Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tandarts/mondverzorging

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 16 Jan 2019 22:36

Tandarts/mondverzorging

Hoe en hoevaak verzorgen jullie je gebit?
Poets je alleen of flos/rager/spoel je ook?

En hoe vaak gaan jullie naar de tandarts/mondhygiënist.
Ga je dan alleen voor controle of laat je ook meer doen?
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 16 Jan 2019 22:40

Re: Tandarts/mondverzorging

Wij gaan 2x per jaar op controle. Ik laat dan ook het tandsteen onder mijn spalk goed verwijderen.
Tussendoor maak ik vaak nog een afspraak om mijn tanden te laten polijsten.

Ik poets 2x per dag. Ook bij mijn peuter.
Ik rager de tanden waarbij dat kan. Paar zitten er dicht op elkaar door de beugel en dan lukt dat niet.
Paar keer per week gebruik ik een mondspoeling tegen tandplak.
2016
<<

Anoniem279

Bericht 16 Jan 2019 22:42

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik ga 4x per jaar op controle en laat dan ook m’n hele gebit reinigen, maak erg snel tandsteen aan. Verder poets ik 2-3x per dag (elektrisch) en gebruik ik 2x per dag flos, stokers en ragers.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2019 22:51

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik ben al ruim 2 jaar niet bij de tandarts geweest.

Meestal poets ik wel 1x per dag, maar niet altijd. Gebruik wel dagelijks gum ragertjes
<<

Anoniem271

Bericht 16 Jan 2019 22:57

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik ga 2x per jaar. Ik heb dan altijd een combi afspraak; controle en tandsteen verwijderen. Ik heb altijd heel snel tandsteen helaas. Ik poets 2x per dag, ik flos en ik spoel.
<<

ChiQ

Bericht 16 Jan 2019 23:00

Re: Tandarts/mondverzorging

Huh? Cotton, poets je niet elke dag je tanden?

Ik poetste echt héél vaak mijn tanden maar moest daarmee stoppen, mijn tandvlees ging eraan hierdoor. Moest letterlijk afkicken. Ik poets nu 3x per dag maar probeer naar twee te gaan. Ik rager veel. Ik vind schone tanden écht zeer fijn. Ik kan echt uit bed gaan als ik met mijn tong nog wat voel. Tandarts ga ik 2/3x per jaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jan 2019 23:05

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets met een oral b electrische tandenborstel, één keer per dag. Ik gebruik wel mouthwash maar meer voor de frisse smaak. Tandenstoken doe ik niet aan, dat vergeet ik. Krijg dat wel altijd te horen van de tandarts.
Ik ben jarenlang niet naar de tandarts geweest als student maar nu ga ik weer keurig twee keer per jaar.

Ik heb nul gaatjes overigens
Let's discover the world together.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Jan 2019 23:09

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik ga 2 keer per jaar op controle.
Poetsen doe ik 2 keer per dag en flossen bijna elke dag. Ik kan er echt niet tegen als er iets tussen mn tanden zit, hoe klein ook.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Jan 2019 23:14

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets minimaal 1x per dag elektrisch en ga 2x per jaar op controle bij de tandarts.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2019 23:23

Re: Tandarts/mondverzorging

ChiQ schreef:Huh? Cotton, poets je niet elke dag je tanden?

Nee, het is echt iets waar ik heel bewust aan moet denken en dat vergeet ik dus wel regelmatig.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 16 Jan 2019 23:27

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets twee keer per dag elektrisch. Ik flos soms, maar mijn tanden staan erg dicht bij elkaar dus flosdraad is het enige dat past en zelfs dat is lastig. De assistente gaat het elke keer voordoen en dan breekt haar flosdraad weer. Dan weer een poging met stokers en ragers om tot slot te concluderen dat het niet past. Te gek. Ik hoef van de tandarts maar eens per jaar te komen, omdat ik blijkbaar weinig tandsteen heb. Ik heb geen gaatjes, maar er moeten nu wel verstandskiezen uit waar een flap tandvlees nog overheen zit. Daar zit dan ook een gaatje aan te komen, omdat ik dat blijkbaar gebruik als opslag voor eten. Schijn ik niks aan te kunnen doen, maar ik vind het een smerig idee.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jan 2019 23:35

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik ben ZO jaloers op mensen die nauwelijks naar de tandarts hoeven en een sterk gebit hebben.

Ik heb erg gevoelige tanden en zwak glazuur. Ik poets netjes, en rager ook, maar toch heb ik in het verleden een aantal gaatjes gehad, heb ik altijd tandsteen, en terugtrekkend tandvlees. Mijn vader heeft parodontitis en omdat dat erfelijk is ben ik echt doodsbang dat ik dst ook krijg. Alles wat de tandarts doet in mijn mond doet pijn, brrr. Maar zo’n behandeling aan je pockets die je dan krijgt klinkt echt als mijn grootste nachtmerrie. Echt, ik beval liever vandaag nog van 3 kinderen dan dat ik dat krijg :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jan 2019 23:37

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets sowieso 1x en soms 2x per dag (elektrisch sinds een paar maanden). Ik rager en flos bijna elke dag. Ik bezoek elk halfjaar de tandarts en ben tot nu toe 3x behandeld door een mondhygiënist vanwege tandsteen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Jan 2019 23:41

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets 2x per dag, in ieder geval 1x elektrisch. Ik gebruik regelmatig de rager.

Ga 1x per jaar naar de tandarts omdat ik naast een beetje tandsteen eigenlijk nooit wat heb. Alleen wel steeds meer plekken die ze 'in de gaten houden'. Sinds ik beter flos/rager, heb ik nog minder tandsteen.
Ik heb wel een waarschijnlijk dode tand, die donker doorschijnt. Helaas is het een tand naast m'n voortanden, erg in het zicht. Na m'n zwangerschap kan ik daar pas iets aan laten doen. En eventueel komt daar eerst een wortelkanaalbehandeling aan te pas. Niet iets waar ik naar uit kijk. Al ben ik wel blij als de tand weer wit is zodat ik weer in het openbaar kan lachen..
<<

Anoniem284

Bericht 17 Jan 2019 00:55

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets gemiddeld wel zo’n 6x per dag sinds ik zwanger ben. Ik heb heel snel een vieze smaak in mijn mond. Ik gebruik ook regelmatig mondwater. Als ik opsta of gegeten heb, wil ik gelijk poetsen voor een schoon gevoel.
Ik ga 2x per jaar naar de tandarts voor controle en 1x per jaar naar de mondhygiëniste.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 17 Jan 2019 11:21

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets sowieso 2x per dag, soms 3x. Ik gebruik ook ragertjes, maar vergeet dat ook vaak.

Ik ga 2x per jaar naar de tandarts, meestal haalt hij tandsteen weg.

Vroeger had ik vaak gaatjes, maar de laatste jaren niet meer (dat klop ik even af, woensdag mag ik weer naar de tandarts, zul je net zien...).
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Jan 2019 11:41

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets twee keer per dag m’n tanden met een elektrische tandenborstel. Ik maak dan ook echt de twee minuten vol. Ik maak tussen m’n tanden schoon met zo’n ragertje (ik heb door middel van het zetten van een reminder hier echt gewoonte in gekregen). Als ik ‘s avonds niet poets, word ik wakker met een hele vieze smaak in m’n mond.

Ik ga twee keer per jaar naar de tandarts en omdat ik veel last heb van tandsteen, wordt m’n gebit dan ook gereinigd.

Ik heb gaatjes gehad, maar toen ik van tandarts wisselde vanwege verhuizing, was dat ineens over. Ook tot ik bij de ‘gaatjes tandarts’ had ik nooit gaatjes. Ik twijfel dan ook een beetje of alle gaatjes wel échte gaatjes waren.
L2014 & H2017
<<

Anoniem284

Bericht 17 Jan 2019 11:45

Re: Tandarts/mondverzorging

Fiederilsje, rond welke leeftijd was dat? Ik las laatst dat vanaf je 25e ongeveer je gebit op een punt is dat er niet zo snel meer gaatjes ontstaan. Ik had altijd gaatjes en de laatste 3 jaar helemaal niks meer (zelfde tandarts).
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Jan 2019 11:46

Re: Tandarts/mondverzorging

Na m’n eerste zwangerschap, ik was toen 29. Ik ben verhuisd met m’n 32e.
L2014 & H2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Jan 2019 12:04

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets twee keer per dag (als ik vergeet te poetsen voelen mijn tanden niet fijn, dus doe ik het alsnog) en ik probeer elke dag te stoken, maar met de verhuizing is daar het automatisme een beetje van verdwenen. Gauw weer goed oppakken, want mijn tandvlees bloedt nu weer als ik stook. Ik ga twee keer per jaar naar de tandarts en een keer daarvan verwijdert hij een beetje tandsteen.

Ik had juist voor het eerst een gaatje na mijn 30e, heb nu drie keer moeten vullen helaas. En ik weet dat ik een kies heb die in de gaten gehouden wordt omdat daar wel eens een gaatje zou kunnen ontstaan. Eigenlijk wilde de tandarts daarom in februari weer foto’s maken, maar dat moet maar een half jaar worden uitgesteld.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Jan 2019 13:01

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets 2 keer per dag en gebruik eens per dag - als ik het niet vergeet- van die gumragertjes.
Naar de tandarts ga ik 2 keer per jaar en ook nog 2 tot 3 keer per jaar naar de mondhygiënist omdat na mijn zwangerschap mijn tandvlees ineens heel gevoelig werd. Gelukkig is dat nu weer zo goed als normaal en kan ik de bezoekjes aan de mondhygiëniste afbouwen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jan 2019 18:04

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets 1-2x per dag. Het is een beetje afhankelijk van mijn tijd in de ochtend. Daarbij onder ik tussen het eten en poetsen een half uur te wachten, vanwege de zuurgraad in je mond. Het schijnt beter te zijn. Ik rag 1x per week als ik er aan denk vaker

Verder ga ik 1x per jaar naar de tandarts en dan halen ze wat tandsteen weg.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 17 Jan 2019 18:35

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets in principe 2x per dag, maar heel soms sla ik over. Ik poets nog steeds niet electrisch (al hamert mijn tandarts daar steeds wel op en nadat ik geweest ben probeer ik het dan weer even een paar weken en dan geef ik weer op) en doe ook niet aan ragen/flossen/mondwater ofzo.

Ik ga 1x in de 1.5jr naar de tandarts en heb dan meestal nooit iets, ja tandsteen meestal wel maar niet veel, ze vinden mijn mondhygiene altijd heel goed haha. En heel incidenteel een gaatje. Totaal heb ik er nu 2 of 3. Vind ik heel erg want ik was altijd heel trots nooit gaatjes gehad te hebben. En vandaag toevallig geweest omdat ik ineens een afgebroken kies had! Dat bleek dus mijn 2e of 3e gaatje te zijn, door een pocket van mijn half doorgekomen verstandskies zat er half onder mijn tandvlees een gat in die kies en hoekje erboven afgebroken. Gelukkig nu gelijk gevuld en hoekje aangevuld en vervangen en ik ga nu écht die dingen eruit halen want dat moet al jaren.....
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Jan 2019 19:46

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets mijn tanden altijd twee keer op een dag. Naar de tandarts ga ik twee keer per jaar, meestal wordt er dan een beetje tandsteen weggehaald.
Twee jaar geleden heb ik een implantaat gekregen voor een kies die in de aanleg niet goed was, ik wist al jaren dat die een keer af zou gaan breken. Ik ben toen in 3/4 jaar heel vaak bij de tandarts/kaakchirurg geweest. Bij het implantaat floss ik ook regelmatig.
<<

Anoniem269

Bericht 17 Jan 2019 19:47

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik ga 1x per jaar naar de tandarts. Ik poets alleen en soms gebruik ik tandenstokers en mondwater.
Ik ga voor controle en sinds vorig jaar heb ik aan één kant last van een beetje tandsteen en dat wordt dan gelijk verwijderd.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers