Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klacht wel/niet indienen?

<<

Anoniem282

Bericht 13 Mrt 2018 12:43

Klacht wel/niet indienen?

Zojuist werd ik gebeld door het ziekenhuis dat ze een onderzoek (dat op mij is verricht) zijn kwijtgeraakt. Ik baal hier best van, want ik mocht speciaal eerder komen dan openingstijd en kon hierdoor mijn werkgever erbuiten houden. Nu kan ik volgende week weer heel vroeg komen, zodat ik alsnog niets hoef te vertellen op werk. Dat scheelt weer, maar ik vind het wel erg slordig. Ben niet blij dat mijn gegevens nu ergens rondslingeren, ook al is gezegd dat mijn naam er niet op staat (alleen patiëntnummer).

Zouden jullie hierover een klacht indienen, of denken: "laat maar hangen." Het stoort me dat ik niet eens antwoord kreeg op de vraag hoe het onderzoek kwijt is geraakt. Dat wist degene die me belde en het onderzoek heeft uitgevoerd, zelf ook niet. :laughcry:

Ik twijfel of dit niet verspilde energie is om hierover een klacht in te dienen. Het onderzoek moet sowieso opnieuw gedaan worden.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4486

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Mrt 2018 12:47

Re: Klacht wel/niet indienen?

Wat wil je er uiteindelijk mee bereiken? Hoeveel energie gaat het je kosten? En is het jou dat waard? Zo ja, go for it!

Bij mij is er ooit gereedschap blijven zitten tijdens een operatie. Kwamen ze tegen bij nieuwe operatie vanwege aanhoudende pijn. Ik heb er niets mee gedaan, zonde van m’n energie en ik denk niet dat ik er veel mee bereikt had. Was gewoon een stomme fout.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Mrt 2018 12:48

Re: Klacht wel/niet indienen?

Ik denk dat ik het niet zou doen. Idd zonde van je energie. Ik zou denk ik wel willen weten hoe zoiets kan gebeuren en ook ergens duidelijk willen maken hoe vervelend dit voor jou is. Ook zou ik me afvragen hoe het zit met de kosten van het onderzoek, worden die weer bij jouw verzekeraar gelegd (en dus eventueel bij jouw eigen risico)? Ik zou het wel willen melden en bespreken dus, maar een officiële klacht denk ik niet.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Mrt 2018 13:16

Re: Klacht wel/niet indienen?

Ik zou vragen of er intern een melding van gemaakt gemaakt is (vim, incidentmelding, foutmelding, zoiets) en als dat zo is zou ik het verder laten. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en als ze die registreren en oppikken en in de toekomst proberen te vermijden en het geen serieus verwijtbare fout is die mij ernstige schade of letsel bezorgd heeft zou ik er geen officiële klacht van maken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6357

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Mrt 2018 13:25

Re: Klacht wel/niet indienen?

Ik zou wel een melding doen. Al is het alleen maar zodat ze voortaan beter opletten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Mrt 2018 13:35

Re: Klacht wel/niet indienen?

Dank voor de reacties. Het ziekenhuis werkt met een klachtformulier en dit is dus zo ingevuld. Ik voel me er alleen wat ongemakkelijk bij om dit zo officieel aan te pakken, want ook al is het een slordige fout; het is idd zo dat waar mensen werken, worden fouten gemaakt.

Ik kan wel even navragen of er intern een melding van gemaakt is. Voor m'n eigen risico maakt het niets uit; die had ik er al doorheen gejaagd in januari.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Mrt 2018 13:40

Re: Klacht wel/niet indienen?

Als het zo makkelijk is, had ik het misschien toch gedaan. Ondanks dat ik het ook echt wel met Whatever eens ben. Ondanks je begrip wellicht dat een fout kan gebeuren, betekent het niet dat jij nu een tevreden patiënt bent, integendeel. Misschien helpt het om nogmaals met een arts te bespreken en als je je dan alsnog niet gehoord voelt, dat je dan het formulier invult. Het gaat natuurlijk niet alleen om het maken van de fout, maar ook hoe ze er naderhand mee omgaan. Na een goed gesprek en wat tijd die eroverheen gaat, zakt het bij jou misschien ook al wel.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Mrt 2018 13:59

Re: Klacht wel/niet indienen?

Nu is het nieuwtje nog vers voor me, dus denk ik dat ik meer baal dan bijv. later deze week. Het is wat je zegt, Joey. Het is onprettig geen antwoord te krijgen op de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren. Kwijtraken vind ik wel van een andere orde dan bijv. een onderzoek niet van A tot Z uitvoeren, omdat er per ongeluk een paar stappen zijn overgeslagen.

Maar goed, het zal toch nog een keer moeten en daar verandert wel/geen klacht indienen niets aan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Mrt 2018 14:39

Re: Klacht wel/niet indienen?

Je kunt het altijd doen natuurlijk, dat formulier invullen is dan laagdrempelig en kan sowieso bij je volgende afspraak. En je hebt uiteraard prima grond voor een klacht "joh, let wat beter op mijn gegevens want het is vervelend voor mij dat het nu nog een keer moet en weer langer duurt". De vraag is of je zin/energie hebt in/voor nog extra klachtentraject of afspraken of telefoontjes over de verdere afhandeling. Daar zou ik geen zin in hebben als ik al genoeg gedoe van mezelf aan mijn hoofd heb en het niet echt ernstig is qua consequenties en dan zou ik dus vooral willen dat ze er een vim van maken en er intern mee aan de gang gaan. Als jij zelf wel graag behoefte hebt aan excuses of uitleg (maar waarschijnlijk weten ze dus niet wat ermee gebeurd is, iemand iets laten liggen ergens?) kun je er wel nog extra achteraan. Of je vult zo'n formulier in en zet erop dat je hoopt dat ze het oplossen en verder geen behoefte hebt aan uitleg maar wel je ongenoegen aan wilt geven. Kan vast ook.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Mrt 2018 14:49

Re: Klacht wel/niet indienen?

Thanks! Behoefte aan excuses heb ik niet. Het verandert er immers niets aan. Het voelt hooguit onprettig dat er zo slordig is omgegaan met de gegevens. Ik voel me verder niet geschoffeerd o.i.d.. Het kost me alleen extra moeite om volgende week weer te gaan voor werktijd, maar dat is natuurlijk gewoon het gevolg van nog een keer moeten langskomen. Komt wel goed; morgen zal ik er vast minder van balen dan nu. :)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Mrt 2018 15:19

Re: Klacht wel/niet indienen?

Ja soms moeten dat soort dingen ook gewoon even inhalen inderdaad. ;) En gewoon even van balen, mag gewoon, is ook vervelend. Hele terechte emoties allemaal!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Mrt 2018 16:08

Re: Klacht wel/niet indienen?

Ik vraag me altijd af waarom er bij medische instanties ineens moeilijk gedaan wordt over een klacht indienen. Als een webshop een order kwijt raakt dien je toch ook een klacht in. In dit geval gaat het om zeer privacy gevoelige gegevens. Met dit soort dingen altijd een klacht indienen. Ze hebben in principe nu nl een datalek en dataleks worden over het algemeen zeer hoog opgenomen.
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Mrt 2018 16:17

Re: Klacht wel/niet indienen?

Minx schreef:Ik vraag me altijd af waarom er bij medische instanties ineens moeilijk gedaan wordt over een klacht indienen. Als een webshop een order kwijt raakt dien je toch ook een klacht in. In dit geval gaat het om zeer privacy gevoelige gegevens. Met dit soort dingen altijd een klacht indienen. Ze hebben in principe nu nl een datalek en dataleks worden over het algemeen zeer hoog opgenomen.


Daar zou ik ook geen klacht indienen als ze het zelf al opgemerkt hebben en ik alsnog mijn product heb gekregen. Zeker niet als ze intern ermee aan de gang gaan om het te verbeteren en hopelijk in de toekomst te voorkomen. Heeft voor mij niets met de sector te maken.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Mrt 2018 17:32

Re: Klacht wel/niet indienen?

Minx schreef:Ik vraag me altijd af waarom er bij medische instanties ineens moeilijk gedaan wordt over een klacht indienen. Als een webshop een order kwijt raakt dien je toch ook een klacht in. In dit geval gaat het om zeer privacy gevoelige gegevens. Met dit soort dingen altijd een klacht indienen. Ze hebben in principe nu nl een datalek en dataleks worden over het algemeen zeer hoog opgenomen.


Ik zou het vervelend vinden de persoon in kwestie in eventuele moeilijkheden te brengen, want diegene was wel zo aardig om speciaal voor mij eerder te beginnen. Het ziekenhuis was toen nog helemaal niet geopend voor patiënten, dus dat waardeerde ik wel enorm.

Er is onderzoek verricht op basis van patiëntnummer en niet op basis van naam. Er zijn gegevens verloren gegaan, wat idd ook onder datalek valt. In dit geval hoef ik me geen zorgen te maken dat de vinder kan zien dat het om mij gaat, maar het is dus wel een datalek.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers