Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Okt 2017 10:15

Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Ik heb deze week de laatste sessie bij de psycholoog. Is het gebruikelijk om iets mee te nemen om haar te bedanken? En zoja, wat dan?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 31 Okt 2017 10:35

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Nog nooit gedaan.
Nooit over nagedacht ook.

Maar als ik iets zou geven dan zou ik gewoon een Merci geven.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem257

Bericht 31 Okt 2017 10:42

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Volgens mij niet gebruikelijk maar wel super lief om te doen. Zou ook iets van Merci doen od dat andere doosje..weet de naam even niet. Met allemaal kleurtjes ennl zit in een rood bakje
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Okt 2017 10:56

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Celebrations? :)

Nu vertelt een vriendin van me dat ze het niet mogen aannemen? Weet iemand daar iets van?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Okt 2017 11:00

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Dat mogen ze wel aannemen hoor, het gaat er meer om dat je je psych niet tijdens de behandeling overlaad met cadeaus. Een klein cadeautje aan het eind van de behandeling kan prima.

Ik zou een plantje doen of een doosje merci en een kaartje.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Okt 2017 11:03

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Scandic schreef:Dat mogen ze wel aannemen hoor, het gaat er meer om dat je je psych niet tijdens de behandeling overlaad met cadeaus. Een klein cadeautje aan het eind van de behandeling kan prima.

Ik zou een plantje doen of een doosje merci en een kaartje.


Inderdaad, of dat je niet iets enorm duurs geeft. Ze mogen niet een iPad of zo aannemen, maar gewoon een aardigheidje kan prima.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Okt 2017 11:04

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Betty schreef:Volgens mij niet gebruikelijk maar wel super lief om te doen. Zou ook iets van Merci doen od dat andere doosje..weet de naam even niet. Met allemaal kleurtjes ennl zit in een rood bakje


Mignonettes van Cote d'Or?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Dec 2017 18:55

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Ik heb wel een kaartje gegeven. Ik wilde eigenlijk ook een bloem erbij doen toen maar dat vond ik toch een beetje ongemakkelijk.

Ik denk niet dat het per se gebruikelijk is, maar wel attent. Voor mij hoorde het toen ook bij het proces van afsluiten.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 03 Dec 2017 18:58

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Ik zou inderdaad ook een kleine attentie geven. Het zou voor mij ook afhankelijk zijn van hoeveel behandelingen die ik heb gehad.

Behandelaren moeten zich inderdaad een ethische code houden waarbij ze niets/weinig aan mogen nemen. Een klein bedankje moet wel kunnen.
<<

Anoniem278

Bericht 03 Dec 2017 19:42

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Ik heb het wel altijd gedaan. Nu ga ik volgende week afscheid van een van mijn therapeuten nemen, met een stomme nare reden, dus nu heb ik alweer n cadeautje bedacht.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 03 Dec 2017 20:27

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Ik had uiteindelijk een doosje chocola gegeven, nérgens was de kleine Merci-verpakking te koop...! En om nou zo’n grote doos te geven vond ik ook wel een beetje overdreven. Ze leek er erg verrast door en blij mee te zijn :)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Dec 2017 13:01

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Ik ga binnenkort ook voor de laatste keer naar mijn psych, maar weet niet zo goed wat ik haar wil geven. Dát ik iets wil geven staat vast, maar wat... Misschien iets van een koffiepakketje? Of een boek? Niet iets eetbaars denk ik.. Moeilijk! Ze heeft veel voor me gedaan, dus wil haar wel iets geven.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 04 Dec 2017 13:20

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Ik heb dat nooit gedaan (maar ik ben sowieso niet zo attentvol aangelegd :-) ) maar ik denk dat ik gewoon een kaartje zou doen en daar op zou schrijven dat je haar dankbaar bent en evt aangeven wat precies ze voor je heeft betekend. Of hoe je binnenkwam en hoe je nu weggaat. Als ik psycholoog zou zijn zou ik dat denk ik leuker vinden, om dat later bijv ook terug te kunnen lezen. Dat is met een plantje of een merci toch iets minder makkelijk.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem278

Bericht 04 Dec 2017 13:30

Re: Bedankje voor psycholoog gebruikelijk?

Scandic: misschien onder andere voor jou eventueel n idee, ik gaf deze ook al eens, dat werd heel goed ontvangen:
https://www.bol.com/nl/p/maar-niet-uit- ... stedsearch

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers