Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen in Groningen!

<<

Anoniem59

Bericht 26 Feb 2014 23:46

Wat te doen in Groningen!

Hoi allen,

Mijn huidige Leuke Man en ik kwamen in een gesprek tot de conclusie dat we geen van beiden ooit in de Seychellen en in Groningen geweest waren. En aangezien de Seychellen budgettechnisch even lastig is :) gaat hij me dus meenemen naar Groningen voor een weekend!

De hamvraag is nu: wat is daar nou eigenlijk te doen? Wie heeft er goeie tips qua bezigheden, uitgaan, restaurantjes etc? Alvast bedankt!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Feb 2014 00:04

Re: Wat te doen in Groningen!

In elk geval even op deze site kijken: http://toerisme.groningen.nl/over-marketing-groningen. Daar krijg ik altijd de nieuwsbrief van. In elk geval om te winkelen even de Folkingestraat doorlopen daar zitten allerlei leuke speciaalzaken, maar is inmiddels al weer 2 jaar geleden dat ik in Groningen ben geweest dus weet niet of inmiddels winkels dicht zijn. Groninger Museum natuurlijk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 27 Feb 2014 00:11

Re: Wat te doen in Groningen!

Ik ben hier pas geweest met mijn vriend en ik vond het erg leuk/lekker! http://www.toet.nu/ Het heeft een hele huiselijke sfeer.
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:31

Bericht 27 Feb 2014 00:23

Re: Wat te doen in Groningen!

Ik ben laatst hier geweest: http://www.restauranteetwaargroningen.nl. Qua inrichting niet bijzonder (best simpel eigenlijk), maar het eten is echt heel erg goed. Niet heel goedkoop, maar voor (de kwaliteit van) wat je krijgt echt niet duur.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Feb 2014 09:02

Re: Wat te doen in Groningen!

- Een hofjeswandeling maken ( verkrijgbaar bij vvv)
- Een wandeling maken met een gids ( als je mijn huisgenoot als gids krijgt is dat sowieso leuk! )
- De martinitoren beklimmen
- Winkelen in de herestraat/folkingestraat/vismarkt/grote markt
- Uit eten bij het goudkantoortje ( of iig dat van de buitenkant bekijken!) of uit eten bij het pakhuis
- Bij mooi weer naar het noorderplantsoen of de hoornseplas
- Stappen in de poelestraat
- Speciaalbiertje drinken bij de pintelier
- De prinsentuin bezoeken ( al kom je daar met die wandelingen ws ook langs ) en dan even thee drinken bij het prinsenhof
<<

Anoniem27

Bericht 27 Feb 2014 10:08

Re: Wat te doen in Groningen!

Sowieso de stadswandeling doen! Heb ik toevallig gister gedaan. Dan zie je veel leuke dingen en plekjes van de stad waaronder drie hofjes. Stappen in de Peperstraat raad ik je aan haha. Poelestraat is vooral studenten en zuipcafes.

Leuke eet en drinktentjes:
Het concerthuis aan de Poelestraat, allerlei hapjes en bijzondere drankjes
De koffer in de westerhaven, speciaal bier café
De drie gezusters overdag (s nachts wil je er niet doodgevonden worden haha)
De stadtlander, lekker eten voor goede prijs
Aan het Schuitendiep zitten een aantal leuke restaurants dichtbij het water

Het Groninger museum is echt een aanrader, mooi gebouw vlakbij het station. En natuurlijke de collecties binnen!
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2014 18:40

Re: Wat te doen in Groningen!

De Folkingestraat is zo'n leuk straatje! Met de Souk, en de Synagoge en alle leuke winkeltjes.

Ik vind Mr Mofongo altijd leuk om te eten, naast de universiteit. Het Academiegebouw is ook mooi om even te bekijken. Daar is m'n vader gepromoveerd vroeger.

Hahaha in de Drie Gezusters heb ik m'n eerste zoen gehad (haha wie niet.... Alleen vond ik het zodanig erg dat ik keihard de Drie uit ben gerend de Grote Markt op en in huilen in ben gebarsten. Draaama queen)
<<

Anoniem27

Bericht 27 Feb 2014 22:10

Re: Wat te doen in Groningen!

Marin schreef:De Folkingestraat is zo'n leuk straatje! Met de Souk, en de Synagoge en alle leuke winkeltjes.

Ik vind Mr Mofongo altijd leuk om te eten, naast de universiteit. Het Academiegebouw is ook mooi om even te bekijken. Daar is m'n vader gepromoveerd vroeger.

Hahaha in de Drie Gezusters heb ik m'n eerste zoen gehad (haha wie niet.... Alleen vond ik het zodanig erg dat ik keihard de Drie uit ben gerend de Grote Markt op en in huilen in ben gebarsten. Draaama queen)


Hahaha toch niet op de draaibar? :smile:

Bij Mr Mofongos heb je een super gaaf nieuw gedeelte met een robot die cocktails voor je maakt.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Feb 2014 22:22

Re: Wat te doen in Groningen!

Ik lees nu allemaal dingen die ik nog nooit heb gezien in Groningen. Ja, ik ben weleens in de Drie Gezusters geweest en in de Poelestraat, maar beiden vond ik niet bepaald denderend. Shoppen kun je er we goed en de beloning is standaard de Subway, die ik nu overal in de stad kan vinden.

Sorry, geen tips. Maar vind het wel leuk om te lezen wat er zoal te doen is.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2014 22:23

Re: Wat te doen in Groningen!

Haha nee ergens achterin de Skihut geloof ik. 't Was een klein drama dus ik weet 't niet precies meer.
<<

Anoniem27

Bericht 27 Feb 2014 22:48

Re: Wat te doen in Groningen!

Marley schreef:Ik lees nu allemaal dingen die ik nog nooit heb gezien in Groningen. Ja, ik ben weleens in de Drie Gezusters geweest en in de Poelestraat, maar beiden vond ik niet bepaald denderend. Shoppen kun je er we goed en de beloning is standaard de Subway, die ik nu overal in de stad kan vinden.

Sorry, geen tips. Maar vind het wel leuk om te lezen wat er zoal te doen is.


Er komen steeds meer leuke zaakjes bij :).

Nog wat meer tips:
Four roses, super gezellige Mexicaan in de Oosterstraat
In de Kromme Elleboog vlakbij de Folkingestraat zitten ook nog wat leuke winkeltjes en restaurantjes, straat daar vlakbij de Zwanestraat heeft ook allerlei aparte winkeltjes en de Bagels en Beans kun je er ook vinden.
Tapasco is het beste Tapas restaurant van Groningen

Qua uitgaan studentikoos:
Het golden fust
De drie gezusters
De negende cirkel
Het feest
Shooters

Alternatief en ongedwongen sfeer
Pakhuis
Kar
Warhol
Vera

Zien en gezien worden:
Enzo
Club bedroom
Donovans
<<

Anoniem59

Bericht 28 Feb 2014 09:56

Re: Wat te doen in Groningen!

Wat een leuke tips! Genoeg te doen dus, zowel overdag als 's avonds :) thanks dames, nu heb ik er nog meer zin in!
<<

Anoniem99

Bericht 04 Mrt 2014 10:46

Re: Wat te doen in Groningen!

Veel plezier in Groningen!! :D Hol van mien Stad! ;)
<<

Anoniem99

Bericht 04 Mrt 2014 10:50

Re: Wat te doen in Groningen!

Oh trouwens, als je uit eten wil bij een lekkere pizzeria: Il lago. Deze ligt aan het Hoornsemeer en is met lijn 6 te bereiken! Ik zou zeggen: Eerst lekker een wandeling bij het Hoornse meer en dan naar Il Lago. KaapHoorn is ook zeker een optie!
<<

Anoniem108

Bericht 04 Mrt 2014 15:11

Re: Wat te doen in Groningen!

Deze tips heb ik onlangs aan 2 mensen gegeven en beviel goed:

Ik vind de volgende restaurants of meer eetcafe-achtige dingetjes altijd wel leuk: Txoko, Louis XV, Diep (aanrader!!!), Pakhuis, Goudkantoor. Oh ja, 't Zwarte Schaap is ook erg lekker eten! Voor goed Italiaans eten (ook al vind ik restaurantje spuuglelijk maar de bediening erg aardig bij 'Capricio'. Heerlijke pasta hebben ze daar en vrij goedkoop.
Qua barretjes/kroegen zijn er echt heel veel mogelijkheden: ik vind het News Cafe leuk om te borrelen en in de kelder kun je ook dansen, Der Witz, Soestdijk, Singelier, De Opera, Buckshot, Jazzcafe de Spieghel en Pakhuis (zit er tegenover) is ook leuk als je van wat alternatiever houdt.

Zou voor een stelletje toch 's avonds meer de Kromme Elleboog en achter de uni aanraden dan Peperstraat. Dat is leuk als je 20+ bent. Poelestraat zit de Opera en aan het einde de &zo en andere kant van het water Pand 48. Laatste 2 kun je ook dansen en ging vroeger wel vaak naar de &zo, maar vind tegenwoordig Pand 48 veel leuker.

Als je nog even wil lachen en kansloze mensen wil bekijken, zou ik ook nog even een borreltje doen in de 3 Uiltjes. Wanhopige mensen die daar nog een versierpoging wagen.;-)
<<

Anoniem27

Bericht 07 Mrt 2014 00:02

Re: Wat te doen in Groningen!

Opera is toch meer eten of nu ook borrelen? De kromme elleboog vind ik juist een beetje kak vooral Soestdijk, vind dat echt niks haha. Dat zijn inderdaad meer de 30+ tenten die je noemt.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 07 Mrt 2014 00:56

Re: Wat te doen in Groningen!

Izar: waar zit de 3 uiltjes? Dat klinkt als iets waar ik een keer heen moet haha!

En Opera is idd ook wel om te borrelen hoor! Vooral als je voorin gaat zitten bij het tafeltje aan het raam, dat is echt een leuke plek! Maar ze gaan volgens mij wel redelijk vroeg sluiten ( in vergelijking met de rest van de stad dan)

Maareehhh mensen, we gaan toch niet de drie gezusters aanraden!? Dat is echt een tent voor stadjers ;)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers