Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Mrt 2017 17:03

Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Wij hebben al tijden in ons hoofd om met de kinderen een grote reis te maken, bovenaan onze verlanglijst staat de V.S. En dan de westkust, ook omdat ik familie heb in Portland. We hebben nu met elkaar afgesproken dat we in de zomer van 2018 dit willen gaan doen en waarschijnlijk de hele zomervakantie dus ongeveer 6 weken.

Het idee is dat we van Vancouver of Seatle naar beneden zakken naar Los Angelos of San Diego.

We hebben een aantal vragen waar we nu vast over aan het nadenken zijn. Ook ivm budget bepalen.
- Ik vroeg me te eerste al af hoe haalbaar dit is in de tijd die we hebben met twee kinderen van dan 5 en 6.
- Ten tweede of we nou het beste een camper kunnen huren of een auto en dan met hotels.
- Derde vraag is wanneer we het beste tickets kunnen gaan boeken. Ik zie dat klm eigen de enige is die er rechtstreekse vluchten naaartoe aanbied en dat vinden we wel belangrijk.
- vierde, hebben jullie tips voor zo'n reis, mensen met ervaringen, websites die je gezien moet hebben en dat soort dingen.

Edit:
Vraag 5, welke dingen naast vliegtickets hebben jullie echt van te voren geboekt. Hele route vastleggen of wat dingen flexibel houden?
Laatst gewijzigd door Pompoen op 05 Mrt 2017 19:00, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem252

Bericht 04 Mrt 2017 17:18

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

1) het is zeker haalbaar alleen bedenk je wel dag de afstanden van Portland tot San diego best groot zijn! In Utah kan het erg warm zijn.
2) wij reisden met de auto maar met kleine kinderen zou ik kiezen voor een camper. Veel makkelijker volgens mij met al je spullen. Tenzij je langer op een plek blijft dan is een auto wendbaarder natuurlijk.
3) klm vliegt volgens mij rechtstreeks op verschillende steden. Wij hebben 2x geboekt met de werelddealweken in januari hetzelfde jaar. Was ook voor de periode juni juli.
4)Forum.allesamerika.com daar zitten zoveel experts. Heb ik met Mn usa reizen veel aan gehad.
Voor de rest handig om rekening te houden met de feestdagen van daar. Bijv niet met 4 juli een bezoek brengen aan Yosemite Oid.
Pakken jullie Yellowstone ook mee? :heart:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Mrt 2017 17:31

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Thanks voor je tips AM, we willen gewoon niet elke dag uren en uren in de auto zitten of elke dag verder moeten reizen. Dus als het nodig is passen we de afstand er op aan. Ik denk sowieso dat we San Diego skippen aangezien er vandaar geen rechtstreekse vluchten gaan. We willen graag een rechtstreekse vlucht vanwege de kinderen ook juist. Yellowstone ligt wel een flink stuk uit de richting van waar we heen willen. We willen wel graag mooie national parcs bezoeken.
Ben je met werelddeal weken echt goedkoper uit?
4 juli zou er sowieso niet bij zitten trouwens, die vakantie duurt van 14 t/m 26 augustus.
<<

Anoniem252

Bericht 04 Mrt 2017 19:58

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Ik weet niet of het echt veel scheelt eigk. beide keren hadden we heen rechtstreeks en terug vanaf las Vegas en beide keren geloof ik een euro of 800 Pp. De ene keer wel werelddeal andere keer niet.
Is een overstap met kinderen juist niet lekker? Even uitrennen

Welke parkeren willen jullie gaan bezoeken?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Mrt 2017 22:35

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Met stop doe je er 4 uur langer over dus ik denk niet dat dat lekkerder is.
We weten nog niet precies welke parken we willen bezoeken maar we willen in ieder geval in Oregon naar mount Hood en misschien ook naar mount st. Helens.
Verder willen we ook naar de kust.
Het lijkt ons leuk om naast hotels ook huisjes op wat afgelegenere plekken te huren, wat meer kampeerachtig in de natuur zeg maar.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Mrt 2017 23:40

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Met de wereld deal weken scheelt het wel heel veel ja!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Mrt 2017 08:22

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Gaaf Pompoen! Ik zou zo'n soort reis wel aandurven met kinderen op die leeftijd. Misschien wel zelfs met camper. Dan kom je toch op plekken waar ze wat makkelijker uit kunnen razen dan in een hotelkamer.
Hotel is misschien iets comfortabeler voor jullie zelf maar bedenk ook dat je dan 's avonds zo aan het hotel gekluisterd bent. Ben je met een camper ook maar je gaat toch lekkerder even voor de camper zitten met een flesje wijn dan in de hotelkamer, als de kiddos slapen. Zoiets zouden wij ook wel willen doen over een aantal jaar.

Het nadeel van een camper lijkt mij wel weer door steden rijden enzo. Hoe dat zit met parkeren in steden weet ik niet precies. Misschien zijn er grote RV parkings er buiten?

Een directe vlucht lijkt me wel lekker me kinderen ja. 1x13 uur (naar SF is ong 13 uur, weet niet portland of Seattle) is mega lang, maar voor een kind is 2x7 ook mega lang, misschien gevoelsmatig langer (en je zit weer met extra overstaptijd en landen en dalen enzo). Ik zou dus ook voor directe vlucht kiezen.

Overigens weet ik niet zeker of klm wel op portland of Seattle en terug van San Diego vliegt hoor. Weet het niet meer uit m'n hoofd. Maar wordt 't niet uitgevoerd door delta?
Let's discover the world together.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 05 Mrt 2017 08:47

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Wij hebben 3 jaar geleden een reis gemaakt vanaf Seattle in 4 weken naar Los Angeles.
Hebben familie wonen bij begin en eindpunt.
Zonder kinderen was het in 4 weken echt goed te doen.
Denk dat het in 6 weken zeker moet gaan lukken.

We vlogen rechtstreeks met KLM en boekten voor de zomer ergens in november al.

Wij huurden een grote auto en sliepen in hotels/lodges. Die hotels hadden we al van tevoren uitgezocht samen met een vriendin van mijn ouders die voor een reisbureau werkt en deze reizen vaker samenstelt. Wij waren de eerste 2 weken met 4 personen (2 kamers) en de laatste 2 weken met 6 personen (3 kamers). Vandaar ook dat wij wel alles al geboekt hadden.
Zeker in de zomervakantie is dit handig, want bij de bekende parken zaten zelfs al hotels vol toen wij in december boekten. Het handige was ook wel dat als we bij een park zaten, waar de afstanden toch wel groot zijn, en we verbleven er meerdere dagen. Dan konden we makkelijk heen en weer rijden tussen het hotel en het park. Met een camper lijkt mij dat niet heel handig. We hadden ook wel een aantal hotels in de parken met zwembad. Lekker voor de kids.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Mrt 2017 09:43

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Je kunt trouwens inderdaad ook proberen wat meer in lodges of in de nationale parken in van die cabins te zitten. Dat is voor kinderen (en jullie) ook nog leuker dan hotelkamers denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Mrt 2017 11:15

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Marin schreef:
Overigens weet ik niet zeker of klm wel op portland of Seattle en terug van San Diego vliegt hoor. Weet het niet meer uit m'n hoofd. Maar wordt 't niet uitgevoerd door delta?


KLM vliegt niet op san diego en het wordt inderdaad uitgevoerd door Delta. Delta vliegt wel op Seatle en los angeles in elk geval.

En wat betreft de camper, je hebt dan denk ik al snel een heel ander soort reis, maar het aan je hotelkamer vast zitten 's avonds hadden we nog niet aan gedacht en is zeker een punt!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Mrt 2017 11:19

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Lodges en cabins zijn inderdaad ook een hele goede optie, het voordeel van dat soort dingen is dat je ook niet altijd uit eten hoeft, dat is met hotels natuurlijk wel het geval. En met een camper weer niet. We neigen wel het meest naar een ruime auto huren en dan hotels, lodges en cabins te combineren, we zijn dan wel het meest flexibel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Mrt 2017 11:55

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Ja dat klinkt ook wel als een fijne combinatie.
Wij zaten zeventien jaar geleden in deze Lodge in de Grand Canyon. Wij konden daar heerlijk spelen en rondrennen.

http://www.visitgrandcanyon.com/?gclid= ... woduDULjA#

En met Siamsa sliep ik in deze hut tent achtige dingen in Yosemite, was echt super!

https://www.nationalparkreservations.co ... GwodBs4CWA


Vraag me wel af of dat soort dingen nog beschikbaar zijn voor de zomer (of is het pas voor volgend jaar? Ja lees 2018 dus). Die dingen moet je vaak jaar van te voren wel boeken, maar dat is het wel waard. Dan zit je echt IN het nationaal park ipv er buiten. Scheelt je ook weer heen en weer rijtijd.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Mrt 2017 14:47

Re: Grote reis westkust V.S. (Vliegtickets?)

Ja het is voor 2018. Yosemite is wel een goede optie, ik vind die tenthuisjes ook een goede optie. Zou je ook tenten kunnen huren? Dat je dus naar een camping gaat waar een tent al klaar staat dus. We gaan lang dus we moeten A ons budget beperken en B vinden we het ook lekker.

Bij Portland kunnen we waarschijnlijk bij familie terecht, hoewel ze altijd veel op beurzen staat in de zomer en het dan heel druk heeft. Dus we gaan er niet van uit, maar het is voor mij wel een reden om naar Portland te gaan in elk geval.

Marin, weet jij wanneer je Delta/KLM het beste kunt boeken? Een jaar van te voren? Of juist wachten tot de werelddealweken?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mrt 2017 09:08

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ik weet niet of je tenten kan huren ergens. Vast wel! Of dat echt in de nationale parken kan betwijfel ik echter weer. In Yosemite heb je namelijk bijvoorbeeld echt beer gevaar. Wij hebben in die tenthuisjes ook beren om onze tent gehad. Je moet ook al je eetwaar in een bear box doen. Maar buiten de nationale parken zal je ongetwijfeld veel kunnen kamperen op plekken. Je kunt ook altijd kijken of je aan 't begin van je reis een tent kunt kopen. Dat zal vast wel wat kosten maar misschien op de gehele reis veel kosten kunnen besparen.

Dit is een goede campsite organisatie: http://koa.com/
Ik zie dat ze daar ook cabins verhuren.


Qua KLM/Delta: Tja, tickets zijn over het algemeen goedkoper naarmate je eerder boekt. Dus hoe later je boekt, hoe minder stoelen beschikbaar dus hoe hoger het tarief. Maar het kan maar zo zijn dat de werelddealweken nét wat lager liggen dan het tarief wat op dit moment beschikbaar is. Daar valt nooit wat over te zeggen, noch of die bestemmningen uberhaupt er bij zitten. Dat blijft altijd een gok. De eerstvolgende werelddealweken zullen pas na de zomer plaatsvinden overigens, wanneer precies is ook nooit helemaal duidelijk. Je kunt iig ongeveer 11 maanden van te voren boeken voor normale tickets, dus je zou aankomende zomer kunnen kijken naar tarieven. Ik zou zelf niet op de werelddealweken gokken, maar juist vroeg boeken.
Let's discover the world together.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 06 Mrt 2017 09:28

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

In Yosemite hebben wij in een tent overnacht. Je hebt inderdaad wel boxen waar je je spullen in moet stoppen. Niet alleen etenswaren, maar ook cosmetica etc. als ik het me goed herinner. Alleen zou ik het zelf niet zo snel nog een keer doen. Wij waren relatief laat met boeken (paar maanden voordat we gingen) en er was niet veel meer beschikbaar. We hadden een tent zonder voorzieningen verder. Ik bedoel, geen kacheltje o.i.d. Overdag was het heerlijk, maar het koelde 's nachts heel erg af en dat vond ik wel heftig. Nou moet ik zeggen dat we sowieso koukleumen zijn hoor. Zou dus zelf voor een wat luxere tent gaan als ik jou was.

Verder zou ik met kinderen denk ik toch voor een camper gaan. Dan hebben ze in ieder geval een stabiele basis waar ze zich terug kunnen trekken. Ipv elke dag/dagen een nieuwe accommodatie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mrt 2017 09:40

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ja cosmetica ook. Zelfs m'n lippenbalsem (noooo) en flesje water (noooo) wat normaal naast m'n bed staat. Maar we hoorden ook echt beren langs lopen. Is wel echt spannend.
Het tentenkamp waar wij zaten had geloof ik wel iets van stroom in de tent, en het stond op een kleine verhoging. En het sanitair was gewoon in een algemeen badhuis. Dat was prima. Alleen 's nachts durfde ik niet ivm de beren.

Wel tof dat jullie echt in een echte tent hebben geslapen Winegum!
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Mrt 2017 09:46

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ik heb rondgereden in Australie met een camper en vond er oprecht wel veel voordelen aanzitten. Je kan ook net wat meer meenemen in de camper zelf, zonder dat je iedere keer zit te sjouwen met spullen. Het nadeel is inderdaad wel dat je ermee door steden moet rijden, maar als alternatief kan je er altijd voor kiezen dan nog een accommodatie in het centrum te zoeken en de camper gewoon twee dagen op een RV standplaats neer te zetten. Dan heb je een combi en rij je niet met dat joekel door San Fransisco bijvoorbeeld.

Qua snelheid beperk je je iets meer met een camper dan met een auto, maar van de andere kant rij je ook weer niet de snelheden daar op de autosnelweg als hier in Nederland. Ook omdat er veel files staan, maar omdat de max snelheid ook een stuk lager ligt (als ik het me goed herinner van Californie)

Qua kosten kom je vaak een stukje lager uit omdat je kan besparen op de campingplaatsen met een camper tov een hotel iedere nacht. Daarvoor moet je toch op een kleine 120 euro per nacht rekenen, terwijl dat met een camper stukken lager ligt. Zo kan je het ook afwisselen. Daarnaast heb je dan nog de kans om op tussenplekken, dus als je aan het rijden bent en je wil even wat eten, dat je dan gewoon meer spullen bij je kan hebben en daardoor wat inkopen ook kan doen bij supermarkten ipv iedere keer kleinere hapjes mee te nemen (en na een paar weken komt al dat fastfood je echt wel de keel uit).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mrt 2017 09:48

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ja zes weken lang uiteten moeten lijkt me ook echt niet leuk, als volwassene niet maar als kind helemaal niet. Ik snak na paar weken ook gewoon naar een simpele boterham. Dat kan natuurlijk met een camper wel echt veel makkelijker.
Vind dat Caro wel goede argumenten heeft, het klinkt alsof de reis daarmee wel een stuk relaxter kan worden, zeker met een gezin. Vind het ook wel bij jullie passen.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Mrt 2017 09:53

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ja joh, simpele boterham of lekker wat fruit. En ik heb altijd dat naarmate de reis vordert dat ik altijd minder honger krijg en als die Amerikaanse porties zijn dan toch veel te groot. Als je dan aan het rijden bent, kan je gewoon even stoppen en een tosti maken oid zonder dat je weer ergens extra geld moet uitgeven en je wéér een restaurant in moet.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 06 Mrt 2017 09:55

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Natuurlijk kun je het er niet helemaal mee vergelijken, maar wij hadden een koelbox gekocht bij de Wallmart om juist fruit en flesjes water daarin te koelen en broodjes beleggen die koel bleven, salade of wat dan ook. Vond ik ook echt het kopen waard.
Dus mocht je toch een auto huren, zou ik dat zeer zeker aanraden om te kopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mrt 2017 09:57

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Precies! Het Amerikaanse brood is al niet zo lekker als het Nederlandse, maar toch beter dan elke keer die mega porties. Ook met kinderen niet elke ochtend hoeven ontbijten buiten de deur/in hotels enzo. Ik zie er ook wel voordelen van in eigenlijk. Lekker beetje aankeutelen 's ochtends in en om de camper, stukkie rijden. Zeker omdat jullie zes weken de tijd hebben, heerlijk! Stiekem krijg ik hier nu ook heel erg in in haha.

Winegum, ook goede tip inderdaad! Dat doen wij ook met grote rondreizen.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Mrt 2017 10:00

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ja idd! Goede tip ook van Winegum en sowieso handig om te hebben in een auto.

Ik had niet zoveel met campers totdat ik in Australie ermee heb rondgereden. Uiteraard vond ik het niet altijd even handig maar het had ook echt wel positieve dingen: voornamelijk dat je iets minder gebonden bent aan het heen en weer sjouwen met je spullen naar de hotelkamer en terug. Altijd weer letten op dat alles meegaat, niks achterlaten. Je hebt in die zes weken niks van jezelf, en dat is met een camper toch net iets meer. Ook als je eens geen zin hebt om 's avonds te koken en alleen een broodje knakworst oid wil doen: dan kan dat gewoon net wat handiger met een camper. Het nadeel vond ik dat je minder wendbaar bent, en altijd aan die grote bak vastzit.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 06 Mrt 2017 10:08

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Je hebt volgens mij ook van die campers waar je de achterkant los kan koppelen toch? Dus dat je met een soort pick-up verder kunt rijden, in de stad bijvoorbeeld. Wellicht ook nog een optie als je het een belemmering vindt dat je niet wendbaar bent.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Mrt 2017 10:09

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Bestaan die dingen? Als ze ergens bestaan is dat natuurlijk in de USA! Ik heb wel gezien dat sommige mensen er een klein autootje achter hangen :-D

Overigens bedacht ik me dat je met kinderen sowieso wat minder wendbaar bent. Je gaat dan ook niet 's avonds nog ergens uiteten oid.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 06 Mrt 2017 10:13

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ja, ik weet niet meer zeker of ik die dingen gezien heb, maar volgens mij wel.
Als ik snel Google kom ik zoiets tegen:

Afbeelding
Dat is wel iets wat ik bedoel. Maar volgens mij kan het campergedeelte ook nog een stuk groter zijn.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers