Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvallen na zwangerschap

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 14 Feb 2018 13:21

Afvallen na zwangerschap

8 weken geleden ben ik bevallen. Tijdens de zwangerschap ben ik 27kg aangekomen. Nu was ik voor mn zwangerschap 20kg afgevallen in 6mnd tijd dmv gezond eten en 1 uur per dag cardio. Nu ben ik sinds 1januari alweer lekker aan het sporten en gezond aan het eten. Toch gaat er geen gram af. Ik blijf al weken steken op -10kg. Ook qua cm gaat er niets af. Erg frustrerend als je zo je best doet. Zou dit nog kunnen komen door de hormonen? Kan ik mijn lichaam op een of andere manier een boost geven? Ik in myfitnesspall bij wat ik eet en dan zit ik ook qua koolhydraten, vetten en eiwitten goed. Ik ben 1.65m en weeg rond 71.5kg en heb 34% vetpercentage.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Feb 2018 13:40

Re: Afvallen na zwangerschap

Chipa, ik denk echt dat je het de tijd moet geven. Je bent 'pas' 8 weken geleden bevallen. Het lijkt nu vast al even geleden, maar ze zeggen ook niet voor niets ' 9 maanden op, 9 maanden af'. Het klinkt als een dooddoener, maar volgens mij zit er wel een kern van waarheid in.
Je bent heel goed bezig en met de tijd zal dat vast zijn vruchten af gaan werpen. Succes!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Feb 2018 14:00

Re: Afvallen na zwangerschap

Geef het echt de tijd. Ik kwam na de bevalling 5kg aan omdat ik weinig sliep en mijn energie uit eten haalde.
Toen ik weer ging werken was ik nog steeds zwaarder dan na de bevalling. Terwijl ik zoveel liep en beter at.
T is nu 20 maanden ik ben nu weer op mijn oude gewicht. Hier heeft het echt een jaar geduurd voordat ik de hormonen kwijt was en ik geen kleine kwaaltjes meer had. En ik ben nogsteeds niet gestart met sporten.
Ik dacht echt dat die kg er nooit meer af zouden gaan. Maar hier kwam het dus echt vanzelf.
2016
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 14 Feb 2018 15:47

Re: Afvallen na zwangerschap

Ik wil inderdaad waarschijnlijk veel te snel maar het is echt enorm frustrerend als je gezond eten en veel beweegt en er dus gewoon niets afgaat. Sterker nog deze week was ik aangekomen :( ik geef trouwens geen bv meer vanaf week 5.

Hopelijk werpt het toch zn vruchten af als ik zo door ga. Kan toch bijna niet anders wanneer je gezond eet en beweegt?!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Feb 2018 17:07

Re: Afvallen na zwangerschap

Ik denk dat het te vroeg is om veel af te vallen. Je hebt waarschijnlijk nog een andere hormoonhuishouding dan vóór je zwangerschap en die hormonen kunnen flink bepalen of en hoeveel je afvalt. Diezelfde hormonen hebben je door je zwangerschap door geholpen, wees niet al te boos op ze. Ze hebben gewoon even tijd nodig om weer te vertrekken. Je zult zien dat je over een maand of 3 veel makkelijker afvalt. Wel rot voor je hoor!
#teammaple🍁
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 15 Feb 2018 07:41

Re: Afvallen na zwangerschap

Ik moest wel een beetje lachen om je berichtje UN: wees niet te boos op ze. Haha. Maar je hebt gelijk. Ik zal wat geduldiger moeten zijn denk ik.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Feb 2018 13:16

Re: Afvallen na zwangerschap

Ja ik snap hoe dat ongeduld werkt en voelt hoor. Ik had het na de geboorte van m’n oudste. Ik wilde ook vet snel weer gaan hardlopen enzo en het ging totaal niet! M’n bekken werkte tegen, m’n bekkenbodemspieren ook. M’n huisarts zei toen ook zoiets van ‘waarom zou je in godsnaam zo ‘streng’ zijn voor een lichaam dat zoiets knaps heeft gedaan voor je. Heb respect voor je lijf en wees er aardig en geduldig voor.’
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Feb 2018 14:11

Re: Afvallen na zwangerschap

Ik ben 25kg aangekomen en eet nu weer zoals voor m'n zwangerschap. Ik sport niet meer momenteel door tijdgebrek naast m'n werk maar heb de wel gesport na de bevalling. Ik heb niet het idee dat het nu langzamer gaat gewicht verliezen. Inmiddels hoef ik nog maar 4,5kg en zit dan op m'n oude gewicht.
Het heeft gewoon echt tijd nodig.
M'n oude lijf krijg ik iig niet meer terug, dat is me al wel duidelijk (helaas) maar ik heb een wolk van een baby en neem die extra huid en muffintops maar voor lief.
30-04-2017
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 15 Feb 2018 16:58

Re: Afvallen na zwangerschap

Na 3 kindjes vind ik het wel te accepteren dat mijn lijf is veranderd. Na de 2e was mijn buik al hartstikke slap met los vel. Hangborsten, check. Maar ik wil toch vooral gezond zijn en daarbij hoort ook een gezond gewicht. En ik baal gewoon als een stekker dat ik 6x pw cardio doe en onwijs gezond eet en dan toch blijf hangen op dit gewicht. Ik hoop toch echt nog 12kg af te vallen. En dat hoeft niet in een maand maar halve kilo pw zou toch wel fijn zijn :) geduld dus....
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Feb 2018 17:02

Re: Afvallen na zwangerschap

Ik weet niet precies wat je zo snel na de bevalling al mag doen, maar je zou misschien enkele keren cardio kunnen vervangen door krachttraining. Dan verbrand je lang na je training ook nog calorieën. Maar ik weet niet of dat een optie voor je is?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 15 Feb 2018 17:07

Re: Afvallen na zwangerschap

Ik doe soms wel wat kettlebell oefeningen. Ik train thuis op de zolder omdat het anders lastig te combineren is met 3 kinderen. Maar idd mss meer kracht gaan doen ipv cardio. Al vind ik cardio ook gewoon lekker. Muziekje aan en knallen. Lekker mn hoofd leeg
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Feb 2018 17:09

Re: Afvallen na zwangerschap

Trouwens wat ik me nog afvraag: je zegt dat je al weken traint en goed eet. Maar je bent 8 weken geleden bevallen. Hoeveel weken ben je nu al aan het trainen dan? Dat kan toch niet veel meer zijn dan 3 weken ofzo? In 3 weken val je sowieso geen kilo’s af toch.
#teammaple🍁
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 15 Feb 2018 17:29

Re: Afvallen na zwangerschap

Ik ben nu 6 weken bezig. Voelde me direct na de bevalling al goed en in overleg met de verloskundige mocht ik na 2 weken alweer beginnen. Verwacht ook geen kilo's hoor maar gewoon iets
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Feb 2018 17:50

Re: Afvallen na zwangerschap

Chipa schreef:Ik doe soms wel wat kettlebell oefeningen. Ik train thuis op de zolder omdat het anders lastig te combineren is met 3 kinderen. Maar idd mss meer kracht gaan doen ipv cardio. Al vind ik cardio ook gewoon lekker. Muziekje aan en knallen. Lekker mn hoofd leeg


Dat kan ik me goed voorstellen. Ik wissel cardio en kracht ook af, maar nu ik wat langer en vaker kracht doe, ben ik het wel fijner gaan vinden. Bij de Action heb je voor niet al teveel geld dumbells en een elastiek (ik weet niet hoe die officieel heet).
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 15 Feb 2018 19:01

Re: Afvallen na zwangerschap

Thx voor de tip zonnetje. Ga eens kijken bij de action!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers