Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


jetlag

<<

Elle123

Bericht 08 Mei 2017 09:35

jetlag

Dinsdag zijn wij geland vanuit Curacao. We hadden een nachtvlucht en ik heb 3 uur geslapen. We landden rond 12.30 en na de treinreis en daarna gedoe met lege accu waren we rond 17.00 u thuis. Die avond gewoon om 23.00 naar bed gegaan (natuurlijk wel lang wakker gelegen). De volgende ochtend ook weer gewoon om 7.00 opgestaan en gaan werken. Na 2 werkdagen had ik weer weekend. We hebben een druk weekend gehad en vandaag dus weer aan het werk. Ik heb gewoon nog steeds een jetlag. Ik ben moe, prikkelbaar en totaal niet vooruit te branden. Verder heb ik al sinds we thuis zijn hoofdpijn. Heeft iemand nog tips om van die jetlag af te komen? Op zich slaap ik wel elke nacht weer voor 0.00 en sta ik op tijd op. Alleen zondag was ik zo moe dat ik tot 10.00 heb uitgeslapen (mijn vriend tot 13.00 en die is wel weer opgeknapt). Ik vind het zo raar want we zijn maar 9 dagen weg geweest en normaal heb ik er echt niet zoveel last van.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 08 Mei 2017 11:10

Re: jetlag

Oh, als ik naar oosten reis heb ik juist nooit zoveel last van.
Heb je melatonine? Als je dat savonds gebruikt wordt je misschien wat uitgeruster wakker. Ze zeggen wel eens dat voor elk uur tijdsverschil het 1 dag duurt. Dus zou best eens 9 uur kunnen duren.
Genoeg drinken, evt paracetamol nemen tegen de hoofdpijn.
<<

Elle123

Bericht 08 Mei 2017 11:34

Re: jetlag

He6t tijdverschil is 6 uur, dus dan zou het wel bijna voorbij moeten zijn nu. Ik heb er juist andersom geen last van. Als ik van het oosten af kom dus. Nu kwam ik van het westen af waar het 6 uur vroeger was.
Melatonine heb ik nog wel in huis, ik zal het eens gaan proberen! Paracetamol helpt niet bij mij, maar ibuprofen neem ik max 4 per dag. Gisteren maar gewoon gaan hardlopen met mijn gare lijf en dat hielp ook wel. Ik kon beter slapen en de hoofdpijn was een stuk minder.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 11:54

Re: jetlag

Slaap je wel goed of lig je veel wakker? Want in principe hou je wel goede tijden aan. Of doe je stiekem dutjes overdag? Ik zou het nog een paar dagen geven en je strikte schema aanhouden.
Ik reageer alleen heftig op jetlag als ik een korte trip heb gehad. Dan is je lichaam net gewend aan de andere tijdszone en draai je het weer terug. Misschien dus JUIST omdat het maar 9 dagen waren dat je er langer last van hebt dan normaal.
<<

Elle123

Bericht 08 Mei 2017 12:27

Re: jetlag

Ja ik houd wel mijn vaste structuur aan. Rond 23.00 naar bed, dan slaap ik rond 0.30 en de wekker om 6:45/7.00 (dan schrik ik wakker om 7:20 en ben ik met heel hard haasten nog op tijd op mijn werk, maar dat heb ik altijd al).
De vorige 2x Curacao had ik er geen last van, maar in de winter is het tijdverschil 5 uur. En vanuit Thailand ook nooit last van gehad. Vanuit Miami dus ook een keer 2 weken last gehad. Ik kan beter naar Azie vliegen dus! Of in de winter gaan. Dutjes overdag heb ik overigens niet meer gedaan na mijn vierde ;). Als ik een nacht oversla is het jammer, dan slaap ik dus 48 uur niet. Anders is echt mijn hele ritme van slag.

Edit: als ik eenmaal slaap, slaap ik over het algemeen wel de hele nacht door.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2017 13:03

Re: jetlag

Balen dat je er zo'n last van hebt. Inderdaad strak schema maar aan houden. Je moet er helaas even door heen. Bij korte trips heb ik het ook meer inderdaad.
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers