Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verandering op het forum per 01-01-2019

<<

Burgemeester Kaat

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 30 Dec 2018 23:32

Verandering op het forum per 01-01-2019

Wij wensen jullie een heel fijne jaarwisseling toe en een heel plezierig nieuw (forum)jaar!

*) berichtje even aangepast, er verandert nog niks, geen zorgen!
<<

Anoniem248

Bericht 31 Dec 2018 05:53

Re: Verandering op het forum per 01-01-2019

Mag ik vragen wat de reden daarvoor is? Ik vind het af en toe prettig om blanco opnieuw te beginnen en niet jarenlang alles aan mijn forumnaam gekoppeld te hebben.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 31 Dec 2018 06:47

Wat een rare beslissing zeg. Indedaad, waarom is dit besloten?
Als iemand daar de behoefte aan heeft moet dit gewoon mogelijk zijn lijkt me, zeker in combinatie met topics die niet meer verwijderd worden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Dec 2018 07:14

Ik begrijp dit ook niet echt. Natuurlijk is het gewoon de consequentie van dingen op internet zetten, dat die dingen daar dus altijd blijven staan. Daarnaast kun je ook altijd nog zelf je Posts aanpassen als er dingen tussen staan die je niet (meer) online wilt hebben. Anderzijds; dit is nou eenmaal een klein ons-kent-ons forum, de optie bestaat om mensen op anoniem te zetten. Waarom die kleine moeite niet nemen? Ik ben ook erg benieuwd naar de motivering hierachter.
November 2016 ♥
Augustus 2019 ♥♥
Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 31 Dec 2018 07:43

Ik wil graag voorop stellen dat ik de keuze aan de ene kant wel begrijp, en ook echt niet moeilijk wil doen. Maar aan de andere kant heb ik er zo mijn vraagtekens bij en voelt dit voor mij niet als een prettige aanpassing hier op het forum.
Ik begrijp dat jullie dit misschien doen om mensen bewuster te laten forummen en in de hoop dat mensen minder snel vragen hun account te verwijderen, is dat het? En waarschijnlijk scheelt het jullie ook een hoop werk. Aan de andere kant, hoeveel account worden er per maand verwijderd, zou dat daadwerkelijk zoveel werk zijn?

Ik vraag me vooral af hoe dit allemaal zit met die nieuwe wet op de privacy. Ik wil er echt niet zo zwaar aan tillen, maar dat is wel het eerste waar ik aan dacht. Ik zie vanuit m’n werk dat daar zoveel haken en ogen aan zitten en dat het soms heel lastig is hier een draai aan te geven, hoe zit dat dan met de dingen die mensen online plaatsen, welke rechten (en plichten) heb je online?
Ik weet trouwens niet beter dat je bij andere fora zelf in de instellingen je account kunt verwijderen en je naam dan veranderd wordt in ‘Gebruiker17863’ (insert willekeurig getal) hetzelfde wat hier nú op het forum ook gebeurt, alleen heet het hier dan Anoniem. Als het op andere fora wel gebruikelijk is, waarom hier dan straks niet meer?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 31 Dec 2018 07:58

Maple, dat is wel een goede. Op mijn werk mogen mensen ook altijd eisen dat al hun gegevens gedelete worden.

Heb het even opgezocht;

https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/g ... iscussies/

"Een profiel of registratie van een gebruiker valt buiten dat grondrecht en moet dus wél worden weggehaald op verzoek."

En zo lees ik dus wel meer dat je gebruikersnaam of helemaal gedelete moet worden of op anoniem worden gezet.

Ik denk met deze verandering dat jullie het forum niet veel goeds doen.
Daarnaast vind ik het héél slecht dat het op de laatste dag van het jaar gepost wordt en er dus een grote kans is dat veel mensen dit niet lezen en dus ook niet meer vandaag hun account op anoniem kunnen zetten!
Had het een maand of desnoods 2 weken gegeven!
Laatst gewijzigd door Sawadee op 31 Dec 2018 08:09, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2018 08:07

Nou ja, deze melding lijkt me ook nogal kort dag. Dus als je toevallig niet op het forum bent geweest en je wel alles op anoniem wilde heb je gewoon pech? Ik vind dit geen goede zaak en ik denk ook niet dat dit ten goede komt van het forum. In het vervolg denk je wel 100 keer na voor je iets plaatst. Volgens mij mág dit niet eens. Edit: Nee dus. Heel ongebruiksvriendelijk dit, erg jammer.

Vraag me ook oprecht af wat er dan goed is aan dit voornemen..?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 31 Dec 2018 08:10

Ik vind sowieso dat als jullie dit doorvoeren, dit als mail naar iedereen vandaag nog moeten versturen om te waarschuwen.
<<

Cotton

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Dec 2018 08:22

Volgens mij mag dit niet voor de AVG.
29032018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Dec 2018 08:59

Eens met al mijn voorgangers.
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Dec 2018 09:02

Ik krijg altijd het idee dat jullie achter de schermen heel veel overleggen en samen echt proberen het forum zo goed mogelijk draaiende te houden met dit soort acties als gevolg. Alleen, wij missen dan de hele beredenering om de logica te kunnen volgen. En nee, we hoeven echt niet de hele discussie genotuleerd te zien, hier zijn jullie bm’s voor, maar omdat het zo koud op je dak valt altijd snappen mensen het niet en komt men in de weerstand.

Wat is hier nou de aanleiding voor dan? Juist omdat we niet wat meer uitleg krijgen, loopt dit soort boodschappen altijd een beetje uit op muiten. En da’s zo jammer, Nu wordt het supervaak een boodschap, en mensen die daar op afgeven.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem244

Bericht 31 Dec 2018 09:10

wat een raar besluit.
Idd erg kortdag om dit op de laatste dag van het jaar kenbaar te maken. En ik denk ook niet dat dit mag ivm de wet op de privacy.
Iedereen moet toch het recht hebben om haar account op anoniem te laten zetten als je dat wilt.
Ik ga vandaag even heel goed nadenken of ik m’n account vandaag wil laten verwijderen, ivm dat het mogelijk vanaf morgen niet meer kan
<<

June

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 31 Dec 2018 09:21

Ik ben ook benieuwd naar de motivatie. Ik vind alle berichten zonder naam wel altijd jammer om te lezen, maar vraag me ook af of dit mag.
Maple schreef:[...] dat begrijpt m’n kleine teen ook nog wel [...]
<<

Carrie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Dec 2018 09:25

Ook eens met al m’n voorgangers. Ik hoop op een reactie van jullie en ook waarom jullie denken boven de AVG-wet te staan.
dit is mijn Instagram, ik maak graag stories.
<<

Cotton

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Dec 2018 09:30

Sawadee schreef:Ik vind sowieso dat als jullie dit doorvoeren, dit als mail naar iedereen vandaag nog moeten versturen om te waarschuwen.

En dit.
29032018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2018 09:39

Radler schreef:wat een raar besluit.
Idd erg kortdag om dit op de laatste dag van het jaar kenbaar te maken. En ik denk ook niet dat dit mag ivm de wet op de privacy.
Iedereen moet toch het recht hebben om haar account op anoniem te laten zetten als je dat wilt.
Ik ga vandaag even heel goed nadenken of ik m’n account vandaag wil laten verwijderen, ivm dat het mogelijk vanaf morgen niet meer kan

Verwijderen kan wel alleen niet meer op anoniem.
Ik denk ook dat het van de AVG wel mag, je kan nl toch alles zelf verwijderen wat je wilt en dan je account laten verwijderen? Ik ben overigens niet zo thuis is AVG hoor dus weet het niet zeker.
Ik vind het wel een bijzonder besluit, dat ben ik met m'n voorgangers eens.
Chocolate is the answer, who cares what the question is
<<

Anoniem244

Bericht 31 Dec 2018 10:00

Ja sorry dat bedoelde ik idd :-) ik wil m’n account dan ook graag op anoniem en niet dat op m’n gebruikersnaam oude berichten terug te vinden zijn.
Liefst hou ik namelijk gewoon dezelfde naam ook straks na dat deze op anoniem is gezet (maar daar ben ik nog niet helemaal over uit)
<<

Anoniem245

Bericht 31 Dec 2018 10:03

Waarom zo'n bericht op de laatste dag van het jaar? Ik vind die gang van zaken heel vreemd en doet mij ook twijfelen of ik wel weer een nieuw account wil, als dit soort dingen alleen maar medegedeeld worden, en er dan amper tijd is voor de gebruikers om daarop te reageren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 31 Dec 2018 10:18

Zora schreef:Ik krijg altijd het idee dat jullie achter de schermen heel veel overleggen en samen echt proberen het forum zo goed mogelijk draaiende te houden met dit soort acties als gevolg. Alleen, wij missen dan de hele beredenering om de logica te kunnen volgen. En nee, we hoeven echt niet de hele discussie genotuleerd te zien, hier zijn jullie bm’s voor, maar omdat het zo koud op je dak valt altijd snappen mensen het niet en komt men in de weerstand.

Wat is hier nou de aanleiding voor dan? Juist omdat we niet wat meer uitleg krijgen, loopt dit soort boodschappen altijd een beetje uit op muiten. En da’s zo jammer, Nu wordt het supervaak een boodschap, en mensen die daar op afgeven.

Hier ben ik het heel erg mee eens. En de rest natuurlijk ook.
Ik ben ook bang dat jullie jezelf met zo'n korte inlichtingsperiode ontzettend veel werk geven. Ik zou in elk geval de mensen die vandaag aangeven hun naam op anoniem te willen hebben nog daarbij helpen, ook al wordt het pas na vandaag gedaan misschien. Dat lijkt me wel zo eerlijk.
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Cotton

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Dec 2018 10:24

Marin schreef:
Zora schreef:Ik krijg altijd het idee dat jullie achter de schermen heel veel overleggen en samen echt proberen het forum zo goed mogelijk draaiende te houden met dit soort acties als gevolg. Alleen, wij missen dan de hele beredenering om de logica te kunnen volgen. En nee, we hoeven echt niet de hele discussie genotuleerd te zien, hier zijn jullie bm’s voor, maar omdat het zo koud op je dak valt altijd snappen mensen het niet en komt men in de weerstand.

Hier ben ik het heel erg mee eens. En de rest natuurlijk ook.
Ik ben ook bang dat jullie jezelf met zo'n korte inlichtingsperiode ontzettend veel werk geven. Ik zou in elk geval de mensen die vandaag aangeven hun naam op anoniem te willen hebben nog daarbij helpen, ook al wordt het pas na vandaag gedaan misschien. Dat lijkt me wel zo eerlijk.

Ik verwacht eigenlijk wel dat de BM's vandaag, na het plaatsen van zo'n bericht gisteren iets voor 12, wel de hele dag online zijn. Maar aangezien ze nog niet gereageerd hebben ben ik bang van niet.
29032018
<<

Anoniem257

Bericht 31 Dec 2018 10:46

Wat een rare bedoeling dit allemaal. Niet eens zo zeer de verandering, maar vooral het feit dat jullie dit op de laatste dag plaatsen. En inderdaad een mail oid was handig geweest.
<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 31 Dec 2018 11:30

Allereerst, ik begrijp jullie reacties en we gaan absoluut opnieuw in overleg over dit onderwerp.
Ik ga nog even geen accounts verwijderen nu omdat ik niet weet wat er zal gebeuren maar alle personen die nu hebben aangegeven hun account te willen verwijderen kunnen wat mij betreft nog verwijderd worden zonder de eventueel te implementeren nieuwe regel, mocht dit later nodig zijn.

Wat de AVG betreft, natuurlijk staat dit forum hier niet boven, zoals ons uitgelegd werd was dit hier geen issue omdat de mensen onder een nicknaam meeschrijven en niet onder ´sjaan jansen uit terneuzen´, waardoor het dus niet gelinkt is aan een persoon.

Wat betreft de vraag van Zora (en misschien anderen, dit is even uit mijn hoofd) over de redenatie hier achter, we krijgen met regelmaat klachten over de leesbaarheid van het forum door behoorlijk wat topics die gestart zijn door anoniem123 en waarin alleen maar antwoorden staan van anoniem123 en anoniem456. Het ging totaal niet om het werk voor ons, het ging om de leesbaarheid van topics.
<<

Cotton

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Dec 2018 11:37

Leesbaarheid? Verwar je dat niet een beetje met nieuwsgierigheid?
29032018
<<

June

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 31 Dec 2018 11:42

Cotton schreef:Leesbaarheid? Verwar je dat niet een beetje met nieuwsgierigheid?

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook soms heel onhandig vind lezen. Dan weet ik niet meer wie nou wat zegt en wie nou op wie reageert. Ik heb er trouwens nooit over geklaagd, maar ik snap dat best wel.

Dankjewel voor je reactie, burgemeester Sil. Mijn advies aan jullie zou wel zijn om dit soort berichten met uitleg te delen. Wat zijn jullie overwegingen geweest om dat niet te doen?
Maple schreef:[...] dat begrijpt m’n kleine teen ook nog wel [...]
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 31 Dec 2018 11:45

Die leesbaarheid kan ik me heel goed voorstellen inderdaad. Ik vind dat denk ik echter niet opwegen tegen de beperking die je forummers hiermee oplegt.

Verder eens met June's laatste alinea.
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
Volgende

Terug naar Algemeen