Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten reis

<<

Anoniem282

Bericht 01 Feb 2018 20:25

Kosten reis

Hoi!

Een beetje een rare vraag misschien, maar op internet las ik reiservaringen van mensen die naar Zuid-Afrika zijn geweest en ik schrok een beetje van de bedragen die ze aan deze reis kwijt waren. Dit was met gemak 5000 euro p.p.

In het najaar gaan wij ook naar Zuid-Afrika (3 weken) en ik hoopte dat dit voor 3500,- p.p.inclusief alles wel voldoende was. We willen heel graag 2 nachten in het Krugerpark verblijven, Kaapstad bezoeken (minimaal een week) en comfortabel overnachten. Hoeft niet luxe te zijn, maar zeker niet in een tent. Een auto huren zijn we nog niet over uit. Wel doen we een binnenlandse vlucht van Kaapstad naar Johannesburg.

Mag ik vragen, aan degenen die een vergelijkbare reis hebben gemaakt, wat jullie kwijt waren? En natuurlijk of jullie tips hebben voor accommodaties? :) Ben heel benieuwd!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 01 Feb 2018 21:10

Re: Kosten reis

Niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb een reis gemaakt van 3,5 week door Zuid-Afrika, Namibie en Botswana en inclusief vluchten (ook binnenlandse) waren we hier 3000-3500 pp aan kwijt. Dus ik denk dat het bedrag wat jij in gedachte hebt wel realistisch is hoor! Safari is gewoon erg duur maar hierin zijn ook grote prijsverschillen. Slapen in een luxe lodge of gewoon een prima hotel maakt nogal uit qua prijs.

Enige tip die ik je kan geven is dat een week kaapstad wel lang is! Ik vond kaapstad super leuk hoor, we waren er 5 dagen maar hadden de dingen in en rondom de stad zelf wel gezien toen. We hadden nog meer trips kunnen maken naar bv stellenbosch dus als je dat van plan bent is langer misschien prima maar anders zou ik er dus niet een week gaan zitten.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Feb 2018 14:09

Re: Kosten reis

Thanks voor reactie, Henque! Hier kan ik wel wat mee. :) Ook goed om te weten dat een week Kaapstad misschien wat lang is. Er wonen vrienden van degene met wie ik ga, dus we reserveren daar ook tijd voor. Maar we willen sowieso nog meer zien en doen. :) De voorpret alleen al vind ik altijd heel leuk bij vakanties!

Goed om te weten dat ik toch niet heel erg een verkeerde inschatting had gemaakt van de kosten. Ik was ook best verbaasd om te lezen dat mensen er 5000,- euro aan hadden gespendeerd. Maar dat valt misschien samen met de vlucht en de accommodaties.
<<

Anoniem244

Bericht 02 Feb 2018 18:34

Re: Kosten reis

Gaaf Guat

Ook niet helemaal vergelijkbaar maar ik ben 1x 2 weken Tanzania en 1 week Zanzibar en 1x 2 weken Kenia geweest.
Incl vluchten / rit met de bus / overnachtingen / entree van de parken, jeep + gids alle dagen waren wij 3500,- pp kwijt voor Tanzania en Zanzibar... daar kwam dan nog eten / drinken bij
En vlucht, overnachtingen, entree parken, jeep en gids alle dagen 2900,- voor Kenia, daar kwam nog eten / drinken bij

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers