Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spiraaltje uitgewerkt?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 30 Jul 2018 20:24

Spiraaltje uitgewerkt?

Merkte jij dat? Ik merk dat ik steeds meer symptomen van m’n menstruatie terug krijg. Heb ‘m nu precies 5 jaar. Vandaag hele dag enorm beroerd geweest en uiteindelijk naar huis gegaan met knallende koppijn (kon amper nog praten). En ineens besefte ik me dat ik dat ook altijd had als ik ongesteld moest worden.

Nu moet ik dus een nieuwe laten plaatsen maar vroeg ik me wel af of ik dan weer door die eerste paar maanden met bloedingen e.d. moet? Want dat was echt een vervelende periode toen ik ‘m net had. En doen ze dat tegelijk? Verwijderen en plaatsen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Jul 2018 20:30

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

Ik kan alleen op je onderste vragen antwoord geven want ik heb hem zelf pas 2 jaar, dus nog geen ervaring met dat hij ‘uitgewerkt’ raakt. Maar verwijderen en plaatsen kan gewoon tegelijk. Ik denk niet dat je weer door de hele gewenningsperiode heen moet omdat je lichaam nu al aan een spiraal gewend is. Daarnaast geeft hij nog wel hormonen af maar waarschijnlijk nu iets minder.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 30 Jul 2018 20:36

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

Ik merkte aan het eind van mijn spiraal ook dat ik weer meer symptomen ken. Ook begon ik af en toe lichte bloedingen weer te krijgen.
Vervangen heb ik niet gedaan omdat wij toen voor een kindje gingen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 31 Jul 2018 09:37

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

Ik heb ook wel dat sommige symptomen weer wat meer aanwezig zijn, inderdaad. Verwijderen en plaatsen kan gewoon tegelijkertijd. Ik stond in letterlijk 7 minuten weer buiten. Ik had niet dat ik weer opnieuw moest wennen. Merkte er niks van eigenlijk.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 31 Jul 2018 09:42

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

Oh, dat is wel fijn dan! Had gehoopt er lekker 7 jaar mee te doen aangezien ik toch geen relatie heb en het dus meer gebruik om niet te menstrueren. Maar die hoofdpijn is zo heftig. Zie wel op tegen de pijn van het zetten, vond dat echt naar.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 31 Jul 2018 09:43

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

Ik moest wel weer een beetje wennen aan de nieuwe spiraal na het vervangen, waarschijnlijk omdat de eerste enigzins uitgewerkt was. Het was gelukkig niet zo heftig als de plaatsing van de eerste.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 31 Jul 2018 09:51

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

Feline schreef:Oh, dat is wel fijn dan! Had gehoopt er lekker 7 jaar mee te doen aangezien ik toch geen relatie heb en het dus meer gebruik om niet te menstrueren. Maar die hoofdpijn is zo heftig. Zie wel op tegen de pijn van het zetten, vond dat echt naar.

Kan dat ja?!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 31 Jul 2018 10:22

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

7 jaar laten zitten? Ja, volgens verschillende websites wel haha. Het is net als met levensmiddelen meer een t.h.t. datum. De werking vermindert dus iets maar aangezien ik het niet als anticonceptie gebruik lijkt me dat geen probleem. Heb alleen nu heel licht bloedverlies voor het eerst in 5 jaar dus dan heeft het geen nut meer qua niet menstrueren, vandaar het vervangen (plus dat ik m’n eigen risico al opgemaakt heb :))
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 31 Jul 2018 10:25

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

Mijn huisarts zegt dat ook. Van die 7 jaar. Ik heb hem toen bijna 6 jaar gehad en toen laten vervangen. Ik hoefde daar ook niet opnieuw aan te wennen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 31 Jul 2018 10:38

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

Feline schreef:7 jaar laten zitten? Ja, volgens verschillende websites wel haha. Het is net als met levensmiddelen meer een t.h.t. datum. De werking vermindert dus iets maar aangezien ik het niet als anticonceptie gebruik lijkt me dat geen probleem. Heb alleen nu heel licht bloedverlies voor het eerst in 5 jaar dus dan heeft het geen nut meer qua niet menstrueren, vandaar het vervangen (plus dat ik m’n eigen risico al opgemaakt heb :))

Ja, klinkt ook eigenlijk wel logisch.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 31 Jul 2018 12:14

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

die 7 jaar zei mijn huisarts ook. maar als anticonceptie rade ze wel aan om het spiraaltje na 5 jaar te vervangen als je merkt dat de werking minder wordt.
ik merkte het laatste half jaar ook dat de menstruatie weer langer werden. van 3 naar 5 dagen, zonder spiraaltje 7 dagen dus het was nog niet volledig uitgewerkt maar het voelde toch minder veilig.
Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 31 Jul 2018 19:25

Re: Spiraaltje uitgewerkt?

Ja ik heb het hier ook. Nu 4,5 jaar en was tijden niet ongesteld, nu weer netjes elke maand. Gelukkig wel nog stukken minder en lang dan voorheen, maar ik ga hem binnenkort daarom laten vervangen voor een nieuwe.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers