Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

<<

Anoniem266

Bericht 01 Sep 2017 14:02

Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Als jullie een midweek week weg gaan met de auto op vakantie naar b.v. een vakantiepark hebben jullie dan ook zo ontzettend veel spullen mee ?

Elke keer doe ik weer een poging om zo weinig mogelijk mee te nemen want je moet het namelijk ook allemaal mee zeulen maar uiteindelijk wordt het toch altijd ontzettend veel. We zijn met 3 personen 2 volwassenen en een kindje van 3 jaar oud.

Dat vind ik erg vervelend bah maar je hebt toch zoveel nodig altijd.
Wij huren niks van bedlinnen en dure handdoeken pakketten daar zal het ook een deel aan liggen natuurlijk.

Misschien tips ?
<<

Anoniem316

Bericht 01 Sep 2017 14:08

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Geen tips. Zolang het in de auto past vind ik het prima.
<<

Anoniem257

Bericht 01 Sep 2017 14:27

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Ja wij hebben ook de auto wel vol zitten maar daar zit dan ook een buggy in. Verder vind ik de ideale tip: vacuum zakken voor je kleding. Dat scheelt echt een hele boel ruimte, en alles in zakken doen ipv koffers.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Sep 2017 14:28

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Wij hadden voor 1 week:
Kinderwagen
Campingbedje met matras
Kinderstoel Ikea
1 weekendtas voor man en mij
1 medium koffer voor T
Tas met speelgoed
Koeltas
Boodschappentas eten
Kratje spullen(koffie,thee,pakken drinken)

Auto zat vol en we hoefden gelukkig geen handddoeken en beddengoed mee te nemen.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Sep 2017 14:29

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Ik ben as we speak aan het inpakken voor ons midweekje Frankrijk en ik moet zeggen dat het me nogal meevalt. Ja oké, we moeten de kinderwagen mee enzo. Maar ik merk dat ik er nu al makkelijker mee word.
Toen onze zoon 5 weken was zijn we naar de Ardennen geweest en toen was de auto echt vol van kolfset tot golfset, echt van alles ging mee, voedingskussen, babynestje, je wilt niet weten wat. Nu ben ik al veel relaxter. Wel een lading reservekleren want meneer spuugt nogal vaak. En een lading hydrofielen. Een paar speeltjes, hij heeft nog niet zoveel nodig en ik ga echt niet de halve speelgoedmand meenemen. Voeding natuurlijk ook enzo, maar verder ach... We overleven t ook wel paar dagen zonder al die babyzooi. Babybedje is aangevraagd in hotel, neem wel een zelf hoeslakentje mee voor de frisheid. En een picknickkleed, dat vond ik zelf wel een slimme vondst om mee te nemen! Kan ie lekker op rollen in hotelkamer en als we ergens stoppen onderweg passen we er met z'n drieën op, ideaal als we even goedkoop met een lekker stokbroodje met Franse kaas willen lunchen ofzo.

Ik dénk dus dat het wel mee valt dit keer. En m'n eigen spullen pakken is pure routine. Dat is niet zo ingewikkeld. Wat kleding en toilettas.

Qua tips: goed nagaan wat je echt nodig hebt. Wat kan je daar op bestemming ook wel kopen? Ik heb nu alvast gekeken voor onze reis naar Spanje en ze verkopen daar 't zelfde babymelkpoeder. Dan ga ik dat echt niet meezeulen. En als je binnen Nederland blijft hebben ze sowieso wel dezelfde spullen (als je dat al graag wilt).

Kijk ook even of er ergens mogelijkheden zijn om te wassen. Dat scheelt ook nogal.

Weet niet of je kinderen hebt (edit ja dus, eentje) maar neem geen gigantische hoeveelheden speelgoed van huis mee. Juist heerlijk om op vakantie nieuwe dingen te ontdekken. Wat kleur materiaal misschien voor regenachtige dagen maar verder stuur ze maar lekker de natuur in. Ik speelde ook gewoon honkbal met dennenappels met m'n broertje en zusje enzo. Heerlijk juist en scheelt je weer spullen. Een (opblaasbare) bal kan ook nog handig zijn.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 01 Sep 2017 14:59

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Ja vacuumzakken voor kleding! Hebben wij van de zomer naar Frankrijk ook gebruikt, geniaal.
Zo kon ik ook nog mijn voedingskussen meenemen, echt heel erg fijn.
Verder ben ik altijd wel redelijk makkelijk, ik neem niet te ruim mee maar koop het daar wel als ik iets mis.
Ik heb al zon hekel aan in en uitpakken met vakantie!
10.04.17
<<

Anoniem257

Bericht 01 Sep 2017 15:45

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Ik maak ook altijd setjes kleding. Ipv dat ik wilde weg kleding pak. En verder denk ik ook vaak mocht ik echt iets missen koop ik het daar wel
<<

Anoniem328

Bericht 01 Sep 2017 15:53

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Ja je hebt wel wat meer spullen nodig als je de bedlinnen niet huurt. Dat neemt aardig wat ruimte in.
Maar wij gingen afgelopen vakantie 2 weken weg en hebben ook alles zelf mee genomen. Paste prima in de auto. En dan hadden wij ook nog een campingbedje en kinderstoel mee. Jullie kindje is al 3 jaar dus dat heb je dan niet nodig.

En inderdaad niet meer meenemen dan noodzakelijk. Op vakantie doen wij altijd een paar dagen extra met een handdoek. Of ik neem een klein flesje wasmiddel mee zodat je bepaalde dingen halverwege een keer kunt wassen (gewoon met de hand). En qua kleding kun je veel ruimte besparen. Hoeveel heb je nodig voor een week. Niet veel. Een paar setjes is genoeg.

Dus behalve bedlinnen, handdoeken, kleding, toiletartikelen en een klein beetje speelgoed heb je niet zo heel veel nodig verder toch?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 01 Sep 2017 16:13

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Wij hebben voor een weekje weg met 4 personen bij ons:

1,5 tas kleding
1 tas handdoeken
1 kratje spelletjes/speelgoed/ tablets/opladers
1 kratje laptop/boekjes/opladers/overige
1 plastic tas schoenen
1 plastic tas shampoo/borstels/gel enz
1 niet-uit-bed-val-hekje
2 ballen
2010 2012
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2017 14:34

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Inderdaad geen koffers. Maar zakken of big shopper.

Ja vacuüm is handig. Maar zorg wel dat je daar dan ook een stofzuiger ofzo hebt om het weer vacuüm in de verpakking mee terug te krijgen.

Wij gebruiken handdoeken op vakantie ook vaker dan thuis. En ik neem altijd iets van wasmiddel mee voor het geval dat. Je kunt het altijd daar nog kopen en als je in nl bent is het nog makkelijker.
2014 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Sep 2017 15:00

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Ik vond het ook belachelijk wat wij laatst allemaal bij ons hadden voor een midweek in een huisje. Maar we gingen maar een midweekje dus ik had ook geen zin om andere boodschappen te moeten halen dan ze in het winkeltje van het park hadden en we hadden een campingbedje voor de oudste en de kinderwagen met wagenbak voor de jongste, ook nog het voedingskussen zodat hij ook iets had om op te " zitten", handdoeken ( ook voor het zwemmen) voor twee kinderen luiers en zwemluiers, kleding enz. De oudste heeft een rugzakje en hij mocht zoveel speelgoed mee nemen als daar in past, dat werd een emmertje met een bal er in, schepje, wat Duplo en magformers, had hij ook echt genoeg aan.
En dan zat ernog beddengoed bij het huisje en was een kinderstoel niet nodig.

Voorheen hadden we niet eens een auto en dan zaten we in hotels of boekte we een kinderstoel, babybedje en zowel theedoeken als handdoeken en beddengoed bij, dat scheelt een hoop gesleep en dan deden we gewoon boodschappen na aankomst, maar omdat je pas rond 15:00uur het huisje in kan en daarna nog boodschappen moet doen is de eerste vakantiedag al om, niet ideaal dus.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Sep 2017 15:24

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Ik maak voor iedereen voor elke dag 1 setje kleding + 1 extra set. Verder hydrofielen ipv handdoeken voor de kinderen en mijn haar.

Toen de wagenbak nog mee ging pakte ik daarin de kinderkleding ed in.

De luiertas laat ik vaak thuis, ik heb voor beide kinderen 1 setje reservekleding in een afsluitbaar zakje helmaal zonder lucht en die doe ik met drie luiers en een klein pak doekjes in een rugtasje van de kinderen.

Ik heb een opbergdoos die precies voor de autostoel op de bodem van de auto past, zoveel als daar in past mag mee.

Eventuele knuffels gaan met kind in de autostoel, scheelt weer ruimte in de tassen.
R. 2013
D. 2016
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Sep 2017 16:03

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

bosjesvrouw schreef:Inderdaad geen koffers. Maar zakken of big shopper.

Ja vacuüm is handig. Maar zorg wel dat je daar dan ook een stofzuiger ofzo hebt om het weer vacuüm in de verpakking mee terug te krijgen.

Wij gebruiken handdoeken op vakantie ook vaker dan thuis. En ik neem altijd iets van wasmiddel mee voor het geval dat. Je kunt het altijd daar nog kopen en als je in nl bent is het nog makkelijker.

Oprollen, met nog een heel klein kiertje open. Dan gaat de lucht er ook uit en kun je hem daarna helemaal sluiten.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Sep 2017 20:11

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Wij kwamen vorige week terug van kampeervakantie. Station met jetbag vol (wel met achteruitkijkspiegelzicht :angel:). Vanavond kwamen we terug van 1 nacht kamperen. We hadden bijna evenveel mee haha. Geen tips dus. Ik baal ook altijd van de zooi die ik meesleep maar bij het inpakken blijf ik toch altijd denken: ach, als het nog past :thumbup:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Sep 2017 07:05

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Wij zijn net terug van een midweek Terschelling. De auto bleef in Harlingen.

In het pension hadden ze handdoeken, bedlinnen en een campingbed.

Ik had twee grote sporttassen gevuld. Een voor ons en een voor E. In die van E zat voor elke dag een schoon setje kleding, plus drie extra, twee slaapzakken, hoeslaken, pak luiers, speelgoed, hydrofielen, spuugdoekjes, slabber en een picknickkleed.

Naast die sporttassen hadden we nog een verzorgingstas, een rugzak en de kinderwagen bij.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Sep 2017 10:41

Re: Weekje weg / zoveel zoveel spullen !!

Wij hebben ook altijd zo belachelijk veel mee, zelfs als we in het weekend naar het vakantiehuisje van mijn ouders gaan, waar al heel veel eigen spullen zijn dan hebben we nog een paar tassen in de achterbak.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers