Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 23 Jan 2018 21:33

Re: Afvaltopic 2018

Haha Suus, daarom had ik me daar niet voor opgegeven :wink:
Vervelend dat je ziek was en daardoor ook niet kon sporten.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Jan 2018 21:51

Re: Afvaltopic 2018

Jezzie, wat goed dat je dan een stuk gaat fietsen.

Suus, vervelend dat je ziek was. Hopelijk lukt het je om de draad weer op te pakken.

Pannetoet, goed bezig met sporten.

Hier gaat het best goed. Ik ben in het weekend wat losser met tussendoortjes. Maar het lukt me nu goed om doordeweeks t’s minderen. Heb ook taart afgeslagen op een verjaardag. Mijn keuze is dan chips of taart. En dan wel gematigd natuurlijk. Morgen weer even wegen. Ben benieuwd. Hopelijk ben ik snel onder de 90.

Het enige wat ik nog niet zo erg heb opgepakt is het extra bewegen. Even kijken hoe ik mezelf de tijd en de schop onder mijn kont ga geven.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 03 Feb 2018 10:36

Re: Afvaltopic 2018

Ik wil me ook aanmelden. Ik weeg al jaren veel te zwaar en wil echt wat aan m'n gewicht gaan doen. Om gezond te worden en te blijven en om er mooier uit te zien. Ik ben een echte snaaierd, uit verveling, maar ook een enorme emo-eter. Mijn eerste stap is om mijn eetpatroon aan te passen en meer bewegen. Waarom zorg ik er wel voor dat mijn kinderen gezond eten en niet te veel snoepen, maar lukt dat me zelf niet? Ik reed eerder paard en ben in de zomer gaan hardlopen, maar doet dit beide niet meer, omdat ik last heb van een nekhernia en eerst geopereerd moet worden. Ik wil weer meer gaan bewegen, dus wil weer lekker gaan wandelen, want dat kan ik prima. Ik wil ook weervaker de fiets pakken i.p.v. de auto. Ik wil het knopje nu echt om gaan gooien, zonder dat ik het snel op geef. Ik kan dit! Hopelijk kunnen we elkaar hier een hart onder de riem steken. Mijn bedoeling is om 30 kilo af te gaan vallen, maar ik wil dit in kleinere doelen op gaan delen, zodat het haalbaarder is. Ik ben benieuwd, op naar een gezond gewicht en een gezonde ik!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 04 Feb 2018 13:29

Re: Afvaltopic 2018

Ook ik wil me graag aanmelden! Na jaren van mislukte pogingen lijkt het er nu op dat ik in een hele goede flow zit. Ik sport sinds afgelopen zomer bij de sportschool, voornamelijk een combi van cardio en krachttraining (nog geen groepslessen, daar ligt het niveau best hoog, dat durf ik nog niet zo goed). Ik had het echt nooit verwacht maar ik vind het sporten echt heerlijk! Afgelopen maand heb ik wederom een doorverwijzing naar een diëtiste gevraagd, de derde diëtiste van de afgelopen 3 jaar :palm: Ik loop nu echt bij een hele leuke, motiverende diëtiste die ook nog eens af en toe spreekuur bij m’n sportschool heeft en dus het lijntje met m’n trainer lekker kort kan houden. Echt superfijn.

Ik begon op een gewicht van 93.8kg, twee weken terug zat ik ineens op de 89,7. Ik heb niet echt een getalletje als streefgewicht, ik ben al blij met alles wat eraf gaat, maar ik zou het toch wel heel fijn vinden om weer onder de 70 kilo te komen. De laatste keer dat ik dat aangetikt heb, is echt 10jaar terug. Ik laat me maar eens in de zes weken wegen, alleen bij de diëtiste en tijdens de metingen op de sportschool, de metingen op de sportschool hou ik als officieel gewicht aan. Thuis wegen doe ik niet meer omdat dat alleen maar frustreert.

Qua voeding doe ik niet heel veel bijzonders. Ik let wel een beetje op koolhydraten maar ik ban ze niet volledig uit, zo min mogelijk suikers, veel groenten en ik ben echt een grootverbruiker van kwark. En één cheat day per week.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Feb 2018 09:16

Re: Afvaltopic 2018

Heel veel succes Maple, dat klinkt goed!
Ik ga er per vandaag voor en heb me daarstraks gewogen. Ik schrok me rot, ik weet dat ik ben aangekomen de laatste periode, omdat ik minder heb bewogen, maar..... my god, hier schrok ik toch wel even van:( Maar goed, kop d’r voor en ik ga het maar zien als een extra motivator. Het is heerlijk buiten, dus ik ga straks een stuk lopen.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 05 Feb 2018 23:29

Re: Afvaltopic 2018

Wat zijn jullie goed bezig!

Is kwark echt goed om af te vallen?
Wij eten s avonds van kleine bordjes dat werkt echt!

Gaat heel wisselend hier. Sporten gaat wel goed en bewegen, maar eten.... Ik geef ook nog borstvoeding dus wil ook niet te streng zijn!
<<

Anoniem248

Bericht 06 Feb 2018 07:32

Re: Afvaltopic 2018

Omdat ik wel op koolhydraten let (ik eet nog maar zelden brood en eet verder minder pasta, rijst en aardappelen), vul ik dat aan met eiwitten. Eiwitten geven daarnaast ook een langer verzadigd gevoel. Kwark is een goede bron van eiwitten (en uiteraard ei, maar dat lust ik niet). Het grappige is trouwens dat ik de afgelopen maanden gewoon te weinig bleek te eten. Ik zat braaf aan de magere kwark enzo, kleine porties avondeten. Maar omdat ik vrij veel sport heeft mijn lichaam blijkbaar gewoon meer nodig. Ik mag nu iets meer avondeten, bij m’n lunch mag ik ook een bakje kwark naast m’n crackers en wat die kwark betreft pakte ik altijd de magere variant maar ik mag dus blijkbaar best wat meer vetten binnen krijgen en dus gewoon halfvolle kwark eten. Em cruesli, serieus ik mag gewoon cruesli bij m’n ontbijt. De volvezel-variant, maar toch.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Feb 2018 13:44

Re: Afvaltopic 2018

Wat goed maple dat je zo goed bezig bent met sporten en met resultaat.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 06 Feb 2018 17:57

Re: Afvaltopic 2018

En eiwitten breken koolhydraten af. Win win!
<<

Mathilde

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 09 Feb 2018 12:05

Woonplaats: Reuver

Bericht 09 Feb 2018 12:28

Re: Afvaltopic 2018

Hi Dames!

Afvallen en diëten werkt bij mij (en bij de meesten denk ik) niet goed. Ik zag zo'n website van zo'n coach over smoothies en dat werkt bij mij wel heel goed: https://smoothiesmuller.nl/spinazie-smoothie/

Het idee is om je gewoontes een klein beetje aan te passen en wat bewuster te eten. Dan hoef je er niet zoveel voor te "laten" en verlies je structureler wat kilo's. Vooral spinazie smoothies vind ik erg lekker, en er zijn verschillende recepten voor. Je kan denk ik ook een boek kopen, maar dat heb ik niet gedaan. Dit werkt voor mij prima.

Misschien hebben jullie er wat aan!
Huismoeder - Muismoeder
♥ Noah
♥ Kimmie
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2018 14:21

Re: Afvaltopic 2018

En dat kom je in je 5e post vertellen?
*uche*ikruikreclame*uche*
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2018 14:22

Re: Afvaltopic 2018

Zijn er nog dames die WW doen?

Ik ben sinds begin januari 4.5 kilo kwijt :yes:
<<

Anoniem249

Bericht 09 Feb 2018 16:47

Re: Afvaltopic 2018

Ik meld me ook. Ik ben ivm een dubbele knie blessure aardig wat kilootjes aangekomen. Ik sport normaal gesproken 3x per week. Dit is een aantal maanden geleden weggevallen, maar ik heb wel hetzelfde eetpatroon aangehouden wat nu geresulteerd heeft in extra gewicht. Ik heb zelfs m'n eerste broek in een maat groter gekocht!

Ik mag helaas nog steeds niet sporten en baal daar enorm van. Ik ben daarom vandaag gestart met op m'n eten letten. Ik gebruik daarvoor MyFitnessPal. Daar heb ik als streven 50% koohlydraten, 30% vetten en 20% eiwitten. Aangezien ik niet sport heb ik ook niet zoveel eiwitten nodig, dus ik dacht dat dit wel een ok verdeling was.
Aan hoeveel calorien per dag houden jullie je?

Maandag heb ik een afspraak met m'n chirurg in het ziekenhuis, dus hoop dan van hem wat tips te krijgen welke sporten ik wel zou mogen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Feb 2018 16:54

Re: Afvaltopic 2018

Ik ga gewoon stug door. Mijn gewicht blijft stabiel, zo stom. Ik zwem 3-4x per week. Ik mag na berekening van de diëtist rond de 1600kcal per dag. Toch val ik niet af dus moet wat gaan veranderen :laughcry:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem249

Bericht 09 Feb 2018 16:58

Re: Afvaltopic 2018

Het kan zijn dat je dan te weinig eet Thunder, of dat je de verkeerde dingen eet.
De verdeling koohlydraten/eiwitten/vet moet goed zijn, anders val je alsnog niet af. Het kan zijn dat je lichaam dan een bepaalde stof opslaat omdat je die te weinig binnenkrijgt bijvoorbeeld.

Ik mag 1530 cal volgens m'n app, aangezien ik niet sport/weinig beweeg is dat makkelijk te doen voor mij.
<<

Anoniem249

Bericht 09 Feb 2018 17:02

Re: Afvaltopic 2018

Oh en het is ook verstandig je trainings prikkel elke 3-4 weken aan te passen. Anders raakt je lichaam er gewend aan. Dus veranderen in calorieen, veranderen van trainingen etc.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Feb 2018 19:02

Re: Afvaltopic 2018

Bedankt. Dat klinkt wel logisch eigenlijk. Zal eens gaan puzzelen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem232

Bericht 10 Feb 2018 08:16

Re: Afvaltopic 2018

Claire**** schreef:Het kan zijn dat je dan te weinig eet Thunder, of dat je de verkeerde dingen eet.
De verdeling koohlydraten/eiwitten/vet moet goed zijn, anders val je alsnog niet af. Het kan zijn dat je lichaam dan een bepaalde stof opslaat omdat je die te weinig binnenkrijgt bijvoorbeeld.

Ik mag 1530 cal volgens m'n app, aangezien ik niet sport/weinig beweeg is dat makkelijk te doen voor mij.


Het is niet waar dat je verdeling macro's per se goed moet zijn omdat je ander niet afvalt, als je totale verbruik hoger is dan wat je binnenkrijgt.
Misschien eet je onbewust toch meer dan je denkt.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Feb 2018 10:14

Re: Afvaltopic 2018

Robin als je al je calorieen in alleen vetten eet, dan val je wellicht in het begin wat af maar na enkele weken stagneert dat. Het werkt nou eenmaal het beste als je je macro's verdeelt, dat is namelijk wat je lichaam nodig heeft. Als je lichaam van iets niet voldoende binnenkrijgt gaat het vasthouden als het dan iets van die macro binnenkrijgt--> en dat vertraagd het afvallen.
Daarvoor kom je na een sapkuur ineens weer (relatief) veel aan.
<<

Anoniem232

Bericht 10 Feb 2018 12:10

Re: Afvaltopic 2018

Ik ben het niet met je eens. Na 'n sapkuur kom je vaak weer aan omdat je tijdens de kuur heel weinig calorieën binnenkrijgt. Niemand eet alleen maar vetten want niemand leeft op alleen olijfolie, maar er zijn genoeg mensen doe met een verdeling high-carb/ low fat of juist low carb/ high dat (keto) afvallen.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Feb 2018 12:37

Re: Afvaltopic 2018

Robin maar het is toch het meest gezond en meest verantwoord om af te vallen en wel je macro's in de juiste verdeling te eten? Lijkt me toch niet heel raar om dat dan als advies te geven.
<<

Anoniem232

Bericht 10 Feb 2018 14:10

Re: Afvaltopic 2018

Het is goed om je macro's in balans te hebben, natuurlijk, maar als dit niet zo is hoeft dit niet te betekenen dat je daardoor niet of minder afvalt.
Voor de meerderheid van de mensen zijn macro's en de verdeling hiervan een berg abracadabra en ik het al heel wat om een beetje in de gaten te hebben hoeveel calorieën ze binnen krijgen en ze verbruiken.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 11 Feb 2018 10:09

Re: Afvaltopic 2018

Hoi meiden, ik wil hier ook graag met jullie meeschrijven! Ik weeg nu 76,3 en ik wil graag onder de 70 kg komen.
Begin december kwam ik erachter dat ik zwanger was en toen heb ik echt alles gegeten wat los en vast zat. Begin januari kwam ik erachter dat het niet goed was en toen ben ik daar gewoon mee doorgegaan dus ik ben bijna 5 kg gegroeid, zo zonde :12:
Ik ga niet echt een dieet volgen maar wil het snoepen beperken naar 1 of 2x per week en verder een paar keer per week een rondje wandelen.
<<

Puuc

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 24 Feb 2015 12:09

Bericht 11 Feb 2018 10:11

Re: Afvaltopic 2018

Mocht ik welkom zijn en mocht ik het volhouden wil ik ook graag meeschrijven.
Ik loop sinds een paar weken bij een diëtiste, als een stok achter de deur en zij meet of ik wel vet afval en geen spieren.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 11 Feb 2018 16:20

Re: Afvaltopic 2018

Ik heb eventjes niet gereageerd maar ik ben er nog hoor :P

@ Leipe Loetje: Ik vind je naam echt top! Haha! Al doet mij dat ook denken aan iemand die vroeger bij mij in de klas zat, hij kon om het minste of geringste compleet flippen, op een gegeven moment werd hij ook leipe loetje genoemd :P Anyway wat goed van je dat je er iets aan wil gaan doen! Het snaaien herken ik wel, bij mij is het van emo-eten naar eten uit verveling gegaan. Weet je al hoe je het emotie eten aan wil gaan pakken? Want ik weet uit eigen ervaring dat dat een hele struggle kan zijn.. Maar ai een nekhernia, dat is niets niks! Heb je enig idee wanneer je geopereerd kan worden?

@ Maple: Wat goed- en fijn dat je het sporten zo lekker vind, dat is ook heel belangrijk :) Die groepslessen komen later wel.. het is al heel goed dat je een ritme hebt met sporten! Enne 3 keer is scheepsrecht toch haha. Maar wel heel fijn dat je een goed gevoel bij haar hebt, dat is ook heel veel waard!

@ Summerbeach: Of kwark goed is om af te vallen weet ik niet.. Mijn vriend wil aankomen en hij moet vrij veel kwark eten maar ik lees idd wel overal dat het goed is als je wil aankomen maar ook als je wil afvallen.

@ Claire: Leuk dat je ook mee komt schrijven! En die kleding in een maat groter, tja..dat heb ik helaas ook wel.. daar kun je op dit moment niets aan doen want je moet toch iets hebben om aan te trekken :P Hoeveel kCal ik op een dag eet weet ik eerlijk gezegd niet want ik hou het niet bij. Daar word ik zelf alleen maar gestoord van haha

@ Thunder: Dat is shit! Alleen heel herkenbaar! Ik sport nu 2-3 maand zo'n 3x per week maar qua gewicht gebeurt er niet zoveel...de ene week is er een kg af, de volgende week weer een halve kg bij, het schommelt bij mij tussen de 1-1.5kg. Maar het zou idd kunnen dat je te weinig eet én je moet inderdaad elke 6 weken je sport schema vernieuwen..

@ Emma: Leuk dat ook jij mee komt schrijven!

Oké, bij mij gaat het redelijk. Het sporten gaat goed, nog steeds 3x per week -We willen naar 4x per week- dus daar zit het probleem niet. Het probleem is dat ik maar niet af val (Hetzelfde probleem als Thunder), het blijft een beetje schommelen en waarschijnlijk ligt het aan mijn eetpatroon.. Dus ik wil volgende week een gesprek op de sportschool inplannen voor een voedingsschema en gewicht/vetpercentage -> Daar heb ik zo geen zin in. Goed ik weet wel dat ik te zwaar ben maar ik word er ook onzeker door, wat zal de trainer wel niet denken blablabla..
Wat als het lukt
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers