Ik heb even voor je gekeken en dit is de omboekregeling:
Around the world and often at rapid speed, various prevention measures are being taken by local authorities. The type and impact of these measures vary. Unfortunately, this also means that we have to reduce our flight activity.
We have extended the rebooking possibilities to all of our flights. You can view your flight details and change or cancel your flight in My Trip. We highly recommend making use of this self-service option, because of long waiting times at the KLM Customer Contact Centre.
Rebook your flight
If you have booked a flight with a scheduled departure until 31 May 2020, please see below rebooking options we can offer you. Please note that this policy does not replace the existing policies for specific destinations.
Please note that this policy does not replace the existing policies for specific destinations. For KLM Package Deals, a different policy applies.
1. Change your travel dates
You may change your travel dates without having to pay the change fee.
Until and including 30 November 2020, you can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.
From 1 December 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference.
2. Change your destination
You may use the full value of your original tickets for new tickets on KLM, Air France, Delta Air Lines or Virgin Atlantic.
You will not have to pay the change fee.
3. Request a voucher
You can also choose to postpone your trip. In this case, we will provide you with a voucher that will be valid for 1 year and can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights. This voucher will be non-refundable.
How to rebook
Log in to My Trip and change your travel dates or destination yourself if:
you have a KLM, Air France or Delta Air Lines ticket,
your journey has not started yet,
you are not travelling with a baby (0-1 years),
you did not request a special service (e.g. ordered a special meal, are travelling as an unaccompanied minor, have requested transportation of a wheelchair or pet).
If you don’t want to arrange the rebooking online or if you need assistance, contact the KLM Customer Contact Centre. Please note that we are doing what we can to help you as quickly as possible, but waiting times are longer than usual. Did you book your ticket via a travel agent? Please contact them directly to rebook.
Even simpel vertaald:
1) je kunt je vlucht omboeken als je een vlucht hebt tot 31 mei. Maar met het advies wat net is afgegeven om voorlopig überhaupt niet te reizen zou ik dat afraden.
2) Wijzig je bestemming. Maar advies daarover lijkt me hetzelfde. Niet gaan reizen nu.
3) Vraag een voucher aan. Deze is geldig voor 1 jaar. Het staat er niet duidelijk bij maar dit zal idd via het service center gaan (dus mijn oude werkgever, dus via de telefoon of social media)
Verwacht daar dus grote drukte maar het kan wel.
En wat Jorja inderdaad vroeg. Heb je via KLM zelf geboekt? Zo ja, dan kan je dit via KLM doen inderdaad. Heb je via een reisbureau of via een website zoals cheap tickets, vliegwinkel etc geboekt? Dan moet je sowieso geen contact met KLM opnemen maar met hen.
En als je je eigen vlucht wilt annuleren kan dat via My Trip op KLM.com.
Ik zag net een filmpje van m'n oud collega's (je kunt het via de Facebook van KLM zien) en zo'n soort oproep om mensen te sturen en rustig te wachten op antwoord is er nog nooit geweest. Ik vermoed dus dat 't nog nooit zo druk is geweest daar (en ik heb heel wat drukte gezien daar).
Het filmpje:
https://www.facebook.com/273795515772/p ... 804060773/