Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mondhygiëniste - help deze arme drommel

<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2018 16:38

Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Morgenochtend moet ik weer naar de mondhygieniste. Vanwege diepe pockets en ontstekingen ga ik twee keer per jaar en ik vind het altijd zo erg :thumbdown: Van de week droomde ik al dat ik was ontvoerd door iemand die eerste urenlang bij wijze van foltering in m’n bakkes ging lopen peuren alvorens hij me vermoordde. Dat niveau dus.
Nu dacht ik: zal ik eens wat slikken vantevoren? En zo ja, wat en hoeveel? Tegen de pijn heb ik pcm, dyclo en ibu tot mijn beschikking, wat zou het beste zijn? En zal ik het combineren van met een diazepam - dat slik ik nooit, maar heb ik wel. Iemand met verstand van zaken in het huis, Whatever misschien, of Lady, of iemand anders?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Mrt 2018 16:49

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Qua pijn zeggen ze toch altijd dat je een spiegel moet opbouwen? Dus om de vier uur twee PCM (en een ibu erbij?) en dan liggen maar. Dyclo doet volgens mij niet zoveel, dat is meer ontstekingsremmend (toch?). Over de diazepam ga ik echt niks zinnigs zeggen!

Je hebt helemaal niks aan mij, behalve dan dat ik om je moet lachen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mrt 2018 17:16

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ohhh verschrikkelijk. Ik zou dat vast ook moeten, want terugtrekkend tandvlees en m’n vader heeft parodontitis aarghhh

Lady heeft dat laatste ook dus die weet vast wat een btje helpt!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem229

Bericht 15 Mrt 2018 17:20

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Waarom niet laten verdoven?
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mrt 2018 17:23

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik laat de boel altijd verdoven bij die behandeling. Zonder gaat het echt niet, met verdoving trek ik het NET.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2018 17:30

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ja, verdoven, daar ben ik bij het gaatjes boren bij de tandarts ook altijd wel voor. Volgens mij doen we dat hier nooit omdat ik het onderzoek zelf al verschrikkelijk vind - nog los van de behandeling dus - en verdoving alleen boven of onder kan, dus dan moet je nog een keer terugkomen. Zowel qua tijdsinvestering als qua spanning niet fijn.
<<

ChiQ

Bericht 15 Mrt 2018 17:47

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Hoe kom je aan die ontstekingen Caufield? Rager je goed?
<<

Anoniem248

Bericht 15 Mrt 2018 17:49

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik heb het volgens mij wel eens in zn geheel met verdoving laten doen. Toevallig ben ik net terug, ook deze behandeling maar tegenwoordig red ik het zonder verdoving. Fijn is het nog altijd niet maar na m’n parodontitisbehandeling van vorig jaar zijn mijn pockets gewoon perfect, is het tandvlees rustig en heb ik alleen nog last van gevoelige tandhalzen. En ook dat vanaf nu niet meer, want daar hebben ze vandaag een laagje composiet op aangebracht.

Maar als je pockets diep zijn en je tandvlees zo ontzettend gevoelig, waarom gaan ze dan niet voor een complete paradontitisbehandeling waarbij ze onder het tandvlees reinigen? Dat is bij mij de oplossing geweest, van superdiepe pockets ben ik nu naar perfecte pockets gegaan. En geen bloedend en pijnlijk tandvlees meer. En dan eens in de 3-4 maanden alles laten reinigen maar dat is niet meer zo naar als voorheen. Hooguit vervelend, maar duurt maar een kwartiertje en dan sta ik weer buiten.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mrt 2018 17:54

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Dat wat Maple omschrijft die volledige behandeling heb ik nu 2x gehad met verdoving dus.
Sorry ik dacht dat dat bedoeld werd. :)
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2018 18:00

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik verwoord het misschien wat dramatisch maar wat Maple bedoelt, daar heb ik het over. De grote behandeling heb ik een paar jaar terug al gehad, nu is het steeds ff kijken, en dan op een paar plekken reinigen. Duurt een half uur ongeveer. Maar dat vind ik dus al zo erg :/
En ondanks dat zou m’n rageren beter kunnen. Ik flos wel veel en gebruik mondwater en tandenstokers, maar die ragers vind ik irritant en gebruik ik alleen de eerste weken na zo’n bezoek heel braaf.
<<

Anoniem248

Bericht 15 Mrt 2018 18:07

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Oh, ik gebruik die ragers echt heel braaf 2x per dag. Ik moest in het begin even zoeken naar de juiste maat maar nu zweer ik erbij. M’n gebit blijft er zoveel schoner door. Mijn tandarts grapt ook altijd dat de behandelkamer naast de zijne nog leeg staat en ik daar wel les mag gaan geven in rageren en stoken :laughcry:
<<

ChiQ

Bericht 15 Mrt 2018 18:27

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ja ik ook ik rager heel trouw, ik vind het trouwens bizar wat er nog tussenuit komt na heel goed poetsen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4486

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 15 Mrt 2018 18:55

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Welke stokers/ragers gebruiken jullie? Ik vind die dingen soms zo duur.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Mrt 2018 18:56

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik stook iedere avond met de dunne stokers van Jordan.
#teammaple🍁
<<

Anoniem248

Bericht 15 Mrt 2018 19:05

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik gebruik ook de extra fijne stokers van Jordan, en deze ragers:
Afbeelding
Ik heb de blauwe, maar het is even zoeken welke maat bij je past. De tandarts heeft ze vast wel per stuk verplant liggen zodat je kunt proberen.

Ik bestel de mijne bij tandonline.nl, meestal bestel ik er een stuk of 30-40. Volgens m’n tandarts kun je best wel een dag of 3-4 met één rager doen, gewoon na iedere keer even afspoelen met heet water en goed afdrogen met een stuk keukenrol.
<<

Anoniem229

Bericht 15 Mrt 2018 19:21

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Wel logisch dat er nog veel tussen tanden/kiezen uitkomt na goed poetsen; een tandenborstel komt er niet tussen. Of je tanden/kiezen moeten wel erg ver uit elkaar staan.
Ik denk dat veel mensen niet de goede poetstechniek hebben. Ik heb gewerkt als assistente. Het heeft me verbaasd hoeveel plaque er vaak nog van tanden/tandvleesrand komt tijdens tandartsbezoek. En dat terwijl veel mensen stiekem een stuk beter poetsen even voordat ze naar de tandarts gaan. Als je stokeren/rageren niet net zo getrouw volhoudt als poetsen, is het bij de meeste mensen direct weer ontstoken. Het is even zoeken naar het juiste formaat; de tandarts of mondhygiënist kan informeren. Ik gebruik smalle tandenstokers.

Je tong hoeft niet mee in de verdoving; verdoven zou dus overal moeten kunnen.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mrt 2018 19:34

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik vind die behandeling ook vreselijk, maar het kan in 1x met verdoving.
Ik gebruik ragers van GUM.
<<

ChiQ

Bericht 15 Mrt 2018 19:36

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ja bedoel ik dus Dobby, dat sommige mensen dus alleen poetsen en klaar.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 15 Mrt 2018 19:52

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik zweer ook echt bij goede ragers. Ik gebruik deze van Interprox, die gebruikt mijn tandarts ook. Ik heb ze in het roze en oranje. Oranje voor tussen mijn grotere tanden en kiezen en de roze voor tussen mijn voortanden. Die roze zijn alleen zo fragiel en dun dat ik die veel vaker sloop. Die oranje kunnen wat meer aan.

Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Mrt 2018 20:25

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Caulfield schreef:Morgenochtend moet ik weer naar de mondhygieniste. Vanwege diepe pockets en ontstekingen ga ik twee keer per jaar en ik vind het altijd zo erg :thumbdown: Van de week droomde ik al dat ik was ontvoerd door iemand die eerste urenlang bij wijze van foltering in m’n bakkes ging lopen peuren alvorens hij me vermoordde. Dat niveau dus.
Nu dacht ik: zal ik eens wat slikken vantevoren? En zo ja, wat en hoeveel? Tegen de pijn heb ik pcm, dyclo en ibu tot mijn beschikking, wat zou het beste zijn? En zal ik het combineren van met een diazepam - dat slik ik nooit, maar heb ik wel. Iemand met verstand van zaken in het huis, Whatever misschien, of Lady, of iemand anders?


Ik lees dit nu pas, maar ik vraag me een beetje af wat je met welk doel wilt slikken. Heb je zo ontzettend veel pijn of is het meer de spanning? Of allebei een beetje? Paracetamol nemen van tevoren kan sowieso geen kwaad en sorry, maar ik vind het altijd een beetje eng om tandheelkundige dingen te adviseren omdat je daar vanuit de reguliere geneeskunde eigenlijk niets van meekrijgt. Al gaan ze gewoon reinigen en misschien gaat dat een beetje bloedden, maar ze gaan geen kiezen trekken ofzo. Dus ik zou zeggen dat een NSAID ook best mag. Spiegel opbouwen hoeft niet per se, dus ik zou 1000 mg paracetamol nemen een uurtje van tevoren, eventueel +400 mg ibuprofen als je je echt op pijn wilt voorbereiden.

Die diazepam vraag vraag ik me af of je het voor de afspraak wilt of om te slapen. Ik denk dat het niet gek is als je je druk maakt dat je ook onrustig slaapt, ik zou dat denk ik even accepteren. En qua angst, dat is lastig in te schatten hoeveel last je daarvan hebt...? Mijn ervaring met benzodiazepines qua angst is dat het op zich wel goed werkt maar dan meer voor serieuze angsten en dan een aantal weken meerdere tabletten per dag. Het is niet echt een "even vandaag een pilletje nemen"-iets. Mijn ervaring is ook dat als je dat doet als je je heel druk maakt, dat het effect eigenlijk vrij minimaal is. Qua slaap werkt het incidenteel wel goed, maar dan is bijv. temazepam beter dan diazepam of oxazepam. Al gebruik ik zelf incidenteel ook wel eens een oxazepam voor slecht slapen en slaap daar heel goed op (omdat het dus vooral onrust is), maar ik zou dat niet adviseren en ook dan is mijn ervaring dat als ik me echt flink druk maak het eigenlijk vrij weinig zin heeft.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mrt 2018 20:52

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Van mijn tandarts moet ik rageren vóór het poetsen, zodat daarna de tandpasta/fluoride ook tussen je tanden kan komen. Jullie doen het andersom?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem248

Bericht 15 Mrt 2018 20:55

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik rager ook altijd voor het poetsen. Erna lijkt me weinig zinvol. Zit al die viezigheid opnieuw weer in je mond.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Mrt 2018 21:01

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Zijn pro's en cons voor beide en maakt volgens onderzoek effectief niet uit.

Ik ben al blij als ik het eens überhaupt doe.
<<

ChiQ

Bericht 15 Mrt 2018 21:01

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Zora schreef:Van mijn tandarts moet ik rageren vóór het poetsen, zodat daarna de tandpasta/fluoride ook tussen je tanden kan komen. Jullie doen het andersom?


Ja ik ook ervoor, maar soms ben ik ergens en zit er wat tussen, als je dan gaat rageren, komt er echt weer etensresten. Echt groos, een mond.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2018 21:17

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Bedankt voor je reactie, WA, dat waardeer ik. Ik ga gewoon voor de pcm en drink die gifbeker leeg. Laat ik dat pammetje zitten en doe ik gewoon wat Head Space in de wachtkamer.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers