Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

<<

Anoniem266

Bericht 04 Apr 2018 01:42

Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Het klinkt een beetje gek maar het zijn een soort aanvallen in boven en onderkaak. Ontstekingen zijn uitgesloten bij de tandarts meerdere malen.

Het begint boven bij 1 kies (zenuw dood 5 weken al) en trekt van boven kaak naar mijn onderkaak toe tot onder mijn kroon. (Dit zijn 2 zwakkere plekken) en ik heb dan ineens super erge kaakpijn wat zich voornamelijk richt op 1 kies boven en 1 kies beneden en het trekt dan weer weg. De pijn komt in een golf van bovenkaak voornamelijk onder 1 kies en trekt dan naar onder kaak onder een kroon en gaat dan via de zijkant in een hoek.

Telkens komt in golven, eerst zeuren, dan niet meer uit te houden en dan trekt de golf weer weg.

Heb het nu al 1 1/5 dag en een jaar geleden ook 1 1/5 dag last van gehad en is toen meer dan een jaar weg geweest.

Heel vaag is het want op zijn ergst is het niet meer vol te houden, ook is het boven en onder kaak zeg maar en in allebei even erg op een moment in de golf.

Ik ben wel verkouden en dat was vorig jaar ook zo.

Mijn kaak naar mijn oor toe doet niet echt pijn maar voelt niet helemaal lekker. Het concentreert zich echt op die 2 kiezen dan boven en onder boven elkaar.

Groetjes reep
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Apr 2018 05:23

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Is het echt alleen die kies? Dus pijnlijk als je daarop tikt? Doet het zeer als je met je vinger over je tandvlees heen rast (snelle beweging zonder nagels natuurlijk). Ik heb een paar keer kaalholte ontsteking gehad.

Of kan het zijn dat je onbewust je kaken klemt bij spanning?
<<

Anoniem266

Bericht 04 Apr 2018 09:15

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Nee de kaak zoals ik beschrijf maar het begint bij 1 kies en eindigt in een heel andere die daar
Precies onder.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Apr 2018 09:19

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Het zou referred zenuwpijn kunnen zijn van of bijholteontsteking of oorontsteking, dat het zo kort duurt en precies bij verkoudheid vind ik daar wel beetje verdacht voor. Al is boven en onderkaak weer beetje gek. Je kan even kijken of goed neussprayen met xylometazoline nog wat helpt.
<<

Anoniem266

Bericht 04 Apr 2018 09:42

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Het is echt heel vreemd.

Vannacht in bed had ik wel 7 aanvallen achter elkaar en het ging pas over toen ik een half uur uit bed ben gegaan naar beneden. Daarna toen weer naar bed ging begon het weer maar kon ik het tegenhouden met mijn kaak ontspannen (had daarover gelezen)

Buiten die aanvallen heen totaal geen last van die 2 kiezen boven elkaar.

Voornamelijk dus last van als ik lig of ontspannen ben en bij warm drinken dan komt het ook.

De tandarts kan niks vinden.
<<

Anoniem266

Bericht 04 Apr 2018 09:43

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Op mijn werk komt aangezichtspijn vaak voor en daar ben ik soms wel bang voor.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Apr 2018 09:51

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Reep schreef:Op mijn werk komt aangezichtspijn vaak voor en daar ben ik soms wel bang voor.


Dat kan ik me voorstellen, want dat is echt geen fijne diagnose. Al heeft mijn moeder het al zeker twintig jaar en gaat dat prima. Je hebt ook veel gradaties. Maar aangezichtspijn is zenuwpijn en de vraag is een beetje waardoor. Als je het vanwege zenuwbeschadiging of vaatjes die tegen een zenuw drukken oid hebt, dan is daar vaak niet veel aan te doen (of heftigere medicatie/ingrepen) en ik denk dat daar je angsten vooral mee te maken hebben?

Maar "gewoon" referred zenuwpijn (de zenuwen in je kno gebied maken nogal wat lusjes en omwegen waardoor je hersenen soms niet precies weten waar de pijn vandaan komt) vanuit een bijholteontsteking of kiespijn (vooral), of oorontsteking kan net zo goed aangezichtspijn geven en dan is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. Wel in de zin van dat het heel naar is en heel veel pijn doet, maar dat het dan ook weer over is als de ontsteking over is. En daar klinkt het bij jou meer naar tot nu toe. Vooral dat ene paar dagen heel veel en dan weer een jaar niet en allebe rond verkoudheid.. Ook de aard van de pijn die je beschrijft qua golvend naar een maximum is nietheel kenmerkend voor trigeminus neuralgie (de échte aangezichtspijn), dat zijn meestal meer plotselingen heftige pijnscheuten. Haast van de elektriciteitsschokken. Alles kan natuurlijk en ik probeer alleen een beetje met je mee te denken maar ik ben nog geen dokter, niet jouw dokter en ik kan je niet onderzoeken maar ik zou je niet nu al bang laten maken voor aangezichtspijn!
<<

Anoniem266

Bericht 04 Apr 2018 10:15

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Ik vind het super fijn dat je het uit probeert te leggen :-)
Dat stelt mij erg gerust.

Het klinkt inderdaad wel als hoe jij het omschrijft al vind ik de golven wel erg vaag aan voelen en dat het van de ene kies naar de onder kies trekt. Ik denk dat het inderdaad dan wel iets met mijn verkoudheid te maken heeft. Maandag avond is het begonnen en nu nog steeds. Die 2 kiezen zijn wel het gevoeligste in mijn mond al zijn ze hartstikke dood maar ik voel het dan heel diep in de wortels.

Maar die golven kan dus wel echt ? Vond dat zo ontzettend vreemd. Net weeen zeg maar en tussendoor pijn vrij.

Hartstikke bedankt! Net neusspray gebruikt en 2 ibrufen geslikt en dat lijkt wel te helpen beide + mijn kaak bewust ontspannen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Apr 2018 10:29

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Ik ben het met je eens hoor dat het een beetje gek is dat het van de ene kies naar de andere trekt, maar dat is denk ik gewoon even zo. Voor echte aangezichtspijn is dat ook een maffe route dus daardoor zou ik niet aan zoiets denken en lichamen doen wel vaker dingen die net niet helemaal logisch zijn. Ik zou even een aantal dagen je verkoudheid afwachten en mogelijke oor of bijholteontsteking behandelen met paracetamol en neusspray en kijken of het dan net als vorig jaar weer wegtrekt. Die golven kunnen zeker hoor! En mocht het dan wel écht langer aanhouden ook nadat je zelf weer opgeknapt bent zou ik er alsnog mee naar de huisarts gaan. (Mag nu ook altijd natuurlijk maar ik denk dat je héél goed kans hebt dat die hetzelfde zegt haha)

Ik zou even een spiegeltje paracetamol opbouwen (dus braaf 3x daags 1000) en dan die ibuprofen er bovenop. Of ook gewoon paar x per dag of - als dat kan nog beter - beetje rondom de pijn of voor het slapen bijvoorbeeld. En die neusspray goed volgens voorschrift doen om de boel open te houden! Sterkte en beterschap!
<<

Anoniem284

Bericht 04 Apr 2018 21:46

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Ik heb dit een paar jaar terug geregeld gehad. Ben toen ook naar de tandarts geweest, maar die kon geen oorzaak vinden. Nu geen last meer van. Ik dacht steeds dat het toch echt mijn kies was, kon geen andere verklaring vinden. Ben nu wel ook al 2 jaar mijn verstandskiezen kwijt, maar of het in verband staat met elkaar...
<<

Anoniem266

Bericht 06 Apr 2018 08:29

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Het is nu meer over gegaan in constante pijn in de kies waar ik 4 weken geleden een wortel kanaalbehandeling heb gehad.

Bah wat een ellende.. de tandarts is vandaag gesloten heb vanmorgen gebelt en maandag heb ik een dagdienst dus kan ik ook niet.
<<

Anoniem266

Bericht 06 Apr 2018 15:54

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Bij de spoed tandarts geweest. Het was de kies ernaast, niks te zien op foto’s maar bij het openmaken was hij dus aan het vergaan. Bah.. nooit grdacht dat het deze kies was.
<<

Anoniem284

Bericht 07 Apr 2018 22:13

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Pfff, wat een ellende. Nu van de pijn af?
<<

Anoniem266

Bericht 08 Apr 2018 11:15

Re: Herkent iemand dit kies/kaak pijn in golven ?

Ja nog niet helemaal maar wel die golven :-)

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]