Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 31 Dec 2017 14:19

Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Inmiddels ben ik voor de derde dag gestopt met roken. Alleen dit jaar al meerdere stoppogingen gedaan waarvan de langste 10 weken was.
En 2 jaar geleden ben ik weer begonnen nadat ik 1.5j gestopt was.
Het moet nu toch echt eens afgelopen zijn met dat roken, want het heeft natuurlijk alleen maar nadelen.
Mijn vriend is nu ook gestopt en dat helpt mij heel erg. Al zitten we vandaag samen te chagrijnen, we hebben tegen elkaar gezegd dat we onredelijkheid de komende tijd maar even van elkaar moeten accepteren.

Wie stopt er ook binnenkort met roken of is onlangs gestopt?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Dec 2017 14:35

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Goed dat je gestopt bent! Denk je eens in hoe veel leuke dingen je met dat geld kunt doen ;-)
<<

Anoniem282

Bericht 02 Jan 2018 14:51

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Dan kunnen we elkaar motiveren, Joey! :) Ik moet echt vanwege gezondheidsredenen stoppen en daarom ben ik wel erg gemotiveerd. Jou gaat het ook zeker lukken, het is op den duur een kwestie van discipline. De lichamelijke afhankelijkheid is na een aantal weken al weg. Gebruik je een hulpmiddel? Wel goed hoor dat jullie samen zijn gestopt.

Ik stop nu met behulp van nicotinepleisters. Het is puur de gewoonte van iets met je handen doen wat ik nu mis. Fysiek wordt de verslaving nog gevoed en wordt het gestaag afgebouwd.

Ben alleen nog een beetje in dubio of ik rond 16.00 uur 's middags wel een handig tijdstip vind om te plakken (was gisteren eerder begonnen dan ik had gepland). Hoe doen jullie dat? Ik wil niet in de verleiding komen 's ochtends bij een kop koffie en na het avondeten merkte ik gisteren ook de gewenning van dan juist een sigaretje roken. Misschien een idee om 's avonds rond 22.00-23.00 te plakken? In de ochtend duurt het namelijk even voordat het effect heeft en op m'n vrije dagen sta ik minder vroeg op dan op werkdagen.

Las veel reviews over dat de pleisters (Nicotinell) slecht blijven zitten, maar zelfs bij douchen geen last van gehad dat het losliet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Jan 2018 15:04

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Goed zo! Jullie kunnen het. Ik ben er nu een jaar vanaf. Alhoewel ik afgelopen zomer toch wel een paar weken weer wat gerookt had, maar bedacht gelukkig op tijd weer dus ben er al weer maanden vanaf. Mijn bottransplantatie vorig jaar was mijn belangrijkste reden te stoppen. Dat was het enige was ik zelf nog kon doen om te kunnen zeggen dat ik er alles aan gedaan had. Roken heeft een erg slechte invloed op botgenezing en een transplantatie is natuurlijk geen kattenpis. Ik heb ruim 20 jaar gerookt, ben meerdere gestopt én weer begonnen, maar dit keer met een goede stok achter de deur is het me gelukt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Jan 2018 15:16

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Wat knap van jullie!! Ik ben 4mnd na m'n bevalling weer begonnen en ben echt van zin om te stoppen. Nu is alleen niet het goede moment met een nieuwe ft baan en op de drempel van carnaval.
Even kijken hoe het daarna gaat/voelt.
30-04-2017
<<

Anoniem282

Bericht 02 Jan 2018 15:19

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Wat fijn dat je ervan af bent, Thunder. :) Het wel/niet slagen valt echt samen hè met intrinsieke motivatie. In dat opzicht ben ik wel hoopvol, want ik moet ook vanwege gezondheidsredenen stoppen. Heb jij het zelf gedaan, of ook met behulp van pleisters o.i.d.?

Als het goed is ben ik er over maximaal 3 maanden geheel gestopt. Ben benieuwd!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Jan 2018 15:32

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

dubbel
Laatst gewijzigd door Joey op 02 Jan 2018 15:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Jan 2018 15:32

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Knap dat jij gestopt bent Tunder! Gezondheid is ook absoluut mijn stok achter de deur om ermee te stoppen. Ik merk het ook direct als ik een paar dagen niet rook. Veel meer lucht, sporten gaat direct beter. Afgelopen jaar toen ik 10 weken gestopt was, was mijn motivatie dat ik een maand ging reizen en geen conditie en energie had en heel bang was dat dit mijn vakantie zo veel minder leuk ging maken. Toen gestopt met roken en begonnen met hardlopen. En op vakantie weer gaan roken :laughcry:.

Ondanks dat ik van mening ben dat je stoppen met roken toch echt zelf moet doen en het niet van anderen afhangt of je echt stopt, merk ik dat het ontzettend helpt dat mijn vriend nu ook niet rookt. Anders werd ik er toch steeds mee geconfronteerd en is de uitdaging om niet te roken op moeilijke momenten vele malen groter. Zonder hem was ik op vakantie waarschijnlijk ook niet weer begonnen.

Guattari, jij gebruikt dus nicotinepleisters? Ik heb dat zes weken terug geprobeerd en ik vond het vreselijk. Ze plakten voor geen meter, maar echt gewoon niet. Ik deed er gewone pleisters overheen om het wat op z'n plek te houden. En heb nog dagen irritatie gevoeld op de plek waar ik geplakt had, geen pijn maar een rotgevoel. In theorie lijkt het me dus wel een handig hulpmiddel, daarom begon ik er natuurlijk ook mee. Dat je je kunt concentreren op de psychische verslaving en dat de heftige kanten van de afkickverschijnselen er wat af gaan. Ik zou 's ochtends plakken en 's avonds (eventueel) de pleister afdoen. Ik slaap zelf slecht als gevolg van stoppen met roken en nicotinepleisters kunnen dit verergeren. Maar goed, da's misschien persoonlijk.

In principe stop ik nu dus zonder hulpmiddelen. Pleisters werd hem dus niet voor mij en Champix en Zyban sta ik gezien de bijwerkingen nog niet echt voor open. Wel heb ik regelmatig contact met de praktijkondersteuner van de huisarts. Voor controles voor mijn astma en dus voor hulp bij stoppen met roken. Dat is een hele fijne vrouw bij wie ik gewoon mijn verhaal kwijt kan. Zo hebben we na mijn mislukte poging zes weken geleden afgesproken dat we bij de controle afspraak van deze week verder zouden bespreken wat ik het beste zou kunnen doen. Nu kan ik dan dus melden dat ik een week gestopt ben :P

Dag 5 inmiddels en het gaat prima. Derde dag was k*t, verder valt het me mee tot nu toe (dat durf ik bijna niet te typen:wink:)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Jan 2018 15:35

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Guattari schreef:Wat fijn dat je ervan af bent, Thunder. :) Het wel/niet slagen valt echt samen hè met intrinsieke motivatie. In dat opzicht ben ik wel hoopvol, want ik moet ook vanwege gezondheidsredenen stoppen. Heb jij het zelf gedaan, of ook met behulp van pleisters o.i.d.?

Als het goed is ben ik er over maximaal 3 maanden geheel gestopt. Ben benieuwd!


Dat hou ik mezelf (en mijn vriend) dus ook voor. Het is maximaal 3 maanden echt vreselijk, als je dat wilt/kunt accepteren, red je het wel. En mijn ervaring is dat de ergste klachten na 3-4 weken echt wel over zijn.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Jan 2018 15:51

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Ik heb geen hulpmiddelen gebruikt, maar was dat zeker van plan als het me niet gelukt was. En inderdaad was mijn gezondheid een heel grote motivatie. Dat speelde absoluut mee! En hoewel mijn genezing uiteindelijk nog niet van harte gegaan is, het gaat bij mij echt verrekte langzaam, ben ik wel heel blij dat stoppen met roken wel gelukt is. Over drie weken heb ik weer controle van mijn been, heel benieuwd hoe het nu is na een jaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Jan 2018 11:36

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Thunder: je mag heel trots op jezelf zijn. Je hebt lang gerookt en bent er nu wel mooi vanaf. Vind ik echt knap van je! Laat je weten hoe het is gegaan in het ziekenhuis over 3 weken? :)

Joey: echt fijn dat jullie samen zijn gestopt. Ik zit nu op dag 4 en had het alleen vanochtend even zwaar. Door de pleisters droomde ik heel intens (niet prettig) en daarom doe ik sinds vandaag dat ik om 8 uur de pleister plak en gisteravond voor het slapen gaan de pleister verwijderd. Duurt even voordat de eerste afgifte was vanochtend, dus dat maakte het vandaag misschien even lastiger dan afgelopen dagen. Een zuigtabletje heb ik nu 2x genomen. Eerste keer in 1x en gisteren verdeeld over meerdere uren. Vind ze in 1x te heftig en na maximaal 2 minuten ben ik er al zat van. Zowel gisteren als eergisteren hebben mensen in mijn buurt gerookt en ik kan het wel weerstaan. Kom niet in de verleiding, dus dat is fijn. Vandaag weer onderzoek gehad in het ziekenhuis en dat bevestigde wederom dat stoppen met roken voor mij echt noodzakelijk is. Dat motiveert dus wel om het vol te houden.

Hoe gaat het bij jou, Joey? Is je controle al geweest? Hoop dat je niet meer zo'n zware dag hebt gehad als de derde dag!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Jan 2018 14:45

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Goed bezig allemaal hier! Ik vond stoppen met roken ZO moeilijk, heb me echt ongelukkig gevoeld. Zo ver dat ik er echt van overtuigd was dat ik nooit meer gelukkig zou zijn :laughcry: Oeps, best wel heel erg verslaafd dus, wat een invloed had die nicotine zeg...

Guat, wij zijn ook gestopt met behulp van pleisters. Die plakten we 's ochtends en zijn we steeds kleiner gaan knippen en plakken. Zo hebben we heel geleidelijk kunnen afbouwen. Tip!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 04 Jan 2018 15:02

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Wat fijn dat je reageert, Zora! Vanwege m’n gezondheidsproblemen merk ik dat ik huiverig ben om in dit topic vrijuit te typen, dus heb je een appje gestuurd. Hopelijk vind je dat niet erg. :)

Haha, moest opeens even denken aan onze avondjes in het verleden in kroegen waar we nog mochten roken. ;-) Lang geleden! Leuke herinnering!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Jan 2018 21:58

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

@zora: Dat is heeel herkenbaar van toen ik eens 1.5 jaar gestopt ben. De eerste paar weken vond ik een ware hel en na drie weken zat ik ook jankend bij de huisarts. Toen slaappillen gekregen en na enkele nachten slaap ging het steeds beter.

@Guattari: Knap dat je juist nu voor je gezondheid wilt stoppen. Ik heb begrepen dat je slecht nieuws hebt gekregen en ondanks dat stoppen met roken natuurlijk beter is, is het vast niet een makkelijk moment voor je om te stoppen.

Mijn controle in bij de huisarts was.. behoorlijk slechter dan een half jaar terug :eyes: maar toen was ik ongeveer 8 weken gestopt met roken. Plus dat het een momentopname blijft, ik flink verkouden ben geweest, moe ben.. kan allemaal meespelen. En ondanks dat het behoorlijk slechter was, was het absoluut niet zorgelijk en mag ik gewoon over een jaar terugkomen, prima dus.

Verder gaat het best prima. Heel weinig afkickverschijnselen vergeleken met andere keren. Alleen soms zo'n irritant onbestemd gevoel, soort van leegte die nergens mee op te vullen is. En ik ben snel emotioneel en toch wel ietwat lichtgeraakt, maar echt zwaar kan ik het niet noemen. Heel blij mee.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Jan 2018 22:07

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Oh ja en ik heb ineens pukkels :shock:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Jan 2018 22:30

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Kom op, jullie kunnen het!
Ik ben zelf nu ruim 10 jaar gestoot, rookte een pakje per dag. Ik heb het zelf niet als heel moeilijk ervaren. Of mijn omgeving daar ook zo over dacht weet ik niet haha. Ik merkte dat t vooral gewoonte was. Na t op staan, voor t werk enz. Soms 3 in een uur, pure gewoonte (na t sporten, nog 1 daar, bij thuiskomst)
Mijn vriend is de afgelopen 1,5 jaar wel 4-5 x gestopt/willen stoppen. Langste was ruim een maand, toen had ik er vertrouwen in, maar helaas. Nu zegt hij vanaf 1 januari, en dat zal nu op zn vroegst overmorgen zijn.
Ik vind t lastig om mn vriend te steunen, weet niet goed hoe
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem244

Bericht 04 Jan 2018 22:33

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Succes meiden! Jullie kunnen het!

Mijn vader is vorig jaar gestopt, rookte veel en al 50 jaar.
Had nooit verwacht dat hij zou stoppen en het überhaupt vol zou houden.
Maar het lukt hem al een jaar :) hij vind het nog regelmatig moeilijk, maar vooral de 1e periode was zwaar
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jan 2018 15:36

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Wel geruststellend dat je situatie niet zorgelijk is, Joey. En fijn dat de afkickverschijnselen minder heftig zijn dan voorheen. Ik was gisteren erg beroerd en ben nu al een stap naar beneden gegaan met de pleisters. Voel me heel licht misselijk, maar mag er een week Primperan bij gebruiken.

Pillen zie ik niet zitten, hoewel ik wel eerder Zyban dan Champix zou overwegen met het oog op de bijwerkingen. Ik wil dat alleen eerst goed overleggen. Die pleisters beginnen te irriteren op m'n huid en ik vind de afgifte helemaal niet gelijkmatig. Als ik stop met pleisters en pillen geen optie blijken te zijn, wordt het een spray. Deze valt niet onder het stoppen met roken programma, dus is voor eigen kosten. Dat zou wel jammer zijn, maar natuurlijk wel de investering waard. :)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Jan 2018 14:51

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Hoe gaat het nu Guattari? Dat irriteren van die pleisters had ik dus ook. En ebde nog dagen na terwijl ik maar 2 pleisters geplakt had totaal.
Met mij gaat het redelijk goed. In ieder geval weinig drang om te roken. Wel héél emotioneel waar ik gek van word. En ik slaap niet al te best. Maar beide is nog te doen. Als het nog een week zo doorgaat misschien even naar de huisarts voor eventueel slaapmedicatie.

Oh ja dat emotionele is heel onhandig icm mijn vriend die soms heel chagrijnig is en af en toe ook echt gemeen. Maar dat neemt bij hem gelukkig ook al iets af.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jan 2018 14:18

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Ja hoe gaat het nu met jullie??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jan 2018 15:22

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Nou! Na ik dat eergister typte, heb ik vervolgens die nacht helemaal niet geslapen...
Dus meteen gister naar de huisarts geweest en slaapmedicatie gekregen. Nu na een nacht slaap gaat het weer een stuk beter. Echte neiging om te roken heb ik nog steeds niet echt, dus ik zie het positief in verder.
En m'n vriend is sinds 2 dagen ook weer zijn vrolijke zelf, dus dat maakt het ook weer wat gezelliger.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 10 Jan 2018 17:53

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Goed bezig Joey! Fijn dat het thuis ook weer wat gezelliger is.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Jan 2018 18:24

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Oh sorry voor late reactie. Amper op forum geweest. Het gaat goed! Ik slaap enorm bagger (4 uurtjes per nacht en i.c.m. nieuwe baan en 11 uur per dag van huis is dat vooral zwaar), maar ik zit nog maar op max. 2 zuigtabletjes (1 mg) per dag. Vandaag nog maar één tabletje gehad. Vind ze vrij heftig en die pleisters waren het echt niet voor mij. Mis het ook steeds minder om iets in m'n handen te hebben, dus tussenstand: sinds 1 jan. van 21 mg naar nog 1-2 mg per dag. Wil die zuigtabletjes niet langer gebruiken dan uiterlijk 1 feb., maar ik hoop er al eerder klaar mee te zijn. Dag 3 en dag 7 waren het lastigst. Ik had verwacht het er veel moeilijker mee te hebben, maar dat ging tot nu toe alleen maar op voor 2 dagen en toen heb ik lekker tegen Zora aan zitten klagen (lees: zeiken). :-D

Behandelend arts wil wel dat ik nog naar longverpleegkundige ga in het ziekenhuis, omdat ik nu alleen met huisartsenpraktijk contact heb gehad over pleisters en tabletjes. Ik heb daar verder geen gesprekken of begeleiding, omdat ik geen klik heb met de verpleegkundige die dat vanuit de praktijk verzorgt. Arts vindt het belangrijk dat ik wel even kan babbelen met een verpleegkundige in het ziekenhuis, omdat ik het niet alleen hoef te doen. Ik vind het eigenlijk wel heel relaxt zo, maar ook prima om even in ziekenhuis met verpleegkundige in gesprek te gaan. :)

Jij slaapt dus ook zo slecht, Joey? Irritant, hè! Heb je ook dat je wel erg moe bent, maar dat slapen echt niet lukt? Het schijnt allemaal weer te normaliseren na max 3 weken, dus we kunnen aftellen! Wel vervelend voor je dat het op je stemming invloed heeft. Hopelijk trekt dat ook snel bij voor je! Ook fijn dat het tussen jullie weer wat gezelliger is. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 10 Jan 2018 18:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Jan 2018 18:27

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Top dames! Fijn dat het lijkt te lukken. Goed zo.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Jan 2018 15:15

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Thnx Thunder!

Wauw snel afgebouwd met die nicotinevervangers Guattari! Al zou ik ze gewoon echt zolang gebruiken als je er baat bij hebt en niet als doel hebben daar snel mee te moeten stoppen. Maar wat je zegt, ze hebben ook nadelen dus eraf zijn is ook lekker.
Wat jammer dat je geen klik heb met de ondersteuner van de huisarts. Ik vind het niet onverstandig wat je arts zegt, althans, mij zou het helpen. Al moet je het uiteindelijk alleen doen, ik vind het een fijn gevoel dat ik als het mis (of goed) gaat altijd even contact met de ondersteuner van de huisarts kan zoeken. Dat heb ik afgelopen jaar ook meerdere malen (bij meerdere stoppogingen) gedaan. Ik heb met haar juist wel een heel goede klik.

Slapen is hier nog steeds drama ondanks dat ik inmiddels slaapmiddelen heb. Ik weet niet zo goed hoe ik hier uit moet komen. Wat je zegt inderdaad ik ben moe, heel moe, maar dat laatste stukje om echt in slaap te vallen komt gewoon niet. Alsof mijn lichaam niet weet hoe het moet. Nou slaap ik altijd al slecht in, maar dit is het in het kwadraat. Ik word hier bijna wanhopig van.. ben er ook de hele dag mee bezig (slapen) wat ook averechts werkt natuurlijk.
Ik heb wel de ervaring dat na 3 weken alles, ook slapen, echt beter wordt. Dus daar houd ik me nog wel aan vast. En ik heb deze week weer een afspraak bij de haptonoom waar ik regelmatig naar toe ga en daar kom ik vaak ook een stuk relaxter vandaan dan dat ik er heen ga. Er is hoop.

Ondanks dit gaat het stoppen met roken an sich prima en geniet ik heel erg van het hebben van meer lucht en adem bij het sporten.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers