Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mondhygiëniste - help deze arme drommel

<<

Anoniem229

Bericht 15 Mrt 2018 21:30

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Er blijven sowieso geen grote etensresten (bah) tussen mijn gebit hangen.
Ik poets 's ochtends. 's Avonds poetsen, stokeren en voor de frisheid mondwater zonder alcohol.
Al enkele jaren geen gaatjes meer gehad en tandvleeesproblemen überhaupt niet.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 15 Mrt 2018 21:42

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Mijn tandarts heeft nog nooit iets over rageren gezegd... Maar blijkbaar mis ik er heel wat aan. :omg:
<<

Anoniem229

Bericht 15 Mrt 2018 22:14

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Mijn vorige tandarts ook niet, nee. Maar eigenlijk is het ook wel logisch dat de meeste gaatjes tussen tanden en kiezen ontstaan. Daar komen natuurlijk ook etensresten en plaque en als dat blijft zitten, veroorzaakt het problemen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 16 Mrt 2018 00:20

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik doe ook poetsen-rageren-spoelen met listerine zero. Dus zonder alcohol. Ik heb ook de ragers van GUM.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mrt 2018 09:56

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Zo, die gifbeker is weer leeg. Met 2 PCM en terplaatse een verdovend zalfje was het wel te doen. Ze vond me wel een beetje raar. Eerst al omdat ik haar vertelde over mijn nachtmerrie dat ik werd ontvoerd door een moordenaar die me eerst urenlang folterde in een tandartsstoel. En toen ze vroeg wat voor verdoving ik wilde, zei ik dat ik terug wilde tellen vanaf 10 en daarna wakker wilde worden zonder herinneren - toen reageerde ze heel serieus met ‘ja dat heet narcose en dat doen we hier niet’. Nouja, we hoeven ook geen besties te worden.
Ik kreeg zowaar wel een compliment, dat het er alweer een stuk beter uitziet! De volgende keer moet ik wel een volledig pocket onderzoek, maar dan krijg ik een echte verdoving.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6357

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Mrt 2018 10:14

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

:laughcry:

Fijn dat het er beter uit zag.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Mrt 2018 16:40

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Fijn dat het erop zit! Vervelend joh!

Hoe kunnen ze onder het tandvlees schoonmaken?

Gemotiveerd door dit topic (en ik las het laatst ook ergens anders, ChiQ moet echt bij de tandarts gaan werken of ragers vertegenwoordigen) ) heb ik ook ragers gekocht. Net gebruikt en mn tandvlees ging meteen bloeden. Dat zegt genoeg denk ik :).
<<

Anoniem229

Bericht 16 Mrt 2018 17:30

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Lot schreef:
Hoe kunnen ze onder het tandvlees schoonmaken?.


Met curettes en scalers. Instrumenten met heel fijne gekromde punten, waarmee ze onder je tandvlees reinigen.
Of - extremer - een flapoperatie waarbij ze je hele tandvlees opzij klappen. :omg:
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mrt 2018 19:28

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Dobby schreef:
Lot schreef:
Hoe kunnen ze onder het tandvlees schoonmaken?.


Met curettes en scalers. Instrumenten met heel fijne gekromde punten, waarmee ze onder je tandvlees reinigen.
Of - extremer - een flapoperatie waarbij ze je hele tandvlees opzij klappen. :omg:


Dat laatste is mijn grootste angst :cry:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Mrt 2018 19:58

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Ik lees het nu pas, maar I feel your pain! Ik heb ook de complete parodontitis behandeling gehad en kom nu ieder half jaar bij hun mondzorgkundoge voor een check en reiniging. Wat een kutbehandeling is dat! Ik vind het ook echt een enorm vervelend half uur. Dat geprik net onder je tandvlees om en pocketmeting te doen, dat pijnlijke geschraap om schoon te maken en dan dat ongelofelijke rotgeluid erbij. Haat! Gelukkig zijn mijn pockets nu ook goed maar het blijft naar.

Het is bewezen dat pijnstilling als paracetamol vooraf, goed effect heeft op de pijn tijdens en na een behandeling. Dus dat kan zeker geen kwaad. Maar gelukkig heb jij het weer gehad UN, ik mag ergens in april weer :12: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mrt 2018 20:00

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Iehh bij het lezen van 'tandvlees opzij klappen' lopen de rillingen me al over de rug. Ik vind dit soort bezoekjes ook vreselijk en lig altijd helemaal verstijfd in die stoel. Was een paar weken geleden ook bij de mondhygiëniste, maar het viel me toen enigszins mee. Heb wel gigantisch ontstoken tandvlees altijd, nu in de zwangerschap nog erger, dus over twee maanden mag ik weer terug.
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 16 Mrt 2018 20:06

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Maar jongens, ontstoken tandvlees is niet normaal! Daar moet je echt mee aan de gang. Tandenpoetsen is mega belangrijk maar goed poetsen nog veel meer. Je moet tandpasta goed verdelen over je tanden en kiezen en even bewust zijn van hoe je poetst. Goed bij je tandvlees, niet te hard maar zeker de randen waarbij tandvlees en tanden bij elkaar komen. O, en mensen zijn geneigd bij pijn aan de tandvlees voorzichtiger en daardoor minder goed poetsen maar je moet echt even doorzetten daar en goed rageren.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mrt 2018 20:10

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

ChiQ schreef:Maar jongens, ontstoken tandvlees is niet normaal! Daar moet je echt mee aan de gang. Tandenpoetsen is mega belangrijk maar goed poetsen nog veel meer. Je moet tandpasta goed verdelen over je tanden en kiezen en even bewust zijn van hoe je poetst. Goed bij je tandvlees, niet te hard maar zeker de randen waarbij tandvlees en tanden bij elkaar komen. O, en mensen zijn geneigd bij pijn aan de tandvlees voorzichtiger en daardoor minder goed poetsen maar je moet echt even doorzetten daar en goed rageren.


Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar zelf ben ik daar dus zeer goed van op de hoogte. Als ik dacht dat het normaal was, liet ik me niet behandelen.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mrt 2018 20:17

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Haha nee bedoel Bliss, die zegt - ik heb altijd gigantisch ontstoken tandvlees. Maar er zou niet per se een mondhygienist aan te pas moeten komen, je kunt je gebit zelf ook ontstekingvrij houden. Maar misschien is het bij sommige mensen idd al te erg en lukt het niet op eigen houtje.
<<

Anoniem248

Bericht 16 Mrt 2018 20:30

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Nou, even daarop inhakend: omdat mijn pockets zo diep waren, zat een groot deel van de viezigheid ook onder mijn tandvlees. Tussen m’n tandhalzen en het tandvlees in. Dat is met geen mogelijkheid zelf ontstekingsvrij meer te houden.
Nu inmiddels lukt het me wel, maar daar moest dus wel eerst een paradontitisbehandeling á €800 aan vooraf gaan. Mijn idee is eigenlijk sowieso al dat als je eenmaal ontstekingen hebt, er eerst flink gereinigd moet worden door se mondhygiënisch, en je vanaf dat punt zelf wel aan de gang kunt. Zelf voorkomen kun je het prima, maar zelf verhelpen lijkt me heel lastig.

Ik haal overigens niet uit de post van Bliss dat ze ontstekingen maar normaal vindt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mrt 2018 20:46

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Haha nee uiteraard vind ik dat niet normaal, maar het is gewoon zo dat ik snel bloedend tandvlees heb. Ik probeer dit tegen te gaan door flink met stokers in de weer te zijn elke dag. Ragers passen niet tussen mijn kiezen, dat heeft de mondhygiëniste laatst nog gezegd. Houten stokers zouden goed moeten zijn. Ik weet alleen dat het tijdens de zwangerschap door hormonen erger wordt en dat merk ik nu ook.
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 16 Mrt 2018 20:53

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

O, zo! Jaa. Maar ik ben écht panisch voor pijn aan mijn gebit, dus ik ben er soms heel obsessief mee bezig. Ik poets soms 5x per dag mijn tanden, echt slecht eigenlijk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Mrt 2018 22:27

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Lady schreef:Maar gelukkig heb jij het weer gehad UN, ik mag ergens in april weer :12: .
Ik ben in januari geweest dus ben er idd weer eventjes van af. Het viel bij mij enorm mee trouwens als ik de verhalen hier zo lees!
#teammaple🍁
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 17 Mrt 2018 09:15

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Haha UN :laughcry:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Mrt 2018 10:30

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Urban Naked schreef:
Lady schreef:Maar gelukkig heb jij het weer gehad UN, ik mag ergens in april weer :12: .
Ik ben in januari geweest dus ben er idd weer eventjes van af. Het viel bij mij enorm mee trouwens als ik de verhalen hier zo lees!

T is wat met jullie als zussen hier :angel: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 18 Mrt 2018 07:23

Re: Mondhygiëniste - help deze arme drommel

Een hele tijd geleden ben ik ook naar de mondhygiënist geweest, vooral op 1 punt had ik bloedend tandvlees. Schoonmaken was hel, ook al had ik van tevoren ibuprofen op. De mondhygiënist had zelfs medelijden met mij. Ze kregen t niet onder controle en ze wilden me eigenlijk doorsturen naar een paradontoloog. Tandarts heeft geadviseerd om toch eerst antibiotica te proberen, ook al waren die uitslagen negatief. En t hielp!!
Helaas ben ik door miscommunicatie er niet meer heen gegaan tot eind vorig jaar. Bij dezelfde plaats is sprake om een kroon te plaatsen, tandarts heeft foto gemaakt en zag dat de pockets wel erg diep waren. Verklaard ook waarom ik t daar gevoelig vind, en de tandarts geen gaatje kon vinden. Ben nu weer 2x terug geweest en t is nog een beetje de vraag wat we er mee moeten doen. De 1e x was pijnlijk, maar niet zo erg als jaren geleden. 2e x viel mee. Ik moet nu om de 3 mnd terug komen. Ik hoop dat dat voor altijd Is, want durf t zelf niet meer aan om mn tandvlees zelf onder controle te houden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers