Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sicilië

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Feb 2017 14:50

Sicilië

Wie heeft er tips voor Sicilië? M'n vriend en ik willen hier graag heen en gaan vanavond eens kijken naar de mogelijkheden. We willen ongeveer 12-14 dagen gaan denk ik, waarschijnlijk van half tot eind juni. Het is een groot eiland, dus we kunnen toch niet alles zien. De Etna wil ik sowieso wel zien. Ben even op de kaart aan het kijken en het lijkt me denk ik wel leuk om heen te vliegen op Catania, daar bijvoorbeeld een auto te huren en dan terug te vliegen vanaf Palermo. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn mooie dorpen/steden/gebieden op Sicilië? Ik ben benieuwd!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Feb 2017 15:05

Re: Sicilië

Ik vind het een aanrader en hoewel ik er zelf jaren geleden geweest ben, merk ik dat ik het de laatste tijd aan veel meer mensen aanraad!

Ik ben op m'n 14e (ja dat is echt lang geleden!) naar de noordkust geweest. We vlogen op Palermo en zaten daarna in een hotel vlakbij Cefalu (Campofelice di Roccela). Het hotel was niets noemenswaardig, gewoon zo'n groot resort. Maar Cefalu an sich als plaatsje was wel heel schattig. Een mooi oud Italiaans plaatsje aan de kust, met zo'n stadsstrand en pleintjes.

We hebben toen als ik me goed herinner hier gegeten: http://www.alporticcioloristorante.com/ met uitzicht op het water. Dat was wel heel mooi!

Verder zijn we toen naar de Etna geweest, wat uiteraard als je op Sicilie bent een bezoekje waard is, maar heel veel meer dan een oude vulkaan is het niet.

Maar de regio waar ik eigenlijk enthousiaster over ben is de oostkust, met name het plaatsje Taormina. Het zal tegenwoordig wel wat toeristischer zijn dan toen ik er was maar vrienden zijn er recentelijk geweest en waren ook heel erg enthousiast. Ook een prachtig oud stadje, op een rots maar wel aan zee (beneden ligt een baai, maar boven is het dorpje). Prachtig! Volgens mij is er een kabelbaan naar de kust, ook leuk. En ook mooi is het oude dorp boven, met van die heerlijke kleine straatjes vol goede Italiaanse restaurants en mooie pleinen, én een oud Romeins amfitheater.

Tips voor overnachting heb ik niet echt, want wij sliepen in een redelijk chic hotel dat m'n vader betaalde. Maar qua plaatsjes kan ik dit echt aanraden.

Hopelijk heb je er wat aan!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Feb 2017 15:09

Re: Sicilië

Dat klinkt al leuk! Ik zat al naar Cefalù te kijken idd en Taormina klinkt mooi! Qua overnachtingen wil ik op Airbnb kijken, misschien staan daar wel leuke huisjes op. Ik snuffel nog ff verder!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem202

Bericht 28 Feb 2017 15:55

Re: Sicilië

Fijn, dit topic! Ik ga in de meivakantie!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 28 Feb 2017 16:34

Re: Sicilië

Volgens mij is er al eens een topic over Sicilië geweest dus die zou je kunnen opzoeken. Ik heb veel van het eiland gezien dus kan er wel wat over kwijt, maar staat denk ik ook in dat andere topic. De Eolische eilanden zijn wat mij betreft echt een aanrader. Palermo vind ik ook een prettige stad. Verder idd Cefalù, Taormina en ook Agrigento.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Feb 2017 17:01

Re: Sicilië

Phoebe schreef:Fijn, dit topic! Ik ga in de meivakantie!


Oh leuk! Hoe lang ga je en waar zit je?
❤ 7 juni 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Feb 2017 19:33

Re: Sicilië

De etna is nog de vraag of je daar dichtbij kan komen.
Sinds vandaag spuit hij weer lava. Ze hebben het er al over wanneer de top van de G7 bij elkaar komt eind mei dat die eventueel kunnen uitwijken naar een ander vliegveld.

Maar het kan evengoed dat het dan weer rustig is.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 28 Feb 2017 19:50

Re: Sicilië

Lang geleden ben ik er geweest en ik vond het er heel mooi, ik wil er zeker nog een keer terug.
Wij zaten in de buurt van Taormina, in Giardini Naxos. Wij gingen naar de Etna en ook naar de Alcantara vallei.
En daarnaast nog naar Syracusa en Agrigento. Allemaal een aanrader.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Feb 2017 19:54

Re: Sicilië

Raven schreef:De etna is nog de vraag of je daar dichtbij kan komen.
Sinds vandaag spuit hij weer lava. Ze hebben het er al over wanneer de top van de G7 bij elkaar komt eind mei dat die eventueel kunnen uitwijken naar een ander vliegveld.

Maar het kan evengoed dat het dan weer rustig is.


Ik zie het net ja, ook toevallig!! Maar ik ga ervan uit dat het dan wel weer rustig is.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Feb 2017 20:45

Re: Sicilië

Yes! We hebben de tickets geboekt, 13 juni heen naar Catánia en 26 juni terug vanaf Palermo. Wat we in de tussentijd gaan doen, moeten we nog even bekijken :D
❤ 7 juni 2018
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 01 Mrt 2017 08:42

Re: Sicilië

Ik ben er bijna 7 jaar geleden geweest in april. Ik weet dat we in Castellammare del Golfo zaten maar niet exact meer welke plaatsen we allemaal zijn geweest. Geloof dat ik Palermo niet zo vond, Erice is geloof ik iets met oudheden. Wat ik heel leuk en mooi vond is het eilandje Favignana, daar kan je heen vanaf Trapani. Het water was daar zo mooi blauw en helder, ik wist niet dat Europa dat had. Het is leuk om daar een fiets te huren.
Ik weet nog wel dat ik het een heel leuk eiland vond en graag nog eens terug zou willen. Veel plezier alvast!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mrt 2017 09:05

Re: Sicilië

Leuk Bliss! Dan kan je best een groot deel van 't eiland zien. En leuk om verschillende plaatsjes te zien.
Let's discover the world together.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 01 Mrt 2017 10:13

Re: Sicilië

Ik ben er alweer bijna 7 jaar geleden geweest met mijn man en ik vind het echt een aanrader. Wij zaten toen in Taormina: echt een leuk plaatsje bovenop de rotsen. Wel toeristisch, maar ik vond het helemaal niet te toeristisch. We hebben verschillende dagen bij Isola bella op het strand gelegen. Verder zijn we een dagje naar Syracuse geweest, een mooie stad. We hebben een middagexcursie naar de Etna geboekt en we zijn een dagje naar de Eolische eilanden geweest vanuit de haven van Milazzo. We zijn toen naar Panarea en Stromboli geweest. Ik vond het heel mooi om daar die zwarte, vulkanische stranden te zien en de uitbarstingen op Stromboli bij zonsondergang.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Mrt 2017 12:08

Re: Sicilië

Hebben jullie toen een auto gehuurd?
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Mrt 2017 12:18

Re: Sicilië

Ik twijfel trouwens een beetje hoeveel verblijfplaatsen we zullen nemen. Ik dacht eerst aan vier, maar dat is toch best snel weer verkassen dan steeds. Misschien dat we er toch maar drie doen en dan wat rustiger aan kunnen doen en gewoon ook een dagje weg vanuit die plek. Ik denk dat we dan gaan voor Taormina, Cefalù en Palermo.
❤ 7 juni 2018
<<

Elle123

Bericht 01 Mrt 2017 13:31

Re: Sicilië

Wij waren er een jaar of 2/3 geleden. Ik vond juist de oostkust iets minder. Taormina is prachtig, maar wel erg toeristisch en een stuk duurder dan de westkust. Het noorden vonden wij geweldig.
Wij zijn als volgt gegaan (als ik het me nog goed herinner): (in 10 dagen) geland op Trapani (westen), daar een auto gehuurd en richting het noorden gereden. Dat is al een heel mooie rit. In Palermo hadden we echt een fantastische B&B (zou ik voor je op moeten zoeken, echt de mooiste die we ooit hebben gehad), mijn vriend was ziek dus Palermo hebben we niet gezien verder. Toen zijn we via het binnenland naar beneden gereden en gestopt in Corleone vanwege het mafia gevoel, maar hetis niet echt een bijzondere plaats hoor. Daar naar het anti-mafia museum geweest, waar we wel veel informatie kregen wat we echt interessant vonden. Via het zuiden zijn we toen naar het oosten gegaan., De Etna beklommen (je gaat eerst met een busje, en het laatste stuk loop je, neem echt een dikke trui mee!). De laatste paar dagen hebben we lekker rustig aan gedaan in de buurt van Taormina. We zijn vanuit Catania teruggevlogen.

Ik weet niet meer hoe alles precies lag en welke volgorde wij hebben gedaan, maar voor mij sprong er uit:
- Agrigento, een oude romeinse stad waar je Grieks aandoende gebouwen met van die pilaren vindt. Heel mooi. Vooral die waar de gevallen engel Icarus voor ligt, prachtig.
- Syracusa, prachtige historische plek om lekker rond te struinen.
- De Turkse trappen (foto probeer ik te plakken, staat nog op mijn facebook)
- Met stip op 1: Erice. Ik vond dat zo ontzettend mooi. Een middeleeuwse vestingstad waar je met een kabelbaan naartoe gaat. We hadden daar beneden fietsen gehuurd (Trapani) en lekker rond gefietst, en toen die kabelbaan in naar Erice. Alsof de tijd heeft stil gestaan want er kunnen dus ook geen auto's komen.

Ik weet niet meer waar we naar het strand zijn gegaan, maar het was wel ergens in de linkerbenedenhoek van het eiland. Daar vonden wij het strand mooier dan in het oosten.

Oooo I love Sicilie! Ik zou zo weer teruggaan! Het is zo enorm divers, het zou eigenlijk zonde zijn als je niet beide kanten van het eiland gaat bekijken. het vershcil is zo groot vonden wij. En je vliegt gemakkelijk heen naar het ene vliegveld en terug vanaf het andere. Ik vond het heel bijzonder dat je zo duidelijk de Romeinse maar ook Moorse invloeden terugziet.

Afbeelding
-
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Mrt 2017 13:37

Re: Sicilië

Ja in Corleone wil ik ook even gaan kijken idd. Ik weet niet of we helemaal tot aan de westkust gaan, maar misschien wel leuk om daar ook te kijken ja. Ik heb geen idee hoe lang je onderweg bent overal heen, dus dat moet ik ook nog eens bekijken. Leuk dat iedereen zo enthousiast is!
❤ 7 juni 2018
<<

Elle123

Bericht 01 Mrt 2017 13:43

Re: Sicilië

Corleone hoef je niet te doen voor het dorpje, daar is niks speciaals te zien. Wij kwamen er doorheen dus hebben op een pleintje koffie gedronken tussen wat bejaarden en het museum bezocht. We waren er zo weer weg. Dus als je moet kiezen, zou ik Corleone overslaan hoor.
We hebben trouwens ook nog een vismarkt bezocht in Catania. Daar sliepen we de nacht voor we weer gingen vliegen. Dat is ook leuk om eens gezien te hebben!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Mrt 2017 11:43

Re: Sicilië

Gisteravond de hele avond zitten speuren naar verblijfplaatsen. Tot nu toe alleen vier nachten in een studiootje in Cefalù geboekt via Airbnb. Heel dicht bij het strand en bij het plaatsje zelf. Ideale locatie geloof ik en lekker een tuin erbij waar we 's avonds vinootjes kunnen drinken. Heb er nu al zin in!

Nu zoek ik nog iets voor de eerste vijf nachten ergens aan de oostkust en voor de laatste vier nachten in Palermo. De voorpret is al leuk :) Elle, ik ben wel benieuwd in welke B&B jij hebt gezeten in Palermo!
❤ 7 juni 2018
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 02 Mrt 2017 17:53

Re: Sicilië

Ohja ik moest ineens ergens aan denken. Ik weet niet of het in heel Sicilië bekend is (waar wij zaten wel), maar probeer eens een broodje ijs!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Mrt 2017 17:59

Re: Sicilië

Ik las wel dat ijs in een glas (granita) met een brioche erbij typisch Siciliaans is. Bedoel je dat of echt is op een broodje? #hoedan
❤ 7 juni 2018
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 02 Mrt 2017 19:21

Re: Sicilië

Nee echt bolletjes ijs op een broodje haha. Maar het was inderdaad wel een brioche achtig broodje dus het zal vergelijkbaar zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Mrt 2017 20:47

Re: Sicilië

Cool, ben benieuwd.

We hebben zojuist ook een Airbnb in Taormina geboekt (voor de eerste vijf nachten) met geweldig uitzicht op zee én op het amfitheater in het stadje! :heart: Zin in!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Mrt 2017 21:51

Re: Sicilië

Ennn ook een Airbnb in hartje Palermo. Helemaal klaar nu!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem202

Bericht 04 Mrt 2017 16:01

Re: Sicilië

Bliss schreef:
Phoebe schreef:Fijn, dit topic! Ik ga in de meivakantie!


Oh leuk! Hoe lang ga je en waar zit je?


We vliegen op Catania, en verder hebben we helemaal niks geboekt nog :smile:
Het is nogal in een opwelling geboekt, haha, en we gaan gewoon per dag een beetje kijken waar we heen willen en wat we gaan doen. We gaan een weekje trouwens!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers