Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet ziek durven melden

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Jan 2019 16:06

Re: Niet ziek durven melden

Ja dat is wel een goed idee inderdaad.

Om de drempel te verhogen bedoel je trouwens denk ik. :)
❤ 7 juni 2018
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 18 Jan 2019 21:10

Re: Niet ziek durven melden

Hahaha ja...
3 dingen tegelijk doen is niet handig.
Maar idd, om de drempel te verhogen. Je wilt niet weten hoeveel disciplinaire waarschuwingen ik bij mijn vorige werkgever maakte omdat men zich niet aan de regels (telefonisch, persoonlijk, voor 09.00u bij de leidinggevende ziekmelden) hield. In 3 jaar tijd een kleine 100 denk ik...
22112014 / 10042019
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 23:00

Bericht 18 Jan 2019 23:10

Re: Niet ziek durven melden

ik snap dat die drempel hoog is maar ik zou maar gewoon bellen. soms moet je voor jezelf kiezen.

ik heb vorig jaar een maand ook zo rond gelopen tot ik met de kerst instorte en 2 week in bed heb gelegen, waar van een week met koorts en een week met een energie level van 0.
na die maand heb ik besloten om maar iets beter voor mezelf te zorgen en me iets eerder ziek te melden als dat nodig is.
zussieskleding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Jan 2019 23:30

Re: Niet ziek durven melden

Bliss schreef:Ik heb me ook ziek moeten melden vanmorgen. Had volgens mij gisteren al verhoging toen ik op het werk zat, hele dag bibberen van de kou en in de loop van de dag werd ik steeds beroerder. Vanmorgen werd ik wakker met een dikke keel, kon bijna niet praten. Ik had m'n manager daarom even een app gestuurd om te zeggen dat ik ziek ben, maar ze appte terug dat dat niet kan en dat ik moet bellen. Ze is nu buiten de deur, maar vanmiddag zal ik haar alsnog maar even bellen. Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje onzin, ben ik hier de enige in? Het gaat er toch om dat ze het weet? Snap best dat bellen netter is, maar dat lukte vanmorgen gewoon even niet.


Ik moet ook altijd bellen en vind dat helemaal niet raar. Dan kan je meteen even overleggen of je toch nog iets kunt doen thuis of dat je echt ‘lig met hoge koorts in bed’ ziek bent. Volgens mij ben je ook best regelmatig ziek dus kan me voorstellen dat ze je daarom even wilde spreken ook icm je niet verlengde contract. Dat bedoel ik trouwens niet als een oordeel, het lijkt me ook dat ze iedereen telefonisch wil spreken, maar dat geeft wel aanleiding tot sowieso even telefonisch contact.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Jan 2019 12:03

Re: Niet ziek durven melden

Ik zeg ook niet dat ik het raar vind dat je normaal gesproken moet bellen als je ziek bent, maar het ging me om dit specifieke geval. Normaal gesproken bel ik ook altijd gewoon, maar nu kwam er nauwelijks geluid uit en had ik enorme keelpijn. Daarom dacht ik: ik kan wel een keer appen. En dat ik dan later alsnog moest bellen vond ik een beetje onzin. Maar goed, heb haar die middag gesproken en dit uitgelegd en het was verder prima, alleen wel gewoon weer bellen dus in het vervolg.

Wat heeft mijn contract hiermee te maken?
❤ 7 juni 2018
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 19 Jan 2019 12:22

Re: Niet ziek durven melden

Bij ons moet je het gewoon voor werktijd laten weten, mag via app of mail, ook telefonisch. Alleen voor 08:30 is er toch niemand op kantoor dus meestal stuur ik gewoon als m'n wekker gaat en ik ziek ben direct dan een mailtje en bij ons wordt er gelukkig vanuit gegaan dat als je je ziek meldt je ook echt ziek bent. Beterschap aan alle zieken!
<<

Anoniem279

Bericht 19 Jan 2019 12:41

Re: Niet ziek durven melden

Zo heb ik ooit, toen ik nog thuis woonde en bij de supermarkt achter de kassa zat, mijn moeder gevraagd te bellen omdat ik koorts had, en een keelontsteking en m’n stem volledig kwijt was en mezelf niet verstaanbaar kon maken, Was niet goed want ten eerste had ik zelf moeten bellen, ik was toch zeker geen moederskindje, en ten tweede kon ik er volgens haar (de hoofdcaissiere) nog prima mee werken, vakkenvullen was ook nog een optie. Met koorts. Ik bedoel, ik snap dat ernaar gestreefd word om je toch vervangende werkzaamheden te laten doen, maar dit ging wel een beetje ver.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 19 Jan 2019 15:22

Re: Niet ziek durven melden

Ik ben/was ook zo.. Toch maar met je zieke kop gaan werken en kijken of het gaat. Maar ben nu tegenwoordig wel meer van ziek is ziek en de baas mag het oplossen. Als je ziekt ben bestaat er kans meer op dat je fouten maakt en je productiviteit daalt ook gewoon. En je zit jezelf in de weg plus ook de andere. Tis dan beter om naar je eigen lichaam te luisteren. En tevens jou lichaam moet nog dik 70 jaar mee.. En daar moet je zuinig op zijn... En zo denk ik maar tegenwoordig.
<<

Anoniem280

Bericht 19 Jan 2019 15:28

Re: Niet ziek durven melden

Ik ben vorig jaar ziek geweest.
Het begon met heesheid.
Heb toen werk gebeld, ze zeiden: dit is duidelijk dat je ziek bent, uitzieken.
2 dagen later belde collega weer, horen hoe het ging.
Ik zei gaat goede kant op en kan morgen de nachtdienst wel doen.
Tot ik de volgende dag wakker werd.
Ik voelde mij rot, maar ik had mij weer beter gemeld en zou de nacht in.
Ik hield me sterk, en de nacht heb ik gedaan, vraag alleen niet hoe.
Ik was blij dat om 6:45uur de eerste collega's binnen kwamen.
7 uur zat mijn dienst erop, maar ben eerst opzoek gegaan naar een coördinator.
Ze keek me aan en zei: ik weet genoeg, wanneer heb je weer dienst?
Ik zei dat ik nog een nacht zou moeten.
Meer hoefde ik niet te zeggen, ze zei beterschap.
Na die ziekmelding ben ik 1,5 ziek geweest.
Mijn hees zijn was voorbode op de flinke griep.
Lag dan ook met +40 graden koorts op de bank.

Werk zelf ook met een kwetsbare doelgroep.
Dus meld mij wel meteen ziek wanneer ik de eerste verschijnselen merk.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 20 Jan 2019 09:33

Re: Niet ziek durven melden

Wij moeten ons voor 8.00 telefonisch ziek melden bij de roostermakers. En vervolgens ook telefonisch bij je leidinggevende. Maar die neemt op dat tijdstip haar telefoon niet op :laughcry: sowieso is zij meestal nog niet op school als om 8.30 de lessen starten. Dus ik app haar dan en dan belt ze in de loop van de ochtend.

Ik ervaar geen drempel in de procedure om je ziek te melden, maar qua inhaalwerk achteraf (docent VO) is de drempel wel hoog. Er wordt niks overgenomen, lessen vallen gewoon uit en leerlingen doen niks...
december 2016
juli 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jan 2019 13:04

Re: Niet ziek durven melden

Ik moet halverwege deze week weer aan de slag na mijn verlof en nu ben ik al een paar dagen echt ziek. Ik heb AB en slik veel pijnstillers. Ik ga begin vd week nog bekijken hoe het gaat (en hoop op een wonder) maar ik vind het zo ongemakkelijk om dan ook meteen ziek te zijn. Ook al weet ik dat ziek ziek is en de wereld echt niet vergaat als ik er niet ben. Alsof ik het expres zou doen, word er echt een beetje sip van. Wie praat dit uit mijn hoofd?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jan 2019 13:22

Re: Niet ziek durven melden

Niekske schreef:Wij moeten ons voor 8.00 telefonisch ziek melden bij de roostermakers. En vervolgens ook telefonisch bij je leidinggevende. Maar die neemt op dat tijdstip haar telefoon niet op :laughcry: sowieso is zij meestal nog niet op school als om 8.30 de lessen starten. Dus ik app haar dan en dan belt ze in de loop van de ochtend.

Ik ervaar geen drempel in de procedure om je ziek te melden, maar qua inhaalwerk achteraf (docent VO) is de drempel wel hoog. Er wordt niks overgenomen, lessen vallen gewoon uit en leerlingen doen niks...
Bij ons vallen dan alleen het eerste en laatste uur uit. Tussenliggende uren worden door collega’s opgevangen. Dat zorgt ook voor een drempel. Iedereen heeft een hekel aan invallen maar iedereen komt aan de beurt.

Wij moeten ons vóór 7.00 ziekmelden bij het rooster, dat kan per mail of per telefoon. En ook meteen bij de leidinggevende maar dat mag ook per mail of app.
#teammaple🍁
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 20 Jan 2019 14:04

Re: Niet ziek durven melden

Oh dat invallen ja, ik haat het.. Maar dat is bij ons alleen in de onderbouw. In de bovenbouw valt alles uit en worden leerlingen geacht zelf door te werken :12:
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem271

Bericht 20 Jan 2019 14:35

Re: Niet ziek durven melden

Lot schreef:Ik moet halverwege deze week weer aan de slag na mijn verlof en nu ben ik al een paar dagen echt ziek. Ik heb AB en slik veel pijnstillers. Ik ga begin vd week nog bekijken hoe het gaat (en hoop op een wonder) maar ik vind het zo ongemakkelijk om dan ook meteen ziek te zijn. Ook al weet ik dat ziek ziek is en de wereld echt niet vergaat als ik er niet ben. Alsof ik het expres zou doen, word er echt een beetje sip van. Wie praat dit uit mijn hoofd?


Tegen mij werd van de week gezegd dat ik niet voor niks antibiotica kreeg. Dus dat zeg ik nu ook tegen jou :wink: Eerst goed uitzieken en dan pas gaan werken.

Ik weet ook nog niet of ik morgen ga werken. Heb niet het idee dat de antibiotica heel veel doet. Blijf zoveel hoesten en een benauwd gevoel in mijn keel hebben. Krijg steeds van die hoestaanvallen als ik iets doe, ben er echt onderhand wel klaar mee. Dit kan toch niet goed zijn? Ik durf gewoon niet zo goed te gaan werken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Jan 2019 14:37

Re: Niet ziek durven melden

Dubbel
Laatst gewijzigd door Joey op 20 Jan 2019 14:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Jan 2019 14:38

Re: Niet ziek durven melden

Ik zou morgen niet werken en weer naar de huisarts gaan, Ise. Als het nu na de ab nog steeds zo slecht is, zou ik echt eerst beter uitzieken.
<<

Anoniem271

Bericht 20 Jan 2019 14:39

Re: Niet ziek durven melden

Ja dat lijkt mij inderdaad ook beter. Ik heb mijn collega net al een bericht gestuurd, vanmiddag ook even kijken of mijn manager te bereiken is en anders neem ik contact op met de planning. Afspraak met de huisarts maak ik zo ook even. Snap niet wat er aan de hand is. Ben meteen bang dan hè.. :palm:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Jan 2019 14:46

Re: Niet ziek durven melden

Als het een virus is, helpt ab ook niet. Dat zei de assistente vrijdag nog tegen mij. Hier gaat het ook nog helemaal niks beter, ik ga morgen toch weer bellen. Heb al sinds woensdagavond af en aan verhoging en lichte koorts (max 38,5), ontzettend veel keelpijn, ik dacht dus ook aan keelontsteking. Maar m'n holtes zijn volgens mij ook ontstoken, heb veel last van (geel) slijm. Haha sorry, tmi, maar ik word er helemaal gek van en wil ervan af.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 20 Jan 2019 14:47

Re: Niet ziek durven melden

Een virus wat inmiddels al 5 weken duurt? Is volgens mij best lang.

Balen dat jij ook nog niet beter bent!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Jan 2019 14:54

Re: Niet ziek durven melden

Ja ik weet het ook niet hoor. Denk dat ik gewoon steeds elk virus van N oppik, ze neemt het gewoon mee van het kdv. Ben nog nooit zo vaak ziek geweest als de afgelopen vijf maanden!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 20 Jan 2019 15:20

Re: Niet ziek durven melden

Ik had dat toen ik net in de kinderopvang werkte ook. Nu neem ik gelukkig niet alles meer over.

Ik heb inmiddels een nieuwe dokterafspraak staan. Morgen om 11:00u.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Jan 2019 15:43

Re: Niet ziek durven melden

Ja ik had het ook toen ik als leerkracht begon, ging later wel beter. Hoop dat ik hier ook immuun voor word binnenkort.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 20 Jan 2019 21:22

Re: Niet ziek durven melden

Er wordt zo begripvol gereageerd op mijn werk. Ze hebben voor morgen én dinsdag inval geregeld zodat ik nog 2 dagen kan uitzieken. Ik ben dit echt niet gewend van mijn vorige baan.
<<

Anoniem271

Bericht 21 Jan 2019 13:22

Re: Niet ziek durven melden

Ik heb net bloed moeten laten prikken op ontsteking in mijn bloed, pfeiffer en kinkhoest. Omdat ik al zo lang hoest, mega keelpijn heb gehad en al weken moe ben.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Jan 2019 13:47

Re: Niet ziek durven melden

Spannend Ise, wanneer krijg je de uitslag?
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron