Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Den Bosch

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Jan 2020 09:14

Den Bosch

Wij gaan over anderhalve maand een weekend naar Den Bosch. Heeft er iemand leuke tips voor gezellige eetcafés, restaurants of andere activiteiten?
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Jan 2020 09:15

Re: Den Bosch

Ik wil trouwens sowieso een rondvaart doen, vind ik altijd leuk en je ziet meteen veel van de stad.
❤ 7 juni 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 18 Jan 2020 09:24

Re: Den Bosch

Ik vind street art leuk om te bekijken. En Den Bosch moet ook leuke dingen hebben, hier wat links. https://www.myfootprints.nl/hotspots/st ... wandeling/

https://indebuurt.nl/denbosch/genieten- ... sch~83626/

Uiteraard een Bossche Bol van Jan de Groot maar daar kun je op zoveel plekken van genieten dat je er echt geen 3 kwartier bij hem zelf voor in de rij hoeft te staan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem300

Bericht 18 Jan 2020 10:47

Re: Den Bosch

Kijk eens op deze site;

https://www.bezoekdenbosch.nl/nl

Staan altijd leuke dingen op om te doen.
Je bent er dan denk ik het weekend na de carnaval, dan is de rust weer een beetje terug.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 18 Jan 2020 13:06

Re: Den Bosch

Den Bosch zit echt boordevol leuke en goede tentjes! Bijna te veel om op te noemen maar ik ga een poging wagen.

Bar35 voor lunch of vooral borrel. Lekkere en goede verse borrelhappen en planken. Leuke drankjes en cocktails. Heel gezellig terras op de Uilenburg en ze hebben ook spelletjes!

Eetbaar Dit voor lunch, in dezelfde straat (waar ook veel leuke winkeltjes zitten) is Nomnom ook echt een aanrader.

Zoetelief, Tante Pietje, Lokaal 1650 voor diner. Tante Pietje is gewoon super goed, de andere twee ook trouwens en bij lokaal 1650 hebben ze shared dining. Oh bij Zoetelief kun je trouwens ook heel lekker ontbijten! Alle drie zitten op de korte put. Ook al zo’n mega gezellige straat waar je eigenlijk overal goed kan eten.

FF Swanjee voor lunch of diner (ik zou persoonlijk eerder gaan lunchen hier, het is heel goed maar ik vind de prijs persoonlijk aan de hoge kant bij diner)

Als je van goede steak houdt zéker naar Rodeo gaan! Daar kun je echt fantastisch goed vlees eten. Ik dacht eerst dat het een suffe keten was maar het eten daar is heel goed!

Deze zitten trouwens allemaal in het centrum en op loopafstand van elkaar.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Jan 2020 01:06

Re: Den Bosch

Sowieso de Sint Jan bezoeken.
Ook leuk is de Jeroen Bosch wandeling door de stad. Dan kom je plaatsen waar kunstwerken van hem zijn nagemaakt en je komt gelijk op plaatsen in het centrum die minder druk bezocht zijn.

Voor een heerlijk vers frietje moet je zijn bij Cafetaria De Fijnproever. Top zaak. Zit aan de himhammerstraat in de buurt van de Sint Jan.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 19 Jan 2020 07:51

Re: Den Bosch

Rondvaart door de Binnendieze kan je volgens mij het beste van te voren reserveren, grote kans dat ze vol zitten anders. Zo iets staat me nog bij.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 19 Jan 2020 07:54

Re: Den Bosch

Bliss schreef:Ik wil trouwens sowieso een rondvaart doen, vind ik altijd leuk en je ziet meteen veel van de stad.

Als je op de binnendieze wilt, dan kan dat in deze periode volgens mij niet. Ik dacht vanaf 1 april weer.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Jan 2020 08:17

Re: Den Bosch

June schreef:
Bliss schreef:Ik wil trouwens sowieso een rondvaart doen, vind ik altijd leuk en je ziet meteen veel van de stad.

Als je op de binnendieze wilt, dan kan dat in deze periode volgens mij niet. Ik dacht vanaf 1 april weer.


Oh jammer!
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 22 Jan 2020 13:42

Re: Den Bosch

Ik vind het altijd lekker om bij Picasso te eten in Den Bosch. Als je echte Bossche Bol wilt eten moet je naar Jan de Groot gaan.

Verder vind ik het altijd lastig om te zeggen want Den Bosch is "normaal" voor ons om even naartoe te gaan.
⁠♡♡♡
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 22 Jan 2020 21:23

Re: Den Bosch

Misschien niet helemaal wat je zoekt tijdens een romantisch weekend, maar wel heel interessant lijkt me (ik moet nog gaan): de tentoonstelling Design van het Derde Rijk in het Designmuseum.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 24 Jan 2020 14:06

Re: Den Bosch

Oeh Den Bosch is zó leuk!
Mijn favoriete plek voor lunch of high tea is Pilkingtons. Beetje Engels-achtig, ze maken de aller-allerlekkerste gebakjes en scones zelf (ook om mee naar huis te nemen?).

Ome Bernard vond ik een leuk restaurantje.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 24 Jan 2020 21:51

Re: Den Bosch

Uffe schreef:Ik vind het altijd lekker om bij Picasso te eten in Den Bosch. Als je echte Bossche Bol wilt eten moet je naar Jan de Groot gaan.

Verder vind ik het altijd lastig om te zeggen want Den Bosch is "normaal" voor ons om even naartoe te gaan.



Ja Picasso! Daar kun je zo lekker eten ?.
Petozzi is een winkel met leuke kinderkleding, mocht je daar ook naar willen kijken.
Verder weinig tips, omdat het voor ons heel dichtbij is en we er snel voor een middagje heenrijden, maar dan niet om toeristische dingen te bezoeken zeg maar.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 28 Jan 2020 15:09

Re: Den Bosch

Lonely Goatherd schreef:Misschien niet helemaal wat je zoekt tijdens een romantisch weekend, maar wel heel interessant lijkt me (ik moet nog gaan): de tentoonstelling Design van het Derde Rijk in het Designmuseum.


Oooh ja, daar wil ik ook echt nog steeds heen!!

Picasso kun je heerlijk eten! Verder kun je heerlijk lunchen bij het Opkikkertje, dat zit op de markt tegenover de VVV. Varen over de Binnendieze kan helaas pas weer vanaf 1 april. Verder kun je inderdaad een lekkere Bossche bol gaan eten en kijken bij de Sint Jan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Jan 2020 15:59

Re: Den Bosch

Even voor de kenners van Den Bosch: we willen graag een keer gaan schaatsen in zo'n overdekte hal. Nu zag ik dat je Sportiom hebt in Den Bosch en daar is een soort thema-ijsbaan tot half februari. Hebben we dus niks aan. Maar is daar ook een ijsbaan in dat complex waar je gewoon het hele jaar door kunt schaatsen?
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 28 Jan 2020 16:27

Re: Den Bosch

Die funijsbaan is heel het jaar open (is speciaal binnen gebouwd en niet in een tent) net zoals de ijshockeybaan als er niets op wordt georganiseerd dan is deze is ook open voor normale bezoekers om op te schaatsen. Het zit naast het Den Bosch stadion.

In Nijmegen heb je bijv het Triavium, daar kun je op zowel de ijshockeybaan als de baan erom heen (net geen officiële wedstrijdbaan) schaatsen. Ook in Eindhoven kan dat.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Jan 2020 16:57

Re: Den Bosch

Ja eigenlijk ga ik het liefst op zo'n baan van 400 meter rondjes schaatsen, maar een ijshockeybaan kan ook. En ik wil gewoon in Den Bosch schaatsen. Maar goed, dat IceFun-gebeuren is er tot 14 februari zag ik. Maar volgens jou kun je daar daarna dus ook schaatsen? En anders sowieso op de ijshockeybaan als er geen wedstrijden of lessen zijn? Ik waag er binnenkort wel even een telefoontje aan.
❤ 7 juni 2018
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 29 Jan 2020 11:34

Re: Den Bosch

De website geeft voor de ijshockeybaan ook aan tm 14 februari en dan alleen op woensdag, zaterdag en zondag een paar uurtjes. Zou ze even bellen inderdaad ook handig om te vragen of je met eigen schaatsen erop mag (als je dat wil).
Waar je ook nog kan schaatsen is Tilburg, daar is wel een 400 meter baan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Mrt 2020 08:33

Re: Den Bosch

Afgelopen weekend waren we dus in Den Bosch en we hebben ervan genoten! Was er al jaren niet meer geweest, maar wat een gezellige stad is het toch! Ook nog veel gehad aan jullie tips. Vrijdag geluncht bij Bar35, ons hotel (eigenlijk meer een B&B) zat ook in Uilenburg, echt leuk buurtje, 's avonds gegeten bij Tante Pietje. Die middag nog OV-fietsen gehuurd en naar de bowlingbaan gefietst, na het bowlen echt helemaal zeiknat geregend op de terugweg. Blegh.
Volgende dag gewinkeld, Bossche bol gegeten en 's avonds gegeten bij Van Puffelen. We wilden naar Picasso, maar die zat al vol. Toen hebben we daar zondag nog maar geluncht.
Zondag ook nog de Sint Jan bezocht. Ik was al jaren niet in een kerk geweest en was best overweldigd door het enorme bouwwerk. Er was ook een dienst bezig en het orgelspel en het koor van tienermeisjes maakten dat ik ineens gewoon stond te janken daar! Ik weet niet wat het was, maar het ontroerde me ineens enorm allemaal.

Na de lunch weer lekker naar huis gegaan om met onze N te knuffelen.

Oh ja Toet, hoe heette die tent waar we in 2013 een high tea hebben gedaan? Ik dacht de plek te herkennen, maar daar zat nu een ander café en ik kan gewoon niet meer op de naam komen! Heel irritant. Bij Zoetelief hebben we volgens mij in 2010 een high tea gehad met het forum.
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Mrt 2020 09:53

Re: Den Bosch

Leuk verslag Bliss! Officieel gezien is de Sint Jan geen kerk maar een kathedraal, maar dat terzijde. Daar zijn er ook nog maar 7 van in gebruik in Nederland, waarvan denk ik de Sint Jan toch wel de indrukwekkendste is...
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Mrt 2020 15:21

Re: Den Bosch

Leuk Bliss!

Ik ben die naam van dat tentje ook kwijt, maar die zit er al een tijdje niet meer inderdaad. Heel erg jammer!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Mrt 2020 16:12

Re: Den Bosch

Ineens schiet het te binnen Pink Lemon!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2020 18:11

Re: Den Bosch

Meneer de Uil schreef:Ineens schiet het te binnen Pink Lemon!


Jaaaaaaa! Godzijdank ?
❤ 7 juni 2018
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 04 Mrt 2020 21:01

Re: Den Bosch

Dat was inderdaad bij Pink Lemon en die is overgenomen door de buren, een grillrestaurant.

Klinkt als een heerlijk weekend! Den Bosch is ook zo’n fijne stad.

En wat grappig dat je vrijdag bij bar35 was, ik ben daar eind van de middag ook nog even geweest dus dan hebben we elkaar net misgelopen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2020 21:08

Re: Den Bosch

Nou dat is ook toevallig, ik dacht namelijk dat ik jou daar zag! Maar toen ik nog een keer keek, zag ik dat het toch iemand anders was. Dit was dus ook rond lunchtijd, dus je was het echt niet haha.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers