Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtlenzen

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Feb 2018 13:47

Nachtlenzen

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met nachtlenzen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Feb 2018 14:01

Re: Nachtlenzen

*
Laatst gewijzigd door Zora op 25 Jan 2021 07:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Feb 2018 14:03

Re: Nachtlenzen

Ik heb nachtlenzen! Wat wil je weten?
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Feb 2018 14:12

Re: Nachtlenzen

Hmm, meer ervaringsgerichte vragen (zowel van fans als van afgehaakte mensen) denk ik qua draagcomfort en of er echt scherp zicht mee bereikt kan worden. Wat voor sterkte en (eventueel) lenzen je had en waarom je voor nachtlenzen bent gegaan en of dat bevalt. Gewoon je ervaring of je er enthousiast over bent denk ik. ;) Oh en of je last hebt van halo's!

Inhoudelijk uhm:
- of het met cilinders ook kan (geloof het wel toch en moeten uberhaupt naar je oog kijken of het kan), zeg maar een sterkte van rond de -1.5 en driekwart cilinder
- hoe het qua prijs zit t.o.v. maandlenzen en of proberen al heel duur is?
Laatst gewijzigd door Whatever op 27 Feb 2018 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Feb 2018 14:25

Re: Nachtlenzen

Whatever schreef:Hmm, meer ervaringsgerichte vragen (zowel van fans als van afgehaakte mensen) denk ik qua draagcomfort en of er echt scherp zicht mee bereikt kan worden. Wat voor sterkte en (eventueel) lenzen je had en waarom je voor nachtlenzen bent gegaan en of dat bevalt. Gewoon je ervaring of je er enthousiast over bent denk ik. ;)

Inhoudelijk uhm:
- of het met cilinders ook kan (geloof het wel toch en moeten uberhaupt naar je oog kijken of het kan), zeg maar een sterkte van rond de -1.5 en driekwart cilinder
- hoe het qua prijs zit t.o.v. maandlenzen en of proberen al heel duur is?

Draagcomfort is prima, maar heb wel wat moeite ze ‘s ochtends uit te krijgen. Mijn linkeroog wordt gecorrigeerd tot 100%, rechte blijft iets achter. Mijn sterkte was -4. Heb geen cilinder, weet dus niet of het met cilinder ook mogelijk is nachtlenzen te dragen. Mijn ogen worden heel snel droog en overdag lenzen dragen maakte dat niet veel beter. Ben heel blij met mijn lenzen :)
De eerste keer nachtlenzen aanschaffen was vrij prijzig (€400,-). Die van mij gaan maximaal een jaar mee. De tweede keer betaalde ik zo’n € 200,00. Daarnaast betaal ik ook nog iedere drie maanden voor vloeistof, zo’n € 40,-
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Feb 2018 14:47

Re: Nachtlenzen

Ah super, dankjewel! Ja ik heb ook snel droge en geïrriteerde ogen en met lenzen zeker. Daardoor ook duurdere extra zuurstof doorlatende lenzen en extra bevochtigende vloeistof enzo maar blijft allemaal suboptimaal en tegenwoordig passen ze niet goed meer. Twijfel of ik harde lenzen moet gaan proberen omdat die beter blijven zitten, maar schijnt nog minder comfortabel te zijn en nog minder praktisch met sporten en zwemmen etc en dacht ook ineens van misschien moet ik nachtlenzen proberen...

En die halo's die ze omschrijven, heb jij daar laat van s avonds/s nachts?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Feb 2018 15:04

Re: Nachtlenzen

In het donker heb ik wel een beetje last van lichtverstrooiing en halo’s inderdaad.
Voorheen had ik altijd harde lenzen, dus betwijfel of die jou gaan helpen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Feb 2018 15:19

Re: Nachtlenzen

Ja ik betwijfel het ook. Ik denk dat die wellicht beter zijn qua blijven zitten (nu verschuiven mijn cilinders steeds waardoor ik continu dubbel zie). Maar als ik dan weer flink achteruit ga qua draagcomfort wordt dat hem ook niet, want de zachte lenzen was al een zoektocht en hield al niet over..

Die halo's zijn niet storend? Ook niet met autorijden?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Feb 2018 15:23

Re: Nachtlenzen

Fijn is anders, maar nachtlenzen zijn voor mij de enige optie. Afgezien van een bril uiteraard. Ik neem het dus maar voor lief.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Feb 2018 15:24

Re: Nachtlenzen

Ja ik heb nu mijn bril idd en dat is k.u.t. Alleen kan je die dus niet even opzetten s avonds met nachtlenzen, omdat je dan half tussen sterktes in hangt Dat vind ik wel weer het voordeel van gewone lenzen, dat je ze uit kunt doen en kunt afwisselen met een bril of zonnebril op sterkte.

Als jij wel gewoon kon kiezen tussen lenzen of nachtlenzen. Had je dan liever gewone lenzen of nachtlenzen?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Feb 2018 15:53

Re: Nachtlenzen

Nachtlenzen, zonder twijfel! Vind het zo fijn dat ik overdag geen hulpmiddel meer nodig heb om goed te kunnen zien. Ook is de droogheid van mijn ogen enorm afgenomen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 27 Feb 2018 19:55

Re: Nachtlenzen

Ik heb het ook geprobeerd, maar ik kon er niet aan wennen. Kreeg gigantisch last van m’n ogen snachts, heel onprettig. Ik was snachts ook wel regelmatig wakker (dochtertje toen nog klein), denk dat je er misschien minder van merkt als je hele nacht slaapt.

En inderdaad de teruglopende sterkte gedurende de dag vond ik heel vervelend. Dan kun je dus niks, want je kunt dan niet alsnog je bril opzetten. Vooral als ik dan Savonds laat nog moest autorijden bijvoorbeeld voelde ik me erg onthand.

Wel jammer, want leek mij ideale oplossing.
Ik heb overigens ook een cilinder en dan kunnen nachtlenzen dus wel gewoon.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Feb 2018 19:57

Re: Nachtlenzen

Wat vervelend dat jij zo’n last had van het teruglopen van de sterkte, SophieZMY. Gelukkig merk ik daar niet veel van.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Feb 2018 20:03

Re: Nachtlenzen

SophieZMY schreef:Ik heb het ook geprobeerd, maar ik kon er niet aan wennen. Kreeg gigantisch last van m’n ogen snachts, heel onprettig. Ik was snachts ook wel regelmatig wakker (dochtertje toen nog klein), denk dat je er misschien minder van merkt als je hele nacht slaapt.

En inderdaad de teruglopende sterkte gedurende de dag vond ik heel vervelend. Dan kun je dus niks, want je kunt dan niet alsnog je bril opzetten. Vooral als ik dan Savonds laat nog moest autorijden bijvoorbeeld voelde ik me erg onthand.

Wel jammer, want leek mij ideale oplossing.
Ik heb overigens ook een cilinder en dan kunnen nachtlenzen dus wel gewoon.


Mag ik vragen wat jij voor sterkte hebt/had? En zou dat nog uitmaken qua terugloop snelheid? Ik lees inderdaad variaties van "gedurende de dag al problemen" tot "ik kan 2-3 dagen zonder de lenzen voor ik enigszins wazig ga zien". Vraag me af of het nog verschil maakt cilinder ja/nee en op de rand van met nachtlenzen corrigeerbare sterkte of niet.

En dan is het zeker een hele dure grap voor "proberen en geen succes" aangezien ze op maat aangemeten moeten worden? Ik bedoel, maandlenzen krijg je meestal gewoon gratis of voor een klein bedrag op proef een setje mee. Maar dit is waarschijnlijk best een investering om zonder garantie te proberen?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 28 Feb 2018 13:16

Re: Nachtlenzen

Ik heb maar iets van -1 en -0,75 (weet t niet eens precies), maar dan dus wel met cilinder.

Schijnt dat t na een tijd dragen wel steeds beter wordt, dat de sterkte steeds minder snel terugloopt. Maar ik heb ze maar 4 weken gedragen dus nooit dat effect gemerkt.
Ik vond dus vooral Savonds lastig als ik moest rijden. Dan zag ik net niet meer helemaal lekker scherp en kon kk dus niks met m’n bril

Ik kreeg ook heel veel van die extra adertjes / rode streepjes in m’n oogwit. Dat hadden ze me vooraf niet verteld dat dat zou kunnen (dat gebeurt omdat je oog dan extra zuurstof nodig heeft oid?), daar baalde ik ook enorm van. Is gelukkig wel weer grotendeels weggetrokken nadat ik gestopt was.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 28 Feb 2018 13:17

Re: Nachtlenzen

Oja ik draag nu dus ‘gewoon’ een bril.
Heb m niet altijd op, maar wel steeds vaker, omdat ik zonder eigenlijk toch wel erg wazig zie haha.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 28 Feb 2018 13:24

Re: Nachtlenzen

Weet niet meer precies hoe t met kosten zat.
Was idd best wel duur, maar geloof dat ze wel iets verrekend hebben met mijn bril die ik daarna dus bij hen uitgezocht heb. Zodat t me niet twee keer volle mep kostte.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 28 Feb 2018 16:44

Re: Nachtlenzen

SophieZMY schreef:Ik heb maar iets van -1 en -0,75 (weet t niet eens precies), maar dan dus wel met cilinder.

Schijnt dat t na een tijd dragen wel steeds beter wordt, dat de sterkte steeds minder snel terugloopt. Maar ik heb ze maar 4 weken gedragen dus nooit dat effect gemerkt.
Ik vond dus vooral Savonds lastig als ik moest rijden. Dan zag ik net niet meer helemaal lekker scherp en kon kk dus niks met m’n bril

Ik kreeg ook heel veel van die extra adertjes / rode streepjes in m’n oogwit. Dat hadden ze me vooraf niet verteld dat dat zou kunnen (dat gebeurt omdat je oog dan extra zuurstof nodig heeft oid?), daar baalde ik ook enorm van. Is gelukkig wel weer grotendeels weggetrokken nadat ik gestopt was.


Ja, maar het meeste effect moet wel in de eerste paar dagen plaatsvinden dus als je na de eerste 4 weken geen effect had dan zal het daarna ook wel niet echt zijn gaan helpen. Fijn om ook jouw minder positieve ervaring te lezen!

Ik ga zaterdag in ieder geval om te beginnen even een meting doen of het uberhaupt kan, want hij gaf al aan dat mijn ene oog met -1.5 en driekwart cilinder een grensgevalletje is want liever hebben ze de cilinder max. de helft van je sterkte (en daar zit ik dan dus precies op). Nu was dat een oude meting met lenzen, dus zaterdag even helemaal zonder iets meten. En als het dan kan ga ik er nog eens over nadenken.

Dankjewwel voor al je antwoorden!

Ik heb net ook gevraagd qua financieel advies hoe en wat. Maar de lenzen zelf zitten rond de 400 per jaar en de vloeistof afhankelijk van welk systeem je gebruikt 75 tot 150 per jaar. Mijn gewone lenzen zaten ook al tegen de 200 per half jaar, dus eigenlijk zou vooral de vloeistof dan de extra kosten zijn. Qua proberen en wat als het niet werkt garantie is het zo dat het hele eerste proces qua controles en aanmeten etc. 100 euro kost. En dan de lenzen 400. En die mag ik dan 3 maanden proberen en als ik er dan niet tevreden over ben gaan ze terug naar de fabrikant en krijg ik de 400 euro van de lenzen terug en de 100 euro van het aanmeet en controleproces niet. Dus dat is de investering qua proberen wel waard denk ik.

Eerst de meting maar eens proberen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Mrt 2018 15:32

Re: Nachtlenzen

Ik heb vanmiddag de metingen gehad en ik zou ongeveer de ideale kandidaat moeten zijn. Maar -2.5 maximale correctie. In dat oog een cilinder van 0.75 wat mag bij -2.5. Mooie verdeling van de cilinder. Niet te grote pupillen dus niet veel kans op halos. Hij gaat de eerste optie bestellen en die komt dan eind van de week binnen.

Worst case scenario: meerdere dingen proberen, ondercorrectie en overcorrectie en werkt allemaal niet, an ben ik dus nog steeds hooguit 100 euro kwijt. Mocht ik de lenzen überhaupt totaal niet verdragen hoef ik dat niet eens te betalen. Oftewel, compleet het proberen waard, zeker gezien het feit dat zachte lenzen bij mij niet goed blijven zitten en ik gek word van mijn bril.

Ik ben echt zo nieuwsgierig! Hoop dat het beetje snel goed gaat!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 03 Mrt 2018 16:09

Re: Nachtlenzen

Wat fijn, WE!
Ben benieuwd of de lenzen je gaan bevallen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Mrt 2018 16:24

Re: Nachtlenzen

Chava schreef:Wat fijn, WE!
Ben benieuwd of de lenzen je gaan bevallen.


Haha ja ik ook! Ik laat het wel weten.. ;) Jij bedankt voor je ervaring in ieder geval, dat maakte wel dat ik naar de opticien ben gestapt. Hopelijk ben ik straks net zo blij. Ik laat het wel weten. Altijd weer fijn voor iemand anders om na te lezen wellicht Haha!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 30 Mrt 2018 12:25

Re: Nachtlenzen

Ik heb ze voor het eerst meerdere dagen achter elkaar in gehad en het gaat tot dusverre heel goed! Ik zit nu op 4 nachten en mijn sterkte is al bijna helemaal gecorrigeerd en ook de cilinder loopt al een beetje terug. Ik zie eigenlijk als ik zo om me heen kijk gewoon scherp, kan gewoon weer straatnaambordjes verderop lezen enzo. Alleen als ik echt kritisch naar letters of ondertiteling ofzo kijk merk ik die halve cilinder nog wel. Ik hoop dat dat nog wel iets meer wordt, anders wordt het wel een twjfelgeval. En het loopt nog wel heel snel terug over de dag, maar dat gaat wel per dag langzamer en moet ik nog wat langer de tijd geven natuurlijk. Dinsdag over een week nog een keer meten!

Chava: ik had de eerste 2x ook problemen met uitdoen (de eerste x zat er eentje echt vast, moest serieus kracht zetten en voelde mijn hele oog bewegen, iehhh, en toen had ik beetje hoornvliesbeschadiging - duhh). Maar op advies gebrui ik nu extra kunsttraan in de lenzen voor ik ze inzet, echt gewoon wel twee druppels, lekker lensje vol. En even wachten na het wakker worden en niet direct uit. En nu komen ze er supermakkelijk uit. Echt *plopp*. Dus ik weet niet of je dat allrmaal al doet, maar miss heb je er nog iets aan.

Verder ben ik voorzichtig enthousiast haha!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 30 Mrt 2018 12:34

Re: Nachtlenzen

Wat fijn dat het nu al zo goed gaat! Hopelijk wordt die halve cilinder nog zoveel mogelijk gecorrigeerd en ga je van voorzichtig enthousiast naar gewoon enthousiast.

Voordat ik mijn lenzen uitdoe, druppel ik eerst wat lenzenvloeistof in mijn ogen. Daarna wacht ik nog heel even met uitdoen en dan gaan ze 9 van de 10 keer probleemloos uit.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 30 Mrt 2018 12:41

Re: Nachtlenzen

Ah dat is ook een goeie inderdaad, ook wel een fijne nog voor hier mocht het ondanks alle voorzorgsmaatregelen moeizaam gaan. :P

Ik denk dat ik goed kans heb dat ik een heel klein beetje cilinder over houd, maar dan moet ik op een gegeven moment ook gaan kiezen wat ik wil. Met zachte lenzen lukte het ook niet om die te corrigeren, harde lenzen verdraag ik echt niet overdag, bril word ik compleet gestoord van. En zelfs nu als ik rondkijk is mijn zicht eigenlijk al best heel goed. Het is echt puur op afstand lezen. Dus als het nog een beetje beter kan dan fingers crossed, maar anders moet ik ook op een gegeven moment gaan accepteren dat mijn zicht gewoon niet perfect meer is en ook niet PERFECT gecorrigeerd kan worden. Ik zit echt al qua visus heel hoog, 120% ofzo. Opticien moest ook wel lachen want ik ben heel kritisch en consequent en dat is heel fijn met meten omdat het heel duidelijk is wat goed en niet goed is, maar dat is dus als je rondkijkt ook zo haha.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Jan 2021 22:26

Re: Nachtlenzen

Even een upje, gebruiken jullie ze nog steeds en zijn er ondertussen al meer ervaringen van anderen?

Ik overweeg ook nachtlenzen. Daglenzen is het net niet en ben een bril eigenlijk ook wel zat.
2015 💙
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers