Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jun 2018 11:39

Re: Afvaltopic 2018

Pff uit nieuwsgierigheid toch maar eens een lunch gemaakt zonder brood. Een omeletwrap met een halve avocado, tomaat, huttenkase en 2 plakjes kipfilet. Echt fantastisch lekker! Maar... ik voel me nu echt alsof ik niks gegeten heb haha. Beetje jammer. Oh en we hadden net een groot stuk gewandeld, mooi voor de stappen, was de batterij van m'n fitbit leeg!

Lekker dansen Lookie!

Wat frustrerend Ava :( Ik ben nogal een noob op afvalgebied, maar mijn gezonde verstand zegt mij dat je misschien niet al na een week succes hoeft te hebben? Ik ga daar zelf iig niet vanuit denk ik...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 20 Jun 2018 11:47

Re: Afvaltopic 2018

Maar Zora, ik ben een noob op borstvoedinggebied maar dat kost toch behoorlijk wat energie? Dan hoef je toch geen brood te schrappen? Begin eerst eens met alle ongezonde bewerkte (chocola, koekjes e.d.) weg te halen, anders houd je het op de lange termijn nooit vol denk ik.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jun 2018 12:15

Re: Afvaltopic 2018

Ohhh nee idd ik wil brood ook niet schrappen hoor! Maar was even nieuwsgierig hoe me zo'n lunch zou bevallen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem298

Bericht 20 Jun 2018 16:38

Re: Afvaltopic 2018

Jammer dat je lunch qua vulling niet echt beviel, Zora. Het klinkt wel heel lekker! Knap dat je de Tony kon weerstaan!

Pannetoet, wat een nare opmerkingen zeg! En nota bene van je moeder, daar zou je ook wel meer van verwachten. Ik snap wel wat je bedoelt als je zegt dat je eraan gewend bent, toch blijft het niet leuk als dat zo tegen je gezegd wordt. Je bent hartstikke goed bezig juist!

Volgende keer de rest weer, sorry! Jullie hebben zoveel gekletst dat ik niet overal op kan reageren (nou ja, kan wel maar dan ben ik even bezig en ik moet zo eten en sporten dus ik heb geen tijd :P )

Hier gaat het wel. Ik zat al niet lekker in m'n vel en vanmorgen was ik extra gefrustreerd want ik was weer aangekomen, maar ik heb gisteravond een les bodypump gedaan en meestal ben ik dan de volgende ochtend anderhalf tot twee kilo zwaarder. Hopelijk ligt het daaraan. Vanavond trainen in m'n nieuwe shorts, ik vind het doodeng (ik werd vroeger gepest om mijn benen, dus dat is nogal een ding voor me, maar ik probeer 'enge dingen' te overwinnen en schijt te hebben aan wat anderen vinden, MOEILIJK!!).
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 20 Jun 2018 18:27

Re: Afvaltopic 2018

Ola!

@ Zora: Als ik inspiratie nodig heb zoek ik eigenlijk overal en nergens haha want net wat je zegt; de ene zegt weer dit en de andere zegt weer dat.. dus ik haal overal wat vandaan :p maar over het algemeen bedenk ik het meeste zelf. En stiekem eet ik net als Feline vrij eentonig en saai haha! De basis voor mijn eten bestaat uit Skyr, 50gr fruit, 30gr muesli (niet heel gezond volgens de norm maar zo lekker!) 3-4 boterhammen met beleg, gekookt eitje en avondeten.. Ik ben ook zo’n type dat als ik iets lekker vind dat ik het eet net zolang totdat ik het helemaal zat ben :laughcry: Maar buiten deze standaard dingen: maaltijdsalades (kun je eindeloos mee variëren), huttenkase met tomaat/komkommer op een cracker bijv, omelet met groenten, fruitsalade, rijstwafels met beleg: lust je avocado en zalm? Doe dat op een rijstwafel, dat is zooo lekker! Blikje tonijn met huttenkase en tomaatjes.. Tot zover even mijn inspiratie :)

@ Ava: That sucks! Ik voel met je mee want dat heb ik ook regelmatig.. werkt heel demotiverend MAAR doorzetten is the key! Niet opgeven, uiteindelijk ga je aankomende week of een weekje later wel resultaat zien.

@ Lookie: Hahaha een soort van thuis zumba! Wat creatief van je!

@ Jet: Ja ik snap wat je bedoeld. Vroeger werden we ook echt onzeker van haar, en ook de opmerkingen van mijn vader soms (hij is inmiddels overleden) maar dat we geregeld dachten ‘Jezus horen jullie wel wat je zegt?’. Nu gaat het het ene oor in, andere weer uit.. Zij is zo spastisch en niet gezond met eten bezig dat we allebei zoiets hebben van ‘Dat nooit! Dan maar 5kg te zwaar’. Maar gatsie dat is niet leuk dat je niet zo fijn in je vel zit, gaat het nu wat beter? Ik vind het zo knap dat je gewoon een short aan doet! Ik weet zeker dat je dat echt wel kan hebben.. dikke vinger naar de pesters van vroeger! Waarschijnlijk zijn ze nu zelf tonnetje rond omdat ze werkloos thuis zitten oid :p

Ik heb eigenlijk weinig nieuws. Behalve dat het druk is op mijn werk. Heb min of meer daardoor zaterdag voor het laatst gesport. Ik kan ook savonds sporten maar dan is het heel druk en dat vind ik niet fijn. Vrijdag ben ik vrij dus dan ga ik sporten:)
Wat als het lukt
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 22 Jun 2018 09:32

Re: Afvaltopic 2018

Jet, hoe gaat het nu? Kan me voorstellen dat dat schommelen in gewicht frustrerend is. Maar je bent zo goed bezig, het gaat er echt weer af.

Pannetoet, sporten lukt hier ook niet altijd even vaak. Wel jammer, maar soms lukt het gewoon een week wat minder.

Hier stagneert het even qua afvallen, maar het lijkt ook met mijn cyclus te maken te hebben. Vorige maand had ik dat ook. Alsof ik tussen mijn eisprong en ongesteldheid alles vasthoud ofzo.
Gister een bedrijfsuitje gehad en wel één wijntje en iets ander eten dan normaal gehad, hopelijk valt de schade mee :) moet ook eens kunnen. Vanavond weer hardlopen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem298

Bericht 25 Jun 2018 08:03

Re: Afvaltopic 2018

Hoe ging het hardlopen, Maddie?

Pannetoet, heb jij ook weer lekker gesport vrijdag?

Ik heb qua eten een vreselijk weekend gehad, echt heel slecht. Ik zit ook heel slecht in m’n vel (nog steeds), binnenkort heb ik een gesprek met m’n behandelaar en psychiater over wat ondersteuning in de vorm van antidepressiva (niet quoten). Hopelijk helpt dat wat (wat ik dan ook ga slikken).
Sporten gaat gelukkig wel goed, gisteren weer met extra gewicht bodypump gedaan, dat ging heel lekker. En vrijdag meting gedaan op de sportschool, op een super-de-luxe weegapparaat. Vetpercentage was gezakt en m’n gewicht ook tov de vorige meting dus ik ben daar wel blij mee. Straks naar de Efteling!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 25 Jun 2018 08:55

Re: Afvaltopic 2018

Wat naar dat je je zo slecht voelt Jet, hoop dat medicatie je zal helpen. :hug: Vind het echt geweldig dat je desondanks zo goed aan het sporten bent! Heel veel plezier in de Efteling!

Pannetoet, jammer dat je moeder zulke opmerkingen maakt. De mijne zegt alleen ooit dat ik te dun ben. :razz:

Hier gaat het goed, vorige week eventjes wat minder, maar ben nu weer goed bezig met alles invullen op mfp en letten op macro's. Heb er nu ruim 2 kilo af in iets minder dan een maand. Hoop zeker nog wel nog een kilo eraf te krijgen voordat ik over vijf weken op vakantie ga en dan is het de kunst om de kilo's eraf te houden tijdens die drie weken. Doordat ik vegan eet zal zomaar 'verleid' worden door allerlei slechte, maar lekkere dingen sowieso een stuk minder vaak een probleem zijn dan voorheen denk ik.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 25 Jun 2018 09:25

Re: Afvaltopic 2018

Wat vervelend dat je zo down bent Jet. Hopen dat dat snel verbetert.

LG, vegan zal inderdaad zeker helpen want dan heb je toch automatisch een stuk minder verleidingen.

Hier ook even een dipje. Ik val gewoon niet af en was het even enorm zat allemaal. Daardoor een paar keer een glas wijn gedronken met vriendinnen en afgelopen vrijdag 2 biertjes na werk en toen was ik gewoon echt dronken.. zo gênant. Wel weer een goede om niet meer te drinken. Ik sport nog steeds 3 x per week en heb er ook nog wel plezier in maar resultaat is dus echt miniem helaas.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Jun 2018 19:41

Re: Afvaltopic 2018

Jet, wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit meis! Erg rot om te lezen. Het hardlopen ging best goed gelukkig. Wat leuk dat je naar de Efteling was.

Lg, goed bezig! Hopelijk lukt het je om je doel te bereiken.

Feline, wat gigantisch balen dat je nog steeds geen resultaat merkt zeg.

Hier staat het nog steeds stil. Wel een beetje jammer. Maar zet gewoon door. Hopelijk gaat het lijntje dan gauw weer naar beneden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jun 2018 20:23

Re: Afvaltopic 2018

Hoe kan dat nou dames dat jullie zo stagneren?! Zo goed bezig! En wel gênant idd Feline haha, kun je nagaan eigenlijk hoe gewend je alcohol was als het nu zoveel met je doet.

Hier is week 2 begonnen. Ik heb er vooralsnog wel plezier het een beetje uit te zoeken allemaal. In mijn team zit ook een supertoffe meid die echt superveel weet van voeding en die zelf ook erg gezond en goed bezig is dus van haar krijg ik wel veel motivatie. Haha we zetten nu elke ochtend dezelfde soort bakkies met sla en huttenkase in de koelkast haha. Verder motiveren de fitbitchallenges die bezig zijn steeds op het werk ook echt om net even wat actiever te zijn. Ik loop nu voor de lol de langste routes op m’n werk en ook in het weekend helpt dat!

Weet niet of er al wat af is. Morgen eens kijken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Jun 2018 20:30

Re: Afvaltopic 2018

Goed bezig Zora, wel fijn dat je een collega hebt die ook lekker aan de salades gaat. Ik heb mijn collega nu ook aangestoken met het salade-virus :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 25 Jun 2018 20:57

Re: Afvaltopic 2018

Wat jammer dat jullie ineens stilstaan, terwijl jullie toch echt heel actief zijn, alle drie!

Jet, ik hoop dat je gauw wat beter in je vel zit

Feline, naar dat je een dipje hebt. Je bent echt goed bezig met het sporten dus daar kan het niet aan liggen (of is het misschien spiermassa wat erbij komt?)

Zora, dat is inderdaad fijn, dat voelt toch een beetje als een 'medestander' kan ik me zo voorstellen. Een fitbit lijkt mij ook nog wel eens een goed idee, gewoon om inzicht te krijgen en ik denk dat het wel motiverend werkt.

Ik val ook niet echt af momenteel, al is mijn 'menstruatiekilo' er gelukkig wel weer af. Vandaag had ik lekker veel energie, dus ik heb na het eten nog best veel in huis gedaan (kon helaas niet gaan sporten, omdat mijn zoon te jong is om alleen thuis te blijven) en nog op d enaaimachine bezig geweest, met een kopje thee en een appel.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Jun 2018 08:40

Re: Afvaltopic 2018

Ja het werkt echt motiverend zo'n fitbit! Het is wel zo dat het volgens mij veel beter is om veel stappen achter elkaar te zetten (dus een stevige wandeling van een half uur ofzo) dan om gedurende de dag aan je (bijv) 10.000 stappen te komen. Maar goed, alle beweging is goed, en als je 10.000 haalt is het natuurlijk wel een indicatie van iig best wat beweging :)

Ik vind het trouwens ook echt moeilijk 's avonds niks meer te eten zeg. Ik ontbijt al met yoghurt, dus dat wil ik dan 's avonds niet ook nog eten. Ik eet overdag ook al 2 stuks fruit dus dat wil ik 's avonds niet ooooook nog eten. Soms ook al nootjes in mijn ontbijt gehad, dus wat blijft er dan nog over wat nog een fijn tussendoortje voor in de avond is? Hmm misschien een rijstewafel...

Lookie, ik vind dat sporten met kids thuis ook gewoon niet te doen. Ik weet nu nog steeds niet wanneer ik zou kunnen gaan; eigenlijk kan het gewoon echt steeds niet. Fijn dat je kilootje er iig weer af is!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Jun 2018 08:53

Re: Afvaltopic 2018

Zoor, misschien een gekookt eitje, kipfilet of wat rauwkost? Ik zou geen rijstwafel doen, hebben een hoge glycemische waarde en dan krijg je juist weer honger na die suikerpiek. (Al eet ik zelf ook regelmatig rijstwafels hoor)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 26 Jun 2018 10:28

Re: Afvaltopic 2018

Zora: waarom wil je niet 2x yoghurt eten? Ik vind iets van eiwitrijke kwark heel fijn s avonds. En het helpt me ook hoger in mijn eiwitten te zitten over de dag. Gekookt eitje idd of wat vleeswaren denk ik dan.

Ik heb het weekend down the rabbit hole.. ben heel bang voor de schade. Wil wel opletten want begin echt net weer omlaag te gaan.. Wordt wel heet dus waarschijnlijk veel water drinken en niet teveel alcohol dus wil vooral opletten met voedingskeuzes maar dat zal wel niet heel best worden allemaal. Kan met de hitte (en 5 man in de auto) ook niet veel meenemen. Komt wel goed qua beweging!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 26 Jun 2018 12:01

Re: Afvaltopic 2018

Joehoee!

@ Maddie: Dat kan heel goed! Ik ben tijdens mijn ongesteldheid altijd een halve kg tot een hele kg zwaarder, dat is vocht zeggen ze.

@ Jet: Hé gatsie wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit :( Heb je ervaring met medicatie of zal dit de eerste keer zijn? Ik weet van mijn zusje dat je je er zoveel beter van gaat voelen dus ik hoop echt dat dat bij jou ook zal zijn! Wel heel goed dat je lekker blijft sporten.

@ LG: Wat ben je goed bezig!

@ Zora: Wat fijn dat een collega ook gezond eet, dan voel je je toch minder alleen:) LEkker bezig! Maar waarom wil je savonds niet nog een keer kwark eten? Dat doe ik ook wel:) Kwark (magere dan) is heel goed voor je, en echt niet slecht.. en anders worteltjes? Paprika? Fruit?

@ Whatever: Hé wat grappig! Mijn collega gaat daar ook naar toe haha! Je hoeft echt niet bang te zijn want je hebt het zelf in de hand.. Tekst uit het boek 'Het geheim van slanke mensen': Je mag alles eten maar je wilt niet alles eten. Misschien heb je hier iets aan haha


Ik ben vrijdag niet wezen sporten want ik voelde mij zwaar ellendig door mijn menstruatie :( Zaterdag ben ik wel gegaan en gisteren ook. Gisteren weer benen getraind, tandje zwaarder gedaan; 3x8 lunges, 3 been-apparaten en nog wat oefeningen waarvan ik de naam niet weet.. ga het even opzoeken.. de hip thrust met bal (je ligt op je rug en je onderbenen op de bal, billen omhoog en dan de bal naar je toe bewegen) en dan nog de zijwaartse lig en je been omhoog-met elastiek. En de laatste zit je op handen en knieën en dan til je je been omhoog en opzij.. En ook nog de calf raise. Snappen jullie het nog? Haha. Nu heb ik spierpijn in mijn kuiten :palm: Morgen weer wegen/meten.. geen zin in want ik ben zo bang dat het weer tegenvalt..
Wat als het lukt
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Jun 2018 13:07

Re: Afvaltopic 2018

Nou, ik eet Griekse yoghurt en dacht eigenlijk dat 2 bakjes per dag wat teveel zou zijn. Dat is misschien ook zo maar niet met kwark?

Eitje heb ik vaak al gehad die dag haha en rauwkost.. hmm wat doen jullie dan savonds nog in je kwark? Of zo los? Brrr :p

Nouja ben dus nog een beetje zoekende!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 26 Jun 2018 13:38

Re: Afvaltopic 2018

Ik gooi er een schep caseine door Zoor! Maar alleen na het sporten :) Verder lig ik gewoon chagrijnig in bed te balen dat ik honger heb haha
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Jun 2018 15:12

Re: Afvaltopic 2018

Hahahaha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Jun 2018 15:32

Re: Afvaltopic 2018

Hahaha. Zoor in magere kwark zitten meer eiwitten en minder calorieën. Dus als je af wilt vallen zou ik voor magere kwark kiezen, kun je prima 2x per dag eten! Ik maak zelf granola en gooi er fruit in. Maar ik eet het eigenlijk nooit 's avonds.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 26 Jun 2018 15:44

Re: Afvaltopic 2018

Ik eet het s avonds nog wel regelmatig als verwenmomentje met iets van fruit of walnoten en beetje honing.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Jun 2018 15:45

Re: Afvaltopic 2018

Ik hou zelf 450 ml zuivel per dag aan en dat verdeel ik dan in 2 porties. 's ochtends meestal een beker Optimel (225 ml) en 's avonds na het eten een schaaltje vla (225 ml) wat ik ook veel lekkerder vindt dan kwark. Ik heb nog geen kwark gevonden die lekker is zonder er zelf iets aan toe te voegen. Ik heb zelf ook altijd fruit e.d. al op overdag.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 26 Jun 2018 16:36

Re: Afvaltopic 2018

Whatever, ik moest even googlen wat 'down the rabbithole' is (letterlijk vertaald wist ik natuurlijk wel, maar het is dus ook een festival, weer wat wijzer haha). Ja, dal het met de beweging wel goed zitten, het is vast een groot terrein en lekker dansen! Dat compenseert het eten dan wel weer.

Girli, hou je van Skyr? Dat vind ik ook altijd lekkere yoghurt: eiwitrijk en vetarm. En er hoeft echt geen suiker doorheen, een beetje 'opleuken' met fruit of nootjes is wel lekker.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Jun 2018 17:00

Re: Afvaltopic 2018

Ja maar jongans, help, Griekse yoghurt was toch ook juist goed vanwege de (goede) vetten?

Oh en Harri, ik rende meteen naar m’n groente en huttenkase buddy over het glycemische verhaal en die zei meteen jaaa nee je moet ook de maiswafels hebben! Haha :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron