Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Mrt 2018 11:14

Re: Afvaltopic 2018

Knillis schreef:Dankjewel voor het toevoegen in de tabel! Mijn lengte is 1.73 trouwens.

Ik ben door de oppas gered voor het feestje, ze was ziek geworden :smile: Dus ik heb heerlijk languit op de bank de finale van Wie is de Mol gekeken, zonder verleidingen :smile:

Vandaag 2 verjaardagen maar dat vind ik makkelijker (denk ik... of hoop ik)!


Dat had ik vandeweek. Ik zou een workshop armbanden maken hebben en daarbij een hightea. Kregen we een mail dat de cursusleidster ziek was. Dus ging het hele feest niet door. Voor het afvallen wel beter hahahahaha
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Mrt 2018 11:50

Re: Afvaltopic 2018



ForumnaamLengteStartgewicht StreefgewichtHuidig gewichtAfgevallen
Pluis1,6878,36776,32
Joey1,7274,1 6971,52,6
Elliot1,7282,2 7581,30,9
Jezzie1,7578,96875,23,7
Lejow1,7186,26879,27
Reep1,7285 6981,83,2
Chipa1,6575,5 6069,26,3
Pannetoet1,5878,8 6077,51,3
Druifje1,6866 62660
Knillis1,7380,4 6976,14,3
Atelier Madame1,8080 72800
<<

Anoniem248

Bericht 11 Mrt 2018 12:42

Re: Afvaltopic 2018

Ik had gisteren trouwens een meting op de sportschool en even een euforisch momentje. Voor het eerst deed alles wat het moest doen, afgevallen, vetpercentage naar beneden en spiermassa omhoog. Voorheen viel ik wel af maar viel ik af in spiermassa, of ik kreeg meer spiermassa maar kwam dat vervolgens ook aan in gewicht. Sinds ik bij deze diëtiste loop hoop ik dus een ommekeer bereikt te hebben.

Ik hoef trouwens niet per sé in de tabel, ik hou me momenteel niet zo heel veel bezig met de cijfertjes, maar eigenlijk meer met het totaalplaatje. Misschien als ik straks veel kwijt ben, dat ik dan ineens heel trots ben op het getalletje maar vooralsnog let ik vooral op hoe m’n kleding zit en hoe ik me voel, en weeg ik me maar eens in de 6 weken op de sportschool.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 12 Mrt 2018 11:36

Re: Afvaltopic 2018

Chipa schreef: @pannetoet, spannend dan woensdag. Misschien valt het wel mee met je vetpercentage. Je bent helemaal niet zwaar.
Ik was voor mn miskraam 76,5 en toen baalde ik zo dat ik keihard het roer heb omgegooid. In 6mnd tijd afgevallen naar 55kg. Toen een doorgaande zwangerschap waarbij ik aan het eind rond de 82kg zat ( 20 dec bevallen). Nu wil ik dus echt weer terug naar 60kg want zag er wel wat mager uit bij 55kg.Die 7 was gewoon echt zo'n ding dat me herinnerde aan een nare periode.


Wel lief dat je het zegt maar helemaal niet zwaar? Ik weeg om en nabij de 78 :palm: Dat voelt voor mij echt enorm.. nog maar een paar kg en ik tik de 80 aan :wtf: En ik ben niet zo lang hé.. Dus er moet wel zo'n 20kg vanaf, het liefste voor eind augustus. Duss tell me; hoe ben jij in 6 maand zoveel afgevallen? Het kan dus wel? Ik wil het wel op een goede, gezonde manier doen dmv sporten en goed/gezond eten. Ik verwacht dat mijn vetpercentage rond de 40% zit en je moet wegen met kleding aan, en halverwege de dag..ik weeg mijzelf altijd smorgens dus er komen sowieso een paar kg bij..

@ Knillis: Ik had zaterdag ook een verjaardag en ik geef mijzelf altijd de keus: Taart OF een paar hapjes en vaak kies ik dan voor de hapjes. Qua drinken drink ik gewoon waar ik zin in heb aangezien ik bijna nooit alcohol drink :P Wel fijn dat de oppas je deze keer 'gered' heeft haha!

@ Joey: Shizzle, dat is zo zuur hé als je zo je best doet maar er gaat niets af..

@ Maple: Whoehoeee wat goed zeg! Fijn gevoel ofniet?

Het sporten gaat hier ook goed! Ik verging zaterdag echt van de spierpijn, echt vreselijk.. anderzijds wel goed want dan weet je dat je wat gedaan hebt haha maar spierpijn is wel echt de horror. Verder zit ik op momenten in een soort van 'dip' omdat ik al tijden behoorlijk stil sta qua gewicht terwijl ik gewoon wil afvallen, helemaal klaar ben met alle vetjes die mij in de weg zitten en mij lekker wil voelen op vakantie straks (Half augustus). Ik had gisteren bedacht dat ik misschien wel een hormoonstoornis heb ofzo.. eerder viel ik altijd als een razende af als ik er iets aan deed maar nu? Er gebeurt gewoon bijna niets.. tot zover mijn geklaag :)
Wat als het lukt
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Mrt 2018 14:16

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, is dat niet ook gewoon leeftijd? Ik val al een paar jaar ook echt niet meer makkelijk af, waar ik met begin 20 nog makkelijk afviel naar 67 kilo als ik gewoon even gezond at, is dat nu echt niet meer zo.
En idd, wel balen dat ik nu niet afgevallen ben (en ik twijfel of dat deze week wel het geval zal zijn), maar ik ben nog steeds al blij met de 2.5 kg die er nu af is. Omdat ik nu mijn kleding weer een stuk beter pas! Dus ondanks dat ik graaag doorga met afvallen, heb ik er al wel resultaat van waar ik nu elke dag blij mee ben.

Maple, wat fijn dat alle uitslagen goed waren :D . Ik heb ook een tijdje personal training gedaan incl voedingsbegeleiding (mocht ik het geld hebben, zou k dat foreverrrr doen) en ik had ook altijd wat jij eerder had. Of afvallen, ook in spiermassa. Of hogere spiermassa en dan ook iets aangekomen. Altijd zo balen!! Maar goed uiteindelijk was ik 10kg afgevallen en was mijn spiermassa niet -10kg, dus percentueel was mijn spiermassa er wel op vooruit gegaan natuurlijk.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 12 Mrt 2018 15:26

Re: Afvaltopic 2018

@pannetoet, ik denk dat ik uiteindelijk toen wel iets te weinig at hoor in verhouding tot het vele sporten. Ben toen ook keihard ingestort. Was ook door de miskraam en burn out denk ik.
Dus je moet mij maar even niet als voorbeeld nemen om 20kg in 6mnd af te kunnen vallen. Ieder zijn eigen tempo. Probeer het nu ook echt wel veel gezonder te doen dan toen.
<<

Anoniem266

Bericht 13 Mrt 2018 09:05

Re: Afvaltopic 2018

Joey schreef:

ForumnaamLengteStartgewicht StreefgewichtHuidig gewichtAfgevallen
Pluis1,6878,36776,32
Joey1,7274,1 6971,52,6
Elliot1,7282,2 7581,30,9
Jezzie1,7578,96875,23,7
Lejow1,7186,26879,27
Reep1,7285 6980,44,6
Chipa1,6575,5 6069,26,3
Pannetoet1,5878,8[/te] [td=50,white]6077,51,3
Druifje1,6866 62660
Knillis1,7380,4 6976,14,3
Atelier Madame1,8080 72800


Nu in 5 dagen ineens 1,4 eraf en die week ervoor maar 0,2 en eet ongeveer hetzelfde.

Gek hoor
Laatst gewijzigd door Anoniem266 op 17 Mrt 2018 10:18, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 13 Mrt 2018 10:38

Re: Afvaltopic 2018

Zie je wel Reep, de aanhouder wint :)
<<

Anoniem266

Bericht 13 Mrt 2018 11:20

Re: Afvaltopic 2018

Chipa schreef:Zie je wel Reep, de aanhouder wint :)



Thanks :smile:
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 13 Mrt 2018 12:54

Re: Afvaltopic 2018

Joey schreef:Pannetoet, is dat niet ook gewoon leeftijd?


Ik ben 30 (God wat klinkt dat 'oud' :palm: 'Gelukkig' moet ik mij nog regelmatig legitimeren), zou dat echt al een leeftijd zijn waarbij het moeilijker gaat?

@ Chipa: Oei, nee dat ga ik dan maar niet doen haha! Ik ben zelf, toen ik 22/23 was, in 2 maand tijd 10kg afgevallen ook door heel weinig eten en heel veel sporten.. en ondanks dat ik mij zo goed voelde met die 10kg eraf vind ik de manier waarop niet voor herhaling vatbaar. Ik wil geen honger meer lijden of zo obsessief met mijn figuur bezig zijn; we zijn ouder en verstandiger haha! Maar wat heftig joh een burn-out en miskraam..jeetje..hoe ga je daar nu mee om?
Wat als het lukt
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Mrt 2018 12:59

Re: Afvaltopic 2018

Ik ben 31 en merk het vanaf m'n 27ste ofzo al. Zal vast niet voor iedereen gelden, maar bij mij iig wel.. Ik Google dit snel even en lees dat dit bij vrouwen vanaf 25j het geval kan zijn.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 14 Mrt 2018 10:29

Re: Afvaltopic 2018

Helaas, nu sta ik stil. Kilo's niet veranderd. Vetpercentage iets gezakt naar 32.6%. We blijven volhouden :)
Overigens zit mijn rokje nu gewoon goed in tegenstelling tot enkele weken geleden. Toen zat het nog super strak.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 14 Mrt 2018 10:32

Re: Afvaltopic 2018

@pannetoet, de miskraam was in sept 2016 en de burnout volgde in april 2017. Ik werd toen weer zwanger dankzij icsi en nu inmiddels een vrolijke baby van 3mnd. Dat maakt heel veel goed. Maar toch voel ik dat ik moet oppassen want ben toen na 6 weken weer gaan werken en dat was best snel. Zeker in combinatie met zwanger zijn maar ik moest en zou doorzetten van mezelf
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 14 Mrt 2018 12:08

Re: Afvaltopic 2018

@ Joey: Echt? Nu zit ik heel hard na te denken sinds wanneer bij mij dat het geval is haha.. *5 min later*.. Ik zou het zo niet weten maar ik denk dat het inderdaad de laatste 2/3 jaar wat lastiger gaat of ik doe niet genoeg mijn best dat kan ook nog..

@ Chipa: Jeetje wat heftig! Vreselijk.. maar wel heel fijn inderdaad dat je daarna een goede zwangerschap hebt gehad en nu een prachtige baby hebt :) Je moet ook wel echt je rust nemen hoor, het 'moeten' herken ik wel maar dat brengt je vaak niet veel goeds. Gewoon goed is ook goed:) Je vetpercentage is netjes hoor! Die van mij is rond de 40% denk ik.. ik zie het vanmiddag :palm:
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 15 Mrt 2018 13:21

Re: Afvaltopic 2018

Al die zenuwen voor 'niets', het viel echt ontzettend mee! Ik woog (met kleding, en halverwege de dag. Ik weeg mij altijd smorgens zonder kleding haha) 78.5 en mijn vetpercentage is 32%; Echt. Hoe. Dan? Oké boven de 30 is wel teveel maar dan nog...ik dacht écht dat hij minimaal 40% zou zijn. Dinsdag heb ik opnieuw een gesprek en dan met de trainer over mijn voeding, hoe ik mijn doel wil bereiken en hoe ze mij daar bij kunnen helpen. Trainster heeft mij opgemeten maar omdat zij er net 3mnd werkt kon ze mij niet veel vertellen over voeding etc. Ze weet er heel veel van maar ze moet de sportschool methode die ze daar hanteren leren. Ze gaf wel aan dat 20kg afgevallen in 5 maand kan mits ik mij heel goed aan mijn voeding én sportschema hou.. Duss vanaf volgende week dinsdag is het game on :P
Wat als het lukt
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 15 Mrt 2018 14:05

Re: Afvaltopic 2018

Dat is nog eens een meevaller pannetoet! Ben benieuw naar het schema en voedingsadvies. 20kg in 5 mnd...wow!
<<

Anoniem248

Bericht 15 Mrt 2018 14:37

Re: Afvaltopic 2018

Wow 20 kg in 5 maanden is veel! Het zal vast haalbaar zijn maar tegen mij werd gezegd dag ik voor se eerste 10kg zeker wel een jaar uit mocht trekken. Omdat je ook spiermassa gaat kweken natuurlijk. Ik zou er minimaal zo’n 20 kg af willen, de sportschool heeft daar nog een latje bovenop gelegd en denkt dat ruim 30kg ook wel haalbaar moet zijn. Maar volgens mij blijft er dan niks van me over. Dan zou ik onder de 60kg komen, lijkt me heerlijk maar dat heb ik niet meer gewogen sinds dat ik 15-16 was.

Maar fijn dat je meting zo positief uit viel!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 15 Mrt 2018 20:55

Re: Afvaltopic 2018

Ja, het is ook heel veel maar ik wil er wel vol voor gaan en dan zie ik het wel. Ik heb die 5 maand gebaseerd op onze vakantie :P Het lijkt mij ZO fijn om dan in bikini te kunnen lopen en mij daar ook lekker bij voelen, korte broekjes met een aansluitende top zonder dat al die vetjes in de weg zitten. Het is ook meer dat ik een bepaald figuur in gedachten heb dan perse een bepaald gewicht, ook omdat ik sport inderdaad maar het lijkt mij toch niet dat al je vet zich omzet in spieren?

Ik wou kijken hoelang je bent Maple maar je staat niet in de tabel haha.. Hoe langer je bent, hoe meer je ook mag wegen (Goh wat logisch haha). Ik ben 'maar' 1.58 dus 60kg is officieel mijn maximum gewicht, ik zou ook echt niet weten wanner ik onder de 60 heb gezeten. Sowieso voor mijn 15de dus het zou wel een hele mijlpaal zijn :)
Wat als het lukt
<<

Anoniem294

Bericht 16 Mrt 2018 16:01

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, ik doe sinds 5 weken weer krachttraining (bijna 9 jaar niet gedaan) en ben in al die weken maar 1,5 kg kwijt maar aan mijn lijf merk ik het wel heel goed en ik kan ook al 2 jeans maten kleiner aan. Mijn muffintops zijn al een stuk minder en de putjes in mijn bovenbenen ook. Spieren zijn zwaarder dan vet. Ik denk dus dat het in het begin langer duurt voordat je echt gewicht kwijt raakt als je echt spieren kweekt, maar dat het gewicht na verloop van tijd weer sneller zal gaan omdat hoe meer spieren hoe hoger je (vet) verbranding, maar daarvoor moet je wel eerst die spieren opbouwen.
Zo ging het bij mij destijds ook.

Ik weeg nu dus ook bewust zelf niet ivm de demotivatie maar laat me bij de sportschool wegen zonder mee te kijken. Ik weet dus ook niet mijn startgewicht en ook niet waar ik wil eindigen. Ik kijk vooral naar wat het resultaat op mijn lijf is ipv de weegschaal.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Mrt 2018 17:42

Re: Afvaltopic 2018

Ik meld mezelf ook weer! Gisteravond was D-day bij de sportschool, voor de eerste keer op de weegschaal. Ik was een kilo afgevallen! Inmiddels zat ik vanochtend op 75,3 kg :banaan: Het gaat dus de goede kant op.

Vandaag wel een mindere dag, ik had een uitvaart waarvoor ik ver moest rijden en alles precies rond lunchtijd viel. Daardoor heel onregelmatig gegeten en omdat er ook broodjes waren niet helemaal sportschool verantwoord. Maar wel met hele grote mate. Morgen weer het normale ritme!

Wow Pannetoet wat een goede meting had je! En zo'n vetpercentage kan ik alleen maar van dromen. Die van mij zit hoog in de 30, weet hem niet precies maar het is echt veels te hoog. Zal volgende keer eens vragen naar het percentage.

Poeh en 20 kg in 5 maanden is bizar véél!

Jeetje Chipa dat is heftig allemaal. Goed op jezelf passen he!

Reep wat goed, en zo ineens zoveel kwijt! Je lichaam kan gekke dingen doen he?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 16 Mrt 2018 19:35

Re: Afvaltopic 2018

Dat herken ik wel coco. In kilo's gebeurd er nu weinig maar ik de spiegel zie ik mezelf veranderen. Al doe ik niet eens aan krachttraining.

@knillis, netjes hoor!

Vanavond bij de mac gegeten. Zelf netjes een Caesar salade genomen. Vanavond wat drinken met een vriendin dus er gaan wel 3 wijntjes in:) maar de boog kan niet altijd gepannen staan he dus dat gun in mezelf dan ook.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Mrt 2018 20:18

Re: Afvaltopic 2018

Goede zelfbeheersing Chipa. Als ik de Mac binnenkom word ik niet gelukkig van een salade maar moet ik een Big Mac... dus ik blijf er voorlopig ver uit de buurt.

En inderdaad, jezelf wat gunnen is heel belangrijk! Veel plezier vanavond.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 16 Mrt 2018 21:07

Re: Afvaltopic 2018

Knillis schreef:Wow Pannetoet wat een goede meting had je! En zo'n vetpercentage kan ik alleen maar van dromen. Die van mij zit hoog in de 30, weet hem niet precies maar het is echt veels te hoog. Zal volgende keer eens vragen naar het percentage.


Ja vind je? Die valt misschien mee maar mijn taille is 100.5 cm :shock: Gewoon een meter! Daar zit bij mij ook het meeste. Ik heb geen kont, geen tiet maar daar tussenin zit wel genoeg haha
Maar wat goed zeg! Die uitvaart is dan helemaal niet leuk, gatsie, was het iemand die dichtbij je stond?

@ Chipa: Wow je mag heel trots op jezelf zijn! Een salade bij de Mac, super van je! Ik zou net als Knillis never nooit voor een salade gaan maar voor kip nuggets met patatjes en een mcflurry oid...gelukkig kom ik bijna nooit bij de mac haha
Wat als het lukt
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Mrt 2018 22:26

Re: Afvaltopic 2018

Das een goede wat je zegt, ik wil zelf mijn centimeters meten, dat doen ze op de sportschool niet. Mocht ik dan in gewicht weinig afvallen dan kan ik altijd nog kijken of ik wel centimeters kwijt ben. Geen idee wat mijn taille is eigenlijk.

Het was de vrouw van een collega. Ik ken haar verder niet echt, maar de uitvaart was erg mooi en heel emotioneel. Ben ook erg moe nu.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Mrt 2018 08:46

Re: Afvaltopic 2018

Ik meld me (weer) hier.
Ik was met mn vakantie foto's bezig en voelde me echt verschrikkelijk. Mn buik is sowieso mn probleem, ik kijk wel 4 mnd zwanger. Het 'gekke' is dat die niet Zozeer vet Is, maar gewoon echt naar voren sterkt. Maar mn foto's in bikini vond ik ook confronterend.
Ik ben dezelfde avond naar de sportschool gegaan!

Ik vond aan de sportschool de groepslessen fijn, dat werkte motiverend. Alleen door de onregelmatige diensten van mij en vriend en de kids is dat lastig te realiseren. Nu maar weer storten op de fitness. Met een even gevraagd naar andere mogelijkheden. Ze hebben daar ook weeg en voedingsbegeleiding, die ga ik onthouden. Ga nu eerst een proefles egym doen, fitness op apparaten die op je zijn ingesteld. Daar bij wordt je in t begin ook gewogen en ben ook erg benieuwd naar mn vetpercentage.. Ik heb ff iets van een nieuwe start/nulmeting nodig. Wordt vervolgd...

Kan iemand mij in de tabel zetten?
1.71 m en 73.5 kg. Doel 68?
Doel heb ik niet specifiek omdat dat niet alles wil zeggen. Maar ik wil dat wel bijhouden om iets als graadmeter te hebben. Cm vind ik zelf lastiger bij te houden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers