Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Apr 2018 10:05

Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Ik overweeg een spiraaltje. Ik ben altijd behoorlijk zwaar ongesteld, moet er soms 's nachts uit om niet 's ochtends bij het opstaan meteen in de bende te zitten :laughcry:

Toen ik nog de pil slikte, kon ik pillen doorslikken wat ik wilde (stopweken overslaan) maar ik werd dan altijd gewoon alsnog echt ongesteld. De pil hield het niet tegen ofzo. Dat het minder wordt lijkt me wel echt hemels. Bovendien word ik sinds mijn miskramen ook behoorlijk verdrietig van deze periode. Dat bloed heeft zo'n verdrietige associatie ofzo...

Wat zijn jullie ervaringen van spiraal icm normaal gesproken heftige menstruatie? Werd het minder? Ik ga er maar niet vanuit dat het echt weg zal blijven bij mij.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Apr 2018 10:23

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Zonder spiraal bloed ik niet meega hevig maar ook niet weinig. Met ben ik óf niet ongesteld of echt minibeetje. Dus ik heb positieve ervaring! Maar ik val denk ik niet helemaal in de categorie hevige menstruatie. Het is alleen zo persoonlijk, iedereen die ik ken met een spiraal heeft weer een andere ervaring. Maar mijn advies zou dus wel zijn om het te proberen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Apr 2018 10:30

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Oh lastig Zora! Ik ben het wel met Harrison eens dat je het het beste kunt proberen om zelf te ervaren hoe je lichaam het oppakt. Het kan zo verschillen. Bij mijn eerste spiraal, voordat ik een kind had, was ik echt mega tevreden. Ik had daarvoor geen hele heftige maar wel een hele regelmatige menstruatie, heel duidelijk wanneer ik bloedde. Met spiraal voelde ik het nog steeds qua kramp maar ik bloedde niet meer, echt nul.
Nu met een nieuwe spiraal post-partum bloed ik sommige maanden nog een beetje. De kramp is helaas veel erger geworden, erger dan zonder spiraal zelfs. Zo zie je dat het zelfs per keer kan verschillen. Maar dat minder tot niet bloeden is wel echt heel erg fijn hoor, dat kan zoveel schelen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Apr 2018 11:14

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Bedankt voor dit topic. Ik zit hier ook mee. Ik was al hevig ongesteld, maar na de zwangerschappen is het nog erger geworden. Ik moet er 's nachts ook meerdere keren uit. De pil doorslikken lukt niet, want dan krijg ik hevige doorbraakbloedingen. Ik ben nu wel aan de pil, omdat het de menstruatiepijn wel verminderd. Maar ik moet wel elke keer een stopweek inlassen. En ik krijg van de pil een onrustige huid. Ik overweeg ook een spiraal, maar ben een beetje huiverig voor continue doorbraakbloedingen. Ik ken twee vrouwen met zware menstruaties die door spiraal continu tussentijds bloedverlies hadden. Dat wil ik juist voorkomen. Ik zou het liefste niet meer ongesteld worden.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 10 Apr 2018 11:30

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Ik heb sinds juli vorig jaar een spiraaltje. Ook vanwege heftige menstruatie.
Helaas ben ik nog steeds ongesteld, wel iets minder hevig dan voorheen, maar voor mij is het niet dé oplossing.
Donderdag heb ik dan ook een afspraak bij de huisarts voor een alternatief.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 11:41

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

As we speak is het weer afschuwelijk bij mij. Ik ben er zelfs in de zomer met spoed bij de gyneacoloog geweest omdat het zó extreem was. Ik moest vanaf mijn huis naar de VU rijden en vlak voor ik weg ging had ik me verschoond, grootste tampon en maandverband, het is vanaf mijn huis 20/25 minuutjes rijden en in die tijd zat alles alsnog onder. Ik moest me bij de gyn uitkleden voor een echo, ik kan je vertellen, de vloer toen leek wel een slachthuis. Alles zat onder. De stolsels die ik verloor waren zo enorm groot dat ze iemand erbij haalde om mijn bloed te prikken op HB. Ze keek met de echo en vertelde dat ik nog veel meer ging verliezen. Ik vind het genant te zeggen maar ik heb toen op een drynites matje van julian geslapen met een enorm verband. Echt zo bizar erg. Ik kreeg toen medicijnen om in ieder geval het bloeden te stoppen. Maar moest alsnog paar dagen afzien.
Ik kreeg als optie: pil proberen/spiraal proberen (geen garanties) novasure behandeling dan halen ze baarmoederweefsel weg maar geen optie bij een kinderwens, of baarmoeder verwijderen maar echt in t aller aller uiterste geval. Ik heb toen zelf een dagboek bijgehouden - bij mij lijkt het te komen als ik Aleve Feminax slik. Het lijkt wel of ik niet alle bloed verlies en ik t de volgende menstruatie moet verduren. Maar ik weet het niet zeker. Bah wat een narigheid eigenlijk.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Apr 2018 11:52

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

ChiQ dat zou zomaar kunnen. Aleve Feminax verminderd/stopt de baarmoedersamentrekkingen dus logisch bekeken kan het zijn dat dan niet alles eruit komt.
Toen ik de miskraam moest opwekken is me ook duizend keer verteld om geen Feminax te gebruiken om die reden.
Maar wat heftig joh, jeetje!
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 12:03

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

O, echt Cotton? Ja zie je nou, misschien heeft het er echt mee te maken.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3470

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Apr 2018 13:06

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Ik heb nu sinds een aantal weken een koper spiraal, de eerste keer ongesteld was echt drama; maar wel met veel minder buikpijn en andere klachten, alleen bizar veel bloed. Maar, ook eerste keer na bevalling.. nu 2e keer en is vele malen minder en veel rustiger dan eerst. Bij de pil had ik ook doorbraakbloedingen en veel hoofdpijn.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 13:25

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Even een waarschuwing over de spiraal. Ik heb namelijk ook last van veel bloedingen en heb dit met mijn dermatoloog overlegt. Hij raadde mij de spiraal ten sterkste af. Als je weleens last hebt van je huid/pukkeltjes dan zal de spiraal dit heel erg gaan aanwakkeren. Dit schijnt een van de weinige nadelen van een spiraal te zijn.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Apr 2018 13:27

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Ohja, dat klopt, dat had mijn zus ook inderdaad. Mijn huid werd er eerst ook een beetje onrustig van, maar dat ging ook weer over.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 13:30

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 15 Apr 2018 15:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Apr 2018 13:59

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Omg haha Harrison, je had gelijk. Hier heb ik dus niks aan idd haha! Ik heb wel een onregelmatige huid dus wat dat betreft zou het dus niet handig zijn... maar goed, proberen kan altijd neem ik aan?

Chiq, jeetje, wat een eerlijk verhaal van je :) Nu gebruik je dus niks? Bij mij is het enige dat helpt Aleve Feminax, dat dat zo'n heftig medicijn is eigenlijk joh. Wist ik niet!

Claire, wat heftig dat je ook zo lang ongesteld bent. Jemig. Die kinderwens maakt het zo lastig he.... ik ben ook enorm regelmatig ongesteld, en best relatief vaak. Cyclus van 28 dagen. De VK zei al: je bent gewoon enorm vruchtbaar. Meh, naast dat het niet helemaal klopt, is het sowieso gewoon echt balen zo vaak!

Pippa, jij hebt 'm dus best snel na baby laten zetten. Ik ben nog wel een beetje huiverig voor klooien in die area nu moet ik zeggen :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10370

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Apr 2018 14:12

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Ik ben ook zo hevig ongesteld. Blehk.
Maar ik kan ook helemaal niet tegen de hormonen die bij anticonceptie komen kijken. Weet niet zo goed wat ik nog kan proberen.
Nu niks en Aleve Feminax.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Apr 2018 14:21

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Bij mij werd aangeraden na 12 weken Zora. Dat heb ik toen ook laten doen.
Let's discover the world together.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 10 Apr 2018 16:14

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Ik zou langs een gyn gaan om de oorzaak op te sporen. Met hormonale anticonceptie druk je je hele cyclus plat en is bloedverlies geen menstruatie maar een creatie van de hormoonfabriek.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 16:36

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Happydobby schreef:Ik zou langs een gyn gaan om de oorzaak op te sporen. Met hormonale anticonceptie druk je je hele cyclus plat en is bloedverlies geen menstruatie maar een creatie van de hormoonfabriek.
Ja ik zou sowieso ook eerst naar een gyn gaan, helaas kunnen die vaak geen oorzaak en dus oplossing bieden. Maar even voor de zekerheid.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2018 17:41

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Claire**** schreef:
Happydobby schreef:Ik zou langs een gyn gaan om de oorzaak op te sporen. Met hormonale anticonceptie druk je je hele cyclus plat en is bloedverlies geen menstruatie maar een creatie van de hormoonfabriek.
Ja ik zou sowieso ook eerst naar een gyn gaan, helaas kunnen die vaak geen oorzaak en dus oplossing bieden. Maar even voor de zekerheid.


Ja sowieso, maar helaas weten zij ook geen oplossingen. Ze zei tegen mij dat ze het vreselijk vond maar me niet echt kon helpen. Ik wil ook niet meer ongesteld worden. Ik vind het een regelrecht drama.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2018 18:08

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Vreselijk eigenlijk toch? Dat zoveel vrouwen hier zoveel last van hebben en er geen oplossing is. Heb t echt jaren niet los kunnen laten, vandaar dat ik 3x onderzocht ben in steeds een ander ziekenhuis.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 11 Apr 2018 00:38

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Dat een spiraaltje geen aanrader is met een onzuivere huid wil ik graag uit eigen ervaring tegenspreken.
Miij huid was met spiraal rustiger dan zonder anticonceptie of met een standaard pil. Enige wat beter werkte was de diane35.

Geen garanties enzo maar wel een tegengeluid.
Grootste nadeel van de mirena is dat het bij iedereen anders lijkt te werken en het vooraf niet te voorspellen is hoe het bij jou uitpakt. De enige manier om er achter te komen is proberen. Voordeel van een spiraal is dat het ding er zo weer uit is als het niet bevalt en 5 jaar kan blijven zitten als het wel bevalt.
Afbeelding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Apr 2018 07:39

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Hier een goede ervaring met de Mirena. Ik ben bij de VU geweest en heb allemaal onderzoeken gehad vanwege het vele bloedverlies, had ook een te laag HB dus er moest echt iets gedaan worden. Hysteroscopie gehad ook, maar geen noemenswaardige dingen te vinden. Toen iom de gyn besloten een Mirena te laten plaatsen. Sinds die tijd is het bloedverlies véél minder en ben ik veel minder vaak ongesteld. Echt heerlijk! Nadeel is wel dat ik af en toe menstruatie-achtige krampen heb en mijn huid is iets onzuiverder geworden. Maar de voordelen zijn vele malen groter hoor!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3470

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 11 Apr 2018 07:42

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Zora schreef:
Pippa, jij hebt 'm dus best snel na baby laten zetten. Ik ben nog wel een beetje huiverig voor klooien in die area nu moet ik zeggen :laughcry:


Met een week of 14 geloof ik? Was juist goed volgens huisarts omdat het dan makkelijk(er) te plaatsen was, viel ook echt mee!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 11 Apr 2018 07:56

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Ik heb ook een spiraal gehad tussen 2009/2014. De eerste drie jaar was het echt een top ding! Voordat ik het spiraal kreeg was ik aan de pil en die kon ik nooit doorslikken (of zelfs de eerste strip afmaken) i.v.m. doorbraakbloedingen. De eerste 3 jaar met een spiraal ben ik niet ongesteld geweest. Daarna kwam het elke maand steeds iets meer terug. Nog steeds niet met doorbraakbloedingen, maar wel gewoon elke maand wat bloedverlies. Ook ik heb het eerste half jaar een wat onrustigere huid gehad, maar dat trok daarna vrij snel weg.

Toen heb ik in de zomer van 2014 een Implanon laten plaatsen en dat zou ik nooit, maar dan ook nooit meer doen. Ik ben echt weken achter elkaar ongesteld geweest en dan niet een klein beetje maar echt tot bloedbad aan toe. Ook wat eerder in dit topic wordt beschreven met mega stolsels en al. Super tampons die niet groot genoeg waren. Ik had het nog nooit meegemaakt. Ik heb hem na 6 maanden laten verwijderen en ben denk ik 4 maanden ongesteld geweest. Wat een hel was dat.

Ik gebruik nu sinds december 2014 geen hormonale anticonceptie meer en ik heb nog nooit zo'n chille menstruaties gehad. Misschien heeft dat Implanon voor een reset gezorgd ofzo, maar m'n menstruatie is nu echt 2 dagen en that's it. Volgens mij is het voor iedereen zo verschillend, hoe je reageert op hormoonmiddelen. Ondanks mijn rot ervaring met het Implanon, ben ik wel blij dat ik het toen geprobeerd heb (en nu dus weet dat ik dat nooit meer wil).
Laatst gewijzigd door Frankie op 11 Apr 2018 09:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2018 09:02

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Dat vind ik nog wel een goede Frankie. Volgens mij is het bij veel vrouwen zo dat zonder anticonceptie hun menstruatie best ok is. Ik heb 1,5 jaar geen anticonceptie gebruikt om dit te testen, maar dan was ik 3 weken ongesteld en 1 week niet.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Apr 2018 11:32

Re: Ervaringen spiraal (icm hevige menstruatie)

Scandic schreef:Hier een goede ervaring met de Mirena. Ik ben bij de VU geweest en heb allemaal onderzoeken gehad vanwege het vele bloedverlies, had ook een te laag HB dus er moest echt iets gedaan worden. Hysteroscopie gehad ook, maar geen noemenswaardige dingen te vinden. Toen iom de gyn besloten een Mirena te laten plaatsen. Sinds die tijd is het bloedverlies véél minder en ben ik veel minder vaak ongesteld. Echt heerlijk! Nadeel is wel dat ik af en toe menstruatie-achtige krampen heb en mijn huid is iets onzuiverder geworden. Maar de voordelen zijn vele malen groter hoor!


Hier ook zo. Na het verhaal van ChiQ durf ik mijn menstruatieperikelen niet meer heftig te noemen, maar het was wel veel. En nu met Mirena is het helaas niet helemaal gestopt - dat hoopte ik en daarom koos ik Mirena- maar het is heel veel minder en ik heb er nauwelijks last van, echt fijn.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers