Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik kan geen pillen slikken

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 29 Okt 2018 20:14

Ik kan geen pillen slikken

Help!
Ik kan geen pillen slikken en krijg nu heftige medicijnen die echt niet fijn gemaakt mogen worden.
Ik weet dat het echt tussen m’n oren zit hoor, maarja wat nu? Ik kauw zelfs op vla, kan dat ook bijna niet zomaar doorslikken...

Iemand dé tip?
De geijkte tips als hoofd voorover i.p.v. achterover tijdens het slikken en in een hapje vla doen etc. heb ik uiteraard al geprobeerd....
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 30 Okt 2018 00:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Okt 2018 20:26

Re: Ik kan geen pillen slikken

Wat mij helpt is met eten. Stop een hapje eten in je mond, dan kauwen en op een gegeven moment
krijg je het gevoel dat je je hapje door wilt slkkken. Dan doe je het pilletje erbij en hoppa. Zo werkt het voor mij in ieder geval erg fijn!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 29 Okt 2018 20:45

Re: Ik kan geen pillen slikken

Bedankt voor de tip! Helaas heb ik dat ook al geprobeerd... Ik móet er dan toch weer op kauwen...
<<

Anoniem316

Bericht 29 Okt 2018 20:48

Re: Ik kan geen pillen slikken

Wat lastig lijkt me dat! Wil het ook niet als je heel veel drinken in je mond doet?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 29 Okt 2018 20:52

Re: Ik kan geen pillen slikken

Ik knijp onbewust m’n keel dicht waardoor ie blijft steken en ik bang ben dat ik stik...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Okt 2018 20:55

Re: Ik kan geen pillen slikken

Ik kan heel makkelijk grote pillen slikken, maar daardoor juist vind ik het lastig om een tip te geven, het is denk ik een knop die je om moet zetten, maar hoe, dat weet ik ook niet.

Kan je echt niet om een drankje vragen? Kinderen krijgen antibiotica meestal in vloeibare vorm, dus zoiets moet toch wel mogelijk zijn? Ik bedoel, als het echt niet lukt moet je toch iets. Misschien een andere apotheek?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Okt 2018 20:56

Re: Ik kan geen pillen slikken

Ik vind dit, misschien heb je er iets aan, er staat ook een instructiefilmpje op:

https://www.apotheek.nl/themas/moeite-m ... edicijnen#!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem248

Bericht 29 Okt 2018 20:59

Re: Ik kan geen pillen slikken

Ik zou ook vragen om een andere vorm. Amoxicilline is bijvoorbeeld ook verkrijgbaar in bruistabletten en dat geldt vast ook wel voor andere kuren.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 29 Okt 2018 21:10

Re: Ik kan geen pillen slikken

Je hebt het vast wel eens geprobeerd maar toch.. slik een pil met limonade. Werkt bij mij goed met water krijg ik namelijk ook geen pil naar binnen.
<<

Anoniem243

Bericht 29 Okt 2018 21:12

Re: Ik kan geen pillen slikken

Heel herkenbaar, geen tips helaas want mij lukt het ook meestal niet. Kun je niet iets kleiners krijgen of capsules die je open mag maken?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 29 Okt 2018 21:16

Re: Ik kan geen pillen slikken

Susan: nee dat heb ik gevraagd en dat is er niet. Of nouja, dat is er wel in kindervorm.
Maar, en ik citeer de arts :laughcry: ‘met uw gewicht zou u daar liters van moeten drinken om de juiste hoeveelheid binnen te krijgen’....

Ik ga het met limonade proberen, wie weet.

Morgen ga ik maar eerst oefenen met andere dingen en dan steeds iets groter... Had voorheen al moeite met de (anticonceptie)pil...!

Sookie: nee er is dus geen alternatief volgens de arts... En het mag niet fijn gemaakt worden ivm beschadigen ban de slokdarm etc.
<<

Anoniem243

Bericht 29 Okt 2018 21:35

Re: Ik kan geen pillen slikken

Meh balen! Succes!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Okt 2018 21:43

Re: Ik kan geen pillen slikken

Ik heb daar ook moeite mee. Ik vind pillen met een laklaagje erop wel veel makkelijker, die zijn niet zo stroef en glijden zo mijn keel in. De laatste keer dat ik antibiotica had waren het ook gladde pillen (of capsules) deze kon ik ook makkelijk doorslikken met wat water.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Okt 2018 22:02

Re: Ik kan geen pillen slikken

Welke kuur heb je precies? Ik werk in een apotheek, wij verkopen ook Gloup. Dat is een gel die je op een lepel doet, daar doe je de capsule/pil in en dan kan je het in één keer door slikken. Maar ik weet niet of dat bij jou de oplossing gaat zijn omdat het meer tussen je oren zit. Waar ben je precies bang voor? Om te stikken?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 29 Okt 2018 22:23

Re: Ik kan geen pillen slikken

Ik heb hetzelfde probleem! Paracetamol gaat in vieren en dan per partje een glas water om het weg te krijgen. Nu gebruik ik vaak van die smelttabletten.
Anti-conceptie gaat mij inmiddels wel goed af.

Ik heb het gevoel dat ik mij verslik, dus ga je kuchen en dan komt het weer naar boven.

En ik moet ook altijd kauwen! Ken je die vla met die bolletjes met chocolade erin? Die moet ik ook altijd helemaal kapot kauwen voor ik het door kan slikken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Okt 2018 22:34

Re: Ik kan geen pillen slikken

Juist je kin op je borst doen. Dan slikken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 30 Okt 2018 00:25

Re: Ik kan geen pillen slikken

Scandic schreef:Welke kuur heb je precies? Ik werk in een apotheek, wij verkopen ook Gloup. Dat is een gel die je op een lepel doet, daar doe je de capsule/pil in en dan kan je het in één keer door slikken. Maar ik weet niet of dat bij jou de oplossing gaat zijn omdat het meer tussen je oren zit. Waar ben je precies bang voor? Om te stikken?


Ik krijg Isotretinoïne...
En dan de kleine variant, dus ik moet er 4 per keer slikken i.p.v. 2 grotere...

Ik denk ook niet dat Gloup gaat helpen idd, aangezien het echt tussen m’n oren zit...
Ben bang dat ik me verslik of dat ie vast blijft zitten ofzo. En ik wéét ook wel dat dat natuurlijk onzin is, als je je bedankt hoe grote hap eten ik gewoon door kan slikken. Maarrr wel nadat ik het heb gekauwd...
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 30 Okt 2018 00:38

Re: Ik kan geen pillen slikken

Ik maak me er inmiddels zó druk over dat ik er zelfs over denk om het niet te nemen...!
Niet alleen om het slikprobleem, maar ook om de heftige bijwerkingen die ermee gepaard gaan. Daarnaast moet ik het maandenlang slikken én iedere 4 weken een zwangerschapstest (bloedprikken) doen!!!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Okt 2018 07:41

Re: Ik kan geen pillen slikken

Wat rot MB!! Maar het niet nemen lijkt mij geen optie toch. Je krijgt het natuurlijk niet voor niks en zeker niet voor zo'n lange periode.
Ik heb helaas verder geen tips voor je, al mijn tips zijn al gegeven. Sterkte ermee.
30-04-2017
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 30 Okt 2018 07:58

Re: Ik kan geen pillen slikken

Is het voor de acne? Dan zou ik er inderdaad goed over nadenken of je het wel wilt. Ik hoefde overigens niet iedere maand bloed te prikken toen ik het slikte.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 30 Okt 2018 08:52

Re: Ik kan geen pillen slikken

Ja ik heb opeens sinds april uitslag op m’n wangen, wat leek op rosascea. Kreeg daar een zalfje voor een sindsdien is het nog 100x verergerd en zegt de dermatoloog na serieus 5 sec. kijken dat het zeer zware acné is...
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Okt 2018 10:08

Re: Ik kan geen pillen slikken

Vriendin van me heeft denk ik hetzelfde gehad. De bijwerkingen vielen niet mee, maar ze is wel heel blij met het resultaat.

Ik vond pillen slikken altijd heel moeilijk. Paracetamol vind ik nog steeds niet fijn, maar met gladde pillen heb ik geen moeite meer. Ik ben dagelijks vitaminepillen in een soort capsuleding gaan slikken. Die zijn groot, maar heel glad, waardoor ze niet zo blijven ‘steken’ zoals paracetamol dat doet. Misschien zou je dat kunnen proberen. Als je deze kuur voor langere tijd moet, zou het misschien ook iets zijn waardoor je er dus uiteindelijk een keer vanaf komt. Heel veel succes!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Okt 2018 10:52

Re: Ik kan geen pillen slikken

Oh ja jeetje MB, dan snap ik ook wel een beetje dat je twijfelt. Misschien kan je een afspraak maken bij een huidtherapeut voor een soort ‘second opinion’? Misschien dat er ook zonder isotretinoïne iets aan te doen is. Daarnaast kan acné ook verholpen worden door een kuur van bijvoorbeeld doxycycline of minocycline, dus dat zou je ook eerst nog kunnen proberen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 30 Okt 2018 11:03

Re: Ik kan geen pillen slikken

Sawadee schreef:Is het voor de acne? Dan zou ik er inderdaad goed over nadenken of je het wel wilt. Ik hoefde overigens niet iedere maand bloed te prikken toen ik het slikte.


Ondanks m'n spiraaltje moest ik bij elk nieuw recept bloedprikken.

Verder niet echt tips.. misschien kan een logopedist je helpen?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Okt 2018 11:11

Re: Ik kan geen pillen slikken

June schreef:Vriendin van me heeft denk ik hetzelfde gehad. De bijwerkingen vielen niet mee, maar ze is wel heel blij met het resultaat.

Ik vond pillen slikken altijd heel moeilijk. Paracetamol vind ik nog steeds niet fijn, maar met gladde pillen heb ik geen moeite meer. Ik ben dagelijks vitaminepillen in een soort capsuleding gaan slikken. Die zijn groot, maar heel glad, waardoor ze niet zo blijven ‘steken’ zoals paracetamol dat doet. Misschien zou je dat kunnen proberen. Als je deze kuur voor langere tijd moet, zou het misschien ook iets zijn waardoor je er dus uiteindelijk een keer vanaf komt. Heel veel succes!


Paracetamol is er ook in gladde pillen. Die van Panadol zijn glad. Ze zijn alleen wel weer wat groter dan gewoon die ronde tabletjes, maar qua vorm en textuur fijner om door te slikken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron