Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


8 jaar lange nasleep

<<

Anoniem315

Bericht 23 Feb 2018 21:27

Re: 8 jaar lange nasleep

Ah jemig! Wat zwaar klote voor je :( Hopelijk levert je sollicitatie wat op. Ik duim voor je!
<<

Anoniem242

Bericht 24 Feb 2018 07:23

Re: 8 jaar lange nasleep

Weet je wat het is, het voelt zo fout om afgekeurd te worden op het ziek zijn waar ik helemaal niks aan kan doen. Als de operatie 3 maanden later was geweest had ik nu gewoon verlenging gekregen. Dus alles heeft daarmee te maken ook al pakken ze het mooier in.
Ik heb er al zoveel ellende voor moeten doorstaan en dit voelt als een trap na. Terwijl ik zo mijn beste kant heb laten zien omwille van mijn baan die ik absoluut niet kwijt wilde. Dat voelt extra zuur.
<<

Anoniem252

Bericht 24 Feb 2018 09:05

Re: 8 jaar lange nasleep

Oh stuit ik vind het echt verdrietig voor je. Alsof je niet genoeg hebt aan je lijf op dit moment krijg je ook nog zon natrap :(.
<<

Anoniem242

Bericht 04 Mrt 2018 03:15

Re: 8 jaar lange nasleep

Nacht 7 inmiddels dat ik wakker lig. Maagzuur en maagpijn puur van het zorgen maken en stress. Ik voel me echt ellendig. En enerzijds denk je ‘stel je niet aan het is maar een baan’ maar het gaat mij daar niet eens meer om. Het is de hele lading erom heen. 4 maanden verder en ik smeer nog dagelijks met wondzalf. Nu zelfs 4x per dag. En er zit verbetering in maar zo enorm traag.

Ik trok het niet dit weekend om te gaan werken en als ik eraan denk maandag te moeten gaan bekruipt me een naar gevoel. En zo ben ik niet ik laat mij nooit zo snel uit het veld slaan. Alleen nu voel ik mij helemaal niet meer zo sterk. En dan voel ik mij ook nog enorm schuldig dat ik me ziek heb gemeld. Wat moeten ze nu wel niet van mij denken.
De maagzuur is echt killing het trekt door tot in mijn slokdarm.
Vandaag maar een off day in plannen en dan morgen maar mijn beste beentje voort zetten.
Hopelijk krijg ik dan wat te horen van de sollicitatie en zakt het onrustige gevoel weer.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Mrt 2018 07:01

Re: 8 jaar lange nasleep

Wat ontzettend naarallemaal. Ik denk dat het wel tijd wordt dat jij bij je huisarts aan de bel gaat trekken, voordat je straks echt wegzakt in een depressie of burn out.

Dikke knuffel!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem229

Bericht 04 Mrt 2018 11:29

Re: 8 jaar lange nasleep

Inderdaad wat Lady zegt; heb je hier psychische begeleiding bij? Die enorme zorgen; wakker liggen is funest voor weer een hoop andere zaken.
<<

Anoniem242

Bericht 04 Mrt 2018 19:13

Re: 8 jaar lange nasleep

Nee ik heb hier nog geen hulp voor. Ik had ergens gehoopt dat als het dicht zou zijn, ik het boek kon afsluiten en dat het dan goed is. Maar het is zeker een psychische belasting geworden. Zeker nu.
<<

Anoniem306

Bericht 05 Mrt 2018 06:41

Re: 8 jaar lange nasleep

Een hele dikke knuffel voor jou Stuiterbal :hug: . Wat naar om te lezen dat het allemaal zo langzaam gaat en dat ze je geen kans willen geven op je werk. Ik hoop dat er wat uit je sollicitatie komt.
<<

Anoniem242

Bericht 05 Mrt 2018 18:54

Re: 8 jaar lange nasleep

Dank jullie voor de reacties. Toch wel fijn dat ik hier even kan luchten.

Vandaag afwijzing gekregen. Had al een voorgevoel daarover. Ik vind het ook prima ik ga solliciteren op de flexpool binnen het ziekenhuis en dan vind ik mijn pad wel.
Vandaag ben ik wel gaan werken maar ben ook een gesprek aangegaan. Ik heb aangegeven dat ik het momenteel even niet trek allemaal. Lichamelijk niet en geestelijk valt het me ook allemaal erg zwaar. Het huilen staat me nader dan het lachen en tevens voel ik me ook wel sterk.
Ik heb aangeveven een stap terug te willen doen en aan mijn herstel te willen werken. Dat werk eerst steeds op 1 stond en mij dit inmiddels niks heeft gebracht en dat nu de focus op mij komt te liggen. Daarmee aangegeven deze week sowieso thuis te blijven. Dat werd niet hartelijk ontvangen. Want toen ik zei dat ik graag genezen aan een nieuwe baan wil beginnen kreeg ik als antwoord ‘oh dat is fijn dan zijn wij nu de dupe ervan omdat jij gezond bij een nieuwe baan wilt starten’ en dit is echt letterlijk zo gezegd.
Op dat moment dacht ik echt ‘wtf!’ Ik geloof dat ik toch de enige dupe ben hier.

Ik weet nu dat het tijd wordt dat ik voor mijzelf kies. Ik heb weer een nieuwe foto van de wond en ondanks dat de tussenhuid lijkt te genezen heb ik nog 2 diepe gaten. Het is wel al roze aan het worden ipv rood.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Mrt 2018 19:02

Re: 8 jaar lange nasleep

Ik val echt achterover van wat er tegen jou gezegd is. Echt NIET normaal. Kun je dit bij een (hogere) leidinggevende aangeven? Of bij een onafhankelijke persoon binnen de organisatie? Misschien heb jij er geen zin in om er werk van te maken, maar na deze opmerking zou ik als ik jou was echt ergens intern mijn verhaal willen doen over hoe ze je behandelen. Echt walgelijk en bizar.
Dan heb je al zoveel meegemaakt en tref je dit op je werk, het zit je echt niet mee. Ik hoop dat je wond toch blijft genezen en je snel weer plezier gaat krijgen in je werk.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6113

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 05 Mrt 2018 19:31

Re: 8 jaar lange nasleep

Bizar dit, hoe naar ook, ik denk dat je die baan liever kwijt dan rijk kan zijn, wat een onbegrip.
I
Volg dit topic al een tijdje maar ik vind het echt heel erg voor je, zoiets kan je niet eens bedenken als je zwanger bent. Heel veel sterkte, denk dat het idd goed is om ook naar je emotionele herstel te kijken. Zoiets lijkt me zo heftig!
<<

Anoniem284

Bericht 05 Mrt 2018 22:34

Re: 8 jaar lange nasleep

Belachelijk, wat een nare opmerking. Goed dat je jezelf op de eerste plek zet. Je hebt daar sowieso niks meer te verliezen, laat het ze maar lekker even uitzoeken. Kan je binnen hetzelfde ziekenhuis elders aan de slag misschien?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 06 Mrt 2018 07:18

Re: 8 jaar lange nasleep

Vervelend dat het nu nog zo’n staartje krijgt Stuiterbal! Eigenlijk is het voor beide partijen al klaar, dus het zou fijn zijn als het dan zonder gedoe afloopt.

De opmerking van je werkgever is niet netjes en ik snap jouw beredenering, maar feitelijk is je huidige werkgever dus de dupe van je keuze. Hij betaalt nog voor je en krijgt daarvoor geen geleverd werk terug. Wanneer je niet kunt werken (fysiek/mentaal) is dat heel vervelend voor een werkgever, maar de reden die je nu naar hem noemt, opladen voor een nieuwe baan, zou niet een aanleiding moeten zijn om je ziek te melden op je huidige plek.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem229

Bericht 06 Mrt 2018 08:17

Re: 8 jaar lange nasleep

Taeda schreef:De reden die je nu naar hem noemt, opladen voor een nieuwe baan, zou niet een aanleiding moeten zijn om je ziek te melden op je huidige plek.


Er stond niet 'opladen' maar 'genezen'. Ik vind het moeilijk te verwoorden ook omdat ik niet voor een ander kan spreken, maar werk moet niet ten koste van je eigen gezondheid gaan.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 06 Mrt 2018 08:50

Re: 8 jaar lange nasleep

Dobby schreef:
Taeda schreef:De reden die je nu naar hem noemt, opladen voor een nieuwe baan, zou niet een aanleiding moeten zijn om je ziek te melden op je huidige plek.

Er stond niet 'opladen' maar 'genezen'. Ik vind het moeilijk te verwoorden ook omdat ik niet voor een ander kan spreken, maar werk moet niet ten koste van je eigen gezondheid gaan.

Ook in dat geval, je bent nu in staat om te werken of niet. Een nieuwe baan staat daar los van, misschien dat je eerder besluit om ziek te melden, maar dit is voor je huidige werkgever natuurlijk een irrelevante en zelfs vervelende beredenatie.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

ChiQ

Bericht 06 Mrt 2018 09:14

Re: 8 jaar lange nasleep

Taeda schreef:
Dobby schreef:
Taeda schreef:De reden die je nu naar hem noemt, opladen voor een nieuwe baan, zou niet een aanleiding moeten zijn om je ziek te melden op je huidige plek.

Er stond niet 'opladen' maar 'genezen'. Ik vind het moeilijk te verwoorden ook omdat ik niet voor een ander kan spreken, maar werk moet niet ten koste van je eigen gezondheid gaan.

Ook in dat geval, je bent nu in staat om te werken of niet. Een nieuwe baan staat daar los van, misschien dat je eerder besluit om ziek te melden, maar dit is voor je huidige werkgever natuurlijk een irrelevante en zelfs vervelende beredenatie.


Eens met Taeda. Los van dat jij dit ook geenzins zo hebt willen hebben is ‘t voor je werkgever van nu, vervelend te horen dat je nu niet kunt werken; maar wel van plan bent een nieuwe baan te zoeken, en daarvoor te werken. Sorry Stuiterbal, ik wil je niet veroordelen, maar hoe wil je verklaren dat je dus wel als je nu een nieuwe baan vindt wel te gaan werken?
<<

Anoniem229

Bericht 06 Mrt 2018 09:22

Re: 8 jaar lange nasleep

Dus dan maar wachten tot het mis gaat? Stuiterbal geeft aan dat ze er wel aardig doorheen zit, ook emotioneel. De grens tussen wel of niet kunnen werken is lastig te bepalen. Zelfs doodziek (lichamelijk/psychisch) kun je je nog naar werk toeslepen; de vraag is echter of dat zo verstandig is.

Ik vind het een zakelijke kant: contract is contract. In ziekte is er ook een stadium waarin je beter een stap terug kunt doen zodat de situatie niet ernstiger wordt. Als er een werkgever is, zal dat op een gegeven moment vervelend zijn voor een bepaalde werkgever; andersom hebben werkgevers er vaak ook niet zo'n moeite mee om mensen te lozen.

Mijn punt: het 'je kunt werken of niet' is niet zo zwart-wit. Precies waarom mensen maar door en door blijven gaan ten koste van zichzelf.
<<

Anoniem242

Bericht 06 Mrt 2018 09:26

Re: 8 jaar lange nasleep

Ik beredeneer het helemaal anders. Ik heb mijn herstel aan de kant geschoven voor mijn werk. Dat heb ik ook benoemand en zij zeggen letterlijk dat ze dat ook van mij weten. Ik heb nu benoemd dat mijn herstel nu dus wel voor gaat en niet langer mijn werk. Zij trekken dadelijk de deur dicht en ik zit ermee. En het feit dat ik nu de focus op mijn gezondheid leg is ook met reden dat ik noodgedwongen opzoek moet naar een nieuwe baan en daar gezond wil beginnen. Dit is overigens pas per 1-5 dus nog 1,5 maand om goed voor mezelf te zorgen en niet alleen voor een ander.
Ik heb momenteel weinig begrip voor mijn werk, die hebben ze namelijk ook niet voor mij. Ik snap jullie beredenering en men denlt vast dat ik nu egoistisch ben. Prima dat is doorgaans altijd zo als je eerst altijd jezelf aan de kant schuift voor een ander en dat opeens niet meer doet.

Dat mijn werk dit niet prettig vind snap ik. Maar ik ga nu voor zo simpel zie ik het.
<<

Anoniem242

Bericht 06 Mrt 2018 09:27

Re: 8 jaar lange nasleep

En sluit me aan bij Dobby. Het is niet zo zwart wit hier speelt inmiddels wel meer mee dan ff ziek melden.
<<

Anoniem284

Bericht 06 Mrt 2018 09:31

Re: 8 jaar lange nasleep

Ik snap je beredenering juist heel goed en ik hoop dat deze rustperiode ook bevorderend is voor je herstel. Doorgaan is sowieso niet bevorderend heeft het verleden al bewezen. Dat een werkgever daar de dupe van wordt, is jammer. De werkgever is altijd de dupe van een zieke, tja. Je blijft niet voor een verkoudheidje of een chilldag weg. Je hebt je beste beentje voor gezet en zoals ik lees daarin al te veel gegeven, en dat is niet gewaardeerd in een contractverlenging. Dan mag je best gas terugnemen.
<<

Anoniem242

Bericht 06 Mrt 2018 09:34

Re: 8 jaar lange nasleep

Dat is ook het feit waar ik nu zo enorm tegen aan gelopen ben. Ik ben door gegaan ten koste van mijzelf. Omwille van mijn baan. Ik wilde niks liever dan bewijzen dat ik het kon en dacht alles behalve aan mijzelf. En dan is het resultaat, geen baan meer en nog altijd een wond. Een gat in het pirineum om even beeld erbij te vormen al 4 maanden lang. Natuurlijk is een nieuwe baan geen reden om ziek thuis te gaan zitten. Maar wel mijn gezondheid nu op nr 1 zetten. En dat ik vooruit kijk is niet gek want ik wil ook genezen en gezond opnieuw starten. Lijkt mij toch best wel logisch toch?
Laatst gewijzigd door Anoniem242 op 06 Mrt 2018 11:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem229

Bericht 06 Mrt 2018 10:59

Re: 8 jaar lange nasleep

Dat klinkt mij heel logisch in de oren.

En overigens - als er niets veranderd is in de wet - als je je nu ziek zou melden, is de huidige werkgever nog twee jaar financieel aansprakelijk.
Dus wat zou je dán moeten doen?
- Doorwerken is geen optie gebleken i.v.m. je eigen gezondheid / geen contract.
- Bij een pas op de plaats krijg je een sneer
- Weten ze dat ze bij een ziekmelding nog meer 'de dupe' zijn?
En dit is een werkgever in de gezondheidszorg?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 06 Mrt 2018 11:12

Re: 8 jaar lange nasleep

Mijn punt is niet dat je momenteel niet in staat bent om te werken, dat kun je alleen zelf beslissen. Alleen wordt de opmerking van de werkgever hier ‘belachelijk’ genoemd, dat vind ik dus niet. Het is misschien niet netjes, maar vanuit de werkgever begrijp ik het wel. Ik had nooit naar de werkgever benoemd dat mijn nieuwe baan invloed heeft op mijn huidige werk qua wel of niet kunnen werken. Ook al speelt er natuurlijk veel meer, dit heb je wel gezegd en daar reageert je werkgever op.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem242

Bericht 06 Mrt 2018 11:31

Re: 8 jaar lange nasleep

Ik snap je punt Teada maar ik denk dat ik het niet helemaal goed verwoord heb dan. Ik heb mij niet ziek gemeld met als reden ‘hersteld te willen beginnen aan een nieuwe baan.’ Ik heb mij ziekgemeld omdat ik het momenteel lichamelijk en geestelijk niet trek. En daarbij heb ik vermeld dat mijn focus op mijn genezing ligt zeker met her uitzicht gezond te willen starten op een nieuwe baan.

Het is dan verdomd jammer als ze dat alleen eruit filteren. Maar empathie was er sowieso al niet dus hoef ik dat nu ook niet te verwachten.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Mrt 2018 11:51

Re: 8 jaar lange nasleep

Stuiterbal, ik vatte jouw verhaal op dat je het niet trekt nu en doet wat je eigenlijk all along had moeten doen; rust nemen om fysiek en inmiddels ook geestelijk, te herstellen.
Ze zijn er sowieso de dupe van dat ze je in dienst hadden en jij zo'n zwarte operatie + herstel moest ondergaan. Maar om dat zo tegen jou te zeggen en met jou omgaan zoals ze steeds deden? Triest dat ze niet kunnen inzien dat jíj hier de gedupeerde bent. En dat ze ingaan het het stuk 'nieuwe baan', ipv misschien ergens in de tijd empathie op te brengen voor jouw situatie. Ik vind het wél belachelijk om zo met mensen om te gaan.
Ik denk ook dat leidinggevenden en werkgevers best én menselijk én zakelijk kunnen zijn. Vind dat soms makkelijk het standpunt van een werkgever vanuit zakelijk oogpunt verdedigd word, terwijl zakelijk zijn mi niet hoeft te betekenen dat je zo niet-empathisch met mensen omgaat.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers