Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

<<

Anoniem87

Bericht 04 Mrt 2014 22:14

Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

- Hebben jullie een verhuisbedrijf ingehuurd? Waarom wel / niet?

- Hoeveel hebben jullie betaald voor een verhuisbedrijf?

- Zou je het de volgende keer weer zo doen en waarom?

- Nog tips?
<<

Anoniem121

Bericht 04 Mrt 2014 22:16

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Elin schreef:- Hebben jullie een verhuisbedrijf ingehuurd? Waarom wel / niet?

- Hoeveel hebben jullie betaald voor een verhuisbedrijf?

- Zou je het de volgende keer weer zo doen en waarom?

- Nog tips?


Waar woon je in Noord Holland? De verhuisgigant uit Andijk hoor ik veel goede berichten over. Zijn ook niet duur.
<<

Anoniem178

Bericht 04 Mrt 2014 22:18

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Elin schreef:- Nog tips?


Als je niet voor een verhuisbedrijf gaat kan het ook veel schelen een busje te huren. Ik heb eens de kleinste gehuurd en paste in één keer mijn inboedel in. Scheelde heel veel tijd omdat je maar één keer rijdt.

De keer erna overigens niks gehuurd, maar dat was 3 straten verderop, dus was dat heen en weer rijden zo gepiept.
<<

Anoniem87

Bericht 04 Mrt 2014 22:22

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Pluis schreef:
Elin schreef:- Hebben jullie een verhuisbedrijf ingehuurd? Waarom wel / niet?

- Hoeveel hebben jullie betaald voor een verhuisbedrijf?

- Zou je het de volgende keer weer zo doen en waarom?

- Nog tips?


Waar woon je in Noord Holland? De verhuisgigant uit Andijk hoor ik veel goede berichten over. Zijn ook niet duur.


Dank! Woon een half uurtje van Andijk vandaan denk ik.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 04 Mrt 2014 22:26

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

- Hebben jullie een verhuisbedrijf ingehuurd? Waarom wel / niet?
Ja, omdat we het niet zagen zitten het zelf te doen. We gingen het weekend voor kerst over, dus bijna niemand kon helpen.

- Hoeveel hebben jullie betaald voor een verhuisbedrijf?
Euhmmm...van 9 tot 13 uur zijn ze bezig geweest en het was geloof ik 280 euro. De afstand van woning tot woning was iets van 8km. Daarnaast hadden we alles in de oude woning zelf uit elkaar gehaald en ingepakt. Alles stond klaar in de woonkamer om zo in de wagen te laden. Dat scheelt wbt kosten ook al.

- Zou je het de volgende keer weer zo doen en waarom?
Ja, omdat het soepel en snel verliep. Die jongens waren nog gezellig ook :yes:

- Nog tips?
verhuis-goedkoop punt nl is de site van dat bedrijf :ja: Ze staan ook op marktplaats en daar kan je beoordelingen lezen.
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 04 Mrt 2014 22:35

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

@ Annie24: Had je de kasten enzo ook al zelf uit elkaar gehaald? Ik heb hier een Pax-kast van 2.5 meter en zie er zo tegenop om die uit elkaar te halen.. Verder valt het wel mee nl. Kan zo'n bedrijf dat ook voor je doen?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 04 Mrt 2014 22:41

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Mijn opa en oma hebben het laten doen bijna 8 jaar geleden alweer. Ze hebben toen ook alles ingepakt en in het nieuwe huis weer uitgepakt. Ook alles is uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet door het verhuisbedrijf. En de afstand natuurlijk, heen alleen al 130 km. Kosten: 5000 euro....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Mrt 2014 22:43

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Ik zou dat met een 'grote' verhuizing toch wel echt zeker doen. Afgelopen keer toen we gingen samenwonen hebben we nog wel drie boekenkasten plus 30 dozen weten te sjouwen, maar dat was ook wel echt de max. Echte meubels en nog meer dozen ga ik niet meer sjouwen, dan betalen we wel voor een verhuisbedrijf.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 04 Mrt 2014 22:48

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Wij hadden idd alles al zelf uit elkaar gehaald. We hebben voor onze kleding een paxkast van 2 meter breed en 2,36 meter hoog. Zoon heeft een pax kast van 1,5m breed en 2,36m hoog. Beiden wit, dus we hebben ze uit elkaar gehaald en met zo'n labelprinter voorzien van namen zodat alle stukken weer in de juiste kamer uitkwamen voor het in elkaar zetten.

Ons Malm bed van de Ikea ging voor de 2e keer mee verhuizen en die hebben we ook uit elkaar gehaald én hij heeft het voor de 2e x overleeft. :banaan:

Een verhuisbedrijf kan het idd ook voor je doen, maar daar betaal je dan wel extra voor.

Oja...mijn vriend en vader hielpen ook mee met inladen/uitladen. Dat scheelde ook in de prijs omdat we daardoor sneller klaar waren. Ik stond aan de zijlijn aanwijzingen te geven :angel: Verder hadden we écht alles klaar staan. Wasmachine, droger e.d. waren bijvoorbeeld ook al afgekoppeld.
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 04 Mrt 2014 22:55

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Ik heb er echt spijt van dat wij het niet hebben gedaan..

Hier was de PAX kast ook drama. En eigenlijk voor niks uit elkaar gehaald dat is nog het ergste. We hebben een 236 in de hoogte en ons plafond gaat tot 233... Baaaaalen dat we deden want op zolder gaat ook niet ivm de schuine wanden. Dus als iemand nog een mooie PAX kast zoekt :wink:
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 04 Mrt 2014 22:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem87

Bericht 04 Mrt 2014 22:58

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Razz schreef:Ik heb er echt spijt van dat wij het niet hebben gedaan..


Ja dat snap ik, zonde van je mooie meubels! Onze meubels hoeven niet lang meer mee, destijds van ChiQ gekocht voor een superprijsje en in het volgende huis kopen we wat nieuws. Alleen mn pax-kast, bed, bank en stoelen heb ik graag heel over.

Haha Razz, zet je hem dan ook in ons nieuwe huis? Dan verkoop ik de oude mee met mn appartement :P
<<

Anoniem75

Bericht 04 Mrt 2014 22:59

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Ja dat ook. Ik baal echt zo van m'n tafel!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 04 Mrt 2014 23:04

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Kan je niet proberen je meubels te verkopen vóór de verhuizing? Dat hadden wij namelijk gedaan en is ons goed bevallen.
We zijn 21-12 verhuisd en het weekend daarvoor zijn onze oude meubels opgehaald: salontafel, tv meubel, dressoir, 1deurs kast van 1.70 hoog en de eettafel.

Dat scheelde al ontzettend veel met verhuizen en achteraf is het maar goed, want ik zou serieus niet weten waar we al die meubels hadden moeten laten in dit huis. De indeling van de woonkamer hier is heel anders dan in het oude huis waardoor we de oude meubels niet eens kwijt zouden kunnen.

Het bankstel is wel meegegaan, maar die willen we vervangen voor zo'n loungebank/hoekbank. Verder zijn onze nieuwe meubels van de Ikea, dus die hadden gelukkig geen wachttijd. De eerste paar weken hebben we de tuintafel als eettafel gebruikt (een rvs tafel met glazen blad, dus zo lelijk stond het niet) De tv hadden we op een lack tafeltje staan waar normaal de kerstboom opstond met de kerst. Nu hebben we over de hele breedte van de wand een Besta tv meubel van de Ikea.
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 04 Mrt 2014 23:12

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Dat zou ik idd ook doen. Toen wij nieuwe meubels kregen heb ik 2 dagen voor de levering ook alles kunnen verkopen of gewoon weggegeven. Eigenlijk wilde we dus ook pas nieuwe meubels kopen als we een ander huis hadden. Maar na bijna 2,5 jaar wachten hadden we de hoop opgegeven en toch maar nieuwe meubels gekocht. En 2 maanden later is het dus verkocht :laughcry:
<<

Anoniem122

Bericht 05 Mrt 2014 01:52

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

De kosten zijn van zoveel dingen afhankelijk. Ten eerste hoeveel spullen je hebt, daarnaast nog dingen als kan de verhuiswagen pal voor de deur of moeten ze nog.een stukje lopen. Zijn er veel trappen? Veel zware meubels Moeten ze kasten uit elkaar halen etc etc. Je kan gewoon een paar verhuisbedrijven langs laten komen voor een gratis offerte. Ze lopen dan het hele huis na wat er verhuisd moet worden en zo kan je mooi een aantal bedrijven en de kosten vergelijken. Ik zou wel voor een Erkend verhuisbedrijf kiezen, ook ivm verzekering etc.
<<

Jolieneke

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 05 Mrt 2017 19:47

Bericht 05 Mrt 2017 19:51

Re: Verhuisbedrijf inhuren of niet? En wat zijn de kosten?

Misschien interessant om je eigen ervaring en tips ook te delen? Oftewel wat zijn je eigen antwoorden op de vragen:

- Hebben jullie een verhuisbedrijf ingehuurd? Waarom wel / niet?

- Hoeveel hebben jullie betaald voor een verhuisbedrijf?

- Zou je het de volgende keer weer zo doen en waarom?

- Nog tips?


Belangrijke tips zullen helpen bij het inpakken en het besparen op de kosten. Wat ik persoonlijk heel handig vond, is om alle dozen te nummeren en de kamers in het nieuwe huis het corresponderende nummer te geven :)

reactie aangepast door ^BS wegens reclame.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers