Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fysio

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Okt 2018 19:57

Fysio

Maandag ga ik vanwege rugklachten voor het eerst nr de fysio. Ik weet nog niks over de inhoud van de afspraak, maar ik neem aan dat de kans groot is dat er al wel iets lichamelijks gedaan wordt. Wat moet ik aan doen? Lig je in je ondergoed bij behandeling van (lage) rugklachten? En zoja, wat doen jullie dan aan?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Okt 2018 20:07

Re: Fysio

Ik zou denk ik iets van een broek met een makkelijke trui aandoen en daaronder gewoon een top met spaghettibandjes. Succes bij de fysio!

Edit: ik las nek..? Maar goed, dan zou ik kiezen voor hetzelfde.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Okt 2018 20:10

Re: Fysio

Hé wat rot dat je last hebt van je rug. Ik deed zelf in het verleden iets aan wat makkelijk zit en je kunt opstropen/afrollen. En als ik wel shirtje/truitje uit moest doen zorgde ik ervoor zo'n simpel zwarte top te dragen. Succes! Ik hoop dat je er baat bij hebt. :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Okt 2018 20:34

Re: Fysio

Thanks dames! Ben heel benieuwd. Heb al lang rugklachten maar vond het nooit erg genoeg er iets mee te doen. Hoop dat het prettig is.

Zo’n lange top is een erg goed idee. Ik kom rechtstreeks uit mijn werk dus ff goed nadenken haha. Wat voor ondergoed hadden jullie aan? String lijkt me gek toch?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 27 Okt 2018 20:41

Re: Fysio

Ik zou een boxershortje of kort sportbroekje mee nemen, en een soepel zittende broek aandoen, die makkelijk naar beneden geschoven kan worden. Verder een gewone BH, geen sport BH, want mocht hij/zij ook je bovenrug willen masseren, kan je BH makkelijk los gemaakt worden als je op je buik ligt. Topje met spagettibandjes heeft denk ik weinig nut, die zal toch uit moeten want hij/zij zal toch je hele rug willen bekijken.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Okt 2018 20:45

Re: Fysio

Ik haal er niet goed uit of het nou alleen lage rugklachten zijn of algehele rugklachten. Voor lage heb ik iig niet mijn top uit hoeven doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Okt 2018 20:52

Re: Fysio

Ik zou een fatsoenlijk hemd en een boxer aantrekken. Ik moest met m’n klachten wel eens op de bank liggen en m’n knieeen zover mogelijk tegen m’n borst aanduwen en dan vond ik een boxer wel wat prettiger dan een slip.
#teammaple🍁
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 27 Okt 2018 20:52

Re: Fysio

Ik had last van mijn heup, wat mede kwam door een probleem laag in mijn rug. Toen moest ik vanwege mijn heup al mijn broek uit, ik had een boxer aan, verder moest toen wel mijn shirt uit maar mocht ik mijn hemd aanhouden. Deze deed hij gewoon een beetje omhoog om erbij te kunnen.
Van het zomer had ik hoger in mijn rug problemen. Toen moest ik mijn shirt en hemd uit en toen ik op mijn buik lag deed hij mijn bh los om het zo goed te kunnen behandelen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Okt 2018 20:56

Re: Fysio

Oeh goede tips dit, ook van die bh. Thanks!

Ik heb vooral lage klachten Guat maar tegen een massage hoger zal ik geen nee zeggen :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Okt 2018 21:03

Re: Fysio

Ik denk dat hij/zij wel even je hele rug wil bekijken om te kijken waar het vandaan komt. Broek kun je wss aanhouden deze stropen ze dan wel iets naar beneden. Verder deed ik altijd een degelijke onderbroek/boxer aan mocht ik mijn broek uit moeten doen en een nette bh, niet met teveel kant of zo maar gewoon effen zwart bijvoorbeeld die ook netjes omsluit (T-shirt bra bijv). Voelde ik me prettig bij. Verder kleding die je makkelijk uit kan doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Okt 2018 21:13

Re: Fysio

Ik ben vorig jaar (of dit jaar, iig tijdje geleden) uitgebreid bij de fysio geweest voor lage rugklachten en ik mocht gewoon een topje aanhouden, wel in onderbroek. Ik moest dan liggen op zo'n bank. Ik kreeg nooit massages (laatst vertelde een fysio me dat dat bijna niet meer gedaan wordt?) maar wel veel oefeningen en hij keek goed hoe het allemaal bewoog en voelde. Ik vind het zelf ook altijd prettig om makkelijk zittende kleding aan te hebben maar bijv ook schoenen die makkelijk aan en uit gaan. Zo irritant als je dan nog half zit te praten over een evt vervolgafspraak bijv en je zit te stoeien met je schoenen :angel:
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Okt 2018 21:19

Re: Fysio

Ohhh hoop wel dat er ook wel een beeeetje gekneed wordt Marin!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Okt 2018 23:14

Re: Fysio

Ik loop momenteel bij de fysio voor lage rugklachten op L4/L5. Ik zorg voor een soepele broek, die gemakkelijk naar beneden gerood kan worden, wat ook wel nodig is want hij pakt af en toe een pijnprikkels die hoog op mijn billen zit mee. Verder gaat mijn bovenleiding, op bh, uit. Hij wil namelijk de volledige wervelkolom bekijken.

Ik loop nu wel bij de manueel en hij manipuleert vooral veel mijn wervels en ik kan je zeggen, het klinkt lekker maar dat is het echt niet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 27 Okt 2018 23:15

Re: Fysio

Ik kom al jaren bij fysio ivm rug probleem; en word altijd flink gemasseerd en daarna gekraakt. Ligt misschien wel aan je rug probleem natuurlijk.

Ik heb dan bh + gewoon broek aan, bh doet hij los als ik op de bank lig.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11564

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Okt 2018 00:29

Re: Fysio

Eerste behandeling bij rugklachten wilde ik altijd het volledige lichaam kunnen bekijken. Stand van de voeten stand van de knieën alles. Dus bij het onderzoek alleen ondergoed aan. Sportbh’s was ik nooit zo’n fan van die bedekken toch een groot deel van de rug.

Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat ze beginnen met een aantal vragen stellen over je klachten om dit goed in kaart te brengen. Vervolgens zal de fysio vragen om je kleding uit te trekken en dan een aantal test te doen om te bepalen wat de oorzaak is. Officieel is het dan klaar dan hebben ze gedaan wat de verzekeraar vergoed. De meeste therapeuten zullen alleen na de conclusie en de uitleg ook nog beginnen met de behandeling zodat iemand niet naar huis gaat met het gevoel er is niets gedaan. En aan de hand daarvan kun je ook makkelijker bepalen wat goor kleding je bij de volgende sessies aan moet hebben.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Okt 2018 09:36

Re: Fysio

Ok top. Dank!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Okt 2018 10:12

Re: Fysio

Ik loop nu ook bij de fysio voor mijn onderrug. Bij mij doet ze altijd mn shirt omhoog en broek iets naar beneden. Hoefde niet alles uit.
Nu het ook bij mijn schouders zit moest ik alles van boven uit en maakte zijn mijn bh los toen ik lag.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Okt 2018 10:19

Re: Fysio

Mijn fysio heeft altijd een handdoekje die je over je heen kunt leggen, dan hoef je ook niet na te denken wat je aan moet doen. De eerste paar keren was het vooral op een bank liggen en dingen testen + massage + een paar makkelijke oefeningen uitleggen. Pas na een aantal weken gingen we sporten en dat werd vooraf aangekondigd. Dan kleedde ik me voor de afspraak om in de kleedkamer van de fysio. Ze hadden daar ook douches etc.

Ik ging trouwens voor m'n knie, dus broek/rok etc ging altijd uit.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Okt 2018 11:55

Re: Fysio

Ik heb wel een mensen in string. Als jij je daar prettig in voelt kun je die aan doen. Bij rugklachten beweeg ik ook je heup in allerlei posities. Dus ik weet niet of een string dan fijn is...is zou een slip of boxer aan doen. Ik kijk overigens niet op van wat voor onderbroek je aan hebt.

Minx vertelt verder precies hoe t gaat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers