Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hooikoorts en probiotica of scutellariae

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 17 Apr 2018 18:24

hooikoorts en probiotica of scutellariae

Ik heb heel erg last van hooikoorts al jaren. En ik word er elk jaar weer knettergek van, vooral van de jeuk in mijn ogen.
Vorig jaar heb ik medical tape laten plakken, het hielp meteen! Fantastisch hele zomer nergens last van gehad en ook in de winter niet verkouden.
Nu heb ik het 4 weken geleden weer een keer laten plakken en de week daarna weer (net als vorig jaar) de eerste keer plakken hielp best goed, de jeuk was weg, maar na dat ik de pleisters er na de 2e week af heb gehaald kreeg ik weer last van jeuk in mijn ogen en enorme snotneus.

Wat moet ik nu? Ik stond vandaag bij de drogist voor prevalin neusspray misschien helpt dat wat. De man die daar werkt had het over probiotica. Hij zegt je darmen zijn een soort tweede brein en als zij iets ervaren wat niet goed is zetten ze iets anders hard aan het werk. Dus er is een stofje waarvan mijn darmen zeggen dat is niet goed, dus we zetten de slijmvliezen extra aan het werk zodat het weg gaat.

Iets anders waar hij het over had is Scutellaria, iets redelijks nieuws op de markt, en dat is een kruid wat zou helpen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb er nu wel het een en ander over gelezen en ik weet het niet en dat komt ook omdat ik al zoveel pillen heb gehad die niet werken dus ik ben in twijfel.
:heart: :heart: 2011
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Apr 2018 19:10

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Ik slik gewoon anti histamine (Cetirizine) tabletjes. Gebruik ze ook voor zonneallergie, dat zijn precies dezelfde.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/ceti ... cetirizine
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Apr 2018 19:23

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Ik zou het tape nog een keer laten plakken. Het geeft iig geen schade
2015 💙
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Apr 2018 19:26

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Moet je dat tape niet gewoon laten zitten dan? Omdat je zegt dat je na het erafhalen weer last kreeg?

Bij mij helpen homeopathische dingen niet, mijn huid zwelt helemaal op met de zonneallergie. Zelfs een keer voor bij de HAP beland. En met de hooikoorts krijg ik mijn ogen amper open. Ik neem de pilletjes wel voor het slapen in want je kan er vlak na het innemen wat suf van worden.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem242

Bericht 17 Apr 2018 21:37

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Nog een keer laten tapen. Ik heb het vorig jaar ook 3x moeten doen. Terwijl het jaar daarvoor maar 2x nodig was.
Hier is het ook drama. Ik ga morgenvroeg laten tapen. Tabletjes helpen gewoon niet meer, na dik 25 jaar lijk ik wel immuun te zijn geworden.
<<

Zero

Bericht 17 Apr 2018 23:26

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Ik heb in de eerste twee seizoenen mij ook herhaaldelijk laten tapen. Nu ben ik in seizoen 4 en ik heb me slechts 1 x laten tapen tot nu toe en verder geen last. Het wordt steeds minder, maar je bent er niet met een paar keer tapen. Dit moet je herhaaldelijk blijven doen wil het echt werken.

En ja als het écht ontploft met de pollen dan neem ik nog een pilletje, maar ik kan me niet heugen wanneer ik de laatste heb genomen...
<<

Anoniem248

Bericht 18 Apr 2018 07:17

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Ik heb afgelopen jaar bijna het hele voorjaar en de hele zomer met tape op m’n rug gelopen. Die tape gaf echt verlichting, maar zonder waren de klachten direct weer terug. Dit jaar heb ik nog amper klachten gehad (ik klop het even af, want zul je net zien...). Ik gebruik niundagelijks fluticason neusspray. Die heb ik op huisartsvoorschrift vanwege een chronische voorhoofdsholte-ontsteking maar die wordt ook vaal voorgeschreven bij hooikoorts. Ik was nooit zo’n fan van die neusspray, voor de klachten waarvoor hij voorgeschreven is helpt hij minimaal, maar voor hooikoorts dus blijkbaar perfect. Nooit gedacht dat dat de oplossing zou zijn omdat ik amper neusklachten heb van hooikoorts, maar voornamelijk extreem ontstoken ogen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 18 Apr 2018 18:39

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Oke, dan ga ik nog eerst weer een keer tapen.. werkt dat niet ga ik maar op zoek naar andere pillen die ik nog niet gehad heb.
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Apr 2018 18:45

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Heb je nooit Prevalin geprobeerd dan? Ik gebruik dat altijd (momenteel Prevalin Extra Sterk) en ik vind het heel goed helpen. Er zijn ook oogdruppels van.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 21 Apr 2018 18:17

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Susan, prevalin heb ik van de week gekocht, maar tot nu toe helpt het niet. En elke keer als ik het gebruik krijg ik een niesbui :smile:
Er zit weer tape op mijn rug.. de jeuk in mijn ogen lijkt minder te worden, maar mijn neus is helemaal verstopt. Hopelijk knapt dat een beetje op dan is het wel weer te doen maar tot nu toe is het nog niet echt wat.
:heart: :heart: 2011
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Apr 2018 20:53

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Geen ervaring maar wel een andere tip: Tweemaal daags een theelepel honing van een imker uit jouw buurt doet de klachten van hooikoorts verminderen. Het is belangrijk dat de honing van een imker uit je buurt komt omdat deze honing de pollen uit je omgeving bevat. Mijn man heeft er serieus baat bij. Zijn hooikoorts gaat niet over maar zijn klachten worden er duidelijk minder van.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 22 Apr 2018 07:51

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Lady schreef:Geen ervaring maar wel een andere tip: Tweemaal daags een theelepel honing van een imker uit jouw buurt doet de klachten van hooikoorts verminderen. Het is belangrijk dat de honing van een imker uit je buurt komt omdat deze honing de pollen uit je omgeving bevat. Mijn man heeft er serieus baat bij. Zijn hooikoorts gaat niet over maar zijn klachten worden er duidelijk minder van.


Goede tip. Mijn vader is imker :-) Helaas helpt het nog niet tegen de klachten. Maar ik moet ook zeggen dat ik het altijd op iets heb dus niet zo puur van de lepel. Kan ik ook nog proberen!
:heart: :heart: 2011
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Apr 2018 08:25

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Studiebol schreef:
Lady schreef:Geen ervaring maar wel een andere tip: Tweemaal daags een theelepel honing van een imker uit jouw buurt doet de klachten van hooikoorts verminderen. Het is belangrijk dat de honing van een imker uit je buurt komt omdat deze honing de pollen uit je omgeving bevat. Mijn man heeft er serieus baat bij. Zijn hooikoorts gaat niet over maar zijn klachten worden er duidelijk minder van.


Goede tip. Mijn vader is imker :-) Helaas helpt het nog niet tegen de klachten. Maar ik moet ook zeggen dat ik het altijd op iets heb dus niet zo puur van de lepel. Kan ik ook nog proberen!

Wat toevallig dat je vader imker is :). Misschien kan hij je er meer over vertellen. Hij moet dus wel bij je in de buurt wonen vanwege de specifieke pollen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Apr 2018 12:04

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Goede tip Lady, ik heb een pot van de dichtbijzijde imker besteld voor mijn man. Is het proberen waard.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Apr 2018 20:05

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Ik hoop voor hem dat het werkt, Siep!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

cy_80

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 13 Apr 2018 09:03

Bericht 24 Apr 2018 10:01

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Ik heb zelf geen hooikoorts, maar mijn man zweert bij de hooikoorts pillen van de lidl. Ik heb ze laatst ook aangeraden bij een collega en een vriendin. Volgens hun werkt het ook super. Het proberen waard.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Mei 2018 10:18

Re: hooikoorts en probiotica of scutellariae

Even een hooikoorts vraag :

Al jaren heb ik flink last van hooikoorts, ik moet niezen, jeukerige ogen en gehemelte.
Dit jaar heb ik er plotseling amper last van, maar sinds afgelopen zaterdag lopen de tranen over mijn wangen en ik weet niet hoe het komt. Ik heb geen pijnlijke of jeukende ogen, alleen eind van de dag zijn ze wat opgezet en rood omdat ik constant de tranen uit mijn ogen veeg.
Ik kreeg gisteren op mijn werk zelfs de vraag van gasten (ik ben kok in een gedeeltelijk open keuken) of het wel goed met me ging, ik zag er verdrietig uit..
Zou dit ook door de hooikoorts kunnen komen?
Ik ben weer aan m'n pilletjes begonnen maar daar merk ik eigenlijk niets van.
10.04.17

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers