Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Mrt 2019 11:34

Re: Afvaltopic 2018

Wat goed Marin!

Bij Weight Watchers is een ei 0 punten, ik eet er dan ook genoeg :D Gekookt, gebakken, groente omelet, heerlijk hoor!
Hier ging het echt but. Ben in de voorjaarsvakantie naar Disney geweest en sindsdien niet meer gestopt met vreten. Chocolade zeebanketten gingen nog net niet met doos en al naar binnen.
Gisteravond weer naar WW geweest en er zat in vergelijking met 3 weken geleden 1.3 kilo aan, dus ga er nu weer keihard voor. Die 16 kilo die ik kwijt ben gingen me vrij makkelijk af, maar die laatste 4/5.. man man ellende!!
<<

Anoniem270

Bericht 14 Mrt 2019 11:37

Re: Afvaltopic 2018

Zo herkenbaar Lejow. Ik ben 12 kg afgevallen en wil graag nog 3 tot 5 kg voor het mooie maar het wil totaal niet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Mrt 2019 11:42

Re: Afvaltopic 2018

Scott schreef:Zo herkenbaar Lejow. Ik ben 12 kg afgevallen en wil graag nog 3 tot 5 kg voor het mooie maar het wil totaal niet.


Nou echt he... Maar goed, we gaan gewoon weer knallen. Het moet me gewoon lukken.
<<

Anoniem279

Bericht 14 Mrt 2019 11:46

Re: Afvaltopic 2018

Pippa, ik wil (moet) wel veel kwijt. Minimaal 20-25kg.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Mrt 2019 12:10

Re: Afvaltopic 2018

Lejow schreef:
Scott schreef:Zo herkenbaar Lejow. Ik ben 12 kg afgevallen en wil graag nog 3 tot 5 kg voor het mooie maar het wil totaal niet.


Nou echt he... Maar goed, we gaan gewoon weer knallen. Het moet me gewoon lukken.


Mijn diëtiste zei laatste dat die laatste kilo’s zo moeilijk er af gaan doordat het geen echte overgewicht kilo’s meer zijn. Dus eigenlijk is het gewoon heel positief :thumbup: (ook al is het heel frustrerend).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem270

Bericht 14 Mrt 2019 12:11

Re: Afvaltopic 2018

Lady schreef:
Lejow schreef:
Scott schreef:Zo herkenbaar Lejow. Ik ben 12 kg afgevallen en wil graag nog 3 tot 5 kg voor het mooie maar het wil totaal niet.


Nou echt he... Maar goed, we gaan gewoon weer knallen. Het moet me gewoon lukken.


Mijn diëtiste zei laatste dat die laatste kilo’s zo moeilijk er af gaan doordat het geen echte overgewicht kilo’s meer zijn. Dus eigenlijk is het gewoon heel positief :thumbup: (ook al is het heel frustrerend).


Haha zo kan je het ook zien. Frustrerend is het zeker. :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Mrt 2019 12:56

Re: Afvaltopic 2018

Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. Dat dit dan eigenlijk je basisgewicht is.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 14 Mrt 2019 13:12

Re: Afvaltopic 2018

Flo, is je eerder gelukt toch? You can do it!

Lady, klinkt opzich best logisch wat je diëtiste zegt, dan ben ik blijkbaar nog niet op basis gewicht haha.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 14 Mrt 2019 15:56

Re: Afvaltopic 2018

Ben ik weer!

@ Marin: Ja misschien is dat wel zo maar het is niet de bedoeling dat ik aankom (ook al is het 'maar' 200gr, als ik elke week 200gr aankom dan ben ik 10 weken later 2kg zwaarder..) En mijn ontbijt: Ja, dat zijn 3 gewone eieren maar de dooier blijft niet heel omdat ik er een geklutst ei van maak (scrambled eggs) dus in dat opzicht zou ik prima het eigeel eruit kunnen halen.. de vraag is alleen: Hoe?
Oja preischotel is een zakje van Maggi ovenschotel waar je prei en gehak bij doet, aardappelschijfjes erover heen en klaar.. Ik gebruik extra mager gehakt trouwens en 1 portie bevat 509kcal

@ Lady: Ik snap wat je bedoeld! Maar wat ik hier boven ook zeg; het is gewoon niet de bedoeling dat ik aankom want ik zit nu op mijn hoogste gewicht ooit en dan maakt 200gr echt heel veel uit voor mijn gevoel. Meten wil ik gaan doen! Of ja dat heb ik al gedaan afgelopen maandag haha

@ Flo: Ja, ik eet dat omdat ik het gewoon lekker vind haha. Heb een tijd inderdaad vaak magere kwark/skyr gegeten maar dat vind ik nu zo vies en met fruit (bessen bijv) maar die vind ik op het moment niet lekker. Dus in dat opzicht weet ik het even niet. En ik wil ook graag een eetpatroon ontwikkelen wat ik altijd vol kan houden en dat zie ik eerder gebeuren met in de avond bijv. Danio dan dat ik met tegenzin (tot aan het kokhalzen toe) magere kwark zit weg te lepelen..

@ Pippa: Ja nou..dat poepen is nog wel een dingetje :palm: Ik heb de hele week elke dag een banaan gehad en kan totaal niet meer naar de wc, of het doet f*kking veel pijn.. echt wat een hel! Dus die schrappen we maar weer haha. Als je 3 eieren gaat bakken of koken is veel inderdaad maar maak er maar eens geklutst ei (scrambled eggs) van..dan valt het heel erg mee!

@ All: Wat fijn dat jullie allemaal zo lekker gaan! Toppers zijn jullie :banaan:
Wat als het lukt
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 14 Mrt 2019 16:02

Re: Afvaltopic 2018

Gewoon door het ei te splitten voordat je het bakt? Lijkt me niet al te moeilijk toch?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 14 Mrt 2019 16:10

Re: Afvaltopic 2018

In een medium maatje ei (+/- 55 gram) zitten 75 calorieën, 7 gram eiwit en 5 gram vet. Eigeel zitten allerlei goede dingen in maar dus ook vrij veel vet. Mocht je op zoek zijn naar een makkelijke manier om alleen eiwit te eten of bijvoorbeeld 1 heel ei en daarbij extra eiwit: https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... icks-eiwit

Overigens kun je een ei ook gewoon splitsen voor je het door elkaar roert ja :D.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2019 16:17

Re: Afvaltopic 2018

Ja die dus, die linkte ik zonet ook al Harrison.
Een tijdje geleden waren ze uitverkocht en toen moest m'n man steeds zelf eieren splitsen. Nou is dat niet zo ingewikkeld maar wel zonde van al dat eigeel (ik vind eigeel best vies en ik bakte ze soms wel op voor m'n zoon maar niet elke dag). Dus wat dat betreft zijn die flesjes echt een uitkomst! Wij hebben er altijd wel vijf in de koelkast staan (zeker sinds ze uitverkocht waren).
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 14 Mrt 2019 18:27

Re: Afvaltopic 2018

Oh sorry dat had ik gemist!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2019 18:30

Re: Afvaltopic 2018

Geeft niet!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mrt 2019 18:40

Re: Afvaltopic 2018

@pannetoet, die 200 gram vind ik wel te verklaren als je gister een zakje gebruikt hebt voor het avondeten. Daar zit een enorme bak zout in.
2015 💙
<<

Anoniem294

Bericht 14 Mrt 2019 19:38

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, lust je ook geen magere kwark met whey?
Ik vind het puur ook niet te eten dus ik doe er altijd wat whey of stevia doorheen. Het vult een heel stuk beter dan een bakje danio.
Ik eet overigens gewoon 500 gram kwark in 1 keer met 1/4 portie whey (is dan wel ontbijt of lunch en niet nog een tussendoortje in de avond). Ik zit dan zeker 3 uurtjes vol voor 275 kcal. Ik voeg er geen andere dingen meer aan toe. Fruit eet ik liever zo en ik eet geen koolhydraten bij mijn eiwitten maaltijd.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 15 Mrt 2019 13:00

Re: Afvaltopic 2018

@ Caro/Harrison: Ja god, ik heb nog nooit een ei gesplitst (wist wel dat het kon haha) dus ik heb geen idee :P Maar komt vast goed!

@ Lejow: Echt? Dus als je WW doet dan mag je, mocht je dat willen haha, onbeperkt eieren eten? Maar als je als een idioot hebt lopen vreten dan vind ik 1.3kg best meevallen, wel zonde maar als ik mij 3 weken laat gaan dan zit er wel 3kg bij haha.. Oeh ja, die laatste 5kg zijn lastig, dat hoor ik heel vaak! Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat je gewoon lekker door moet gaan zoals je deed en dan zullen die kg's er vast ook wel af gaan toch?

@ Flo: Same here! Ik wil uiteindelijk ook 20-25kg afvallen maar ik heb geen tussendoel ofzo.. ik wil mij vast houden aan wat ik ben afgevallen. Anyway heb je al een idee hoe je het wil gaan doen?

@ Coco: Euh, ik zou het niet weten want dat heb ik nog nooit geprobeerd.. whey als in eiwitpoeder bedoel je dan? Dat hebben we nog wel:) Ik kwam gister ook een tip tegen om kwark in de blender te doen samen met blauwe bessen bijv.. dat wil ik ook gaan proberen. Maar jeetje 500gr? Hoe dan? Ik zit echt al mega vol als ik 200gr kwark met 50gr fruit op heb, laat staan 2x zoveel..

@ All: Misschien is het TMI maar ik heb een vermoeden waarom ik iets ben aangekomen en niet afval deze week: Ik heb heul erg last van obstipatie omdat ik 5 dagen elke dag een banaan heb gegeten, dat icm mijn gevoelige darmen was helemaal geen goed idee..
Wat als het lukt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mrt 2019 13:10

Re: Afvaltopic 2018

Wow 500 gr is echt veel inderdaad. M'n man eet 's avonds 450 gr samen met een handje noten en dat is zó veel al!

Oh ja Pannetoet, dat lijkt me niet heel erg lekker dan, als je stoelgang zo vastgelopen is. Maar even lekker ander fruit eten dan.

Ik heb net lekker vijf km gewandeld met de kinderwagen (met tegenwind haha) voor de weekendboodschappen. En vanavond op de fiets naar de stad. Alle beetjes helpen hè.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem294

Bericht 15 Mrt 2019 13:56

Re: Afvaltopic 2018

Ik eet het als maaltijd hè, niet als tussendoortje. Zonder noten of fruit of cruesli etc.

Neem 2 boterhammen met kaas, pindakaas, gebakken ei oid en je hebt meer kcal binnen en ik heb 1,5 a 2 uur later weer trek.
Zit ook wel echt vol na zo'n bak maar dat werkt voor mij dus beter dan de helft. (Loop ik een dag niet dan heb ik genoeg aan 300gr)
Ik heb geen trek in/naar tussendoortjes waardoor ik ook echt alleen maar fruit pak voor de vitamines en niet kraai naar snacks, koek, toetjes etc. En dan zit ik na 1 stuk fruit ook echt weer vol tot volgende maaltijd.

Ik verbrand ervoor of erna ook altijd rond de 350 kcal met 1 - 1,5 uur lopen.

Bedoel idd whey als in eiwitpoeder! Het geeft smaak, zeg maar! En ik heb verschillende smaken zodat het niet elke dag hetzelfde is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mrt 2019 14:02

Re: Afvaltopic 2018

Ik had dat laatst ook gedaan voor de lunch met kwark die bijna over datum ging (anders ging ie niet op) en het was zoveel dst ik 't niet op kreeg. Je hebt gelijk dat 't wel echt enorm vult!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Mrt 2019 19:10

Re: Afvaltopic 2018

Meetdag:

Kg weer niets, centimeters waren weer lekker. Borst, taille, heup bovenbeen 1cm bovenarm 0,5 cm. Dus zeker niet ontevreden
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Mrt 2019 22:06

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, ja. Je hebt bij WW zero points producten. Dit zijn voedzame, eiwitrijke producten. Zoals kipfilet, bepaalde soorten vis, maar ook magere yoghurt en bijv skyr. En dan dus eieren :D
Natuurlijk moet je je hier niet tonnetje rond van eten (dat lukt vaak ook niet, omdat het voedzaam en vullend is), maar dit mag je dus 'onbeperkt' eten.
Even als groente en fruit, dat is ook 0 punten. Maar bij fruit moet je even de fruitsuikers in de gaten houden, je kan ook te veel fruit eten.

Zo ontbijt ik dus met 300 gram Skyr, 20 gram havervlokken en 20 gram light jam. WW technisch gezien is dat 3 punten (ik mag er 23). Doe er het liefst ook nog vers fruit doorheen!

En inderdaad, die laatste kilo's moeten er gewoon af gaan!


Minx, fijn dat er cm's af zijn!
<<

Anoniem317

Bericht 16 Mrt 2019 19:34

Re: Afvaltopic 2018

Hier gaat het nog steeds z’n gangetje. We zijn de bovenverdieping aan het verbouwen/klussen, dus de weegschaal zit momenteel ingepakt. Moet zeggen dat dat ook wel wat rust geeft. Ik probeer me nu soms bij m’n ouders te wegen. Nog een week of twee en dan kunnen we weer thuis douchen (en de badkamer inrichten en de weegschaal uitpakken).
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 19 Mrt 2019 20:49

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, gestopt met de banaan? Dat kan flink verstoppen idd!
Liv, lukt het wel een beetje met afvallen nog?
Lejow, jij nog veel kwijt? Veel mee bezig of hoofd niet erbij?

Ik mag geen kwark, zou wel lekker zijn soms als lunch ofzo.

Ik ben ongesteld dus blijf elke dag hetzelfde wegen en ben opgeblazen, vervelend gevoel. Eet wel gewoon normaal, maar heb vakantie dus wil op dagen dat ik echt weg ben niet té streng zijn voor mezelf, beetje balans maar :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Mrt 2019 22:16

Re: Afvaltopic 2018

Dat opgeblazen gevoel is ruk... ik voel dan letterlijk dat ik zwaarder ben.
Ik moet morgen avond weer wegen bij WW.. ben benieuwd.

Liv, ergens dus mazzel dat hij ingepakt zit :D
Lijkt me lastig, zo lang niet thuis kunnen douchen!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat