Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(vermoeden van) aanslag in Barcelona

<<

Anoniem278

Bericht 17 Aug 2017 18:41

(vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ook nog midden op Las Ramblas :(


http://www.telegraaf.nl/buitenland/2895 ... ona__.html

http://www.nu.nl/buitenland/4884416/mee ... elona.html


Er wordt ook gesproken over een nog in gang zijnde gijzeling.
<<

Anoniem298

Bericht 17 Aug 2017 18:55

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ik zag net wat videobeelden voorbij komen, afschuwelijke beelden. Volgens de berichten is er 1 dode en zeker 20 gewonden, maar ik ben bang dat die aantallen nog wel zullen oplopen. :snik:
<<

Anoniem252

Bericht 17 Aug 2017 18:56

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ze hebben het nu al over 13 doden, en nog een gijzeling gaande :(.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2017 19:11

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ik.krijg net live beelden binnen ervan.
Te te te erg
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 17 Aug 2017 19:22

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Vreselijk weer. En de beelden :( op de een of andere manier raakt het mij dubbel zo erg als ik kleine kinderen zie liggen, zoals nu. Maar dat is misschien meer het besef dat het ook de mijne had kunnen zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

anoniem224

Bericht 17 Aug 2017 19:28

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Vreselijk weer. Maar ik schrik er niet eens meer van. Best wel erg eigenlijk :(
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 17 Aug 2017 19:37

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Pfff mijn nichtje is in Barcelona maar gelukkig had mijn tante al bericht dat ze oké is. Wat afschuwelijk weer!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Aug 2017 19:40

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Vreselijk. Ik vind het zo eng dat 'ze' dat tegenwoordig zoveel met vervoermiddelen doen. Een busje, auto, dat soort dingen. Dat is zo makkelijk voor handen.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2017 19:50

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Het was net op het RTL nieuws dat bevestigd is dat het een aanslag is.

Vind het zo'n eng idee.. Wat Marin ook zegt.. het is zo makkelijk grijpbaar dit. En kijk wat voor schade je er mee aan kan richten.
<<

Geel

Bericht 17 Aug 2017 20:30

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ik heb nog geen heel schokkende beelden gezien, maar wel een still van dat er kleine kinderen bij hun ouders zitten, terwijl mensen hulp bieden. Daar word ik misselijk van, ik kan dat niet verdragen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 17 Aug 2017 20:59

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ik zag helaas een stukje film die best heftig was.. zo erg, zoveel doden weer.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Aug 2017 06:01

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Er is nog een aanslag geweten Spanje in Cambrills.
Gelukkig alleen gewonden tot nu toe.
Vijf terroristen gedood die een bomgordel droegen.

Tweede aanslag Spanje; vijf terroristen met bomgordels gedood in Cambrils - http://nos.nl/l/2188579
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem280

Bericht 18 Aug 2017 08:36

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ik vind het wel heel erg.
Ook angstig.
Gisteravond dat er een man aan de lijn hangt en zijn verhaal doet.
Dat hij met vrouw en kind op een terras zit en ineens iedereen ziet rennen.
Gelukkig ongedeerd.
Ik heb wel gedacht, voor hetzelfde zaten wij daar met onze kinderen. Moet er natuurlijk niet aan denken.
Verschrikkelijk!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Aug 2017 14:24

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

17 en 18 jarigen zijn de daders...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem278

Bericht 19 Aug 2017 20:30

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Naast alle verhalen van ooggetuigen en slachtoffers, is er ook deze kant:

http://www.ed.nl/buitenland/moeders-van ... ~aa3566d8/

De moeders van de daders. Hoe ontzettend onvoorstelbaar ook.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Aug 2017 21:24

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Quizzle schreef:Naast alle verhalen van ooggetuigen en slachtoffers, is er ook deze kant:

http://www.ed.nl/buitenland/moeders-van ... ~aa3566d8/

De moeders van de daders. Hoe ontzettend onvoorstelbaar ook.


Triest hoor...
Ook zij behoren wat mij betreft tot de slachtoffers.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 19 Aug 2017 21:56

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ik kwam net dit bericht tegen: http://www.martinvrijland.nl/nieuws-ana ... -building/

Is het vreemd dat ik niet meer weet wat ik moet geloven?
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 19 Aug 2017 22:16

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ik heb zo'n schurfthekel aan mensen die direct denken in complottheoriën...
<<

Anoniem278

Bericht 20 Aug 2017 05:25

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ilovethe90s schreef:Ik kwam net dit bericht tegen: http://www.martinvrijland.nl/nieuws-ana ... -building/

Is het vreemd dat ik niet meer weet wat ik moet geloven?

Wat n artikel zeg. Ik vind t niet vreemd dat je ervan na gaat denken. Ik snap sommige dingen die hij zo expliciet beweert niet, maar t zaait wel twijfel. Tegelijk, hij zegt dus dat er geen beelden zijn van dergelijke aanslagen zélf, maar ze hebben toch beelden van Nice? Daarop zie je die vrachtauto over de boulevard slingeren.
Ik denk dat de auteur echt wel n punt heeft met de rol van de media in het geheel, maar beweren dat er om de zoveel tijd aanslagen in scène worden gezet gaat wel ver. Mind you , ik zou bijna blij zijn als het zo was, zodat er geen doden en gewonden waren.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Aug 2017 17:19

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Martin Vrijland is een volslagen idioot. Heb je andere stukken op zijn site gelezen?
<<

Anoniem210

Bericht 20 Aug 2017 17:30

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Caulfield schreef:Martin Vrijland is een volslagen idioot. Heb je andere stukken op zijn site gelezen?


Je was mij net voor.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Aug 2017 18:01

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Die jongen Julian waarvan de familie een oproep had geplaatst blijkt al gelijk na de aanslag overleden te zijn. Ze hebben gewacht tot zijn vader aangekomen was in Barcelona.


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2099134851
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 20 Aug 2017 21:09

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Caulfield schreef:Martin Vrijland is een volslagen idioot. Heb je andere stukken op zijn site gelezen?


Nee, heb ik (nog) niet gedaan. Ik kom dit soort stukken wel steeds vaker tegen, ook van andere personen.

Ik wil er niet mee zeggen dat ik er hetzelfde als die Martin over denk. Ik vind het namelijk verschrikkelijk wat er steeds voor nieuwsberichten voorbij komen, maar soms vraag ik me weleens af of er een kern van waarheid in kan zitten en dat brengt me weleens aan het twijfelen welke berichten we het beste kunnen geloven. Soms lees je zoveel verschillende dingen over dezelfde aanslag.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 20 Aug 2017 21:50

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Maar, misschien zie ik dat verkeerd hoor, zelfs al zou een land een aanslag in scène zetten, dan helpt dat land toch ook z'n eigen economie voor een deel om zeep? Aanslagen gebeuren momenteel op plekken waar veel mensen bij een komen, toeristische plekken, concerten. Plekken waar geld binnen komt. Zet daar een aanslag in scène en er zal altijd een deel van de mensen zijn die die plek voorlopig links zal laten liggen. Dat is de voornaamste reden waarom ik die complottheorieën niet zo snel zal geloven.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Aug 2017 08:36

Re: (vermoeden van) aanslag in Barcelona

Ilovethe90s schreef:
Caulfield schreef:Martin Vrijland is een volslagen idioot. Heb je andere stukken op zijn site gelezen?


Nee, heb ik (nog) niet gedaan. Ik kom dit soort stukken wel steeds vaker tegen, ook van andere personen.

Ik wil er niet mee zeggen dat ik er hetzelfde als die Martin over denk. Ik vind het namelijk verschrikkelijk wat er steeds voor nieuwsberichten voorbij komen, maar soms vraag ik me weleens af of er een kern van waarheid in kan zitten en dat brengt me weleens aan het twijfelen welke berichten we het beste kunnen geloven. Soms lees je zoveel verschillende dingen over dezelfde aanslag.


Het is toch volslagen logisch dat mensen ook een tegengeluid gaan verzinnen? Dat is namelijk soms een stuk makkelijker om mee om te gaan dan de complete willekeur van deze terreurdaden. Het is makkelijker te denken dat er een hele theorie achter zit, dat dit niet echte 17+ 18 jarige jongetjes zijn, maar acteurs. In scene gezet door de overheid. Waarom? Om ons te allen tijde te kunnen monitoren. Dat is voor sommige mensen makkelijker te geloven dan het feit dat er 17 en 18 jarige in staat zijn dit te doen. Dat ze willen sterven, en andere mensen mee willen nemen in hun graf voor een staat waar ze wellicht nog nooit zijn geweest.

Dat je meer en meer leest, is simpelweg omdat mensen op zoek zijn naar een alternatieve verklaring voor deze afgrijselijke daden. Dus mensen nemen het over. Praten elkaar na. Denken niet meer zelf na. Hetgeen deze idioot (Martin) beweert dat je niet meer doet als je simpel gelooft in de werkelijke, feitelijke gebeurtenissen.

Kortom: die Martin kan van mij in een boom gaan zitten. En met iedere klik die ik naar zijn website doe, bereikt hij meer dan ik aan mee wil doen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers