Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het afvallen wil niet lukken

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Nov 2018 21:25

Re: Het afvallen wil niet lukken

Whatever schreef:Het lijkt me sowieso nogal verwarrend voor TO als er allemaal mensen nu gaan bediscussieren hoe ze haar macro's het beste in kan delen. Ik wil dus vooral niet deel gaan nemen aan die discussie. Ik denk dat ze vooral kcal moet gaam beperken en ik denk dat die vooral in de snacks zitten en niet in die paar boterhammen meer of minder.


Dit!
<<

Anoniem273

Bericht 04 Nov 2018 21:42

Re: Het afvallen wil niet lukken

Tip: vul een week of twee weken écht eerlijk in wat je eet via de MyFItnessPal app. Koop een goede, digitale keukenweegschaal en alles even wegen en afmeten. Hiermee krijg je veel inzicht in wat je eet en hoe de verdeling is qua koolhydraten, vetten en eiwitten.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Nov 2018 11:10

Re: Het afvallen wil niet lukken

Ik sluit mij aan bij WE en Azi. En kijk samen met een diëtiste naar wat voor jouw lijf werkt. Ikzelf ga namelijk veel beter op wat meer koolhydraten en daardoor wat minder eiwitten en vetten. Voor anderen zal het misschien andersom zijn.
<<

M@NDY

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 03 Nov 2018 15:57

Bericht 06 Nov 2018 11:48

Re: Het afvallen wil niet lukken

Super fijn al die reacties! Het is inderdaad dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet omdat de één dit zegt en de ander weer dat. Ik heb de afgelopen maanden ook al een aantal boeken gelezen waar ik gek van werd ook omdat het ene boek dit zegt en het andere boek weer dat. Ik denk dat ik nu een maand ga kijken wat het met mijn lichaam doet als ik brood/pasta/aardappelen grotendeels even schrap. Dan wil ik max 2 boterhammen aanhouden, mager beleg. Geen ranja meer maar water en als ik een smaakje wil crystal clear. Bij het avondeten alleen groente en een stukje vlees. En de vla in de avond vervangen voor magere kwark, optimel 'schijnt' gezond te zijn omdat het weinig kcal bevat maar heeft wel weer veel suiker lees ik overal.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 06 Nov 2018 12:20

Re: Het afvallen wil niet lukken

M@NDY schreef:Super fijn al die reacties! Het is inderdaad dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet omdat de één dit zegt en de ander weer dat. Ik heb de afgelopen maanden ook al een aantal boeken gelezen waar ik gek van werd ook omdat het ene boek dit zegt en het andere boek weer dat. Ik denk dat ik nu een maand ga kijken wat het met mijn lichaam doet als ik brood/pasta/aardappelen grotendeels even schrap. Dan wil ik max 2 boterhammen aanhouden, mager beleg. Geen ranja meer maar water en als ik een smaakje wil crystal clear. Bij het avondeten alleen groente en een stukje vlees. En de vla in de avond vervangen voor magere kwark, optimel 'schijnt' gezond te zijn omdat het weinig kcal bevat maar heeft wel weer veel suiker lees ik overal.


Ja klopt, van de optimel.
Het is al gezegd maar het allerbelangrijkste als je wilt afvallen is meer calorieën verbruiken dan je inneemt. Dat kun je op verschillende manieren doen maar ik denk dat je er op de lange termijn het meest aan hebt als je het op een manier doet die je gewoon voor altijd vol kunt houden. Dus ik zou niet gaan crashen, ik zou geen enkele macro helemaal proberen te schrappen (dat lukt ook nooit). Ik denk dat je met deze basis een heel eind komt:
- Minder calorieën eten dan dat je verbruikt
- Geen/weinig calorieën drinken (dus inderdaad geen ranja)
- Oppassen met producten met toegevoegd suiker

Dan kom je denk ik al een heel eind en heb je een mooie basis om eventueel verder te gaan finetunen. Als je nu drastisch je eetpatroon omgooit voelt het waarschijnlijk als veel moeten en wordt het lastig vol te houden. Ik vind het boekje Fit van Arie Boomsma erg leuk en hij geeft tips waar iedereen haalbare doelen en veranderingen uit kan halen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Nov 2018 13:05

Re: Het afvallen wil niet lukken

En probeer het ook stap voor stap te doen. Probeer eens twee weken geen ranja te drinken, maar vervang dit door water met uitgeperst limoensap bijv. Dan heb je ook niet alleen puur water. Of je laat een fles in je koelkast staan met wat komkommer/ mint erdoorheen.

Drink ook inderdaad genoeg water. Vaak komt honger voort uit gewoon dorst, dus heb je trek: neem een glas water. En kijk dan na 20 minuten of je écht honger hebt, of je trek hebt in iets zoets of dat je het eet uit verveling. Als je cht honger hebt, dan zijn er tal van andere dingen die je kan eten behalve chocola.

Na die twee weken ga je weer werken aan het volgende. En zo ga je door. Niet teveel willen en eisen van jezelf.

Al denk ik ook dat je baat kan hebben bij een persoonlijke coach. Even iemand die met je meekijkt, even iemand die ook besluit of je goed bezig bent, en je een duw geeft als dat niet zo is. Die coaches zijn er online te vinden maar ook via een dietiste bijvoorbeeld.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Nov 2018 15:07

Re: Het afvallen wil niet lukken

M@NDY schreef:Super fijn al die reacties! Het is inderdaad dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet omdat de één dit zegt en de ander weer dat. Ik heb de afgelopen maanden ook al een aantal boeken gelezen waar ik gek van werd ook omdat het ene boek dit zegt en het andere boek weer dat. Ik denk dat ik nu een maand ga kijken wat het met mijn lichaam doet als ik brood/pasta/aardappelen grotendeels even schrap. Dan wil ik max 2 boterhammen aanhouden, mager beleg. Geen ranja meer maar water en als ik een smaakje wil crystal clear. Bij het avondeten alleen groente en een stukje vlees. En de vla in de avond vervangen voor magere kwark, optimel 'schijnt' gezond te zijn omdat het weinig kcal bevat maar heeft wel weer veel suiker lees ik overal.

Geen toegevoegde suiker in ieder geval.

En er bestaat trouwens ook limonade zonder toegevoegde suiker, van RAAK! bijvoorbeeld. Maar goed, daar zitten dan uiteraard wel zoetstoffen in.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Nov 2018 15:20

Re: Het afvallen wil niet lukken

Los van dit, is er ook altijd wel een verschil in wat mensen als'gezond' aanmerken en 'calorie arme' producten. Gezond is niet per definitie calorie arm, calorierijk is niet per definitie weer ongezond.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 06 Nov 2018 16:05

Re: Het afvallen wil niet lukken

Caro schreef:Los van dit, is er ook altijd wel een verschil in wat mensen als'gezond' aanmerken en 'calorie arme' producten. Gezond is niet per definitie calorie arm, calorierijk is niet per definitie weer ongezond.

Ja, eens! En willen afvallen en gezond willen eten kunnen ook nog eens twee verschillende doelen zijn.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers