Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vitamine D tekort

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Apr 2018 15:54

Vitamine D tekort

Ik voel me al sinds het begin van de winter lamlendig, grieperig, niet lekker enz. Uiteindelijk heb ik daarom vorige week vrijdag bloed laten prikken. Gister kreeg ik de uitslag en bij Vitamine D blijkt veel te laag. Waarbij 80-100 normaal en 50 het echte minimum is, zit ik op 22 :O
Het verklaart wel waarom ik me zo voel!

Ik heb nu een soort stootkuur gekregen, moet de komende 8 weken elke week een soort drankje nemen en dan nog 1 keer voor de komende maand. Dan vervolgens weer wanneer de R in de maand zit.

Wie heeft dit ook gehad, en hoe snel merkte je verschil toen je eenmaal medicijnen had?
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2018 16:04

Re: Vitamine D tekort

Ik had het niet met Vitamine D. Duurde bij mij 6 weken voordat ik verschil kon merken.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 15 Apr 2018 15:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Apr 2018 16:12

Re: Vitamine D tekort

Claire**** schreef:Ik had het niet met Vitamine D, maar met ijzer. Duurde bij mij 6 weken voordat ik verschil kon merken.


Oh blugh... dat is nog lang :(

Had ergens gehoopt op een soort wonder. Eerste shot erin en: POWEERRRR!!
:palm: :laughcry:
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Apr 2018 16:18

Re: Vitamine D tekort

Haha! Dat zou relax zijn als het zo gaat. Hopelijk werkt het snel!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6357

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Apr 2018 16:18

Re: Vitamine D tekort

Jammer hè. Maar je lichaam heeft echt wel even tijd nodig om het in te werken en aan te vullen. Mijn zoon heeft meerdere tekorten (oa ijzer, vit. C en D) en we moeten elke drie maanden bloedprikken om te zien of het op peil komt. Ik merk het ook als weer aan de lage kant zit.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Apr 2018 16:39

Re: Vitamine D tekort

Ok, nog even door de zure appel heen dus.
Nu is van 22 naar 80 natuurlijk ook wel een lange weg ;) Maar ik heb geen idee wat 1 zo'n shot doet eigenlijk..
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Apr 2018 16:41

Re: Vitamine D tekort

Lejow schreef:
Claire**** schreef:Ik had het niet met Vitamine D, maar met ijzer. Duurde bij mij 6 weken voordat ik verschil kon merken.


Oh blugh... dat is nog lang :(

Had ergens gehoopt op een soort wonder. Eerste shot erin en: POWEERRRR!!
:palm: :laughcry:

Zo ging het bij mn eerste b12 tekort eigenlijk wel :D maar idd, vitamine D schijnt wel ff te duren..
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Apr 2018 19:22

Re: Vitamine D tekort

Mijn man had dit vorig jaar. Heeft inderdaad wel een aantal weken geduurd voordat hij zich weer wat beter voelde.
Hij slikt nu het hele jaar door pillen met hoge dosering van de drogist.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3470

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 11 Apr 2018 21:16

Re: Vitamine D tekort

Vriend had waarde 11 en is al 1,5 jaar bezig en zit nu boven de 50, maar voelt zich nog niet goed (genoeg) heeft nog maandelijks 2 pipetjes iig!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Apr 2018 15:41

Re: Vitamine D tekort

Ik heb ook standaard vitamine D tekort.

Dit is vastgesteld tijdens mijn eerste zwangerschap, ik zat toen nog niet eens op 20. Ik kreeg toen ook van die zakjes. Ik merkte binnen een paar weken echt een duidelijk verschil.

Inmiddels ben ik erachter dat een tekort aan vitamine D heel normaal is bij mijn aandoening. Hiervoor slik ik nu standaard 1600 ieh per dag, zomer en winter. Eerst slikte ik 800 ieh, maar omdat ik eind augustus nog maar op 56 zat, moest ik dit verdubbelen. De aanbevolen dosering is 400 ieh per dag.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Apr 2018 18:39

Re: Vitamine D tekort

Mijn vitamine D zat in februari op 44. Ik heb voor 10 weken van die pipetten gekregen. Ik voel me sinds deze week weer een stuk beter. Heb weer wat energie. Ik slik in de zomer ook vitamine D anders heb ik in november weer een tekort. Ik krijg dat dan op recept van de dokter. De drogist vitamines zijn niet sterk genoeg om het op peil te houden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Apr 2018 19:55

Re: Vitamine D tekort

Ik heb echt geen idee eigenlijk wat ik gekregen heb. Het is een spuit met een drankje erin en die moet ik elke week innemen, de komende 8 weken.

Ik word eigenlijk echt een beetje moedeloos van jullie verhalen :( We gaan over 3.5 week naar Disney, hoop me dan echt beter te voelen. Ligt nu ook weer voor dood op de bank.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Apr 2018 21:17

Re: Vitamine D tekort

Veel naar buiten de komende dagen! Ik denk dat je je over 3,5 week wel iets beter zal voelen hoor. Helemaal nu de zon zich vaker laat zien.
<<

smurfie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:57

Bericht 15 Apr 2018 11:56

Re: Vitamine D tekort

Ik had het ook. Kwam bij toeval aan het licht toen ik in traject voor een maagverkleining zat. Het kan te maken hebben met overgewicht al weten ze niet precies hoe dit nou komt. Ik kreeg een soort ampullen die ik 1x in de 4 weken moest nemen. Heb dat 3 maanden gedaan en toen was het mega hoog maar dat kon geen kwaad. Het is dus wel iets van vrij snel werkt.
Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1948

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 16 Apr 2018 09:46

Re: Vitamine D tekort

Een vriendin van me heeft dit ook. Ze voelde zich de dag na de eerste ampullen al meteen een stuk beter, wat in de loop van de week wel weer wat afnam, maar dat is logisch. Je lichaam moet het toch langzaamaan opnemen.
Ik gebruik CaD, dus ik krijg dagelijks sowieso 440 IEH binnen met die zakjes en daarnaast nog wat via mijn voeding en een multivitamine.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Apr 2018 15:46

Re: Vitamine D tekort

Ik voel me op dit moment echt weer zwaar ellendig. Ben gesloopt, lamlendig, keel doet weer zeer enz..
Morgen mag ik weer een shot.

Gister er wel achter gekomen dat het een zeer groot familiair probleem is aan de kant van mijn moeder.

Een teveel aan vitamine D is ook weer niet goed toch?
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 17 Apr 2018 10:56

Re: Vitamine D tekort

Ik heb van mijzelf ook een vitamine-d tekort, vorig jaar september laten testen bij de dokter. Ik kreeg geen shots maar moest vitamine-d tabletten slikken en dat doe ik nu nog steeds :) Ik heb vitamine-d pro forte van Roter. Volgens mij voelde ik mij na een maand, 1½ maand weer beter.. Een teveel aan vitamine-d kan wel inderdaad maar als je na die shots deze tabletjes inneemt (1 per dag) dan gebeurt dat niet hoor :)
Wat als het lukt
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Apr 2018 12:44

Re: Vitamine D tekort

Lejow schreef:Ik heb echt geen idee eigenlijk wat ik gekregen heb. Het is een spuit met een drankje erin en die moet ik elke week innemen, de komende 8 weken.

Ik word eigenlijk echt een beetje moedeloos van jullie verhalen :( We gaan over 3.5 week naar Disney, hoop me dan echt beter te voelen. Ligt nu ook weer voor dood op de bank.


D cura drank. Is hoog gedoseerd. Nu lekker veel naar buiten gaan! Succes!
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Apr 2018 12:45

Re: Vitamine D tekort

Ik heb ook vitamine D tekort, ik ben even kwijt wat mijn waarden waren, wel hoger dan bij jou, net onder de grens. Maar dat was vlak na de zomer. Ik heb geen stootkuur gekregen, de huisarts adviseerde om standaard 800 ie te blijven slikken, gewoon het hele jaar door. Ik slik nu ook calcium en daar zit 1000 ie in dus krijg nu wat meer binnen. Teveel is niet goed maar volgens mij moet je dan echt megaveel slikken.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers