kindje meer wilde, ik heel goed zou moeten nadenken wat nu te doen en dat het waarschijnlijk voor mij een dealbreaker zou zijn.

100 duizend twijfels in m’n hoofd
Kan ik gelukkig zijn met hem en m’n kinderwens opzij zetten?
Wat nou als ik bij hem weg ga en ik kan geen kinderen krijgen?
Ben ik liever gelukkig met hem samen en zijn kinderen of liever alleen (of met een ander) met een kind
Stel ik zet m’n kinderwens opzij, het gaat over tussen ons en ik heb geen kind en ook te oud daarna
Etc etc
<<

Pop2017

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 17 Jul 2018 20:02

Bericht 19 Sep 2018 09:29

Re: Waar doe ik goed aan?

Oh, volgens mij gaat het ergens niet helemaal goed. Heel verhaal getypt en weg...

We zijn inmiddels zelfs uit elkaar. Idd, ik vind ergens ook: hij weet hoe het is, maar ‘gunt’ het mij dan dan niet meer. En ja, ik weet dat dit een ego gedachten van mij is.
Hij ziet het niet zitten om weer ‘van voren af aan’ te beginnen. Terwijl ik best een consessie wil doen om dan te zeggen; 1 kindje is voor mij dan voldoende.
Ik heb er zoveel verdriet van, nog steeds... dat ik overal aan twijfel. Zie ik mezelf zonder eigen kind? Maar ik denk ook: als ik over 15 jaar verlaten word... dan heb ik niets.
Als hij mij dit niet ‘gunt’ is de liefde dan wel groot genoeg? Zoveel vragen en twijfels...
<<

Anoniem250

Bericht 19 Sep 2018 09:36

Re: Waar doe ik goed aan?

Pop2017 schreef:Oh, volgens mij gaat het ergens niet helemaal goed. Heel verhaal getypt en weg...

We zijn inmiddels zelfs uit elkaar. Idd, ik vind ergens ook: hij weet hoe het is, maar ‘gunt’ het mij dan dan niet meer. En ja, ik weet dat dit een ego gedachten van mij is.
Hij ziet het niet zitten om weer ‘van voren af aan’ te beginnen. Terwijl ik best een consessie wil doen om dan te zeggen; 1 kindje is voor mij dan voldoende.
Ik heb er zoveel verdriet van, nog steeds... dat ik overal aan twijfel. Zie ik mezelf zonder eigen kind? Maar ik denk ook: als ik over 15 jaar verlaten word... dan heb ik niets.
Als hij mij dit niet ‘gunt’ is de liefde dan wel groot genoeg? Zoveel vragen en twijfels...


Ik denk niet dat het iets met gunnen te maken heeft. Mijn kinderwens was enorm groot. Ik heb drie kinderen en daar ben ik heel dankbaar voor. Ik gun iedereen kinderen en zeker de mensen van wie ik houd. Máár toch wil ik zelf geen kinderen met een andere man. Dat gevoel is heel sterk. En daar kan ik ook niet aan voorbij gaan. Jou loslaten om je kinderwens met een andere man te vervullen is jou ook een kind gunnen. Het is voor geen van de partijen een goede keuze om een kind op de wereld te zetten, terwijl een van de twee daar eigenlijk niet achter staat. Je kan niet van hem verlangen dat hij met jou nog een kind krijgt, terwijl hij dat niet wil. Dat is ook geen liefde.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 19 Sep 2018 09:40

Re: Waar doe ik goed aan?

Eens met HollyGolightly. Zelf heb ik 2 kinderen en wil er zeker weten geen 3e bij. Ondanks dat het qua leeftijd nog prima kan. Veel vrouwen beginnen op mijn leeftijd aan kinderen.
<<

Pop2017

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 17 Jul 2018 20:02

Bericht 19 Sep 2018 09:46

Re: Waar doe ik goed aan?

Ja, ik weet het dat het van mij ook ego is om zo te denken. En ik ben ook van mening dat een kind gewild moet zijn door beide ouders. Maar door al het verdriet vind ik het wel lastig om niet ego te denken...
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers