Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Sep 2017 14:52

Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Ik heb al een paar dagen erge pijn bij mijn bil/rug/been. Ik naar de huisarts blijkt dat mijn Si-gewricht overbelast is. Nu een dag later heb ik nog meer pijn heel mijn onder rug doet zo'n zeer hevige spierpijn lijkt het wel en ik kan echt amper lopen voetje voor voetje. Het zit daar helemaal vast.
Heeft iemand hier ook last van gehad ? En hoelang duurde het voordat het over ging ?
Net ook nog ff van de trap gevallen gzd had ik de kleine niet in mijn handen
Laatst gewijzigd door sanskie op 12 Sep 2017 18:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 12 Sep 2017 15:39

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Wat doet dat pijn he! Bij mij heeft behandeling bij de fysio wel geholpen maar alsnog duurde het wel een week of 3 voordat ik weer een beetje kon bewegen en niet neer 's nachts wakker werd van de pijn. Sterkte!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Sep 2017 18:39

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Oh vreselijk! En helaas herkenbaar. Ik zou naar de fysio gaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Sep 2017 18:56

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Zeker naar de fysio gaan! En flink aan de pijnstillers en in beweging blijven.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Sep 2017 19:12

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Als ik naar de fysiotherapeut wil moet ik toch eerst een verwijsbrief hebben ? De dokter zei rust nemen en pijnstillers slikken. Is na een tijd (week) de pijn niet afgenomen dan kon ik terug komen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 12 Sep 2017 19:36

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Nee je hebt geen verwijsbrief nodig voor de fysio. Tenzij je verzekering dat wel verplicht stelt.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Sep 2017 19:37

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Nee hoor, voor een fysio heb je geen verwijzing nodig.
In tegenstelling tot wat ik net zei: ik ben geen medicus en je huisarts is dat wel, dus houd je vooral aan wat de arts zei. Maar ik zou wel naar de fysio gaan.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 12 Sep 2017 19:40

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Ik zou inderdaad ook naar een fysio gaan. Dan kan je ook oefeningen krijgen. Een fysio heeft hiervan meer verstand dan een huisarts.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 12 Sep 2017 20:05

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Als je huisarts heeft gezegd rust nemen dan zou ik dat doen en de fysio nog even uitstellen. Lijkt me niet prettig als je al zo'n pijn hebt dat de fysio er ook nog eens mee aan de gang gaat.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Sep 2017 20:11

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Beachgirl schreef:Als je huisarts heeft gezegd rust nemen dan zou ik dat doen en de fysio nog even uitstellen. Lijkt me niet prettig als je al zo'n pijn hebt dat de fysio er ook nog eens mee aan de gang gaat.


Over het algemeen heeft een fysio veel meer ervaring met dit soort klachten dan een huisarts. Dus zeker naar de fysio gaan.
2015 💙
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 12 Sep 2017 20:12

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap weken last gehad van een vastzittend SI gewricht. De fysio kan dit goed behandelen. Ik mocht juist geen rust nemen maar moest in beweging blijven (keihard gaan sporten mocht inderdaad niet maar wandelen, etc. wel).
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 12 Sep 2017 20:17

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Minx schreef:
Beachgirl schreef:Als je huisarts heeft gezegd rust nemen dan zou ik dat doen en de fysio nog even uitstellen. Lijkt me niet prettig als je al zo'n pijn hebt dat de fysio er ook nog eens mee aan de gang gaat.


Over het algemeen heeft een fysio veel meer ervaring met dit soort klachten dan een huisarts. Dus zeker naar de fysio gaan.


Ik zeg ook niet dat ze niet moet gaan.... :eyes: ik zeg misschien eerst even een paar dagen rustig aan doen en wachten tot de pijnstilling goed zijn werk doet. En dan naar een fysio. De huisarts is niet gek, die had anders ook echt wel fysio geadviseerd dus ik denk dat hij met een reden dit advies gegeven heeft.

Edit: pijn in bil/rug/been klinkt meer als een beknelde zenuw dan als een vastzittend SI gewricht.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Sep 2017 20:36

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Ik had eerst veel last aan de zijkant dus ik dacht dat het mijn heup was. Alleen de pijn is vandaag verplaatst naar mijn onderrug met een pijnlijker gevoel dan voor heen. Ik kan echt niet lopen van de pijn dus wandelen zie ik ff niet als optie.
Fysiotherapeut goed idee alleen dat zal wat kosten vrees ik. Dus eerst maar ff 1 week niet werken. Ik werk in de horeca. En dan eens kijken hoe ik mij voel
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 12 Sep 2017 20:44

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Ben je niet verzekerd voor fysio? Dan moet je er inderdaad gewoon voor betalen. Kost rond de 30/35 euro per behandeling.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Sep 2017 21:17

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Oh valt nog mee die prijs. Ben bang dat ik daar niet voor verzekerd ben. Heb namelijk echt de goedkoopste verzekering met het hoogste eigen risico.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Sep 2017 21:26

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Fysio zit toch in de basisverzekering?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 12 Sep 2017 21:34

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Burn schreef:Fysio zit toch in de basisverzekering?


Zeker niet, enkel voor chronische aandoeningen en dan moet je dus ook een chronische indicatie hebben. (En die lijst van aandoeningen wordt ook steeds korter en strenger)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 12 Sep 2017 23:29

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

De eerste 9 behandelingen zitten toch in de basisverzekering?
D. 💙14-01-2019💙
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 12 Sep 2017 23:30

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Hmm niet dus. Enkel bij aanvullende verzekering.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem231

Bericht 13 Sep 2017 04:17

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Ik ben hiervoor nu bij mensendieck. Krijg je oefeningen die je thuis moet doen. Zij doet verder niets met masseren ofzo. Misschien is dat iets? Ik lig nu 2x per dag op de grond om oefeningen te doen. Hopelijk werkt het.
Als je het idee hebt dat er iets vast zit, ik ben ook een paar keer bij de chiropractor geweest. Dat helpt bij mij ook goed. Fysio deed mij weinig.
Moet wel zeggen dat ik chronische rugklachten heb dus misschien is dat anders?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Sep 2017 09:59

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Sawadee schreef:
Burn schreef:Fysio zit toch in de basisverzekering?


Zeker niet, enkel voor chronische aandoeningen en dan moet je dus ook een chronische indicatie hebben. (En die lijst van aandoeningen wordt ook steeds korter en strenger)


En dan ook pas vanaf de 21ste behandeling.
2015 💙
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 18 Sep 2017 18:45

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Zo even een update.
Ben vanochtend weer naar de huisarts gegaan want de pijn is zeker nog niet weg of minder geworden. Die heeft mij doorverwezen naar de fysiotherapeut.
Die zegt de pijn komt door de bevalling je bent niet goed hersteld en je lichaam/spieren zijn nog niet klaar voor zo'n, fysieke job. Dus deze week blijf ik thuis niet werken. Qua werk moet ik het rustig opbouwen eerst beginnen met max 3 uur op 1 dag. Nu ben ik in getaped voor extra ondersteuning aan de rug en vrijdag weer heen voor verdere aanpak. Wie heeft trouwens door pijn ook minder kunnen werken na haar bevalling ? En hoe heb jij dat aangepakt ?
<<

Tyrael

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:16

Bericht 19 Sep 2017 10:19

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Heb vrij veel last van mijn onderrug (ook door si-gewricht) en bij mij gaat het helaas niet over. Als ik echt een verkeerde beweging heb gemaakt sta ik vaak ook helemaal scheef omdat mijn spieren helemaal verkrampen. Volgende oefening in filmpje helpt bij mij dan wel: https://www.youtube.com/watch?v=KsJa9u_b3cg

Is een vaag Japans filmpje maar werkt bij mij na een minuut of 5 wel altijd goed, meestal ben ik daarna niet meer scheef en is de pijn ook een stuk afgenomen.
Daarnaast is mij geadviseerd om wel zo veel mogelijk door te bewegen (maar geen zware dingen te doen). Vooral niet teveel en te lang mee stil blijven zitten, daar wordt het alleen maar erger van.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Okt 2017 20:07

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Ik heb al jaren last van si gewricht.
Heb hiervoor bij verschillende fysio gelopen en zit nu bij cesar.
En ja, tot nu toe heb ik eindelijk iets aan de oefeningen en ik sta iets scheef.
Bij mij straalt de pijn uit tot aan mijn knie.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 05 Okt 2017 13:17

Re: Verschrikkelijke onderrugpijn)/Si-gewricht

Volgens mij heb ik geen uitstralende pijn. En of het mijn si-gewicht is begin ik ook aan te twijfelen omdat een andere huisarts zei en de fysiotherapeut je bent gewoon niet goed hersteld van je bevalling , je spieren zijn nog te slap om zo veel fysiek werk aan te kunnen. De UWV-arts zegt weer ja het kan door van alles komen dus dat het te wijden is aan je bevalling betwijfel ik je hebt ook pas na 2 a 2,5 week pijn gekregen.
Al met al gaat nu al stukken beter, nog steeds wel lichte pijn in mijn onderrug/boven de billen en vooral hoe meer ik loop hoe meer ik het ga voelen. Soms heb ik ook spierpijn in mijn schouders/bovenrug dus het zit weer overal.
Ik werk nu stukken minder op mijn lichaam rust te geven en het weer goed op te kunnen bouwen.
@Caramba ...ben jij ook minder gaan werken ? en wat voor pijn ervaar jij ?
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers