Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De platte buik

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Okt 2018 20:05

De platte buik

Afgelopen jaar ben ik 16 kilo afgevallen en heb ik ivm lipoedeem een liposuctie aan mijn benen ondergaan.
Ik kan langzaam aan wel zeggen dat ik blij ben met mijn lijf.
Alleen die buik.... die stomme stomme buik!
Ik wil er nog een kilo of 6 af, dan ben ik qua gewicht tevreden, alleen gaat er niet veel meer van mijn buik af.

Wat zijn nou goede oefeningen, of dingen om te doen, voor een plattere buik?
<<

Anoniem259

Bericht 26 Okt 2018 20:12

Re: De platte buik

Minder eten dan je verbruikt.
Er bestaan wel oefeningen om je core sterker te maken, maar je kunt helaas niet kiezen waar je vet verliest.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Okt 2018 20:17

Re: De platte buik

Poubelle schreef:Minder eten dan je verbruikt.
Er bestaan wel oefeningen om je core sterker te maken, maar je kunt helaas niet kiezen waar je vet verliest.


Daar ben/was ik dus al mee bezig ;)
Ik wil ook niet kiezen waar ik vet verlies, ik zoek een oefening om je buik goed te trainen!
<<

Anoniem259

Bericht 26 Okt 2018 20:25

Re: De platte buik

Lejow schreef:
Poubelle schreef:Minder eten dan je verbruikt.
Er bestaan wel oefeningen om je core sterker te maken, maar je kunt helaas niet kiezen waar je vet verliest.


Daar ben/was ik dus al mee bezig ;)
Ik wil ook niet kiezen waar ik vet verlies, ik zoek een oefening om je buik goed te trainen!


Maar je wilt toch je buik platter, dus dat vetlaagje er vanaf? Dat gaat je niet lukken door te trainen.
Maar als je je core wilt verstevigen (altijd goed) staan hier goede oefeningen en hele trainingen: https://www.popsugar.co.uk/tag/Core-Exe ... co.uk&gdpr
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Okt 2018 09:38

Re: De platte buik

Maar afvallen totdat er niets meer over is, gaat ook niet :D
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 27 Okt 2018 09:55

Re: De platte buik

Het klopt wel wat Poubelle zegt. Ik kan het ook niet mooier maken. https://www.personalbodyplan.com/plaats ... rbranding/
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem272

Bericht 27 Okt 2018 10:47

Re: De platte buik

Ik moet van de fysio sterkere buikspieren kweken, om mijn rug te ontlasten. Wat ik er nu voor doe:

- speciale oefeningen in de sportschool op de mat, zoals planken, sit-ups etc.
- bij alle andere oefeningen span ik ook mijn buikspieren aan
- ik ga af en toe boulderen, dat is klimmen bij een soort lage klimmuur, zonder touw. Heel goed voor je core en leuk! Ook heel leuk voor kinderen vanaf een jaar of 8 (dat is jouw dochter, toch?)
<<

Anoniem249

Bericht 27 Okt 2018 10:54

Re: De platte buik

Buik is vet. En bij veel mensen is dat pas het laatste vet dat verdwijnt. Het is dus niks anders dan een lager vetpercentage en dan komen die abs vanzelf te voorschijn. Helaas, maar waar.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 27 Okt 2018 11:17

Re: De platte buik

Check ook ‘s bij jezelf of je niet stiekem nog last hebt van een diastase. Ik heb dat na de bevalling bij de fysio laten doen, die zei nee, geen diastase, je kunt gewoon sporten. Laatst heb ik via een filmpje op youtube toch zelf ook nog ‘s gecheckt en er past gewoon nog ruim een vinger tussen. Dus ik vrees dat ik hele verkeerde oefeningen heb gedaan in de tussentijd (alle crunch-bewegingen zijn geen denderend idee als je nog een diastase hebt) en dat dat mede de reden is dat ik nog steeds zo’n beginnende zwangerschapsbuik heb (4jaar na de bevalling). In die filmpjes staan ook (voor mijn gevoel) hele goede oefeningen die je echt wel voelt, maar die juist specifiek bedoeld zijn om de diastase te sluiten. Ik denk dat ik daar de komende tijd mee aan de slag ga. Zal zo even zoeken naar wat links.

Wat betreft plaatselijk verbranden calorietekort sluit ik me verder aan bij de rest.
<<

Anoniem259

Bericht 27 Okt 2018 13:25

Re: De platte buik

Lejow schreef:Maar afvallen totdat er niets meer over is, gaat ook niet :D


Maar van eindeloos crunches doen wordt je buik niet platter. Ik kan 't helaas niet mooier maken dan 't is!
Toen ik op mn laagste gewicht ooit zat, had ik nog steeds 'n klein buikje.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Okt 2018 15:47

Re: De platte buik

Frustrerend eigenlijk :O

Ik ga dus zeker nog door om de laatste kilo's af te vallen, eens kijken wat er dan nog over is van mijn buik!

Klimmen vind ik eng, hoe laag de muur ook is haha! B is overigens 6.5, bijna 7. En euh.. motorisch net zo'n held als haar moeder :palm:.

Dat diastase gebeuren ga ik maar eens checken. Ik heb natuurlijk de 30 weken zwangerschap niet aangetikt, dus heb geen idee hoe 'erg' het dan kan zijn.

Daarnaast vind ik het ook lastig, omdat ik door m'n hypermobiliteit snel over mijn grens heen ben en dit vervolgens pas later merk doordat ik veel pijn heb.
<<

Anoniem249

Bericht 27 Okt 2018 16:49

Re: De platte buik

Lejow ik heb ook hypermobiliteit. Ik heb speciale "braces" voor m'n polsen, zodat ik gewoon kan sporten met gewichten zonder m'n polsen te overbelasten. Verder doe ik qua knieen alleen statische oefeningen zodat ik niet kan doorschieten (squats, lunges etc alleen op de plek, die niet met springen/lopen maar dan verzwaard met gewichten).

Ik heb deze: https://www.braces-expert.nl/push-sports-polsbrace/518380?dfw_tracker=16067-518380&gclid=EAIaIQobChMIva6G_u6m3gIVAs53Ch0l9wekEAQYAyABEgJ2GfD_BwE&utm_campaign=adwords&utm_medium=shopping&utm_source=google
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Okt 2018 18:31

Re: De platte buik

Oh dat is een goede inderdaad!
Ja springen en rennen zijn echte no go's :palm:

Fietsen gaat bij mij heel goed, maar ja, daar train je je buik niet echt mee :P

Ik mag sowieso tot 6 weken na de laatste operatie niet intensief sporten, dus wil tot die tijd zeker wel fietsen, dan ben ik in ieder geval in beweging.
<<

Anoniem249

Bericht 27 Okt 2018 18:35

Re: De platte buik

Er is veel dat je kunt doen als je herstelt bent van je operatie. Juist door de spieren rondom je gewrichten te trainen krijg je zoveel minder last! Dat is mijn grootste motivatie om zwaar te blijven trainen. Al na 2/3 weken niet trainen merk ik het verschil en dan vooral met lopen/tillen etc.
Mocht je tips willen dan kan ik je wel helpen. Stuur tegen die tijd maar een pm!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Okt 2018 20:24

Re: De platte buik

Claire**** schreef:Er is veel dat je kunt doen als je herstelt bent van je operatie. Juist door de spieren rondom je gewrichten te trainen krijg je zoveel minder last! Dat is mijn grootste motivatie om zwaar te blijven trainen. Al na 2/3 weken niet trainen merk ik het verschil en dan vooral met lopen/tillen etc.
Mocht je tips willen dan kan ik je wel helpen. Stuur tegen die tijd maar een pm!



Ja dat is wel een goede, want ik ga dus standaard over mijn grens als ik ga sporten en merk dat dan later pas.
Ik weet inderdaad dat ik mijn spieren moet gaan versterken, en nu met de operatie erbij is op gewicht blijven van nog groter belang, dus twee vliegen in 1 klap!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Nov 2018 16:47

Re: De platte buik

Ik had jarenlang een hangbuik en nu is hij hartstikke plat. Het enige wat ik er voor doe is 1 keer per week bootcamp en vrijwel nooit brood. Ontbijt is rijstwafel, fruit of yoghurt. Lunch is ei, sla of soep, of een combinatie er van.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Nov 2018 17:22

Re: De platte buik

Brood eet ik al zelden, omdat ik er niet gek op ben.
Ik lunch meestal met een salade, crackers of wraps.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers