Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kyleena spiraal

<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 17 Mrt 2018 12:14

Kyleena spiraal

Ik heb gisteren bij de dokter deze laten zetten. Hij is speciaal voor vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad,
Ben ik blij dat ik van het pil slikken af ben en ik hoef er nog iedere ochtend meer aan te denken. Dat vind ik zo fijn.
Het erin zetten ging wel goed.
Weet wel iemand hoe lang het duurt dat dan de menstruatie dan ophoud?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 17 Mrt 2018 12:53

Re: Kyleena spiraal

Ik heb zelf een Mirena, ik weet niet hoe het bij jouw spiraal zit maar naar mijn weten biedt een spiraal geen zekerheid tot het uitblijven van menstruatie. Bij mij duurde het een maand of 2/3 voordat ik niet meer menstrueerde. De eerste paar weken zeer onregelmatig en daarna nooit meer.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 19 Mrt 2018 14:28

Re: Kyleena spiraal

Nee gelukkig bij mij nu niet.
Na bijna 1.5 week ongesteld te zijn geweest, is het gelukkig nu klaar, ik ben benieuwd hoe het dan verder gaat.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 19 Mrt 2018 15:05

Re: Kyleena spiraal

En wat is er dan anders aan dat hij geschikt is voor vrouwen zonder kinderen?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem284

Bericht 19 Mrt 2018 15:06

Re: Kyleena spiraal

Beachgirl schreef:En wat is er dan anders aan dat hij geschikt is voor vrouwen zonder kinderen?


Dat probeerde ik ook op te zoeken, maar vind het antwoord niet.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 19 Mrt 2018 15:51

Re: Kyleena spiraal

de kyleena is het kleinere zusje van de mirena welke sinds 2017 op de markt is. het formaat is een paar mm kleiner dan de mirena en het spiraaltje geeft minder hormonen af.

om dat laatste zou de kyleena voor mij waarschijnlijk niet geschikt zijn geweest. of plaatsen echt makkelijker gaat dan bij de mirena vraag ik mij af, het pijnlijkste vond ik het aanhaken van de baarmoedermond en dat moet bij beide spiraaltjes.
Afbeelding
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 19 Mrt 2018 16:44

Re: Kyleena spiraal

Ik ben met mijn mirena 5 jaar lang gewoon ongesteld geweest. Nooit een garantie dat het helemaal.stopt dus

Er zitten voor mij nog te veel hormonen in dus geen optie helaas.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 19 Mrt 2018 17:27

Re: Kyleena spiraal

Gympie schreef:
Beachgirl schreef:En wat is er dan anders aan dat hij geschikt is voor vrouwen zonder kinderen?


Dat probeerde ik ook op te zoeken, maar vind het antwoord niet.


Ja dit spiraaltje is qua formaat iets kleiner dan een normale spiraal. Hij is ook pas sinds korte op de markt.
Dat vertelde de dokter mij tenminste.
Hij geeft niet heel veel hormonen af, in elk geval minder dan de pil. Ik voel me in ieder geval vele male beter op dit moment ook al zit hij pas in mijn baarmoeder.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 19 Mrt 2018 17:34

Re: Kyleena spiraal

https://www.anticonceptie.nl/product/sp ... e/kyleena/

Hier staat de menstruatie minder wordt of helemaal wegblijft.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 19 Mrt 2018 18:18

Re: Kyleena spiraal

Belangrijk om te weten is dat je zelf geen invloed kunt uitoefenen op de timing van je menstruatie omdat je deze niet kunt overslaan, verschuiven of uitstellen. Bovendien is goed om te weten dat bij gebruik van Kyleena je menstruatie kan veranderen of zelfs helemaal kan wegblijven.

Kan, dus niet bij iedereen :razz:
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 21 Mrt 2018 16:15

Re: Kyleena spiraal

Ja dat weet ik dat ik geen invloed op de menstruatie kan uitoefenen nu, maar dat vind ik niet erg.
En ja ik weet dat ik dat de menstruatie kan veranderen of misschien wel helemaal weg kan blijven. Laatste zou fijn zijn maar dat moet nog wel uitwijzen dus.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers