Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Facings

<<

Anoniem284

Bericht 07 Mrt 2018 14:22

Facings

Hi,

Heeft iemand hier ervaring met facings?
Mijn tanden (met name voortanden boven) worden dunner en kleiner door afbrekend glazuur. Ik heb al een bitje voor knarsen, maar het kwaad is al geschied. Ik wil daarom misschien facings doen zodat het er weer wat mooier uit gaat zien.

Heeft iemand ervaring hiermee? Ik heb nu bij mijn eigen tandarts geïnformeerd, maar als iemand een goed adres weet, hoor ik het ook graag. En eventueel foto's? En wat was je kwijt qua kosten? Nog iets uit een aanvullende verzekering vergoed gekregen?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Mrt 2018 15:08

Re: Facings

Ik wist niet dat dit zo heette, maar ik denk dat ik dit heb. Ik ben echter niet tevreden. Die van mij heb ik nu een jaar of acht en al binnen een jaar of vier waren ze al niet meer echt mooi. Maar ik googlede net en ik heb dan waarschijnlijke composiet, de goedkope variant. Die inderdaad verkleurt. Ik moet/wil dus al jaren nieuwe stukjes op mijn tanden, maar doe het steeds niet omdat ik in de veronderstelling ben dat ik dan over een paar jaar toch weer moet. Het voordeel is/was wel dat dit goedkoop is, volgens mij nog geen 200 euro voor twee tanden. Ik ben sowieso niet verzekerd, dus ik weet niet in hoeverre dit gedekt wordt.
Ik kijk even mee in dit topic naar ervaringen van anderen, omdat het toch echt wel tijd wordt dat ik er wat aan doe..
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Mrt 2018 15:11

Re: Facings

Op de website van een tandarts zie ik nu dit.. Blijkbaar gaan de facings die ik heb gewoon niet langer mee. Dan zal ik er ook niet over zeuren verder haha. Maar ik wist dat dus niet. Ik zat toen ook bij een stomme tandarts die nooit wat vertelde. Nou ik denk dat ik toch maar een afspraak ga maken voor nieuwe (goedkope) facings.

Kostbare oplossing bij porselein
Een van de nadelen van facings vormt de investering die u dient te doen. De composiet facings kennen over het algemeen een relatief beperkte prijs, maar kennen een levensduur van slechts 5 jaar. Wilt u gebruik maken van hoogwaardige facings, die 15 – 20 jaar meegaan? Dan komt u uit bij de porseleinen facings, die een stuk duurder zijn. Het is wat dat betreft van belang om de kosten en baten goed tegen elkaar af te wegen. U kunt op die manier nagaan of de voor- en nadelen van facings het winnen van de kosten, of dat u wellicht beter een andere oplossing kunt zoeken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Mrt 2018 15:21

Re: Facings

Zal ik ook nog even de rest van je vragen beantwoorden... Ik heb ze omdat de tanden naast mijn voortanden klein en niet recht waren, ze leken gewoon niet af en pasten niet bij de rest van mijn gebit. Door de facings ziet het er mooi en recht uit. Maar goedkope moet je dus wel tijdig vervangen :smile: Want bij mij schijnen ze nu door, waardoor het donkergekleurd lijkt. Het valt vooral mezelf op hoor, maar als ik mensen erop wijs zien ze het wel. Foto's van dichtbij waarop ik lach dat kan eigenlijk niet meer.
Ik heb het destijds bij mijn huidige tandarts gedaan, dat was geen leuke tandarts.. maar mijn huidige tandarts is fantastisch, dus daar ga ik het sowieso laten doen.
<<

Anoniem284

Bericht 07 Mrt 2018 15:55

Re: Facings

Thanks voor de uitgebreide reactie, Joey! Nog een vraagje, je hebt twee tanden laten doen...had je toen kleurverschil met de andere tanden of hoe lossen ze dat op?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Mrt 2018 16:04

Re: Facings

Geen idee meer hoe ze dat gedaan hebben! Maar ik heb nooit echt kleurverschil ervaren.
<<

Anoniem229

Bericht 07 Mrt 2018 16:37

Re: Facings

Composiet en porselein kan in je eigen tandkleur worden gemaakt.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Mrt 2018 16:46

Re: Facings

Het is geen facing maar ik heb een implantaat en die is echt niet te onderschijden van de rest qua kleur. Over de kleur zou ik met dus geen zorgen maken.
30-04-2017

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers