Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak heb je hoofdpijn?

<<

Anoniem247

Bericht 18 Dec 2018 15:55

Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoevaak jullie hoofdpijn hebben.

Ik heb zelf al vanaf mijn zevende migraine. Toen ik kind/tiener was had ik vaak hevige aanvallen. Nu heb ik een echte goede migraine aanval zo’n één keer in de maand ongeveer. Normale hoofdpijn heb ik zo’n 3-4 keer in de week. De ene keer minder hevig dan de andere keer. En vaak een halve dag per keer. Er valt mee te leven maar fijn is het niet.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 18 Dec 2018 15:58

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ik meestal 2 a 3 dagen in de maand als ik ongesteld ben, maar vd week had ik het 3 dagen echt heel erg, terwijl ik niet ongesteld was.
En ik heb tussendoor ook wel hoofdpijn als ik veel loop na te denken of te piekeren.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Dec 2018 15:59

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Bijna elke dag. Komt met name uit m'n nek, maar ook wel andere soorten hoofdpijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Dec 2018 16:03

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Vrijwel nooit. Alleen als ik veel suiker gehad heb.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Dec 2018 16:06

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Heftig dat je zoveel migraine hebt Ava! Dat lijkt me echt pittig. Je zoontje heeft het ook he? Hoe gaat het nu met hem?
Let's discover the world together.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 18 Dec 2018 16:08

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Wow wat super heftig de dames met zulke frequente hoofdpijn.
Ik heb zelden hoofdpijn, eigenlijk alleen als ik flink verkouden ben of te weinig heb gedronken.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Dec 2018 16:13

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Hier ook bijna dagelijks. Zo vaak dat ik lichte hoofdpijn niet eens meer onthoud.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Dec 2018 16:21

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Gelukkig bijna nooit. Heb wel eens voorhoofdholteontsteking gehad, toen had ik wel erge hoofdpijn. Maar heb het normaal eigenlijk nooit. Ben sowieso gezegend met amper/nooit lichamelijke klachten, erg fijn. In het verleden alleen veel gedoe gehad met mijn gebit en schouder maar daar heb ik nooit meer last van gelukkig *afkloppen*. Lijkt me erg naar om op jonge leeftijd al pijntjes te hebben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Dec 2018 16:36

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Dat heb ik momenteel (naast m'n gewone dagelijkse hoofdpijn), Scandic. Echt irritant is dat! Vooral met voorover buigen wat je met een kind nogal vaak doet.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Dec 2018 16:42

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Hmm denk 2 dagen per maand? Niet noemenswaardig in ieder geval en niet heel heftig. Heb wel vaak een moe voorhoofd omdat ik vaak onbewust mijn wenkbrauwen optrek.

Lijkt me echt super vervelend als je vaak migraine hebt..
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Dec 2018 16:44

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Wat naar Marin! Ik kan je physiomer (strong) aanraden, vond ik echt fijn om de boel open te krijgen. Op een gegeven moment komt alle ontsteking er dan uit/los, dat lucht echt op. Beterschap!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Dec 2018 16:55

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ja die tip heb ik meer gekregen. Gewoon zonder recept bij de apotheek? Die neushoorn kan ik dan ook halen.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Dec 2018 16:56

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Dee schreef:Hier ook bijna dagelijks. Zo vaak dat ik lichte hoofdpijn niet eens meer onthoud.


Wat naar ook, Dee. Weet je waar 't bij jou vandaan komt?
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Dec 2018 17:10

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Marin schreef:Ja die tip heb ik meer gekregen. Gewoon zonder recept bij de apotheek? Die neushoorn kan ik dan ook halen.


Ja zonder recept. Maar het heeft geen zin om dan ook die Rhinohorn te gebruiken, één van beide is voldoende.
<<

Anoniem246

Bericht 18 Dec 2018 17:37

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Momenteel elke dag. Het is altijd dezelfde hoofdpijn en ik heb me laten vertellen dat het de plek is waar spanning zich laat zien. Neem altijd een paracetamolletje en dan is het gelukkig snel over.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Dec 2018 17:38

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Scandic schreef:
Marin schreef:Ja die tip heb ik meer gekregen. Gewoon zonder recept bij de apotheek? Die neushoorn kan ik dan ook halen.


Ja zonder recept. Maar het heeft geen zin om dan ook die Rhinohorn te gebruiken, één van beide is voldoende.
.
Heb de physiomer strong gehaald. Dank voor de tip.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem247

Bericht 18 Dec 2018 17:46

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Marin schreef:Heftig dat je zoveel migraine hebt Ava! Dat lijkt me echt pittig. Je zoontje heeft het ook he? Hoe gaat het nu met hem?


Ja dat is het ook. En het komt altijd niet uit. De laatste keer heb ik er een familie etentje van af moeten zeggen.

Mijn oudste zoon heeft het inderdaad ook. Hij ligt nu ook heel toevallig in bed met een migraine aanval. Hij is vanmiddag wezen spelen bij een vriendje en toen ik heb ging halen zag ik al aan zijn gezicht dat het foute boel was. Het valt bij hem tot nu toe nog wel mee. Ik denk dat hij op 4 aanvallen per jaar zit. Maar als hij het heeft is het wel een goeie met overgeven en al.
<<

Anoniem247

Bericht 18 Dec 2018 17:48

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Marin schreef:
Scandic schreef:
Marin schreef:Ja die tip heb ik meer gekregen. Gewoon zonder recept bij de apotheek? Die neushoorn kan ik dan ook halen.


Ja zonder recept. Maar het heeft geen zin om dan ook die Rhinohorn te gebruiken, één van beide is voldoende.
.
Heb de physiomer strong gehaald. Dank voor de tip.


Ik heb die ook wel eens gebruikt bij een voorhoofdsholte ontsteking. Het spoelt gewoon alles goed door en werkt goed.
<<

Patsy

Bericht 18 Dec 2018 17:57

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Zo sneu Ava, dat je zoon het ook heeft. Migraine is gewoon k*t, zeker voor een kind.

Ik heb dus ook migraine, bij mij wisselt het heel erg hoeveel aanvallen ik heb. Tot afgelopen zomer heb ik een jaar geen enkele aanval gehad, helaas nu iedere maand weer rond mijn eisprong.
Ook heb ik spanningshoofdpijn, hoewel dat de laatste tijd erg goed gaat.

Voordat ik kinderen kreeg had ik zo'n 3 dagen per week hoofdpijn. Tegenwoordig veel minder, nu slaat stress vaker op mijn darmen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Dec 2018 18:12

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Heb 't net gebruikt, wat een vreselijk spul zeg. Althans, het doet bij mij precies waarom ik van onderwaterzwemmen ook last krijg van m'n neus en holtes. Maar hopelijk werkt 't!

Wat ontzettend zielig voor je zoon. Sterkte vandaag met 'm! Hopelijk is het gauw over.

Wat rot Katrien. Wel fijn dat je 't steeds minder hebt, maar je darmen is ook niet fijn. Vroeger was ik altijd de hoofdpijnzus en m'n zus de gevoelige darmzus. Maar afgelopen heb ik ook erg snel last van m'n maag (niet darmen), dus helaas beide.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Dec 2018 18:14

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ik hou het niet echt bij. Het zit bij mij wel vaak op dezelfde plek, het begint dan aan het einde van de dag en het duurt dan tot de namiddag/avond erna. Soms heb ik het heel lang niet, soms weer wat vaker achter elkaar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 18 Dec 2018 19:42

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Altijd voor mijn menstruatie: 2 tot 4 dagen. Vaak ook weer als de menstruatie bijna afgelopen is, 1-2 dagen.

En af en toe tussendoor, soms spontaan maar ook weleens als gevolg van stress en/of drukte.

Toen ik nog zittend werk deed had ik veel last van spanningshoofdpijn. Ik heb nu vrij beweeglijk werk, waardoor ik daarvan bijna geen last meer heb gelukkig. De hoofdpijn voor mijn menstruatie is altijd wel heel hevig, ik twijfel of dit migraine is of 'gewone' hoofdpijn.Misschien toch eens mee naar de huisarts.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Dec 2018 20:17

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

ik heb best vaak hoofdpijn. En vaak komt het bij mijn achterhoofd daar krijg ik dan ook een mega bult altijd. Heb daar een paar jaar geleden een ontsteking gehad en is nu blijkbaar een zwakke plek.
Ook veel hoofdpijn vanuit mijn nek, allemaal over gehouden van mijn auto ongeluk
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Dec 2018 20:27

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Momenteel heel veel. Ik heb in beide glazen van m'n bril een prisma en sinds ik een nieuwe bril heb heb ik hoofdpijn. Ik denk zelf dat het niet aan m'n prisma's ligt maar het zou zomaar wel kunnen. Ik moet dus een afspraak maken bij de orthoptist om alles weer eens goed te laten meten en de samenwerking te controleren.
Ik denk dat het aan m'n cilinders ligt maar bij de opticien zijn m'n metingen te wisselvallig om goed te meten. (in 1 meting zeg ik 3 verschillende dingen)
Ben je al eens bij een orthoptist geweest? Sinds ik prisma's in m'n glazen heb heb ik veel minder vaak migraine.
30-04-2017
<<

Patsy

Bericht 18 Dec 2018 20:34

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Marin, ik vind het best apart dat dat zo kan veranderen na een zwangerschap. Misschien is dat toeval hoor, en link ik het daar helemaal verkeerd aan. Het is iig allebei erg vervelend, last van je maag lijkt me ook erg ellendig.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers